Schaatstopic
zaterdag 12 februari 2011 om 22:54
quote:Simooon schreef op 12 februari 2011 @ 22:49:
We kunnen geen koffie zetten, want dat moet hier nog op de ouderwetse manier en wij van de senseogeneratie weten niet hoe dat moet
Ouderwets koffie zetten:
* water koken
* filter met gemalen koffie boven een potje
* langzaam het water wat van de kook is opgieten
* en daar hoort dan verst gekookte melk MET vel bij!
Oh en er moet dan nog een buisman in (dat rook altijd lekker vroeger)
We kunnen geen koffie zetten, want dat moet hier nog op de ouderwetse manier en wij van de senseogeneratie weten niet hoe dat moet
Ouderwets koffie zetten:
* water koken
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
zaterdag 12 februari 2011 om 22:57
Jakkes een vel! Daar heb ik echt nachtmerries van... Ik kreeg altijd warme chocolademelk uit de magnetron (ja, ik ben nog niet zo oud) en daar moest dan eerst het vel vanaf gehaald worden en dan dat instantspul erdoor. Mijn vader was vaak te lui om het vel eraf te halen en dan roerde hij het er gewoon door. En dan kwam ik halverwege het drinken zo'n vel tegen in mijn mond! Gadverdegadver! Dan hoefde ik weken geen warme melk meer
Enneh, ik weet niet goed hoe het zit met de verhouding water / koffie in zo'n apparaat...
Enneh, ik weet niet goed hoe het zit met de verhouding water / koffie in zo'n apparaat...
zaterdag 12 februari 2011 om 23:12
quote:Summerdance schreef op 12 februari 2011 @ 22:54:
[...]
Ouderwets koffie zetten:
* water koken
[afbeelding]Je mag alleen geen kokend water op de koffie gieten, want dan kan het bitter worden, je moet het iets af laten koelen las ik toevallig van de week. Deze mannier van koffiezetten schijnt weer helemaal 'hot' te worden. Ze schijnen het slow coffee te noemen.....
[...]
Ouderwets koffie zetten:
* water koken
[afbeelding]Je mag alleen geen kokend water op de koffie gieten, want dan kan het bitter worden, je moet het iets af laten koelen las ik toevallig van de week. Deze mannier van koffiezetten schijnt weer helemaal 'hot' te worden. Ze schijnen het slow coffee te noemen.....