We vrekken hier verder ! :-)

zaterdag 12 februari 2011 om 13:23
Leuke discussie: besparen op je gasten. Doe ik ook niet maar ik moet eerlijk toegeven dat ik gestopt ben met frisdrank 'op visite' kopen. Vriend en ik drinken gewoon altijd limonade, thee of koffie 's avonds dus als er iemand onverwacht langs komt hebben we alleen dat. Niet eens om te vrekken, we houden gewoon niet van zoete vruchtendrank of 'prik' . Ik heb trouwens laatst bespaard op tijd en dus geld voor een verjaardag: geen ranzige goedkope slagroomtaarten gekocht en geen zin om zelf te bakken dus allemaal chocoladerepen, spekjes en bonbonnetjes gehaald en in bakjes op tafel gezet. Toen ook geen zin in die eeuwige kaas en worst dus met bladerdeeg en leftover champignon/prei/ui/kruiden hartige bladerdeeghapjes gemaakt wat iedereen lekker vond (en anders maar niet) en wat de koelkast weer heeft leeg geschraapt. En ze mochten zelfs iets anders drinken dan limo .
Vandaag ingeslagen bij de slager van een slagercadeaubon die ik kreeg op mijn werk. Vriezertje vol voor niks! Trouwens ook best leuk idee voor 'wat moet ik mijn schoonmoeder nóu weer voor haar verjaardag geven'? (cadeaubon dan, niet een vriezer vol..)
Vandaag ingeslagen bij de slager van een slagercadeaubon die ik kreeg op mijn werk. Vriezertje vol voor niks! Trouwens ook best leuk idee voor 'wat moet ik mijn schoonmoeder nóu weer voor haar verjaardag geven'? (cadeaubon dan, niet een vriezer vol..)
zaterdag 12 februari 2011 om 13:45
Ik vier al jaren mijn verjaardag niet meer, gewoon omdat ik er geen behoefte aan heb. Niets meer en niets minder.
En cadeautjes is in de familie/vriendenkring ook afgeschaft. Dat eeuwige 'wat wil je hebben? oh.. ik weet niets... doe maar geld' waren we allemaal zo zat, dat we gewoon er niet meer aan doen. Iedereen blij.
En cadeautjes is in de familie/vriendenkring ook afgeschaft. Dat eeuwige 'wat wil je hebben? oh.. ik weet niets... doe maar geld' waren we allemaal zo zat, dat we gewoon er niet meer aan doen. Iedereen blij.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

zaterdag 12 februari 2011 om 14:28
Is ook een heule goeie, himalaya! Wij hadden ook zo'n suffige tientjesronde, gaf je iedereen een tientje en kreeg je op je verjaardag die tientjes weer terug. De creativiteit is gelukkig wedergekeerd, nu verzinnen we leuke cadeaus voor elkaar die meestal goed worden ontvangen. En dan kost het soms zelfs minder dan het tientje, maar is het persoonlijk/zelfgemaakt. Laatst kreeg ik een oud tweedehands boek waarvan ik ooit had gezegd dat ik die 'echt nog eens moest zien te vinden'. Een vriendin zag hem liggen bij het huis opruimen van opa en had hem voor mijn verjaardag gegeven. Als een kind zo blij .

zaterdag 12 februari 2011 om 14:33
quote:rianne323 schreef op 12 februari 2011 @ 14:10:
Bij verjaardagen en visite zet ik ook filterkoffie ipv nespresso normaal. De nespresso zet maar 1 kopje koffie en met het filterapparaat zet ik in 1 keer wel 10 kopjes of meer! Dat is gewoon makkelijker.Ja, dat heb ik dus ook, gewoon omdat het makkelijker is. En dat het nog goedkoper is ook is dan net mooi meegenomen. Maar als de koffiepot eerder leeg is dan verwacht, zet ik net zo makkelijk nog een paar kopjes senseo bij.
Bij verjaardagen en visite zet ik ook filterkoffie ipv nespresso normaal. De nespresso zet maar 1 kopje koffie en met het filterapparaat zet ik in 1 keer wel 10 kopjes of meer! Dat is gewoon makkelijker.Ja, dat heb ik dus ook, gewoon omdat het makkelijker is. En dat het nog goedkoper is ook is dan net mooi meegenomen. Maar als de koffiepot eerder leeg is dan verwacht, zet ik net zo makkelijk nog een paar kopjes senseo bij.

zaterdag 12 februari 2011 om 17:23
Voor vriend trouwschoenen gekocht, hij past echt geen schoenen heeft altijd hetzelfde merk maar die zijn niet geschikt als trouwschoenen. Nu schoenen gekocht van het merk dat hij op het oog had, en na veeeeel schoenen passen, paste hij eindelijk een paar, ze zijn wel iets te lang maar qua breedte goed en waren met 50% korting!!!!
zaterdag 12 februari 2011 om 19:02
zaterdag 12 februari 2011 om 21:31
Ik heb bij de kwantum hele goede verf gekocht, 10 liter voor 10 euro. Witte verf, en dan zelf een kleur gegeven met van die tubes daar (die zijn veel beter dan van de gamma) . Zo'n tube is 3,-. Ik heb nu zelf lichtblauw, roze en geel gemaakt.
Het heeft echt ontzettend gescheeld in de kosten, heb bijmijn vorige huis alles laten mengen namelijk.
En het heeft hier prima gedekt, alleen, alles was wle wittig, weet niet hoe de muren zijn waar het over gaat.
Het heeft echt ontzettend gescheeld in de kosten, heb bijmijn vorige huis alles laten mengen namelijk.
En het heeft hier prima gedekt, alleen, alles was wle wittig, weet niet hoe de muren zijn waar het over gaat.
zaterdag 12 februari 2011 om 21:46
zaterdag 12 februari 2011 om 21:53
zaterdag 12 februari 2011 om 22:18
quote:sammie00 schreef op 12 februari 2011 @ 17:00:
Ik ga binnenkort de binnenboel verven, iemand tips om geld uit te sparen? Kun je verf ook wat aanlengen met water, of is dat echt niet verstandig?Bij de Action verkopen ze ook verfspullen, zoals rollers, kwasten, afdekzeil, schuurpapier etc. Scheelt echt heel veel geld met de bouwmarkt. Verf zou ik wel van een merk nemen, dat werkt vaak veel prettiger. Bij mij in de woonplaats zit een 'verfkoning'die heeft heel goedkope verf, maar wel van goede kwaliteit. Verder idd aanbiedingen bij de bouwmarkten in de gaten houden. Ik had toentertijd een aanbieding van Histor monodek van 2 grote emmers (ik dacht van 10 liter per stuk) voor de prijs van 1 en ook nog 20% korting. Ik kon dus voor rond de 50 euro mijn hele benedenverdieping schilderen.
Ik ga binnenkort de binnenboel verven, iemand tips om geld uit te sparen? Kun je verf ook wat aanlengen met water, of is dat echt niet verstandig?Bij de Action verkopen ze ook verfspullen, zoals rollers, kwasten, afdekzeil, schuurpapier etc. Scheelt echt heel veel geld met de bouwmarkt. Verf zou ik wel van een merk nemen, dat werkt vaak veel prettiger. Bij mij in de woonplaats zit een 'verfkoning'die heeft heel goedkope verf, maar wel van goede kwaliteit. Verder idd aanbiedingen bij de bouwmarkten in de gaten houden. Ik had toentertijd een aanbieding van Histor monodek van 2 grote emmers (ik dacht van 10 liter per stuk) voor de prijs van 1 en ook nog 20% korting. Ik kon dus voor rond de 50 euro mijn hele benedenverdieping schilderen.

zaterdag 12 februari 2011 om 23:45
Mijn gasten krijgen helemaal geen koffie Ik drink het zelf nooit, het apparaat staat alleen maar in de weg als ik het zou hebben en die zakjesmeuk hoeven ze niet. Gevolg....geen koffie voor gasten. Thee,sap,limonade,frisdrank,wijn en water vind ik wel genoeg keus. Een avondje zonder koffie valt echt wel te overleven.
zondag 13 februari 2011 om 01:15
Ik heb niet alles gelezen maar heb wel wat tips, sorry als het dubbel is:
-afwasblokjes in 2'en delen(doen we al jááren)
-op vakantie met ons gezin van 5 even een ijsje halen, in de supermarkt een pak uit de vriezer halen met 5/6 ijsjes
-prullenbak legen in de container maar de zak in de prullen bak laten zitten
-oppervlaktes schoonmaken met azijn of citronella, evt verdund met water natuurlijk
-marktplaats/kringloop voor aankopen
-zakken kleding van vrienden/buren accepteren
-niet uit eten maar vrienden thuis uitnodigen
-als je kampeerder bent, niet een auto kopen maar een kamperbusje(kwarttarief) en die naast vakanties het hele jaar gebruiken
-huismerk drogisterijen gebruiken
-action in de gaten houden
-restpost in de gaten houden
-niet roken
-bieb ipv boeken kopen
-dingen repareren ipv nieuwe kopen
-gratiz.nl
-als de schoolvakanties heel laat/heel vroeg vallen ieg die weken meepikken, scheelt enorm in kosten
-selfcatering op het werk en tijdens de vakanties
-praktische dingen vragen op verjaardagen
-praktische dingen uitzoeken bij het kerstpakket
-zelf taart bakken bij verjaardagen
-altijd bedenken als je iets zult kopen: heb ik dit niet al en heb ik dit ècht nodig
-enz...
-afwasblokjes in 2'en delen(doen we al jááren)
-op vakantie met ons gezin van 5 even een ijsje halen, in de supermarkt een pak uit de vriezer halen met 5/6 ijsjes
-oppervlaktes schoonmaken met azijn of citronella, evt verdund met water natuurlijk
-marktplaats/kringloop voor aankopen
-niet uit eten maar vrienden thuis uitnodigen
-als je kampeerder bent, niet een auto kopen maar een kamperbusje(kwarttarief) en die naast vakanties het hele jaar gebruiken
-huismerk drogisterijen gebruiken
-action in de gaten houden
-restpost in de gaten houden
-niet roken
-bieb ipv boeken kopen
-dingen repareren ipv nieuwe kopen
-gratiz.nl
-als de schoolvakanties heel laat/heel vroeg vallen ieg die weken meepikken, scheelt enorm in kosten
-selfcatering op het werk en tijdens de vakanties
-praktische dingen vragen op verjaardagen
-praktische dingen uitzoeken bij het kerstpakket
-zelf taart bakken bij verjaardagen
-altijd bedenken als je iets zult kopen: heb ik dit niet al en heb ik dit ècht nodig
-enz...
zondag 13 februari 2011 om 01:19
quote:Sillenelle schreef op 13 februari 2011 @ 01:15:
Yuk, je prullenbak gaat dan toch hartstikke stinken van alle prut die achterblijft in de zak?
Geef je ook iets terug voor die zakken kleding of accepteer je alleen?
Hoe zuinig rijdt dat kamperbusje? Is het rendabel om er een heel jaar mee te rijden?
Yuk, je prullenbak gaat dan toch hartstikke stinken van alle prut die achterblijft in de zak?
Geef je ook iets terug voor die zakken kleding of accepteer je alleen?
Hoe zuinig rijdt dat kamperbusje? Is het rendabel om er een heel jaar mee te rijden?
zondag 13 februari 2011 om 11:18
quote:himalaya schreef op 12 februari 2011 @ 13:45:
Ik vier al jaren mijn verjaardag niet meer, gewoon omdat ik er geen behoefte aan heb. Niets meer en niets minder.
En cadeautjes is in de familie/vriendenkring ook afgeschaft. Dat eeuwige 'wat wil je hebben? oh.. ik weet niets... doe maar geld' waren we allemaal zo zat, dat we gewoon er niet meer aan doen. Iedereen blij.Wij vieren onze verjaardagen wel, maar met een bepaalde vriendenclub zonder cadeau's. Om dezelfde reden. Maar geld uitsparen is er niet bij, want omdat we dat niet doen hebben we, al een jaar of 10 geleden bedacht, dat we dan gewoon 1x per jaar (ieder jaar de zoveelste zaterdag in een bepaalde maand, staat dus altijd al vast!) een avond met ons allen weg gaan. En ieder jaar wordt het weer door een ander stel geregeld. Helemaal gezellig, helemaal leuk èn je komt op plekken waar je anders nooit naar toe zou gaan.
En cadeautjes is in de familie/vriendenkring ook afgeschaft. Dat eeuwige 'wat wil je hebben? oh.. ik weet niets... doe maar geld' waren we allemaal zo zat, dat we gewoon er niet meer aan doen. Iedereen blij.Wij vieren onze verjaardagen wel, maar met een bepaalde vriendenclub zonder cadeau's. Om dezelfde reden. Maar geld uitsparen is er niet bij, want omdat we dat niet doen hebben we, al een jaar of 10 geleden bedacht, dat we dan gewoon 1x per jaar (ieder jaar de zoveelste zaterdag in een bepaalde maand, staat dus altijd al vast!) een avond met ons allen weg gaan. En ieder jaar wordt het weer door een ander stel geregeld. Helemaal gezellig, helemaal leuk èn je komt op plekken waar je anders nooit naar toe zou gaan.