uitgerekend juni 2011

03-10-2010 20:33 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer uitgerekend in juni 2011 en heeft er zin om mee te schrijven?

Als alles goed gaat krijgen wij rond 1 juni ons 2e kindje.

NaamLeeftijdUitgerekende datum/geboren opOpmerkingenEn het wordt!!!!!!dolfijntje2814-02-2011 1e kindje Jasmijn*Annali4015-02-2011 4e kindje Abel Valentijn*pluis3329-05-2011 4-3 gyn 2e kindje?dos3303-06-2011 1e kindjemeisjeEllebelle344-6-2011 2e kindje verrassingNakur3007-06-2011 1e kindjejongetjeBokito2812-06-2011 3e kindjeverrassingLuna2712-06-2011 2e kindjejongetjeSaartje3113-06-2011 1e kindje verrassingColtje3114-06-2011 1e kindje verrassingbello 3017-06-2011 1e kindjemeisjeDionne2819-06-2011 1e kindjeverrassingSosofie2819-06-2011 3e kindje VERLOF! jongenFrenkie2324-06-2011 1e kindje verrassingBeatle3125-06-2011 1e kindje jongenRaarmaarwaar3325-6-2011 1e kindjejongetjezespri3126-06-2011 1e kindje 29-3 vkmeisjeBrechtje3327-06-2011 1e kindje meisjeBlaumeertje3203-07-2011 jongen

18-12 de tabel bijgewerkt. Mocht je eruit zijn gehaald en wil je graag terug, druk je gegevens vetgedrukt en je bent zo weer terug.
Bokito.. ik heb idd enorme pijn dan en t gevoel dat ik moet overgeven. Wanneer ik recht op ga zitten op een stoel of rand van het bed dan wordt het iets minder. Verder warme kruik , paracetamol , stukje lopen.
@ bokito: ik voelde me wel een beetje misselijk vannacht, meer niet.

Ik zou harde buiken wel melden bij de vk. In het ergste geval gaat het over in weeen en ben je echt de klos. Dus niet zomaar negeren!
Zespri harde buiken horen verder geen pijn te doen hoor! Zou dit zeker even melden bij de vk, ik word even een beetje naar maar daar blijft het bij. Als je nu al naar paracetamol en kruiken moet grijpen zou ik morgenochtend gelijk even bellen. (doen he!)

Beatle mijn harde buiken horen er denk ik gewoon bij. Voldens mij was ik 37 weken dat ik ze een hele ochtend om de 10 minuten had, maar toen deed de vk zelfs nog niks omdat ze geen pijn deden en niet op weeen leken. Het was alleen lastig voor me. Maar ik maak we wel een beetje zorgen om Zespri als ik dat zo lees hoor..
Bokito .. heb dat al gezegd tegen verloskundige .. maar die zei een paracetamol en een kruik.. En een stap terug doen.

Waarschijnlijk harde buik in combinatie met bandenpijn , of door de enorme bandenpijn ook een harde bal qua buik krijgen.

Daarom dus ook al gesprek op mijn werk gehad om mijn werkuren anders in te delen evt ziekmelding van 25% of meer.

Heb mij nog niet ziekgemeld , wel mijn uren anders in gedeeld door geen 4 diensten achter elkaar te werken maar een 1 of 2 dagen vrij en dan weer bv 1 a 2 dagen werken.

Dat eerst aanzien komende week , gaat t niet beter worden dan zal ik mij toch echt deels moeten ziek melden.
Iedereen voelt denk ik zelf wel aan wanneer de harde buiken teveel zijn/worden.

Aan de ene kant hoort het erbij, maar aan de andere kant voel je dus zelf wel wanneer het teveel is.

Bij mij ontstond echt het gevoel van, jeeeeh, dit is wel heel vaak en heftig. En ik begon me er zorgen over te maken. Reden dus om in te grijpen en met de vk te overleggen.

Als je je er zelf goed bij voelt dan is het prima, toch?
Rustig aan meiden!

Veel pijnlijke harde buiken betekent volgens mijn vk dat je het te druk hebt, of fysiek te veel doet. Als je zelf teveel energie van je lijf vraagt, kan het negatief zijn voor de groei/ontwikkeling van je kindje....

Wij zijn uit de naam, denk ik! Abel vinden we allebei lief, leuk, mooi en eigen, past goed bij de achternaam... we houden die naam dus aan. Maar: mijn andere zoons hebben ook eerst een tijdje hugo en maarten geheten, dus het kan nog veranderen zeg maar....;)

Ik ben vandaag thuis met de oudste. Hij heeft alweer oorontsteking. Straks maar even naar de huisarts voor een doorverwijzing naar de kno. (door wie hij al drie keer geopereerd is...)

annali, sterkte vandaag.
@ Annali en Dolfijntje: sterkte vandaag en morgen. Zal aa jullie denken!
Zespri, moest stiekem wel een beetje lachen om de situatie met je zus, ik zie het al helemaal voor me. Ach, en ergens heeft ze natuurlijk toch wel een beetje gelijk.

Sosofie, mooi dat het behangen goed is gegaan! Geeft wel weer een lekker gevoel toch? En nog steeds bij elkaar haha!

En wat leuk dat jullie uit de naam zijn. Abel klinkt ook hollands en toch ook bijzonder, leuk!

Raar, wat jammer nou dat je je af wilt melden! Mij maakt het niet uit hoor dat je alleen egopost schrijft, ik vind het leuk af en toe te horen hoe het met je gaat. Wat mij betreft blijf je lekker af en toe meeschrijven.

Jee zeg, iedereen met harde buiken, wat vervelend. Gelukkig (laat ik het afkloppen) is dit tot nu toe iets wat mijn deur (buik) voorbij gaat. Allemaal wel veel sterkte met de buiken want het lijkt me inderdaad geen pretje.

Lieve Dolfijntje en lieve Annali, vandaag en morgen zal ik veel aan jullie denken. Ik hoop dat jullie een mooie bevalling hebben en nog even van jullie kindjes kunnen genieten en goed afscheid kunnen nemen. Heel veel sterkte.
Raar, ik vind ego-posts erg interessant om te lezen hoor. Ik ben zelf ook niet het type dat heel precies op iedereen afzonderlijk reageert. Dat doe je toch ook niet als we met zn allen in de kamer zitten te kletsen?

Wat mij betreft schrijf je lekker mee en voel je je nergens schuldig over. Dit forum moet iets zijn wat leuk/ontspannend/gezellig/handig is, niet iets wat de zoveelste bal is die je hoog moet houden....
Annali & Dolfijntje.. heel veel succes vandaag en morgen en natuurlijk ook alle andere komende dagen. Dikke knuffff

Sosofie.. leuke naam Abel. Hier zijn we nog steeds niet uit een meisjesnaam. Denk ook dat dat nog wel een tijdje gaat duren. De naam Nora(h) valt toch niet erg lekker.

Verder vreet ik mij op qua vriend.. Zijn huis moet leeg zijn voor 4 maart. Maar er staat nog zoveel troep daar die weg gegooid moeten worden , ingepakt moet worden. En vriend doet het gewoon op zijn boerenfluitjes. Wat maak je je druk .. tja ehhh ik wil dat huis gewoon leeg hebben en alles hier hebben staan is makkelijker. Bovendien kan jouw huis dan schoongemaakt worden en dan is t gewoon klaar.. Vriend doet alsof ie alle tijd van de wereld nog heeft.. En ja hij heeft ook nog wel 2 weken de tijd , maar toch heb liever dat t huis al 4 dagen op en top schoon is en dan opgeleverd kan worden dan dat je op de dag van sleuteloverdracht nog rommel uit t huis moet halen.

Plus dat ik ook wel eens wil beginnen met de babykamer te sausen en schilderen. Grrrr klaar met stoom afblazen
Raarmaarwaar ben t helemaal met de anderen eens.. Blijf lekker schrijven , meelezen.. Je hoort er bij en t geeft niet als je even niets van je laat horen..
Annali en dolfijntje wil nog even laten weten veel aan jullie te denken.

Hoop voor jullie op mooie bevallingen en mooie herinneringen aan jullie kindjes.

sosofie leuke naam Abel, erg leuk!

Zespri herkenbaar hoor mannen doen alles op hun gemakje terwijl wij alles vorige week al klaar wilden hebben.

Zespri hm Nora best leuke naam, wat vind je van Noortje?

Raar lekker blijven schrijven als je zin hebt en bij geen zin dan niet.

Vraagje zweten jullie 's nachts ook zoveel? Is hier echt niet normaal kan gewoon elke ochtend mijn bed verschonen!
Pluis.. Noortje vind vriend helemaal niets..

haha.. gelukkig hebben we nog 19 weken.. En anders eerst maar 2 dagen zonder naam door t leven haha

Hier geen last van zweten , wel van vocht vast houden mijn enkels zien er na een dag niet meer uit.
Oh naast de X adventure inmotion kinderwagen die we aangeschaft hebben gaan we wel een nieuwe Quinny zapp buggy kopen , incl adapters zodat de maxi cosi daar op bevestigd kan worden. Plus een buggy doe je lang mee dus die mag wel nieuw zijn vinden wij. Nu nog de kleur uitzoeken..
hihi ach die naam die komt vanzelf, ergens horen jullie gewoon de naam!

Bij pluiszoon bleef ik ook maar lijstjes maken, die pluisman dan weer afkraakte en toen opeens wisten we het en was het goed.

We vinden zoon nu ook een echte ruben.

Leuk een neiuwe buggy shoppen. Wij hebben toen ook gekeken naar de quinny zapp maar is het volgens mij niet goed geworden omdat je die niet plat of in meerdere standen kon zetten. En daar pluiszoon tot 1,5 nog met gemak een tukkie deed in de buggy was dat voor ons wel belangrijk.

Ga zo de bahangrand nog even plakken op pluiszoon zijn nieuwe kamer, heb weer plak in huis dus kan nu gebeuren.

oja vochtvasthouden doe ik ook goed, 's ochtends zien enkels er wel weer leuk uit dus waarschijnlijk zweet ik alles er weer uit
Zespri, toe maar hoor, die kinderwagens vliegen me om de oren bij jou En discussie met man over hoe snel dingen afmoeten komt me erg bekend voor. Zal ook wel deels hormonen zijn denk ik. En wat vind je van Noa?

Pluis, hier geen zweten, maar ik vraag me wel regelmatig af waar die 3 koppen thee blijven die ik voor het slapen gaan drink, want 's ochtends plas ik maar weinig. Misschien zweet ik toch meer dan ik denk.
Pluis we nemen dan ook de duurdere variant de zapp xtra. 100 euro duurder maar wel met 3 standen
aha zo goed heb ik toen niet eens gekeken geloof ik weet dat ik vooral baalde dat ik hem niet plat kon doen daar ik het zo een leuke buggy vond

Noa, erg leuk!

Staat bij ons ook op het lijstje mocht er een meisje komen..............
@ sosofie: leuke naam, abel! Heb er zelf niet aan gedacht op mijn lijstje, maar had er prima tussen gekund.

@ pluis: zweten doe ik niet zo erg. Maar heb het wel warmer dan anders (ben normaal gesproken een kou-kleum).

En lekker bezig vandaag zo te horen met behangen.

@ buggy: hmmmm, moet ik me daar ook nog in verdiepen? Dat hoeft toch pas als die 3 is ofzo?

@ schema: wij lopen nog op schema met verbouwen. Meubels komen 1e week april, dus we hebben nog even.

@ werk: had vanochtend de secretaresse van onze direkteur aan de telefoon. Dus nog niet echt een reactie over hoe en wat. Heb wel gevraagd of hij me kan bellen vandaag of morgen. Hoor het nog wel!
Hihi, net een bos bloemen ontvangen van mijn Valentijn.

En hij heeft onthouden dat ik van tulpen houdt. Wat een heerlijke vent heb ik toch!
Beatle.. een buggy is makkelijk wanneer t kind eenmaal kan zitten en je niet meer de enorme kinderwagen mee hoeft te slepen. Ook een omgebouwde kinderwagen naar wandelwagen is vaak nog groot en lomp. Dan is een makkelijk inklapbare buggy handiger. (in mijn geval is de x adventure inmotion best wel lomp )

En ook wanneer je een maxi cosi gebruikt is t handig om die er op te bevestigen , maxi cosi zet je voor in de auto en de buggy met de adapters voor een maxi cosi pleur je zo in een auto met een hele kleine kofferbak bv. (of op de fiets is t ook ideaal schijnt maxi cosi achterop de fiets en de buggy erbij maar ik ben geen voorstander van kind in maxi cosi achterop de fiets al zie je t in grote steden wel steeds meer )
Zespri, ben het wel eens met maxi cosi op fiets en toch gaan we dat doen omdat gastouder 10 min lopen is. Man wil nl baby brengen met fiets (en daarna door met trein) en ik ga baby ophalen met de auto. En omdat we 1 auto hebben moet man toch echt op fiets. Dus wij gaan een baby-mee kopen op marktplaats. Als het kindje eenmaal kan zitten is het probleem opgelost want monteren we op mans fiets een kinderzitje (haha volgens mij weet hij nog niet dat zijn stoere mannenfiets wordt voorzien van babyzitje).

Deze week is het stickers plakken bij de hema met 15% korting, zie folder. Dus wij gaan met boodschappenlijst op stap voor badje, hydrofielluiers, zoogcompressen etc etc. En even stickers verzamelen bij ouders. Volgende week idem. Misschien een idee voor meer dames? Kan volgens mij een boel geld schelen!
Nakur, zo'n steco babymee is superveilig en getest enzo. Dat is echt een prima manier om een baby te vervoeren. Beter dan in een draagdoek op de fiets.. (doet een vriendin van mij, in Amsterdam nota bene)

Zespri, kan jouw maxicosi niet op je kinderwagen? Zoja, dan zou ik wachten met die Zapp. Over twee jaar zijn die dingen alweer een stuk goedkoper waarschijnlijk....

Beatle, buggy is geen musthave hoor. Je merkt het vanzelf als je hem nodig hebt. Ken genoeg moeders die geen buggy hebben. Wij hebben een gewone zapp, vooral handig om mee te nemen in de bakfiets en in het vliegtuig. Voor dagelijks gebruik hebben we een gewone wagen.

Bedankt voor jullie complimenten over de naam. Ik ben er ook erg blij mee. Nog steeds is Mats mijn nummer 1, maar dat vindt manlief echt niets... Abel is een goede tweede.
Sosofie, bedankt voor je mening over de babymee. Je leest er toch wisselende dingen over. Met name gevaar op kantelen fiets en schokken in de weg slecht opvangen. Maar ach, het is max 5 min fietsen, voornamelijk woonwijk dus zal wel goed gaan.

Gaan jullie nog een 2e naam geven of blijft het bij Abel? En opeens het licht gezien met die naam of hadden jullie hier al langer over na lopen denken? (gewoon nieuwsgierig)

Uitzetlijst: hier staan navelbandjes op. Wat doe je ermee en heb je ze echt nodig?
@ nakur: volgens mijn buurvrouw heb je geen navelbandjes nodig. Maar dit verschilt per kraambureau/vrouw. Dus afwachten wat ze bij de intake zeggen denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven