uitgerekend juni 2011

03-10-2010 20:33 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer uitgerekend in juni 2011 en heeft er zin om mee te schrijven?

Als alles goed gaat krijgen wij rond 1 juni ons 2e kindje.

NaamLeeftijdUitgerekende datum/geboren opOpmerkingenEn het wordt!!!!!!dolfijntje2814-02-2011 1e kindje Jasmijn*Annali4015-02-2011 4e kindje Abel Valentijn*pluis3329-05-2011 4-3 gyn 2e kindje?dos3303-06-2011 1e kindjemeisjeEllebelle344-6-2011 2e kindje verrassingNakur3007-06-2011 1e kindjejongetjeBokito2812-06-2011 3e kindjeverrassingLuna2712-06-2011 2e kindjejongetjeSaartje3113-06-2011 1e kindje verrassingColtje3114-06-2011 1e kindje verrassingbello 3017-06-2011 1e kindjemeisjeDionne2819-06-2011 1e kindjeverrassingSosofie2819-06-2011 3e kindje VERLOF! jongenFrenkie2324-06-2011 1e kindje verrassingBeatle3125-06-2011 1e kindje jongenRaarmaarwaar3325-6-2011 1e kindjejongetjezespri3126-06-2011 1e kindje 29-3 vkmeisjeBrechtje3327-06-2011 1e kindje meisjeBlaumeertje3203-07-2011 jongen

18-12 de tabel bijgewerkt. Mocht je eruit zijn gehaald en wil je graag terug, druk je gegevens vetgedrukt en je bent zo weer terug.
Even iets heel anders.Ik ben net naar een lezing over babytaal geweest (vanuit zwangerschapszwemmen wordt er elke maand een bijeenkomst gehouden met een specifiek onderwerk).

Vandaag dus babytaal. Erg interessant om de 5 basisgeluiden en daarbij behorende behoeftes te leren (google op: P. Dunstan: baby language).

Zie dat er ook al wat op youtube te vinden is, o.a. babytaal, woord NEH

Zeer handig, en dit wilde ik jullie niet onthouden.
@dolfijntje ja ik heb je groetjes gekregen van de verpleging. Had daarvor al van de verloskundige gehoord dat je ś avonds bevallen was, maar ik wist niet dat je er nog was....

Bij mij was het ook zo heftig, dus idd heel fijn dat er ruggeprikken bestaan! (al moest ik anderhalf op de anaestesist wachten)

Prachtige naam Jasmijn, en zeker een slank meisje. Abel past maar net in zijn hartje en die is 40 cm aan de buitenkant, dus hij is zeker 30 cm, en had al best wat spierballetjes! We zitten nu te wachten tot hij terug is van de obductie, vanochtend zijn bij ons ook fotoś gemaakt door de medisch fotograaf. Zal blij zijnals we thuis zijn....

@beatle over die bebytaal, eenvriendin van mij doet met haar dochterstje babygebarentaal, zo schattig, dat meisje is 9 maanden en kan met gebaren aan haar moeder duidelijk maken of ze melk of water wil, en nog veel meer. Scheelt echt een hoop frustratie volgens mij! Tis alleen wel errug amerikaans, daar moet je wel tegen kunnen.....
Annali en Dolfijntje.. Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en dochtertje. Prachtige namen.

Helaas ook alweer afscheid nemen van beide kindjes.

Too beautiful for earth...

Geniet van de momenten die jullie samen hebben..

Dikke knufff
Annali en dolfijntje wat fijn van jullie te horen en het feit dat jullie 2 prachtige kinderen hebben gekregen, die helaas niet bij jullie mochten blijven. Het klinkt als 2 heftige bevallingen.

Heb zoveel aan jullie gedacht de afgelopen dagen en nu nog. Heb geen woorden voor jullie verlies wens jullie alleen heel veel sterkte en een mooi afscheid van jullie kindjes.

Ik heb de tabel aangepast, maar mochten jullie iets anders willen geef het dan aan.

Dikke knuffel pluis
Beatle wat leuk dat jullie elke maand een ander informatiebijeenkomst hebben. Heb inderdaad weleens een artikel gelzen over dit onderwerp.

Vanochtend weer bij de internist geweest. Pluiszoon en man mee. Geloof niet dat er ooit zoveel leven was op die afdeling en dat terwijl pluiszoon zich echt goed gedroeg.

Bloeddruk was aan het stijgen. En had ook bij de laatste meting wat eiwit in urine. Internist maakte zich zorgen en vroeg of we bekend waren met alle risico's terwijl gyn vorige week nog zoiets had van als we nu zo het einde halen zou het mooi zijn. Wordt er soms zo moe van dat artsen net even met elkaar overleggen.

Maar goed weer bloedgeprikt en urine ingeleverd dus we zullen zien.
@Dolfijntje en Annali, wat schrijven jullie met veel liefde en kracht over jullie kindjes. Jullie situatie heeft me diep geraakt en ik denk nog steeds aan jullie.

Fijn dat jullie nog foto's hebben kunnen maken. Heel veel sterkte gewenst.

@Bello - sorry, ik zou Saartje tegenkomen bij de vk. Toch jammer dat we elkaar niet hebben kunnen spreken bij de bijeenkomst!

@Saartje - welke bijeenkomst bedoel je? Ik ga nog wel naar de avond over borstvoeding van het groene kruis, eind mei...

@Pluis, wat een gedoe zeg daar. Hoop dat het allemaal mee zal vallen...
@Annali en Dolfijn: ik vind het heel ontroerend om te lezen hoe jullie over jullie zoon en dochter schrijven. de moederliefde spat er vanaf!

@Pluis: is je bloeddruk ook hoger dan op hetzelfde moment tijdens je vorige zwangerschap? oftewel: maak je jezelf ook zorgen, of valt dat nog mee?
goed, jullie wilde egoberichten? die kunnen jullie krijgen

merkte tijdens een weekje vakantie geweest dat ik toch echt best zwanger ben (heb verder vergeleken met sommigen van jullie weinig klachten)! wandelen in de bergen blijkt toch een stuk zwaarder nu met 21 weken. Ben gewoon veel sneller buiten adem, maar rustig aan doen en veel pauzes en het ging net ☺ Verder was Rare Jongen heel actief, dus die had het wel naar zijn zin zo op zijn eerste vakantie met papa en mama Hij heeft weer iets nieuws bedacht: sinds deze week schopt hij ook als ik op de wc zit. Hartstikke lachen natuurlijk, maar ik voel me een beetje in mijn privacy aangetast, haha!

#kinderkamer: wat zijn sommigen van jullie al ver!

Weet nog steeds niet wat we er mee gaan doen, maar ik laat de bloemetjes kussens maar liggen in de winkels

Optie 1 is een bosbehang op 1 van de muren en nog een kleurvlak ergens anders en dierendingen

Optie 2 is blauw en grijs met stoer steigerhouten accessoires enzo

Heb zo’n zin om er aan te beginnen! Rare Man ook: die wil NU eigenlijk verf gaan kopen... Maar ik twijfel nog te veel om een knoop door te hakken. Dat is niet zwangerschaprelated bij mij hoor... ik ben een enorme twijfelkont.

Ik heb meteen de dag na de echo twee uberstoere rompers voor mijn grote kleine jongen gekocht! Er is best nog wel wat leuks te vinden! Ik had juist de laatste weken allemaal te snoezige meisjes jurkjes gezien en die wilde ik allemaal kopen als Raar Kind een meisje zou blijken te zijn maar nee... ik moet ze allemaal laten hangen! En zoals ik misschien al eerder heb gezegd hier: ik hoopte stiekem al op een jongetje, dus ik vind het helemaal niet erg om geen jurkjes te kopen!

Overigens heb ik meteen aan iedereen het nieuws rondgebazuind dat we een jongen krijgen. Ik wilde het eigenlijk geheim houden. Maar ik was zo hyper en trots haha!

mijn buik is trouwens echt gegroeid in de vakantie: een aantal collega's zei er wat van vandaag: "ik moet er nog steeds aan wennen, jij met buik" (nou, wees gerust, ik ook hoor! ) de teller staat hier met 21 weken op 6,5 kilo. Ik vind het prima! Hoe staan jullie er allemaal voor?

Nog een vraagje aan de ervaren moeders... hoe handig is zo’n tentje als campingbedje? http://www.baby-dump.nl/i ... 4302&groep_id=8&merk=1563

Ik kan het van iemand overnemen, maar vraag me af of het wel veilig is om kind en al in een andere kamer te zetten als je ergens op bezoek bent? En is zo’n luieremmer (die ik ook kan overnemen maar niet eens mooi vind, maar alla ) niet vreselijk overdreven? http://www.baby-dump.nl/i ... 82&groep_id=4785&merk=991

Of stiekem wel handig? En wat about beddengoed: mag een wollen dekentje of moet alles katoen zijn?
o en dan kopieer ik nog even van het JONGENSNAMEN TOPIC mijn vraag. misschien vinden jullie het ook leuk om mee te denken?

we hebben inmiddels een longlist voor onze zoon weten te fabrieken. alleen... we komen niet echt van de longlist naar een shortlist, laat staan naar DE naam ;-)! hoe pakken we dat aan?

de achternaam is "van der ..." en het is wel duidelijk dat wij van nederlandse namen houden. ik meer van iets aparter dan rare man.

ik heb ook al vele vele pagina's op dit topic doorgelezen en kan zo snel geen ander naam meer toevoegen. misschien jullie wel? maar om het nou niet te moeilijk te maken met weer nieuwe lijstjes ... misschien kunnen jullie je licht eens op de onderstaande lijst laten schijnen? (ze staan niet op volgorde van favoriet trouwens)

DE LONGLIST

- thijs (top 20, weet niet zeker of we dat willen)

- thomas (top 20, weet niet zeker of we dat willen)

- bas (top 20, weet niet zeker of we dat willen)

- tim (top 20, weet niet zeker of we dat willen)

- pieter

- tobias

- sil

- luuk

- pepijn

- job

- edin

- sebastiaan (maar eigenlijk te lang met achternaam)

- olivier

- tijl

- teije

- gijs

- marijn (maar ook gebruikt voor meisjes, beetje jammer)

- ilja

- thijmen

- de namen die rare man nog leuk vindt en ik niet, laat ik voor het gemak maar even buiten beschouwing )
Raar al knap dat jullie zo een lange lijst hebben weten te maken! Van jou lijst zijn mijn voorkeuren: Gijs, Thomas en Tim.

Hier nog wat aanvullingen van onze lijst. Joost, Tijn, Stijn, Jent.

Tentje geen ervaring mee, we hebben een bedje en bevalt prima.

Luieremmersysteem vind ik persoonlijk niets. Gebruik zelfs de standaard emmer niet. Hadden op het dagverblijf waar ik werkte ook zo een systeem, maar vond het nog steeds niet geurloos. Koop nu van die plastic poepzakjes bij de kruidvat of action. En je ruikt niets meer als je ze in de prullenbak doet. Ook ideaal als je op stap bent en niet gelijk makkelijk je luier kan lozen.

Bloeddruk was in zwangerschap 1 met 24 weken nog prachtig, 110/75 en met 27 weken 160/110. Dus ja weet ik niet wat ik er van moet vinden baal eerder dat hun er niet gezamelijk iets van vinden. Weet zelf ook wel wat de risico's kunnen zijn, maar als je er zo even op wordt gedrukt dan is het toch anders.

pluiszoon slaapt nu voor het eerst in zijn nieuwe kamer, ben benieuwd. Hoor voorlopig nog lekker geklets.

Zo grappig komt pluiszoon vanochtend met een schuimspaan de woonkamer in, "kijk mama paraplu"en houd hem keurig boven zijn hoofd
Poehee raar, wat een lange lijst! Ben blij dat wij er gezamenlijk snel uit waren , uit beide namen btw (van lief hoefde een tweede naam niet zo, van mij wel en hij ging daarin met mijn keus mee, joechei! hahaha)

Van jouw lijst vind ik leuk:

- thijs (top 20, weet niet zeker of we dat willen)

- thomas (top 20, weet niet zeker of we dat willen)

- pepijn

- sebastiaan (maar eigenlijk te lang met achternaam)

- olivier

- tijl

- thijmen

Pluis, wat zijn de risico's van hoge bloeddruk dan? Lief verhaal over pluiszoon .

Vandaag de stickers bij de hema gebruikt - twee babyslaapzakken gekocht, luieremmer en zakjes. Daarnaast 12 hydrofieldoeken gekocht (is dat genoeg?).

En, en, en: onze leuke slaapzakken zijn vandaag ook binnengekomen en de stof die we gaan gebruiken voor de kinderkamer!
Lieve Dolfijn en Annali

Jullie zijn beiden moeder geworden op valentijnsdag... wat afschuwelijk oneerlijk dat jullie nu al afscheid van jullie kinderen moeten nemen... Zo'n teer meisje en zo'n stoere (grote! mijn neefje was 800 gram bij 28 wk!) jongen... Kinderen om trots op te zijn.

Annali heel bijzonder dat we zowel Mats als Abel op onze lijst hadden staan en uiteindelijk dezelfde keuze maken... Vind je dit niet moeilijk?
Raar, de namen van mijn zoons staan op jouw lijst. Lijkt me duidelijk wat mijn favo's zijn.
@ raar: als je een heel stuk terug zou lezen dan kom je onze oerhollandse naam tegen. misschien nog een tip dus. Wil 'm liever niet nog een keer vermelde.

anders moet je op de hyves even een namen topic openen.

en ja, dieren/jungle kamer! doen wij ook!
oja, ik zit nu bijna op 8 kg bij 21,5 week.

gaat nu met een kilo per week, zucht.

hoop dat dit tempo niet doorgaat!
@beatle: ik heb ook twee weken gehad met 1 kilo per week. maar nu maar 250gr in een week, het kan schommelen! ik ben als enige nog niet aangemeld op de hyves en ik denk dat ik dat even zo hou (gezien mijn stressniveau ) ik hoor over 18 weken wel wat je naam is geworden haha!

@sosfie, dat wist ik al toen ik ze tiepte ja! :-)

@coltje: zonder het veiligslapendiscussiepunt weer aan te wakkeren (jaja, ik heb wel meegelezen! ) is het niet zo dat babies niet vanaf het begin in die slaapzakjes kunnen? of heb ik het nou weer niet begrepen?
Hoi Raar, bij de hema hebben ze slaapzakjes in maat 50-62, speciaal voor baby's. Het gaat er naar mijn idee met name om dat het slaapzakje passend is bij de nek en armpjes en niet te groot .

www.wiegedood.nl:

Producten veilig/onveilig

Babyslaapzak of trappelzak

De katoenen, ongevoerde slaapzak komt het meest gunstig uit onderzoek. Dat wil zeggen: iets veiliger dan een laag opgemaakt bedje met één rondom goed ingestopt laken en een deken. De slaapzak moet wel goed passend zijn, dat wil zeggen dat hals- en armopeningen niet zo ruim mogen zijn dat een baby in de zak kan verdwijnen, terwijl er in de zak voldoende ruimte moet zijn voor vrij bewegen van de benen.

Een veilige slaapzak, met of zonder (afritsbare) mouwen, sluit niet met knopen of strikjes, maar met een rits naar de onderzijde toe (zodat de baby er niet zelf bij kan). Let erop dat de stiksels van katoen zijn, want nylondraad dat losraakt kan een vingertje afknellen.

Combineer nimmer een slaap- of trappelzak met een dekbed, want zeker als de baby daar onder terecht komt, ontstaat een riskante situatie met onaanvaardbaar hoog risico op verstikking en/of oververhitting. Gebruik bij een dunne slaapzak eventueel een laken of een dunne deken, die dwars over het voeteneinde rondom stevig kan worden ingestopt. Bij lage temperatuur een wat dikkere (winter)slaapzak gebruiken is veiliger.

Bijkomende voordelen van een slaapzak zijn dat een baby zich niet kan blootwoelen en dat uit bed klimmen wordt bemoeilijkt.

Wie vragen heeft over de voor een slaapzak gebruikte materialen kan het antwoord vinden achter het trefwoord dekentjes.

Er worden onder diverse merknamen ook slaapzakjes zonder armsgaten aangeboden. Pas op: de bewegingsbeperking van de armen kan een baby die naar de buik draait verhinderen om terug te draaien naar de veilige rugligging. Vanaf drie maanden kan dat risico zich voordoen.
Oh, en Beatle, ik ben al meeeer aangekomen, maar de huisarts zei gisteren dat ik een bescheiden buikje heb. Grr, waar zit al dat gewicht dat in?? Mijn achterwerk???
Hahahahha, Coltje.

Bij mij zit het ook in mijn achterwerk volgens mij, en in mijn borsten.

Grrr, vanochtend alweer 600 gram zwaarder dan gisteren.

Ik geloof dat ik de weegschaal maar uit huis gooi!
Jeetje wat komen jullie allemaal aan , heb net even op de weegschaal gestaan en kom nog steeds uit op rond de 72kg. Dan ben ik misschien afgelopen 2 weken iets afgevallen weer of iets bijgekomen. Ik heb geen digitale weegschaal vind het dus altijd lastig wegen zo'n gewone weegschaal.Ik wacht nog even 2 weken. Dan moet ik weer naar de VK en ben benieuwd hoeveel ik dan weeg.
Coltje, ik bedoel zo'n voorlichting voor aanstaande ouders. Wordt gegeven door een verloskundige, een gyneacoloog, een kraamverpleegkundige en kraamzorg. Over bevalling, afdeling verloskunde en kraamzorg mogelijkheden. Ik ga hier zeker heen en wil ook naar zo'n borstvoedingsvoorlichting. Zie link: .http://www.kraamzorghetgroenekruis.nl/? ... 55&aci=650

@raarmaarwaar, ik ben inmiddels zo'n 6,5 a 7 kilo aangekomen. Ben nu 67,5 a 68kg en kom van 61. Elke week staat er weer een nieuw getalletje lijkt het wel!

Over de namen, zou je niet sowieso de lijst kleiner kunnen maken door de namen te schrappen waarvan je twijfelt, bijv, die waar je schrijft over de top20 en dat je niet zeker weet dat je dat wil. Mocht je een geschrapte naam nou echt over een week nog mooi vinden, kun je hem er weer op zetten.

Ik heb zelf hetzelfde met die top20 namen. Dus voor mij vallen thijs, thomas, bas en tim af.

Pieter, Olivier en Sebastiaan vind ik niet zo mooi. Te netjes. Sil, Edin, Tijl en Ilja te vreemd voor mij Wel mooi.

Luuk, Pepijn, Gijs wel mooi beetje te gewoon (sorry)

Tobias klinkt leuk, net als Job en Teije. Marijn en Thijmen vind ik de mooiste. Wat vind je van Tijn?

Luieremmer ga ik niet gebruiken. Mijn broer had altijd een rol pedaalemmerzakken in de la van de commode en in de tas om de luiers in te doen. Net als wat Pluis schrijft eigenlijk. Nooit iets van geroken. En ik ga gewoon voor lakentje dekentje.
Hallo Annali, wat fijn dat je ons hebt laten weten dat jullie een prachtige zoon hebben gekregen met ook een erg mooie naam. En heel veel sterkte de komende dagen.

En Dolftijntje, ik lees nu ook jouw berichtje. Jasmijn, echt een hele leuke naam! Ik kan me voorstellen dat je intens verdrietig bent. Ik hoop dat je dit alles een plekje kunt geven. Wel mooi dat je nog foto’s hebt. Ook voor jou, je man en Jasmijn een hele grote knuffel.
Raar haha al die berichtjes van jou, nou ik vind het best leuk hoor om te te lezen!

Tentje: 2 vrienden hebben er eentje en zweren erbij. Veilig, handig, kind slaapt altijd. Grote maat kopen is wel het handigste ivm latere slaapsessies, kan hij er langer in. Opzetten is ook handig. Wij wilden ook een tentje kopen maar toen had collega campingbedje over, dus nu een bedje overgenomen. En we waren aan het twijfelen of je een tentje bv wel op laminaat/ beton kan zetten, dat dat niet veel te koud is. En bij onze ouders is niet veel bedruimte over.

Namen: kind van vriendin heeft Tije, vind ik een leuke naam. Verder ben ik ook erg fan van Thomas, Lucas, Gijs en Marijn (maar wel met zelfde bezwaren als jij). En wat vind je van Jens, Auke?

Gewicht: ik kom nu ook steeds een kilo per week aan (dus Beatle, je ben niet de enige). Zit nu op 5,5 bij 24 weken. Vind het ook veel te snel gaan al die kilos. En iedereen begint al over mijn enorme buik, dus blijkbaar heb ik een grote buik. (Alhoewel iemand ook zei dat daar misschien meer aandacht naartoe gaan aangezien ik een kleine cupmaat heb). Verder dikker achterwerk.

Hier gaan we ook voor lakentje dekentje in bed. Slaapzak koop ik nog niet, hoop ik van kraamvisite te krijgen en zo niet, dan tzt alsnog zelf kopen. Vind het lastig wanneer je je kind nou in een slaapzak kunt leggen.

Gisteren hebben wij geregistreerd partnerschap gedaan. Was echt een superleuke dag! Veel leuker dan ik me van tevoren had voorgesteld. Zag het meer als een administratieve handeling. Maar goed, 9 u in het gemeentehuis was wel vroeg maar ach, scheelde bijna 500 euro omdat het wel gratis was. Ja woord was nog best officieeel met hand vasthouden, ja zeggen, zoenen etc. Vonden ouders vooral erg leuk. Na gemeentehuis taart gehaald, thuis opgegeten en thuis ook ringen uitgewisseld. Na een wandeling uitgebreid gaan lunchen, hierna ouders naar huis. Wij een dutje gedaan haha, we waren zo moe! We zouden daarna uit eten maar we zaten nog zo vol van de lunch dat we samen naar de AH zijn gegaan en pizzaatje hebben gekocht. We hadden echt een superrelaxte sfeer wat we normaal vooral met uit eten/ vakantie hebben dus was erg leuk. Ringen staan super. Wel gek dat ik nu 2 achternamen heb en iemands vrouw ben haha! Maar ik kan het iedereen aanraden!
Nakur ... van harte gefeliciteerd !!! (ps waarom waren wij niet uitgenodigd ? had ook wel zin in taart gehad )

Saartje.. ik ga ook geen luieremmer kopen. Ik heb alles gelijksvloers. Vanuit de babykamer naar de keuken is 5 stappen lopen. Ik vind t best , kraamverzorgster loopt maar 5 stappen voor die smerige luier. Volgens mij is een luieremmer vroeger veel gebruikt voor katoenen luiers in t water laten weken, maar die gebruiken weinig mensen meer. Waarom t ding dan nog wel verkocht wordt geen idee ... En als t echt nodig is zet ik wel een klein vuilnisbakje op de babykamer waar je ze in kan mikken..

Jongensnamen pffff , Sieb , Tije ook erg leuk , Joas/Joaz , Boas/Boaz , Denz , al zijn de laatsten niet echt super nederlandse namen..

Heb even foto geplaatst over t gordijn wat ik vanmiddag besteld heb.. T gaat nu wel steeds meer een zoet kamertje worden en had mijzelf zo beloofd dat niet te doen al dat roze. Maar goed dat ik ook wat Rood , Oranje en lime inbreng..
Nakur, gefeli!

Saartje, ik zal nog ff de site checken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven