We vrekken hier verder ! :-)

maandag 14 februari 2011 om 12:40
Ik hield de financiën nauwgezet bij en ik keek ook naar de uitgaven voor openbaar vervoer. Gisteren hakte ik de knoop door. Wég met die stomme OV-chipkaart. Zelfs een dalurenkaart levert niks op. Even alle kosten op een rijtje:
- Ik ga 6 dagen per week met de trein heen en weer. 5 dagen voor het werk, en één dag voor mijn ouders. Dat is ongeveer 26,5 dagen per maand;
- Een enkele reis zonder reductie kost ¤ 2,80. Een enkele reis met reductie kost ¤ 1,70. Totale kosten op één dag is ¤ 4,50;
- Op maandbasis is dat ¤ 4,50 * 26,5 = ¤ 119,55.
- Een maandtrajectkaart kost ¤ 82,40. Zo'n kaart kopen is ¤ 37,15 per maand goedkoper. Ik vind dat nogal een bedrag.
Beste OV-chipkaart... jij bent gewoon een waardeloos duur kreng. Weg ermee!
- Ik ga 6 dagen per week met de trein heen en weer. 5 dagen voor het werk, en één dag voor mijn ouders. Dat is ongeveer 26,5 dagen per maand;
- Een enkele reis zonder reductie kost ¤ 2,80. Een enkele reis met reductie kost ¤ 1,70. Totale kosten op één dag is ¤ 4,50;
- Op maandbasis is dat ¤ 4,50 * 26,5 = ¤ 119,55.
- Een maandtrajectkaart kost ¤ 82,40. Zo'n kaart kopen is ¤ 37,15 per maand goedkoper. Ik vind dat nogal een bedrag.
Beste OV-chipkaart... jij bent gewoon een waardeloos duur kreng. Weg ermee!
World of Warcraft: Legion
maandag 14 februari 2011 om 13:16
Maar zo'n maandtrajectkaart staat wel op je OV chip volgens mij Hans. Dus je moet hem niet weggooien! Ze laden dat abonnement op je ov chipkaart. En als je die niet hebt, moet je die nog even los erbij kopen :S Het moet wel een persoonlijke kaart zijn (ik neem aan dat je die had omdat je al een 'product' erop had staan, nl de kortingskaart)
maandag 14 februari 2011 om 14:16
Ik wist niet dat je maandtrajectkaarten op je OV-chipkaart kon krijgen.
Ik bedoelde feitelijk niet letterlijk weggooien. Ik had hem incidenteel willen gebruiken, maar ik ga uitzoeken hoe dat met de maandtrajectkaarten uitpakt. www.ns.nl zal wel meer informatie hebben.
Ik bedoelde feitelijk niet letterlijk weggooien. Ik had hem incidenteel willen gebruiken, maar ik ga uitzoeken hoe dat met de maandtrajectkaarten uitpakt. www.ns.nl zal wel meer informatie hebben.
maandag 14 februari 2011 om 14:23
Even uitgezocht, maar ik heb meer informatie nodig (ik kan dat ofwel hier vragen ofwel bij een NS-Informatiebalie of -loket):
Er zijn twee soorten maandabonnementen:
- RET Maandkorting 20 %;
- RET Maandkorting 40 %.
Vraag: Welke moet ik gebruiken? Of moet ik een vragenlijstje langs, om te weten welke van de twee ik moet nemen? Rond 13 maart ga ik dat verder uitzoeken; ik gebruik eerst de zojuist gekochte "papieren" maandtrajectkaart.
Er zijn twee soorten maandabonnementen:
- RET Maandkorting 20 %;
- RET Maandkorting 40 %.
Vraag: Welke moet ik gebruiken? Of moet ik een vragenlijstje langs, om te weten welke van de twee ik moet nemen? Rond 13 maart ga ik dat verder uitzoeken; ik gebruik eerst de zojuist gekochte "papieren" maandtrajectkaart.
maandag 14 februari 2011 om 20:47
quote:yellowlove schreef op 14 februari 2011 @ 15:40:
Maar een RET kaart, geldt alleen op RETvervoer, en je wilt ook met de trein. Dan moet je een trajectkaart kopen bij de NS, niet bij de RET.Ik ga uitsluitend met de trein. Dus RET is hier voor mij niet van toepassing. Mijn eindconclusie is dat ik met de maandtrajectkaart het goedkoopste uit ben, of ik moet iets over het hoofd zien wat hier nog niet benoemd is.
Maar een RET kaart, geldt alleen op RETvervoer, en je wilt ook met de trein. Dan moet je een trajectkaart kopen bij de NS, niet bij de RET.Ik ga uitsluitend met de trein. Dus RET is hier voor mij niet van toepassing. Mijn eindconclusie is dat ik met de maandtrajectkaart het goedkoopste uit ben, of ik moet iets over het hoofd zien wat hier nog niet benoemd is.
maandag 14 februari 2011 om 21:19
maandag 14 februari 2011 om 21:23

maandag 14 februari 2011 om 21:52
quote:Zwuppeliennn schreef op 14 februari 2011 @ 21:48:
Waarom laten liggen als je toch al bij die super je boodschappen doet ?
Zo is dat.. Alhoewel die supermarkt ook niet echt op de kleintjes let. Anyway: ik had de plaatjes gespaard voor zoontje van mijn collega, maar blijkbaar is hij daar "te oud" voor nu hij op de middelbare school zit
Dus ik maak er graag iemand anders blij mee
Waarom laten liggen als je toch al bij die super je boodschappen doet ?
Zo is dat.. Alhoewel die supermarkt ook niet echt op de kleintjes let. Anyway: ik had de plaatjes gespaard voor zoontje van mijn collega, maar blijkbaar is hij daar "te oud" voor nu hij op de middelbare school zit
Dus ik maak er graag iemand anders blij mee
maandag 14 februari 2011 om 21:57
Is er iemand hier die zegels spaart bij de AH? Mijn moeder deed dat altijd, ik zit te denken of ik dat ook toch zou kunnen proberen. Je betaalt uiteindelijk voor 49 euro aan zegels dacht ik , en dan krijg je er 52,- voor terug (of was dit nog in het guldentijdperk). Maar mijn moeder deed het dus altijd, en dan had ze 'opeens' 2 of 3 boekjes vol, en dan kocht ze daar iets fijns van voor ons toen we klein waren. Ik dacht, misschien ook een soort spaariets.
maandag 14 februari 2011 om 22:01
Als je onder in de schappen duikt dan is ook de appie wel redelijk vriendelijk voor de portomonee vind ik altijd en letten op aanbiedingen natuurlijk.
Hahaha, die fase Later gaan ze wel weer sparen hoor. Mijn broertje is nu met zijn studentenhuis druk bezig.
Ik heb geen verstand van zegeltjes Yellow.... Sorry.
Hahaha, die fase Later gaan ze wel weer sparen hoor. Mijn broertje is nu met zijn studentenhuis druk bezig.
Ik heb geen verstand van zegeltjes Yellow.... Sorry.
maandag 14 februari 2011 om 22:14
Ik heb weleens overwogen om zegels te sparen Yellowlove, mijn ouders deden het vroeger ook, maar toen was de rente nog iets interessanter erop. Toen ik berekende wat nu het uiteindelijke rendement is en hoeveel tijd je moet steken in het steeds inplakken van die zegeltjes... ik vond het het niet waard.
Ik zou dan eerder bijvoorbeeld iedere 2 euro munt uit je portemonnee in een potje doen. Dan spaar je ook ongemerkt en het is een stuk makkelijker dan steeds die zegeltjes inplakken.
Ik zou dan eerder bijvoorbeeld iedere 2 euro munt uit je portemonnee in een potje doen. Dan spaar je ook ongemerkt en het is een stuk makkelijker dan steeds die zegeltjes inplakken.