Geld & Recht alle pijlers

We vrekken hier verder ! :-)

06-10-2010 14:31 3013 berichten
Gratis tips, advies en goede raad.

Vrekkendames, en een enkele vrekkenheer ( ? ) stellen hun diensten gratis beschikbaar.

Iedereen is welkom !!!
Alle reacties Link kopieren
Heb het even opgezocht

Voor iedere euro boodschappen kunt u bij de kassa een zegel kopen ter waarde van 0.10 eurocent. Bij inlevering van een vol zegelboekje (490 zegels) ontvangt u 52 euro contant. De waarde van de zegels bedraagt 0.10 x 490 = 49 euro. De premie op een vol boekje bedraagt 3 euro. Bij inlevering van een halfvol geplakt boekje (255 zegels) ontvangt 26 euro contant. Dat is de zegelwaarde plus een premie van 0.50. Bevat het boekje minder dan 255 zegels, dan ontvangt u uitsluitend de zegelwaarde.

Ik ga het toch even proberen denk ik. Het is toch 3 euro verdienen elke keer ,en ik ken mezelf dan ook weer goed genoeg om te weten dat als ik 2 euro in een potje doe, ik die er vrij makkelijk weer uithaal
Misschien van dat potje dan maar een spaarpotje met slotje maken? ;)
Nee, zo'n groot blik met een gleuf, dat alleen opengemaakt kan worden met de blikopener.

Wel een klein gleufje, anders kan je nog hengelen en schudden

Bedenk me dat ik er zelf ook maar weer eens mee moet beginnen. Het was een dure maand
Ik heb wel eens gelezen dat als je die AH zegel boekjes binnen een redelijke termijn (6 maanden ofzo) volplakt het een aantrekkelijk rentepercentage is. Hoger dan de bank.

Doe je er (bijna) al je boodschappen voor een gezin dan kan het best geinig zijn.

Ik ben alleen en ga ook naar andere winkels dus begin er maar niet aan.
dan kun je beter op je moneyou-spaarrekening elke maand een tientje storten en het een half jaar vastzetten.
quote:hiltje schreef op 14 februari 2011 @ 23:49:

Ik heb wel eens gelezen dat als je die AH zegel boekjes binnen een redelijke termijn (6 maanden ofzo) volplakt het een aantrekkelijk rentepercentage is. Hoger dan de bank.

Doe je er (bijna) al je boodschappen voor een gezin dan kan het best geinig zijn.

Ik ben alleen en ga ook naar andere winkels dus begin er maar niet aan.

Kansloos bij mij.

Ik raak die zegeltjes kwijt, je komt net wat tekort en weet ik veel... het hele idee vind ik ook erg onprettig. Echt knieperig, terwijl ik echt niet vies ben van voordeel, dit gaat echt te ver voor mij.
Ik ga morgen even een grote pot kleingeld op mijn rekening laten storten. Ik haal altijd de losse munten uit mijn portemonnee/broekzakken, anders wordt mijn portemonnee zo dik en gaat ie niet meer dicht. Daarbij is het een ongemerkt spaarpotje, omdat ik weinig contant betaal.

Ben benieuwd hoeveel centjes het zijn, ik denk dat ie een jaar heeft gestaan om vol te raken, echt hard gaat het niet in ieder geval met al dat gepin van mij.
Ik ben ook niet gek op spaaracties, al knip ik wel al die zegels uit de hoogvliet bonnen. Die winkel zit tegenover ons, dus naast de Lidl wordt er door ons daar best regelmatig boodschappen gedaan. En stiekem is het wel heel leuk om door simpelweg die krengen uit te knippen en op te plakken twee flessen wasmiddel te 'krijgen', of een flink pak vaatwas tabletten. En anders gooien we die bonnetjes na het bijwerken van het kasboek toch weg.
quote:Starshine schreef op 14 februari 2011 @ 23:50:

dan kun je beter op je moneyou-spaarrekening elke maand een tientje storten en het een half jaar vastzetten.

Vastzetten hoeft niet meet bij moneyou, want op de 'gewone' bankrekening krijg je nu 2,45% rente (dacht ik) en op 't halfjaarvast-deposito maar 2,4%. Gewoon afblijven levert dus meer op!

Ik merk trouwens wel dat ik er daar veel makkelijker af blijf, omdat het een dag ofzo duurt voor 't op m'n lopende rekening staat. Bij m'n gewone bank staat het er meteen op en kan ik het per direct uit gaan geven...
Je kunt ook eens rondvragen of mensen Hoogvlied bonnen hebben. Niet iedereen spaart ze he, want die acties duren maar kort, dus als je er niet altijd boodschappen doet, red je het meestal niet.
Ik spaar ook zegeltjes bij de supermarkten waar ik kom en dan wissel ik ze vaak pas in oktober/november in voor geld omdat Sinterklaas en kerst er dan aan komen. (Al koop ik voor Sinterklaas het hele jaar door eigenlijk.) Bij Super de Boer koop je voor 23,50 zegels en dan krijg je 25 euro, dat is 6 % rente.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
Hiltje, welcome back!

Iemand nog tips voor een autoverzekering? Ik kan binnenkort overstappen, heb al op Independer gekeken en daar betaal ik de helft van wat ik nu betaal.

Zegeltjes van AH geven inderdaad zo'n 6% rente. Als je 150 tot 200 euro per maand uitgeeft heb je dat boekje binnen 3 maanden volgeplakt. De rente is wel interessant, alleen de bedragen zetten niet echt zoden aan de dijk. Tenzij je een gezin met 4 puberende jongens hebt natuurlijk...
FBTO is altijd al goedkoop voor autoverzekeringen, ook voordat we de VerenigingEigenHuis-korting kregen.

Je kunt op de site kijken welke collectiviteitskortingen ze aanbieden. (lidmaatschap van de vereniging voor wiebeltenen kan soms ook korting opleveren)
Ik heb ook een spaarpot waar ik mijn losse geld (onder een euro) in gooi, mocht ik dat toevallig krijgen. Want ik pin bijna alles.

Ook in mijn auto heb ik een fotokokertje met wat muntjes liggen, want als ik érgens een hekel aan heb, is het om te veel in de parkeermeter te moeten gooien omdat ik geen kleingeld heb en de chipknipfunctie (weer eens) niet werkt

Mijn muntgeld lever ik in bij een kleine winkel. Die is weer blij met het losgeld, bij de bank moet hij er voor betalen. En ja, we vertrouwen elkaar (kom er al jaren), dus hij gaat het niet ter plekke natellen of ik wel 50 muntjes van 10 cent in het zakje heb zitten. Als ik daarmee zou sjoemelen, zou ik me wel een heel sneue vrek voelen...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Flashy schreef op 14 februari 2011 @ 11:21:

Ik zelf maak vaak thema pakketjes. Dan koop ik een mandje of dienblad en dat vul ik met van alles in een bepaald thema, mooi inpakken in van dat doorzichtige inpak papier en strikjes erom en klaar. ( Het helpt dat ik vlakbij een Action woon tegenwoordig en daar dus goedkope mandjes / dienbladen enz vind) Zo`n kadootje kost tussen de 5 en 10 euro, maar kun je zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt.

Ik las net een tip over een afwasblokje doormidden breken, ik vind dat wel wat ver gaan eigenlijk. Wij hebben momenteel AH huismerk, en ik merk echt verschil met bijvoorbeeld Sun of Calgonit. Als je het dan ook nog doormidden breekt vraag ik me af of het nog wel goed schoon te krijgen is.

Leuk hè zo'n Action in de buurt. Ik doe dat ook idd, een leuke mand of dienblad en dan wat kaarsen erbij, een handdoekje, badschuim etc. Voor weinig geld een origineel kado.

Van dat vaatwasblokje kregen wij dit advies van een vaatwasmonteur. Tegenwoordig gebruiken vaatwassers veel minder water dan vroeger waardoor tabletten vaak niet goed oplossen en de leidingen verstoppen. Een half blokje is volgens hem meer dan genoeg.
1 x is genoeg
Helaas Slankie code is al gebruikt.

Ik zal de voetbalplaatjes bewaren.
quote:Elynn schreef op 14 februari 2011 @ 21:37:

Viennas, mijn dochter spaart heel fanatiek voetbalplaatjes. Ze zit zelf ook op voetbal sinds een half jaar. Heb je er een paar in de aanbieding?Elynn, spaart ze die van AH of C1000? AH's heb ik wel een aantal voor je. Indien interesse, mail me op thee39 at hotmail dot com
quote:yellowlove schreef op 14 februari 2011 @ 21:57:

Is er iemand hier die zegels spaart bij de AH? Mijn moeder deed dat altijd, ik zit te denken of ik dat ook toch zou kunnen proberen. Je betaalt uiteindelijk voor 49 euro aan zegels dacht ik , en dan krijg je er 52,- voor terug (of was dit nog in het guldentijdperk). Maar mijn moeder deed het dus altijd, en dan had ze 'opeens' 2 of 3 boekjes vol, en dan kocht ze daar iets fijns van voor ons toen we klein waren. Ik dacht, misschien ook een soort spaariets.YL, ik ben daar vorig jaar ook weer mee begonnen. Haal zeker niet alles bij AH, maar zo 'spaar' ik ongemerkt toch vaak zeg maar 50 cent tot 1,50. Handig om achter de hand te hebben voor zwaardere tijden en ik merk het niet echt op m'n boodschappenbudget. Haha, in mijn kasboek, staat het dan wel weer in een andere categorie dan 'supermarkt'.
Wil er iemand nog een slankie-code (is voor bedelarmband toch?)?
Ik spaar ook de zegels op de achterkant van de hoogvliet bonnen. Ik ga ook vaak bij de zelfscankassa want dan heb je eigenlijk altijd een extra zegel. Spaar daar ook de kooppunten. Die gaan op de klantenkaart. Doe dit eigen vooral omdat het daar is dat als je derde in de rij bent je 100 punten gratis krijgt en dat staat gelijk aan een euro. Soms heb ik dat wel 3 keer in de week.
quote:thee schreef op 15 februari 2011 @ 15:28:

[...]

Elynn, spaart ze die van AH of C1000? AH's heb ik wel een aantal voor je. Indien interesse, mail me op thee39 at hotmail dot comals elynn ze niet wil dan heb ik interesse voor mijn neefje thee.
Ik wil heel graag een slankie code, ik ben weer begonnen met de slankie ( als cracker beleg) en die spaaractie is een goede motivatie! ben dus vanaf nu begonnen haha.
Thee, dochter spaart die van AH. Ik vind je aanbod heel lief, maar je mag ze van mij aan IBI's neefje geven. Dochter krijgt al een hele stapel van Viennas. En dan is het eerlijker verdeelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven