Werk & Studie alle pijlers

Vliegen bij KLM

23-11-2010 20:05 2009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer dames die vliegen bij KLM? Ik ben ruim 2 jaar geleden aangenomen en mag nu waarschijnlijk binnenkort starten met de cursus. Naast het stewardessen-forum hoop ik ook hier ervaringen te kunnen lezen/delen, aangezien ik hier onder mijn andere nick altijd zoveel plezier heb.
Ik ben inmiddels gebeld door Adecco en heb op 28 april een afspraak. Enig idee of de procedure bij Manpower sneller was gegaan? Niet dat dat nu nog uitmaakt ;)
Zo zo.. tot eind dit jaar werven.. zou wat zijn!! :D Dan heb ik het eerste jaar van mijn opleiding er ook op zitten.. En mijn P (hopelijk) binnen..

Nja, hoop zoooooo dat ik door mag naar het 2e gesprek..

Zat vandaag even te kijken voor kleding.. denk toch dat ik in een leuke chino ga met een blousje met pumps... dat kan toch gewoon? Of zal ik echt in een mantelpakje gaan.. (ben niet echt het type mantelpakje haha)...
quote:Karterke schreef op 15 februari 2011 @ 20:37:

jep, heb ook gesolliciteerd... ik ben trouwens "kateke" heb al eerder in dit topic gereageerd maar 'k zit ff op laptop van vriend, en heb geen zin om af te loggen en dan terug in te loggen. (ben aan het "werken")

Ik mag 16 maart op gesprek. Heb er echt al zin in! Ben trouwens niet van plan om te verhuizen, woon nu in antwerpen, en normaal moet dat juist te doen zijn. Voor opleiding en reserves heb ik wel een adresje dichterbij... ALS ik aangenomen word natuurlijk :D

Oh leuk zeg! Ikzelf ga morgen bellen, hopelijk mag ik ook snel op gesprek... Heb jij ervaring als stewardess of zou dit je eerste keer zijn?

Heb ook een adresje dichterbij, wel in Rotterdam, m'n zus woont daar.

Heb gezien dat je een kopie van je diploma's en cijferlijsten en zo moet meedoen.. Bedoelen ze rapporten met dat laatste? Want die heb ik niet meer hoor, in België moet je dat toch niet bijhouden. Hebben ze toch nooit gevraagd voor andere jobs...
Hoi dames!

Ik mag ook op gesprek komen! Pas in juni, want zit momenteel in het buitenland ivm stage. Het was geen probleem. Ik ben benieuwd! Die cijferlijsten vroeg ik me idd ook af.. Willen ze dat ik alle cijfers uitprint die ik tot nu heb behaald op mn hogeschool ofzo?
Als het goed is wordt bij ieder diploma dat je krijgt ook een cijferlijst uitgereikt. Die bedoelen ze. Rapporten of cijferlijsten uitprinten hoeft niet. Het gaat om de lijst die bij het uiteindelijke diploma zit.
quote:blimbing schreef op 15 februari 2011 @ 22:20:

Ik ben inmiddels gebeld door Adecco en heb op 28 april een afspraak. Enig idee of de procedure bij Manpower sneller was gegaan? Niet dat dat nu nog uitmaakt ;)Ik denk dat het daar net zo vol zit.
Poppy, niemand zegt dat je niet in een broek mag, het is alleen slimmer/handiger/verstandiger om een rok aan te trekken. Een mantelpakje klinkt suf ja, maar is wel ultiem netjes en daar gaat het ze om. Denk even in het straatje van de KLM en niet in dat wat jij graag wilt...

Ik had een donkerblauw rokje aan met een cremekleurig jasje erop een wit bloesje eronder. Echt, tuttiger kon niet! Maar als dat is wat ze willen, dan kunnen ze dat krijgen. (Ik ben normaalgesproken van de laarzen/gympen en spijkerbroeken)

Lolita Empicka: Half Sabena vliegt bij de KLM. Snel solliciteren dus!

En de aanname heeft nu 2 jaar stilgegelegen, maar voor de recessie waren er vrijwel het hele jaar door basiscursussen en dus ook vrijwel het hele jaar door sollicitaties.
Als het even kan trek een mantelpakje aan.Een net broekpak kan ook maar ze zien echt het liefst een mantelpakje.Het is mischien wennen maar dat is lopen in een uniform ook.

Liever ubertuttig dan te casual.Wees zuinig met sieraden en als je lang haar hebt het liefst opgestoken maar zeker niet los laten hangen.En zorg voor een bijpassende tas,ook weer niet te hip.Gewoon op elkaar afgestemd.

Ik was welliswaar niet aangenomen maar kreeg wel een dik compliment over mijn uiterlijk,dat mochten ze graag zien
Thanks voor de tips.. ik ga toch denk ik maar voor een mantelpakje.. waar krijg ik eigenlijk leuke? :$ Hahahaha.. Zag bij Wehkamp wel soort van mantelpakjes...

Ben ook het gympen skinny type.. maar we gaan dan maar voor lekker tuttig.. MOET die baan krijgen *lol*
Kun je het niet lenen van een vriendin. Heb ik ook gedaan. Voor die ene keer is het zonde om zo iets aan te schaffen (wat je daarna - hopelijk - nooit meer draagt).

Heb gisteren weer een paar All Stars gekocht en ze lopen zo lekker!
Nee, heb geen vliegervaring, maar wil het wel al heel lang heel graag... Ik heb familie wonen in gorichem, zo'n 45 min van schiphol. Voor die diploma's en cijferlijsten ga ik toch voor de zekerheid nog eens bellen denk ik. Ik heb gewoon mijn middelbaar diploma aso, maar mijn hogeschool heb ik niet afgemaakt, en dus ook geen diploma van... Kan toch niet dat ik dan mijn laatste rapport van het 6de middelbaar moet gaan meenemen :D Ga straks ook kijken voor kledij, want heb hier ook geen collectie mantelpakjes in de kast hangen
Terug van mijn eerste ica. Het was super leuk, ik heb echt genoten van het vliegen, Washington, springen op bed in de hotelkamer, de passagiers die soms zo blij kunnen worden van iets heel kleins, de passagiers die iets heel kleins van enorme importantie vinden en er heel chagrijnig van worden, de cultuurverschillen (soms echt heel apart), winkelen in Amerika en zeker ook het enorm warme bad waar ik in terecht kwam. De crew was super, allemaal hielpen ze ons op hun eigen manier en in de stad en aan boord was het hartstikke gezellig. Bij terugkomst op Schiphol vertelde de SP dat wij niet door hebben gehad hoe bijzonder deze reis eigenlijk was, want a) De cockpit was er niet in geslaagd om íemand mee te krijgen naar de borrel en b) De bemanning was er wél in geslaagd om zelfs de cockpit zover te krijgen een cadeautje voor ons te kopen. We kregen allebei een zak met allemaal kleine cadeautjes uit Washington, aandenkens aan onze eerste ica-reis. Echt heel erg leuk!

Enige vervelende was dat ik op de terugvlucht echt niet goed werd, het duizelde me en ik kreeg het warm en koud tegelijk. Gelukkig ben je dan omgeven door zorgzame dames die direct handelen, dus ik werd opgelapt, mocht even af en heb daarna weer doorgewerkt. Toch even wennen, zo'n nachtvlucht.
Weet iemand, die al door de eerste ronde bij Adecco of Manpower is,hoe lang er tussen die tijd zit dat je bij KLM dan op gesprek mag komen, mocht je door zijn?

Is dat 2 weken na je gesprek bij Adecco/Manpower, of misschien korter?

Hoop dat iemand me kan helpen!
Hallo allemaal!

Wat leuk dat er een KLM forum is.

Ik ben toevallig vandaag op gesprek geweest bij Adecco en ben gelukkig door!!! Nu wachten op een oproep door KLM voor een tweede gesprek. Dat kan tot vijf weken duren na je eerste selectie.

Ik las net ook iets mbt de wachttijd na het bellen van Adecco en het eerste gesprek. Ik werd in de eerste week van februari gebeld en mocht dus vandaag al op gesprek. Ik denk dat ik dan geluk heb gehad (als ik sommige berichten lees dan moet ze maanden wachten voor ze hun eerste gesprek hebben).

Ik ben heel benieuwd wat er allemaal nog staat te gebeuren, maar ik heb er in ieder geval heel veel zin in. Nu hopen dat de tweede selectie positief uitpakt!
bij mij zat er tussen het gesprek bij manpower en het telefoontje van KLM 1 week.

Is er ondertussen al iemand op gesprek geweest bij KLM zelf? ben heel benieuwd hoe dat precies is

Iedereen die nog moet voor zijn eerste gesprek heel veel succes en het gaat helemaal goed komen!

@stb klinkt als een super leuke vlucht en stop, wanneer is je wing?
en wanneer mag je dan op gesprek bij KLM, hoeveel zit er tussen adecco en klm gesprek?
Stess, je eerste ICA klinkt geweldig! Fijn dat je het zo leuk hebt gehad Ik lees graag nog meer updates van je!
Echt helemaal niemand naar de borrel?? Stelletje shopmutsen!!

Meestal komen er toch nog wel een stuk of 2 op NAD, bepakt en bezakt, maar helemaal niemand...

Leuk he zo'n eerste ICA, die blijft je altijd bij. En wat een leuke crew heb je getroffen. Dat maakt of breekt je eerste vlucht ook wel. Heb je alleen achter gestaan, of heb je ook voor geholpen in de Biz?

(en wat heb jij allemaal gekocht?)

Dat niet goed worden, had dat met vermoeidheid te maken denk je? Of was je grieperig of last van je evenwicht?

Hoe voelde je je na afloop (na een paar uur slaap thuis), alsof er een pak watten in je hoofd en je lijf zat? Zo ja, gefeliciteerd! Dat gevoel hou je de komende tig jaar. Dat is het ICA gevoel en dat went nooit en gaat ook nooit weg. Gelukkig duurt het maar 1 dag.

En je rooster, al bekend?
Wow, klinkt als een goede eerste ICA, STB! En Mayou, ge-wel-dig hoe je de constante 'jetlag' beschrijft. Ik snap het helemaal, je hebt het gevoel alsof je eigenlijk niet op deze wereld bent, haha.. Maar ja, dat hoort erbij en heeft ook weer z'n charmes.

Enfin, ik heb goed nieuws, ik ben van de week ook door naar het gesprek bij KLM (en rollenspel). Eerst afwachten op het telefoontje, maar in de tussentijd kunnen jullie ons vast wel van advies voorzien :-) ik heb al vernomen dat het voornamelijk om het aandachtig luisteren naar de pax gaat en dat je doet wat je ook eerder hebt gezegd in het gesprek. Nog meer tips and tricks?
quote:Smiley_Face schreef op 18 februari 2011 @ 07:41:

En Mayou, ge-wel-dig hoe je de constante 'jetlag' beschrijft. Ik snap het helemaal, je hebt het gevoel alsof je eigenlijk niet op deze wereld bent, haha.. Maar ja, dat hoort erbij en heeft ook weer z'n charmes.

Niet op deze wereld zijn... dat is zwak uitgedrukt
quote:Lizzl schreef op 18 februari 2011 @ 07:48:

[...]

Niet op deze wereld zijn... dat is zwak uitgedrukt

Mee eens... iemand die niet vliegt, snapt ook niet hoe brak je je voelt die dag van terugkomst na een ICA... ik ben een keer in de tuin gaan zitten, in de brandende zon op een zeer oncomfortabele stoel, gewoon in slaap gevallen, erg charmant (niet te lang gelukkig dus was niet verbrand)

Je bent moe, maar het soort moe kan ik niet met iets anders vergelijken. Het is ook niet hetzelfde als wanneer je bent wezen stappen (de nacht overslaan) en dan laat gaat slapen.

Vooral als je na de vlucht een uurtje of 3 gaat slapen en dan weer opstaan... ooohhh echt, dan voel ik me als een zombie die uit z'n graf getrokken word, en zo zie ik er dan ook uit op dat moment :-S
Waarom ga je dan maar 3 uur slapen als je 10 of 12 uur hebt gewerkt? Mensen die een dag op kantoor zitten slapen toch ook 7-8 uur na een werkdag? Ik snap wel dat je zo snel mogelijk weer het ritme van hier moet aanhouden maar ik heb ook wel een begrepen dat je na een lange vlucht meestal een aantal dagen/week vrij bent, dan kun je toch de 1e dag gebruiken om lekker bij te slapen?

Geen kritiek hoor maar ik vraag het me gewoon af, als ik na een werkdag maar 3 uur slaap ben ik ook kapot als ik daarna opsta.
quote:basia schreef op 18 februari 2011 @ 08:01:

[...]

Vooral als je na de vlucht een uurtje of 3 gaat slapen en dan weer opstaan... ooohhh echt, dan voel ik me als een zombie die uit z'n graf getrokken word, en zo zie ik er dan ook uit op dat moment :-S

En dat 10 x achter elkaar, en dan heb je het nog niet helemaal...

(het heet ook niet voor niets zombieën)

Ik stelde het naar bed gaan ook zo lang mogelijk uit, omdat ik er altijd zo tegen opzag om weer op te staan. En dan daarna in m'n joggingbroek naar de Appie voor een koken en stomen en dan zo snel mogelijk weer terug op de bank. Afspreken op die dag lukt me ook nooit, te brak.

Het zijn toch 2 rollenspellen? Wat het altijd goed doet is wanneer je een boze (of verdrietige) passagier hebt (door bijvoorbeeld gedoe aan de incheckbalie), door je hurken te gaan zodat ze niet op zich neergekeken voelen (ik hoop niet dat hier iemand van 'het andere topic 'meeleest!) en dan het gesprek aan gaan, maarrr dat moet je dus niet doen wanneer de pax iets moet doen en niet wil doen (gordel dicht ofzo), dan moet je juist weer autoriteit en gezag uitstralen.

Vliegende dames, klopt het dat EZE weer terug komt, en zo ja met welke kist? EZE is ge-wel-dig namelijk!!
quote:ossiepossie schreef op 18 februari 2011 @ 08:14:

Waarom ga je dan maar 3 uur slapen als je 10 of 12 uur hebt gewerkt? Mensen die een dag op kantoor zitten slapen toch ook 7-8 uur na een werkdag? Ik snap wel dat je zo snel mogelijk weer het ritme van hier moet aanhouden maar ik heb ook wel een begrepen dat je na een lange vlucht meestal een aantal dagen/week vrij bent, dan kun je toch de 1e dag gebruiken om lekker bij te slapen?

Geen kritiek hoor maar ik vraag het me gewoon af, als ik na een werkdag maar 3 uur slaap ben ik ook kapot als ik daarna opsta.

Als je dat doet slaap je 's avonds weer niet en dat is nou juist de bedoeling, helemaal om weer in het ritme van hier te komen. En des te langer (in jaren) je vliegt, des te moeilijker het wordt om dat ritme weer te krijgen, vandaar dus.

'Geen kritiek hoor maar ik vraag het me gewoon af, als ik na een werkdag maar 3 uur slaap ben ik ook kapot als ik daarna opsta.'

En dan heb je niet eens een jetlag, kun je nagaan!
EZE komt terug op de triple (eind maart)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven