Weekendje Londen

16-02-2011 12:03 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag dit jaar met mijn lief naar Londen. Een leuk/modern hotel en dan met de metro op pad en Londen verkennen. Heeft iemand tips hoe te reizen? Los ticket voor de boot boeken en zelf een hotel regelen? Of beter een combi reis boeken? Vliegen wordt iets te prijzig denk ik. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Zijn vrij veel topics hierover op Viva.nl. Even zoeken via google hiernaast -->

PS. Ik ben laatst zelf geweest met Easyjet. Prijs valt heel erg mee. Vooral als je een beetje op tijd bent.
Boot hoeft niet perse goedkoper te zijn dan vliegen.

Hou er rekening mee, dat als je met de boot komt, dat je dan nog met de trein vanaf Harwich naar London moet, enkeltje is 26 pond.

En op website als expedia en hotelbeds e.d. kun je voor een redelijk prijsje een leuk hotel vinden.

Ik heb eigenlijk geen idee wat een totaal pakket kost, maar vraag eens bij een reisburo of kijk eens op Dreizen.

Retour vlucht moet zeker onder de 100 euro kunnen.

En ga van een gemiddeld hotel uit van 60 pond per nacht.
De ferry en een goedkope vlucht: het zal elkaar niet veel maken. De ferry is vooral voordelig als je een lange treinreis in Nederland moet maken (je kunt een voordelig treinkaartje kopen) en je wat langer gaat, (ruim)bagage wil meenemen en het niet erg vind om laat aan te komen in Londen.
quote:vivagirl schreef op 16 februari 2011 @ 12:33:

Boot hoeft niet perse goedkoper te zijn dan vliegen.

Hou er rekening mee, dat als je met de boot komt, dat je dan nog met de trein vanaf Harwich naar London moet, enkeltje is 26 pond.

Het treinkaartje zit er al bij als je een ferry en treinreis boekt: Elk NS station in Nederland naar Elk 'National Express East Anglia' station (London liverpoolstreet) is te koop voor 52 euro (plus wat admin kosten) bij de stenaline.

Maar hou er ook rekening mee dat je van de luchthaven nog naar de stad moet. Alleen heathrow is op het metronet aangelsoten en daar vliegen de meeste budgetairlines niet op.
Vliegen is volgens mij veel goedkoper dan met de boot... zeker als je met easyjet gaat. Niet de meest luxe maatschappij maar hey, het is toch niet ver. Je kunt dan het beste op Gatwick vliegen en vandaar de trein nemen naar London Victoria. Hotel tip: Oxford Hotel op Penywern Road. Goedkoop, mooi hotelletje om de hoek van Earl's Court station vanwaar je met de District, Circle en Piccadilly line kan reizen. Piccadilly circus, Leicester square, Knightsbridge, Hyde Park en al zijn dan echt superdichtbij. En er is een Marks&Spencer en Starbucks in de buurt van het hotel, altijd handig ;)
http://www.jesmonddenehotel.co.uk/

Hier heb ik paar jaar geleden gelogeerd. Kleine kamers (zoals overal) maar wel met nieuwe badkamer voor jezelf (dus niet gedeeld) en supervriendelijke personeel.
Borderwalk, je hebt gelijk dat over het treinkaartje.

Maar het pakket met het treinkaartje is wel duurder dan de boot alleen. Maar inderdaad voordelig als je vanuit Groningen of Limburg komt.

Ik vind Heathrow het fijnste vliegveld, en Bristish Airways vliegt er op. Maar BA is meestal wel iets duurt dan EasyJet, maar bij EJ moet je nog weer voor je bagage betalen en vlieg je of op Gatwick of op Stansted en dan komt je trein of bus kaartje er ook nog over heen. Bus is niet zo duur, maar doet er erg lang over. Trein is aardig aan de prijs.

Opties genoeg dus, maar het ligt aan ieders voorkeur.
ben in november geweest was in totaal met vliegen en hotel 300 euro kwijt voor 3 nachten. Weet het hotel niet meer maar hebben ook al een keer bij UMI London gelogeerd, was prima te doen, op loopafstand van 2 metrostations en hydepark.

*mijmert weg bij gedachte aan londen...zit er voorlopig niet nog een keer in*
Ik heb het ook uitgezocht. Goedkoopste oplossing; vliegen vanaf Eindhoven met Ryanair en hotel boeken bij het reisbureau.

Veel plezier, ik ga in oktober!
668, the neighbour of the Beast
Waarom niet met de trein? Ben je misschien iets langer onderweg, maar dat is ook nog prima te doen. Bij de NS Internationaal hebben ze ook regelmatig aanbiedingen.
quote:Marels schreef op 16 februari 2011 @ 12:49:

Ik heb het ook uitgezocht. Goedkoopste oplossing; vliegen vanaf Eindhoven met Ryanair en hotel boeken bij het reisbureau.

Veel plezier, ik ga in oktober!

Maar zoals gezegd Het ligt er natuurlijk wel aan waar je woont en/of je bagage wil meenemen. De vluchten van easyjet/ryanair zijn supervoordelig, maar de ns, vervoer vanaf het vliegveld en de bagage zijn dat dan weer niet.

TO kan het beste gewoon alle opties op een rijtje zetten.
Thanks voor al jullie tips! Ik ga er mee aan de slag!
Omdat vliegen dusdanig veel goedkoper is dat het eigenlijk in alle gevallen de goedkoopste oplossing is Borderwalk.

En je mag bij Ryanair wel zo'n trolley meenemen als handbagage, dan betaal je geen bagagekosten.
668, the neighbour of the Beast
quote:Marels schreef op 16 februari 2011 @ 13:45:

Omdat vliegen dusdanig veel goedkoper is dat het eigenlijk in alle gevallen de goedkoopste oplossing is Borderwalk. Stel je woont toevallig niet in de randstad of in brabant, maar in een noordelijke provincie. En je wil langer gaan dan een weekendje en meer bagage meenemen, dan dat je in een trolley kan proppen. Geen heel belachelijk vergezocht scenario lijkt mij. Dan ben je zo 25 euro kwijt voor een enkeltje naar het Eindhoven. Een koffer kost je 15 euro. Vanaf het vliegveld naar de stad zelf is ook iets van 10 euro. Dat is zo al 50 euro die je bij de spotgoedkope vlucht moet optellen. Dan kan met de boot gaan echt wel een goedkopere optie zijn of iig een optie die TO kan meenemen in haar overweging.
Shine73, het scheelt al heel veel als je in het weekend of doordeweeks gaat. Door de weeks heb je bij RyanAir (vanaf Eindhoven) een enkeltje vanaf 6 euro p.p. Ik ga over een paar weken ook en wilde die eerste nemen, maar ik moest in het weekend, dus scheelde Easy Jet niet veel met Ryan Air. R.A. is wel strenger met de handbagade die je mee mag nemen (wij nemen alleen handbagage mee als bagage). Neem je gewone koffers mee dan betaal je een bedrag per koffer. Hotels idd via Expedia oid vinden. Let idd op de badkmaer en toilet, gedeeld of op eigen kamer. Je kunt online al je metro kaartje kopen. De meeste dingen liggen binnen zone 1 en 2. Wil je vanaf een airport dan kun je een 6 zone kaar nemen, maar ik heb dat niet gedaan. Bij EasyJet heb ik een bus geboekt (vanaf 2 euro p.p. per enkele reis) die van de airport naar bepaalde plaatsen in Londen gaat. Het hoeft niet mega duur te zijn. Alleen hoe langer je wacht met boeken, hoe duurder de vliegtickets worden. Het is niet zo als met een pakketreis, dat goedkoper wordt naarmate de vertrekdatum komt. Enne: neem goede en lekkere schoenen mee, want je maakt meters daar! Heel veel plezier, het is zo leuk!
recent topic over Londen met tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven