Gezondheid alle pijlers

Au!!! Net helemaal door m'n enkel gegaan :-(

17-02-2011 00:07 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Au, ik ben net met sporten (volley) bij iemand anders op haar voet gesprongen en ging er helemaal doorheen

Meteen gekoeld en er zat al snel een flink ei op aan de buitenkant. Nu lig ik in bed met een coolpack, zou ik dat de hele nacht nog moeten doen?

En moet ik hiermee naar de huisarts om te kijken wat het precies is of gewoon een paar dagen afwachten..?

Oh zo onhandig met twee kleine kinderen (ruim 3 en 1) hoe ga ik dat allemaal doen?
Haha, oeps...die trap maakt het je wel moeilijk zeg!

Fijn dat je man eerder naar huis komt.
quote:choca schreef op 17 februari 2011 @ 00:20:

Leuke sport is het

Ik ga zometeen nog 1x koelen en heb bedbodem al omhoog bij m'n voeten. Ook maar effe een paracetamol gepakt en nu maar hopen dat kids lief slapen en niet gaan spoken vannacht - of in ieder geval niet voor manlief thuis is..Nooit de vrieskoude coldpack direct op de huid leggen he. Altijd een theedoek oid eromheen.
Pijnlijke enkel + man die daarvoor eerder naar huis komt = lief
Ik ging een jaar terug een schilderij ophangen, op de leuning van de bank.

Verloor mijn evenwicht.Boem op de vloer.

Knak door mijn enkel, ben ook even weggeweest.

Ik weet wat je voelt, Afschuwelijk.

Nogmaals sterkte!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
M'n schoonmoeder had laatst door zoiets (alleen niet met volley hihi) met allebei d'r enkels. Gescheurde banden. Maanden mee zoet geweest.

Ik zou morgen op zeker even langs de ha gaan. Sterkte!
Ik ben pas geleden van de trap gegleden met mijn voet onder m'n kont.

De eerste paar uur deed zeer, maar ging nog wel, maar na een uur of 4 ging het echt enorm zeer doen en kon ik niet meer lopen!

Toen toch maar even naar de HAP gegaan, het was gekneusd zeiden ze daar.

Hun advies was ibuprofen omdat het niet alleen pijnstillend, maar ook ontstekingremmend is.

De arts had het over een steriele infectie die kan ontstaan door het trauma aan je spieren/pezen/botten.

Dus als je ibu in huis hebt, dan zou ik dat nemen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ah, ibuprofen hebben we ook in huis! Zometeen even vragen.. En die coldpack zit in een soort speciale sok, m'n vader (ook volleyballer) heeft ooit vriesblaren gehad dus dat is er goed ingestampt!

Hij is wel lief hè? Werd er ook helemaal blij van - hij had er ook al 15 uur opzitten dus mocht ook wel stoppen...
Twee tegelijk Hoe heeft je schoonmoeder dat voor elkaar gekregen Pimpelmees?
Zo 15 uur? Nou dan mag het inderdaad wel dat hij (eerder?) naar huis komt! Goed in de gaten houden en laat je maar lekker verwennen
Ja, druk op z'n werk maar ipv 2u nu al thuis en me al voorzien van zakje chips, cola-l en een ibuprofen - wat wil je nog meer!

Hoe kun je trouwens twee enkels tegelijk omslaan ja, vroeg ik me ook al af.
Goed geregeld Choca

Misschien heeft schoonmams eerst zich met voet 1 verstapt en daarna met voet 2? Kan me er vrij weinig bij voorstellen.
hoi Choca, beetje de nacht doorgekomen?

Ik vind je nick top:)

je banden kunnen gescheurd zijn en dat is minstens zo kwalijk als een breuk. (wb herstel etc) Dus ga svp toch even naar je huisarts.

liefs fener
Ik adviseer je toch even naar de huisarts te gaan.

Had je er al een drukverband omheen gedaan??

Dit is mij 2 jaar geleden overkomen tijdens het dansen...

Werd door 2 man de tent uitgedragen haha!

Midden in de nacht naar de ehbo, met heul kort rokje en vet opgemaakt!

Enkelbanden gescheurd, moest eerst een week een gipsspalk en daarna nog vier weken tape.

De trap kan je het best op de kont doen!

Heel veel sterkte, kan je maaaanden last van houden...
Hoe is het trouwens met de ander? Jij bent bovenop iemands voet gesprongen en over de andere dame hoor je niks. Alleen maar dat jij zo'n zere enkel hebt.
quote:add_tje schreef op 17 februari 2011 @ 08:24:

Dit is mij 2 jaar geleden overkomen tijdens het dansen...

Werd door 2 man de tent uitgedragen haha!

Midden in de nacht naar de ehbo, met heul kort rokje en vet opgemaakt!

Je bent het EHBO personeel zeker nog lang bijgebleven. " dat meisje/die vrouw met dat korte rokje
@Choca:

Ben je de nacht doorgekomen? Toch voor de zekerheid wel even naar de dokter hoor!.

En neem als troost een stukje Bon bon bloc
Aan de Arnica! Zalf en tabletjes. Drie dagen rust (omhoog met die enkel), en na drie dagen rustig gaan lopen.... geen drukverbanden of zwachtels of wat dan ook, je spier mag niet lui worden maar moet genezen.

Beterschap!! (ik heb dit zelf ook een keer gehad, in de zomer, 35 graden, en ik woonde eenzaam op 4 hoog in een studentenhuis...)
Dag Choca,

ik hoop dat je de nacht goed door bent gekomen.

Heb dit ook gehad (actieve volleyballer, heerlijke sport ). Aantal dingen moet je in de gaten houden: Eerste dagen absoluut niet belasten. Het is kapot daarbinnen en dat moet tijd hebben om te helen (zoals SG, dag SG!) zegt, een dag of drie.

Dan langzaam gaan belasten, op de juiste manier. Dat betekent met voet afwikkelen enzo, en helaas pindakaas, dat gaat een stuk makkelijker met krukken. Dan kan je je voet namelijk correct bewegen zonder hem te belasten. Deze beweging is belangrijk, omdat je lichaam bezig is zich te repareren en je spiervezels (of pezen, weet ik het, dit is geen artsuitleg) een richting ontwikkelen door deze beweging, dus ze worden geordender aangelegd zeg maar.

Toch zal je voet waarschijnlijk erg stijf zijn en moeilijk weer dat gaan doen wat jij wilt. En daarom ga je vandaag even langs de dokter . Die stuurt jou namelijk (hopelijk) door naar een fysio die leert hoe je je enkel weer sterk maakt, en bovendien kan hij je voet losmasseren als hij erg stijf is. Heeft mij enorm geholpen destijds.

Zodra je weer kan gaan spelen liever niet te lang blijven tapen. Ik ben na 2 weken tape weer vrij gaan spelen. Dat doet een beetje pijn en voelt vrij onzeker in het begin, maar dat is normaal. Je gaat weer iets doen wat je lang niet bij hebt gehouden. Ga alsjeblieft niet met van die plastic knoertharde braces spelen. Een meisje in mijn team speelde daar altijd mee, op een goeie dag sprong ze op mijn voet , maar omdat haar enkel niet meer om kon klappen door die k*tbrace, sprong haar knie uit zijn sponningen. Dat is minder leuk dan een enkel. Niet doen dus.

Succes, want het is vreselijk irritant (en ik had niet eens kinderen)! Laat je even weten hoe het verder gaat? Beterschap!
Ha JJ!!
quote:Zwuppeliennn schreef op 17 februari 2011 @ 00:34:

Twee tegelijk Hoe heeft je schoonmoeder dat voor elkaar gekregen Pimpelmees?

Ze zag de laatste tree van de trap over het hoofd...

Een gescheurde enkelband aan de ene kant, een een zwaar gekneusde enkel aan de andere...
Goeie site

Zoals je ziet: het is niet raar hiermee naar huisarts/EHBO te gaan...
quote:Ratteke schreef op 17 februari 2011 @ 09:21:

Hoe is het trouwens met de ander? Jij bent bovenop iemands voet gesprongen en over de andere dame hoor je niks. Alleen maar dat jij zo'n zere enkel hebt.Die persoon waar op de voet gesprongen wordt, heeft er over het algemeen absoluut geen last van. Meestal spring je er half op en klap je dan meteen door je enkel heen. Je brengt dus nauwelijks schade toe aan de ander.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 17 februari 2011 @ 09:55:

[...]

Ze zag de laatste tree van de trap over het hoofd...

Een gescheurde enkelband aan de ene kant, een een zwaar gekneusde enkel aan de andere...

Au

Als ik dit soort verhalen hoor, dan voel ik spontaan de pijn weer!

Een paar jaar geleden klapte volgens mij Bas v/d Goor ofzo tijdens een wedstrijd ook door zijn enkel heen. Die beelden heeft Studio Sport wel 100x herhaald, maar ik kon er echt niet naar kijken
Goedemorgen!

Hier zit ik dan weer op m'n werk, achter m'n laptop met een speciaal voetenbankje - zit bij een bedrijf met enorm veel aandacht voor ergonomie dus dat was al fijn geregeld!

Vannacht goed geslapen alleen soms wakker bij het draaien (au!!!) en vanochtend dacht ik eerst dat het wel ging maar toch niet zo dus samen met dochter de trap af op de billen en man had zoontje vast - haha, zag er vast heel komisch uit.

Heb meteen om 8u de huisarts gebeld en kan pas om 15u terecht Echt balen maar volgens de assistente kon het echt niet eerder en kon ik ook niet rechtstreeks naar de ehbo - dat mag alleen 's nachts als de huisartsen er niet zijn.

Voordat ik ging werken heb ik wel nog even krukken gehaald want het lopen gaat echt niet. Het is vrij dik en blauw en voelt stijf en een beetje gek aan - lijkt wel of het slaapt vanbinnen (dat klinkt raar maar zo voelt het!).

Het meisje van de tegenpartij had geen last, ze zei nog sorry al wisten we allebei niet wie schuldige was (wie er dus over de lijn sprong).
quote:Zwuppeliennn schreef op 17 februari 2011 @ 10:21:

[...]

Au

Als ik dit soort verhalen hoor, dan voel ik spontaan de pijn weer!

Een paar jaar geleden klapte volgens mij Bas v/d Goor ofzo tijdens een wedstrijd ook door zijn enkel heen. Die beelden heeft Studio Sport wel 100x herhaald, maar ik kon er echt niet naar kijken

Dat was Brecht Roodenburg en die brak beide benen net boven z'n hardplastic enkelbrace af - au tot de macht 100. Kan het me ook zo goed herinneren, krijg nog kippenvel als ik eraan denk.

Blijkbaar mag het nu niet meer uitgezonden worden op zijn verzoek..snap ik wel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven