Longdistance deel 10!!!!

07-10-2007 22:06 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera, een jubileum!

Even iets ergs, het hele centrum van Diani Beach is gisteren afgebrand, vele winkeltjes, cottages, restaurantjes, een ongekend drama.

Er zijn nog vele brandhaarden.

Ik weet zo ongeveer wat de situatie ter plekke is, gisteren gebeld met Gert en het is een ongekende ramp.

Wat een disaster, hoe komen ze hier weer bovenop?

Cadi, ik ga zo naar de echo, verslag volgt in de AK, zal er nu even wat neerzetten waarom.
ohhhh neeeeeee! Wat erg Yas! Heb er geen woorden voor!
Tis een echte ramp. ;-(
yasmijn, wat erg!!!! Heeft Gert ook schade geleden?

Succes bij de echo!
Gert heeft brandwonden opgelopen bij het blussen en ramen inslaan.

Er is nl geen echte firedepartment. Er is 1 oude aftandse amper werkende brandweerauto, geschonken door, jawel, Nederland.

Blussen met emmertjes en zwembaden leegpompen......

En de toeristen staan erbij te kijken en filmen en doen niks........

Plaatsvervangende schaamte krijg ik daarvan.

Echo deel in de AK.
Yas, wat erg! Houdt Gert je op de hoogte?

Is het weeshuis ook daar? Hopelijk daar alles wel in orde.

Weet je hoe het is gebeurd?

Jemig Yas wat erg! En vooral ook dat toeristen alleen toekijjken, dat kan je toch niet voorstellen. Hopelijk hebben ze de mogelijkheid om zich te herstellen. En is het weeshuis ook daar of ligt dat niet in het centrum?

Nog bedankt alle voor alle felicitaties. Hele aparte verjaardag gehad. Met N naar zijn familie geweest in tabasco. Wel shocking. Die mensen zijn echt heel arm. Wist dat het arm was, maar niet dat het zo erg was. Echt hutjes van een paar planken, geen electriciteit, geen stromend water. We moesten naar de waterput verderop om water te halen. Koken buiten op een vuurtje. Heel primitief maar wel super leuk om daar te zijn. Hele aardige mensen. Voelde me alleen wel ongemakkelijk dat ze me met steeds met U bleven aanspreken. En ik mocht beslist niks doen. Alle vrouwen bezig met het eten, en ik moest bij de mannen zitten. Wel in de stoel van vader, want ik ben belangrijk en kon niet op de andere stoelen zitten. Ik kon er nog 10 keer tegenin gaan, maar ik moest daar zitten en mocht niks doen. Wel raar. Daarnaast heeft ongeveer het hele dorp mijn haar gevoeld en mijn huid aangeraakt. Ze hadden daar nog nooit een blond iemand gezien en op dit moment is mijn haar gewoon wit. Heel apart voor daar. Maar wel een super ervaring.

Later meer, nu slapen. Reis terug naar huis duurde in totaal 19 uur, vanmorgen om 3 uur al opgestaan, nu dus moe.

Besos
Yas, wat erg! Enig idee hoe het begonnen is? Het heeft toch niks met de verkiezingen daar te maken?

Rianne, leuk om zo je verjaardag te vieren. Maar wel altijd ongemakkelijk om een attratie te zijn en niks te mogen doen (jij, als bijzondere westerling). Had je zij familie al eerder ontmoet?

Marg, Berliner zit in zijn tweede jaar. Dus op z'n vroegst is hij over 2,5 jaar klaar. Dat is ook zijn streven. Ik ga uit van meer.
Mooi verhaal Rianne, kan me je ongemak heel goed voorstellen.

Fille: als je er toch vanuit gaat dat Berliner meer gaat studeren kan ie net zo goed af en toe 'n weekendje vrij nemen om met jou op pad te gaan

Yas: zag net Kenia op 't nieuws, wat 'n ramp zeg.

Wij hebben weer een nieuw twistpunt. Geen verrassend punt, eigenlijk wist ik het al lang, maar hadden we 't nog nooit aan de gang gehad.

Cadeaus voor kinderen. Voor de kinderen van z'n zus om precies te zijn. Het moet veel, het moet groot, het moet er imposant uitzien en het moet plastic. Oh, en er moet snoep bij zitten. We gaan er volgende week naar toe in Frankrijk, de meisjes zijn 6, 5 en 1,5 en hebben dus geen enkel benul van waarde van geld. Niet dat ik vind dat we 't moeten afschepen met iets van ¤2,-, maar de bedragen die R. in gedachten heeft vind ik ook niet nodig. Misschien ben ik ouderwets, maar ik vind het leuk als het ook iets (kweet niet goed hoe ik 't uitleg, kan 't goede woord niet vinden) leuk-educatiefs heeft. Sowieso niet intertoys-één-keer-vallen-en-het-is-kapot-plastic. 'n Houten puzzel, of knutseldoos van de hema. Prinsessenverkleeddingen, ook leuk. Maar daar zijn we het zeer niet over eens. R. kijkt ook totaal niet naar welk cadeau voor welke leeftijd kan. Een babypop met allerlei hele kleine aanverwante muk voor 'n peuter van 1,5, dat kan toch niet? Ik heb 'm wel zover gekregen dat ie naar de leeftijd op de verpakking ging kijken, en toen kwam ie aan met 'n afschuwelijke roze pop met stro-achtig haar, geschikt voor 18 maanden en +. Omdat mijn humeur van zo'n soort dingen en dan ook nog in 'n intertoys op koopavond én uitverkoop niet optimaal blijft, heb ik wijselijk m'n mond gehouden. Voor de andere meisjes wel 'n soort van compromis-cadeaus kunnen uitzoeken, maar de zakken lolly's en de belofte aan chocolade leek mij weer buiten proportie. Vooral omdat R. zelf door vroeger veel te veel snoepen wat missing links in z'n mond heeft, vond ik 't bizar dat ie 'n hoop snoep aan de kinderen wil geven die sowieso al 'n halve kilo suiker per week binnen krijgen.

Dussss... Tja.
anoniem_35750 wijzigde dit bericht op 29-12-2007 18:28
Reden: tis Riane ipv Rianna
% gewijzigd
Isiss, ik ga er vanuit, hij niet.

Ik sta aan je zijde in de cadeau-discussie maar daar heb je waarschijnlijk niks aan. Ik ben ook van het soort dat meer houdt van houten speelgoed, semi-leerzame dingen (wat je overigens ook weer niet moet overdrijven) en geen plastic zooi. Maar ja, dat ben ik. En Intertoys op koopavond tijdens de uitverkoop? Ik denk dat ik ter plekke met een barbie-schaar had geprobeerd om mijn polsen door te snijden!
die neiging heb ik heel erg gehad

Heb ook nog even gedacht om naast de wachtende mannen voor de H&M te gaan zitten maar daar kon R. echt niet om lachen.

Maar ja, heb zelf geen kinderen en ben te weinig met kinderen bezig om te weten wat goede cadeaus zijn. Té opvoedkundig verantwoord hoeft ook niet, maar té plastic ook niet, denk dat ik volgende keer advies ga vragen aan iemand met kinderen van die leeftijd.
Of gewoon kijken waar het grut van die leeftijd het meeste om zeurt.

Ik vind dat alle kinderen die voortijdig vuurwerk afsteken opgepakt moeten worden en vastgezet tot 3 januari. En hun ouders ook. Ik word er helemaal gek van!
Haha verschrikkelijk Isiss!!! Gelukkig wil je na afgelopen weekend zelf geen kinderen meer
Bezoekje aan kinderen van z'n zus levert wel 'n voordeel op: R. wil de -in zijn ogen- prachtige collectie kitscherige beeldjes van laatst aan de meisjes geven om mee te spelen. Hij is vastberaden, ook nadat ik 3 keer heb gezegd dat porceleinen beeldjes geen speelgoed zijn. Whatever, wij zijn er in ieder geval vanaf en z'n zus laat ze er toch niet mee spelen.

over kitch gesproken: R. zit nu ademloos naar Titanic te kijken (tietaniék op z'n frans )
Ies, kan je geen webcam op jullie bank richten? Lijkt me zo leuk.
haha, niet leuk nu.

Irritaties alom, R. heeft nml. 'n nieuwe accu nodig voor de scooter maar ik weet echt geen zak van scooters, accu's en zo'n soort dingen. R. ook niet veel, maar wel meer dan ik. "Schatje, kan je even op internet kijken voor een nieuwe accu?" Schatje? Schatje?! Wat weet ik daar naar van, kan je zelf niet bij winkels rond gaan vragen ofzo? "Ja, maar op internet kan je dat zo vinden" Zegt de NUL met computers & internet.

Dus ja, ik zoek mee. Terwijl ik me helemaal niet wil bemoeien met zo'n soort dingen. Als ie in Marokko zou zijn, zou ik me daar ook helemaal niet mee hoeven bemoeien, maar nu dus wel, en dat vind ik soms wel moeilijk. Ik ben degene die echt alle praktische dingen regelt terwijl ik 't wel handig vind als iemand anders dat mee doet, vooral ook omdat veel dingen in BE anders geregeld zijn dan in NL en ik er nog achteraan moet hoe 't werkt.

En daarbij: accu's zoeken op internet is niet m'n favoriete bezigheid op zaterdagavond.

(je kan me zoeken op hyves trouwens, als we vrienden zijn kan je 'n paar leuke foto's van R's avonturen in BE zien)
Ies, ff snel voordat ik me te rusten leg. 6 jaar mogen ze best wel iets educatiefs krijgen. 5 jaar een leuke verkleedjurk en 1½ iets van hout. Niet te duur maar wel doeltreffend. Dus....volgende keer ff mailen of sms-en! Accu misschien bij een scooterzaak? Hier tig in de buurt, hebbie dat niet bij jou?

Fille, oh ja, jij had van dat houten speelgoed wat allemaal wegging bij je ouders. Heb je er nog wat van kunnen redden? Hier ondertussen een houten trein. Opa bouwt en Cadimonster sloopt erachteraan. Ennu, Barbiescharen benne bot, dus kweetnie of je daar wat mee bereikt.

Rianne, oef da's wel even anders zitten natuurlijk.

Yas, voor jou een knuf voor alles wat je nu over je heen krijgt. (smileys doen 't niet)

En nu....off to bed na 2 horrible nights.

*schrijft op Isiss haar briefje: gebroken nachten*
scooterzaak hier in de landelijke omgeving nog niet gezien, maar R. mag volgende week lekker zelf de grens over naar de grote stad en 'n scooterzaak zoeken.

En bedankt voor de tip voor de cadeaus, volgende keer ga ik er echt gebruik van maken.

Houten speelgoed is erg leuk trouwens. En heeft 't voordeel dat kleine monsters 't niet snel kunnen slopen (denk ik dan, de kinderloze). Ben er ook al achter dat muziekinstrumenten ook niet de meest geliefde cadeaus bij de ouders zijn.
Ja, dat houten speelgoed. Ik kwam laatst tot de conclusie dat de rolschaatsen die ik zo graag wilde houden wel weg moeten zijn. Ik had al tijden geleden bedacht dat die in ieder geval bewaard moesten blijven. En in alle chaos ben ik juist de rolschaatsen vergeten.

Ik stond net in de sportschool (alweer, ik kan vandaag niet meer opstaan vrees ik) en toen dacht ik: 'hé er ligt bij pap en mam nog een sportbroek van mij in de kast.' Ik zag het voor me. En dan weet ik het weer. Het is niet meer ons huis. De kast is afgevoerd. Maar waar is de sportbroek dan? Houten speelgoed kan ik ook niet van bedenken, ik denk dat we het bij mijn moeder gedumpt hebben (onder het mom van: je met toch speelgoed hebben voor je kleinkind :-) ) Mijn broer had ook een ongedefinieerd houten speelgoedding, wat niet weg mocht van ons (van mijn broer wel, hij wist toch niet wat het was, na dertig jaar) en ik denk, nee ik hoop, dat dat ook bij mijn moeder staat. Mijn moeder heeft een mini-huisje op het moment. Best zielig.
Tis een chaos in Kenia, meisjes.
Ja meis, zat net je topic te lezen op actueel. Erg zorgelijk. Het is in veel landen momenteel alleen maar weer erger aan het worden. Zimbabwe gaat nog steeds erg verkeerd en ik maak me ook zorgen om Zuid-Afrika, sinds Zuma partijleider van het ANC geworden is.

Hee, en ik las dat je wellicht in februari die kant uit gaat?
Als het kan met mijn werk, dan ja. Niet te lang, een dag of 10.

Anders maart.
Het is zeker but in Kenia.

Wat verschrikkelijk die brand!

Isiss en Rianne, alsnog van harte

Fille, ik ben een watje geworden. Deels omdat ik nog ontzwanger,

deels omdat ik een kind heb die dat triggert (jongens triggeren hele andere dingen),

deels omdat Kman er is,

en dus maar voorál omdat (ik merk dat) mijn pit eruit gemept is door alles wat er het afgelopen jaar heeft tegen gezeten.

Het was:

1 week flabbergasted

1 week wennen

1 week gezellig

1 week ruzie en verdrietig.

En dat was het dan.

Teveel gedoe (kerst enzo) en te weinig gedaan.

3 jaar (2de kerstdag was onze Annie Versary) is niet in 30 dagen weg te poetsen, bij te praten, te laten zien, en terug te vrijen.

Nog 3 nachtjes slapen en dan is het over.

Oh baby huilt.

Ik moet weer aan de fles.
Kjong, ruzie en verdrietig, how come?

Dat ie weer wegmoet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven