Longdistance deel 10!!!!

07-10-2007 22:06 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera, een jubileum!

Ik heb net iets gegeten en ik kan het iedereen aanraden.

Ik twijfel nu of ik vandaag iets zal gaan ondernemen of dat ik het maar laat. Ik denk het laatste, aangezien het bijna half twee is en ik nog niet aangekleed ben. Misschien ga ik vandaag dan serieus aan mijn arabisch beginnen. Ik heb Berliner gisteravond (vannacht, vandaag) op de hoogte gebracht van mijn nobele streven. En gezegd dat hij er voorlopig niet meer naar vragen mag.
Allemaal de beste wensen voor 2008!!!!!!!!!!!!!!!!!
Feliz año a todos!! Heb hele leuke oud en nieuw hier gevierd. Ben nu net thuis, het is half 9 's morgens. Tot een uur of 11 thuis gezeten, toen naar de hoofdstraat gegaan om daar met honderden mensen af te tellen en snel de druiven te eten. Vervolgens naar een heel gaaf feest op het strand geweest. Hele nacht gedanst, en toen in het zand gaan liggen de zonsopkomst bekijken. Tja, toen moest er natuurlijk ook een nieuwjaarsduik komen. Dus even gezwommen. Koffie gedronken en naar huis gewandeld over het strand. En nu is het bedtijd
Klinkt leuk Rianne, zo'n oud en nieuw heb ik ook eens gehad, in Mazunte (ken je dat? Helemaal aan 't andere eind van Mexico).

Isiss, jouw oud en nieuw klinkt ook heel leuk, alleen dat kunstschaatsen is dan toch een beetje een domper!

Ik ga zo poetsen, grieperigheid is weg en er is wel een grote verkoudheid voor in de plek gekomen maar dat is te handelen! Bij mijn ouders vind ik t altijd zo lekker dat je oud en nieuw kan vieren, helemaal brak bent, thuis komt, gaat douchen, in een heerlijk schoon bed kan liggen, en de volgende dag beneden komt en er een schoon, fris huis op je wacht, met verse worstenbroodjes en dat soort dingen. Hier ziet 't er echter precies zo uit als ik 't achter had gelaten en it ain't pretty (vooral omdat ik na kerst ook vrijwel niets meer heb gedaan vanwege algehele belabberdheid). En overmorgenvroeg gaan we al naar Nederland! (tenminste, vriend was aan 't werk gister dus die heb ik gesmst omdat hij telefoon niet opnam en nu net ook al niet - zal nog wel liggen te slapen).
Nemo, hoe was jouw oud en nieuw?
Lieve allemaal, gelukkig nieuwjaar voor iedereen!

Tijdje uit de lucht geweest, dus veel in te halen:

@ Isiss en Rianne, nog gefeliciteerd! En Isiss: dubbel gefeliciteerd, ook met "het papiertje", wat een heerlijk gevoel moet dat zijn.

@Yasmijn: Wat vreselijk allemaal! Is contact nog mogelijk? Veel sterkte iig. En ik hoop dat wb de echo alles ok is...ik heb geen toegang tot de AK, dus weet er het fijne niet van, maar ook hiermee veel sterkte.

@ Etosha: 9 daagjes...wow. Geniet van de voorpret!

@Margaretha: veel plezier in NL!

@Fille: nog gelukt met het arabisch?

Mijn oud en nieuw was lekker rustig en gezellig. Een vriendin heeft me bij mijn ouders opgehaald en we hebben bij mij thuis heerlijk ouderwets gefondued en foute (zing)programma's op tv gekeken (en meegeblèrd). Om 12 uur even de markt opgegaan om naar het vuurwerk te kijken en zelf wat met sterretjes te klooien.

Verder heb ik een aantal lekkere dagen bij mijn ouders gehad en zie er nu erg tegenop om hier weer alles voorelkaar te krijgen en vooral contact op te nemen met mijn werk. Morgen wel weer een afspraak bij de dokter, ik hoop dat daar het eea uitkomt, oa doorverwijzing naar iemand die mij een beetje kan helpen om alles weer op de rit te krijgen en een aantal dingen te veranderen. Mijn goede voornemens voor dit jaar zijn dan ook weer helemaal de oude worden, nee leren durven zeggen en duidelijk mijn grenzen aan te geven, naast de voornemens die er eigenlijk ieder jaar wel zijn, zoals een paar kilootjes afvallen, stoppen met roken en eindelijk mijn administratie regelmatig bij gaan houden
Psies het was het Kolonisten kaartspel, het bordspel kan geloof ik helemaal niet met twee personen.

Leuke oud en nieuw verhalen hierzo. Ik kom net van gourmetten met de schoonfamilie en ben nu moe. Alweer nadat ik al de hele dag heb geslapen.
Oh ja en ik heb wél gewonnen
Lieve meisjes! Gelukkig nieuwjaar! Ik heb een rustig maar gezellig O&N gehad. Ben bij vrienden geweest en vandaag naar familie. Nu weer even bijkomen!
Oud op nieuw met 'n gaaf feest op 't strand lijkt me ook wel wat voor de toekomst. Koukleumen met glas champagne in vuurwerkwalm in mistige straat heeft ook wel iets aan de andere kant, maar intussen heb ik wel heel erg behoefte aan warm weer nu.

Aan 't werk! Pfff, we zitten hier met 4 hele brave collega's, de andere 10 zijn er gewoon niet! 'n Paar zieken, dat wel, maar wij waren in de veronderstelling dat iedereen zou werken i.v.m. aankomende drukte. Wat vaag zeg. Dan blijft er erg veel verjaardagstaart over voor ons, maar goed dat ik geen zin had om brood te smeren vanochtend.

Zijn er meer aan 't werk?

Jooles: sterkte!
Goedenavond meisjes,

Na absurd lange afwezigheid, door een te overvol leven, ben ik weer helemaal bijgelezen de afgelopen kerstvakantie..

Ook namens mij een gelukkig 2008!!!

Wat mij betreft nog niet zon geweldig jaar tot nu toe, aangezien ik ziek ben. Loop al weken tot maanden een beetje te kwakkelen, iedere keer half ziek, en werd hier vanochtend alles zwart voor mn ogen en komt alle ellende en drukte van de afgelopen tijd eruit. Kan momenteel alleen maar janken, van pure vermoeidheid, stress en het vooruitzicht dat de komende maanden niet veel anders zullen zijn..

Ben wel bij vriendjelief nu, want heb oud en nieuw in berlijn gevierd met een groep engeland-vrienden, wat echt supertof was, en we zijn gisteren afgezakt naar bonn, omdat J. vandaag moest werken. Zou ook eigenlijk om half 10 vanochtend naar huis toe gaan, maar ergens rond 9 uur ging t helemaal fout.

Rest van mijn dag doorgebracht boven wc-pot en slapend, hoe charmant. Tussendoor aantal keer mams aan de telefoon gehad, was toch wel bezorgd en min of meer in staat me hier op te komen halen. Plan is nu bijgesteld, als het morgen nog niet gaat, komt ze me halen, anders ga ik morgenochtend zelf met de trein naar huis, vandaag iig niet meer. Ben te moe, te duizelig, te jankerig en ook niet echt meer in staat logisch na te denken..

Vriendjelief is tussen de middag lief naar huis gekomen om te kijken hoe het met me ging (belabberd dus, heb in het kwartier dat ie hier was alleen maar gehuild.. hoe sociaal van mij weer) en belde net om te informeren of ie nog wat mee moest brengen voor me als ie naar huis komt en of ik nog wel in bed lag.

Andere vriendin kwam er al mee op de proppen dat dit misschien wel richting overspannenheid gaat, omdat ik mezelf eigenlijk al maanden aan het voorbijrennen ben, door bestuur te combineren met teveel werken, te veel bestuursactiviteiten op avonden dat ik vrij ben, en alle andere vrije dagen in duitsland door te brengen.. T zou kunnen..

Nu nog even naar leuker nieuws dan. Mijn kerst was vrij standaard en rustig, gegourmet bij mijn ouders en 2e kerstdag met de hele familie naar oma (waar dus een man of 30 binnenzat, erg vermoeiend)

Afgelopen zaterdag naar berlijn gegaan. Zou vriendlief onderweg in de trein tegenkomen, bij hannover, maar doordat hij aan andere kant van mijn coupe instapte en de trein echt asociaal absurd veel te vol was, hebben we de 2 uur tot berlijn alleen maar naar elkaar kunnen zwaaien. Achteraf gezien best grappig, maar op dat moment zoooo frustrerend. Dichterbij komen was ook absoluut onmogelijk door alle mensen, koffers, kinderwagens en andere zooi in de weg, dus daar sta je dan.. nog geen 10 meter bij elkaar vandaan.. Zelf ook allebei een lomp grote tas bij, wat bewegen niet echt makkelijker maakte..

Maar goed, mag absoluut niet klagen, heb vriendlief weer een aantal dagen gezien, heb berlijn gezien, wat ik echt een superstad vind, en stond op 31 december s avonds laat in de buurt van de brandenburger tor met een fles champagne in mn hand het nieuwe jaar in te luiden met vrienden van over de hele wereld.. Niet slecht toch?

Ik ga nu weer richting bed, nog eventjes slapen..

Aan alle inmiddels-niet-meer-jarigen nogmaals van harte gefeliciteerd!

Kjong: sterkte straks weer zonder Kman

Yas: heb je al een uitslag van je echo? Gaat het wel weer een beetje? Ik kan niet op de achterkamer dus weet niet de details van het waarom van die echo, maar toch.. beterschap!

Isiss: gefeliciteerd met Rs visum

Margh: alweer in nederland? veel plezier iig!

nieuwkomer-wiens-naam-ik-ben-vergeten: welkom! waar in duitsland woont je vriend? Mijn vriend woont namelijk op 3,5 uur reizen vanaf mijn stad, namelijk in Bonn..

Tot snel weer!
Hoe k-man moet weer weg?? Is er dan geen manier om aan een visum te geraken?? Je laat em toch niet weer vertrekken hé?? Ik zou het in ieder geval niet kunnen. :s
Ik lees even niet terug, zit vol met Kenya.

Weeshuis in gevaar, pand is van een Kikuyu en er wordt gedreigd de boel in brand te steken.

Gert gebeld, hij probeert de kinderen te evacueren, als dat lukt....

Voedsel hebben we ook niet meer.

En als het huis in de brand wordt gestoken, hebben we niks meer, helemaal niks.

Het zit vol geweld, het wordt hoe langer hoe erger. Plunderen branden, moorden, letterlijk afslachten.

Ben er goed beroerd van.
Yasmijn, wat naar allemaal. Wel goed dat je Gert kan bereiken en dat hij je op de hoogte houdt. Waar gaat hij de kinderen heen evacueren?

Miss Speeseend, lang niet 'gezien'! Ga je het nu voorlopig wel rustig aan doen? Je was toch al eens bij een arts geweest om te testen op pfeiffer? Of ben ik ernstig in de war? Veel beterschap in ieder geval. En laat je lekker verwennen door je vriend! En Berlijn, ik kan al bijna weer dagen aftellen (dat doe ik vanaf twee weken; ten eerste omdat het dan niet zo eindeloos is, ten tweede omdat ik niet zo goed kan aftellen).

Isiss, ik heb ook weer gewerkt. En gesport, meteen de hele rambam maar weer. En wilde ook nog plaatjes aan gaan klikken en naar Arabisch gezwam luisteren maar Bridget Jones is ook aanlokkelijk. Oh telefoon.
Yasmijn!

Ik volg het nieuws ook al de hele tijd. Vreeselijk. En een vreeselijk gevoel machteeloos te zijn.
Raad 's wie het naar d'r zin heeft, al arabisch lerend? Het werkt best. Je moet gewoon meeschrijven. Waarschijnlijk ben ik het weer kwijt als ik bij de computer wegloop (als ik het al niet verkeerd fonetisch opschrijf) maar ooit blijft er vast iets hangen!
Lieve meisjes, allemaal een heel gelukkig nieuwjaar!

Dat het voor Yas op miraculeuze wijze toch nog goed gaat aflopen! Dit is echt F*ck

Dat Kman godgloeiende weer naar huis is En nee Taromit, er is hier niet zomaar aan een visum te geraken. NL is niet zo scheutig met het verstrekken van visa. Goh, hoe kom ik daar nou toch zo cynisch over?

En dat ik maar eens naar bed ga nadat ik 10 minuten voor mezelf heb gehad. Vanavond weer een strijd met het monster. Om half 12 ging ie slapen Nu maar eens even kijken wat we daar aan kunnen doen, opvoedbureautje ofzo inschakelen???
Lieve Cadi, lieve Yas en lieve Kjong: voor jullie alle drie past niks anders dan een hele dikke .

Wat kan ik anders zeggen?
Evacuatie niet gelukt.

Morgen verder zoeken, als we deze nacht doorkomen, mén wat ben ik bang.

En morgen moet ik weer werken, heb ik eigenlijk helemaal geen tijd voor maar het zal wel moeten, had me vandaag ook al ziek gemeld.
Oja, ik weet toch nog wel iets dat ik kan zeggen; zie nu pas dat ik hier nog niet heb gepost in dit nieuwe jaar.

Ik wens jullie allemaal een verdomd goed 2008, zonder visagezeik (met gewoon een visum voor iedereen hier die dat nodig heeft), zonder geldgebrek, gezond, met leuke banen en vooral met onze liefjes allemaal binnen handbereik!

Ik kwam op 25 januari 2007 terug in Nederland en begon hier een dag later te lezen en te schijven. Er is met ons allemaal veel gebeurd dit jaar en ongemerkt zijn jullie veel voor me gaan betekenen. Ik vind het heel bijzonder dat een stel meiden waarvan ik de meesten nog nooit in het echt heb gezien, zoveel voor me zijn gaan betekenen in een jaar tijd. En ik wil jullie bedanken dat ik hier altijd van alles kwijt kan en dat jullie dat vertrouwen ook terug geven.

Dikke voor iedereen!

En ik heb niet eens gedronken...
En Yas, ik kan me heel goed voorstellen dat je je ziek hebt gemeld en dat je hoofd nu absoluut niet staat naar werken hier in Nederland.

Als er ook maar iets is dat we voor je kunnen doen... ik ben bang van niet maar anders zeg je het he?
Fille: Salam Aleikum

Speeseend: wat 'n drama, 10 meter van elkaar in de trein en dan nog zo ver weg, lijkt wel 'n film met Leonardo diC & Kate W.

Ziek met de kerst is wel 'n rage geweest als ik 't om me heen hoor. En ziek van te veel werken ook, echt shit.

Etosha: sentimentele draak, je bent 'n schatje! (f)

(ik ben nog steeds voor 'n meeting trouwens)

Kjong: !

Yas: idem

Cadi: ook idem.
Ten eerst: Yas, Kjong en Cadi: een hele hele dikke

Yas is er al meer nieuws? Hoop echt dat de kinderen nu geavacueerd zijn..

Goed, ik zit nog steeds ziek in duitsland. Tot een uur geleden, vanaf gisteravond 10 uur non-stop geslapen. alleen even uit bed geweest om vriend uit te zwaaien. Kan niet zeggen dat ik nog echt moe ben, voel me gewoon leeg, op, en duizelig. Net weer een aantal fijne veel te dure telefoontjes met NL gevoerd, 2 met werk om me ziek te melden, 1 met personeelszaken van werk (ook om me ziek te melden) Hoe moeilijk kan het zijn?

En nu begint de verveling wel een beetje toe te slaan. Heb nog zat te doen voor tentamen a.s. donderdag, moet mijn bestuursgenootjes nog skypen of mailen, en er staat hier ook nog een afwas te wachten. Maar HEB GEWOON GEEN ZIN

x
Ruilen Spees? Ik wil best dat van jou doen, als je dan even mijn leven overneemt.

Yasje, kusje op alle onzekerheid.

Etosha-dear, hoeveel naggies noch?

Allemaal gelukkig nieuwjaar enzo.

Maar dan zonder toeters en bellen, want daar heb ik de kracht niet voor.

(Er staat een fles rose naast me. Maar daar mag ik niet aankomen van Cadi. Dus nu ben ik vrachtbootjes in de Maas aan het tellen (op het werk). Schijnt goed te zijn voor je algemene hersenpan ofzo, dat tellen. In elk geval maakt Nintendo daar een hoop centjes mee, met dat soort truukjes, in een ds-doosje, die ik niet eens van Kjongen win. Ik ben niet alleen algeheel verveeld, ik ben ook nog dom en oud.

Kom op Spees, kom ruilen.)
Kjong

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven