Gezondheid alle pijlers

Homeopathie

19-02-2011 07:03 414 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg om voor mijn klachten, die al jaren voortkabbelen, naar een homeopaat te gaan. (huisarts en psychiater heb ik al gehad maar hielpen niet) Zijn er forummers die hier, positief of negatief, ervaring mee hebben?
quote:meds schreef op 20 februari 2011 @ 00:44:

[...]

Ik moet alleen maar lachen om deze niet inhoudelijke bijdrage. Leg eens uit waarom een verdund goedje, wat nihil werkzame stof bevat zou kunnen bijdragen aan de genezing van een fysiek probleem?

Omdat je met een hoge potentie, opnieuw de elementen in balans brengt. Ik zou je wel wat willen aanbieden, neem eens een hoge potentie cantharis ( 100 m) Ik hoef het resultaat hier niet bij te zetten. Want dat heeft geen enkele zin.

Ik zit hier niet om iemand te overtuigen, ik geef alleen tegengas op al die opmerkingen die niet relevant zijn noch op kennis over de werking van de kl. h. gebaseerd zijn.

Het is juist zo opvallend, dat men maar wat roept zonder kennis van zaken.
@ werkverbod werkelijk waar. Kom eens met feiten ipv mensen aanvallen en geen argumenten te geven.

De feiten hebben Meds, Nippo en ik al lang weergegeven in dit topic. Maar blijkbaar heb je nogal last van selectief lezen. Jij geeft je mening weer en komt niet met feiten. Spiegel enzo weet je.
Liefde is als sinterklaas, je moet erin geloven, anders word het niks!
quote:werkverbod schreef op 20 februari 2011 @ 00:44:

[...]

Je zult moeten beginnen met de mens te onderzoeken. De mens is een bio chemisch wezen/ samenstelling.

wat bedoel je daarmee? De mens is een chemisch wezen? Definieer dat begrip eens en onderbouw het eens met wetenschappelijke theorie.

We bestaan met de gratie van alle elementen.

wat bedoel je daarmee? We bestaan met de gratie van alle elementen? Omschrijf die elementen eens en onderbouw het met wetenschappelijke theorie.

Onze cellen zijn zo opgebouwd dat zij voorzien zijn van 2 soorten informatie. Een deel heeft direct betrekking op de cel zelf, en het andere deel op de cel t.o. van het geheel. Dat die cellen zijn onderverdeeld in groepen, zoals we in de natuur terug vinden mag je niet vreemd zijn.

Wie zegt dat? Bron? en studie? Publicaties?

Emoties komen voort uit onze chemische huishouding. Verder dat men a.d.h.d. heeft of dat men autistisch is etc etc. Er is op dat moment een storing in onze chemie.

Hier ga je door het ijs met je zogenaamde "kundigheid". Autisme kent vele varianten, en het heeft niet zoveel te maken met ADHD. De oorzaken van autisme zijn niet bekend, maar het probleem huist waarschijnlijk in de Cortex cingularis anterior en is een aangeboren ontwikkelingsstoornis. Met chemie heeft het niks te maken.

Dat is ook terug te vinden bij o.a. translocatie. Dan zitten er verkeerde combinaties opelkaar.

Wat voor combinaties? wat een flauwekul zeg, hoe kom je daarbij?

Zo kan ik nog wel een poosje doorgaan. Maar het is net als je gaat auto rijden en net je rijbewijs hebt, dan kan je wel sturen toeteren etc maar heb je nog geen verstand van de techniek van de auto.

Inderdaad wat je zegt, mensen die autorijden terwijl ze blind zijn zal je bedoelen

Mensen die hier zeggen dat de kl. h. onzin is, zijn de mensen die net een ( een toteter gehoord hebben) of rijbewijs hebben. Op de rijksweg auto's zien rijden, maar absoluut niets weten van b.v.

Ashoezen, Askoppelingen, Wielmoeren, Kachelweerstanden, Raammotoren, Raammechanismen, Koplampen, Achterlichten, Knipperlichten, Bougies, Bougiekabels, Gloeibougies, Verdelerkappen, Kontaktpunten, Bobines, Koppelingsplaten, Druklagers, Drukgroepen, Koppelingsets, Koppelingcilinders, Remklauwen, Remblokken, Remschijven, Remslangen, Remschoenen, Remtrommels, ABS sensoren, Luchtmassameters, Uitlaatspruitstukken, Gasklephuizen, Koppakkingsets, Koppakkingen, Motorpakkingsets, Keerringen, Klepgeleiders, Inlaatkleppen, Uitlaatkleppen, Distributieriemen, Spanrollen, Omdraairollen, Distributieketting, Kettinggeleiders, Kachelventilatoren, Wiellagers, Wielnaven, Stuurhuizen, Stuurpompen, Draagarmen, Spoortstangen, Draagarmenlagers, Fusees, Ruitenwisserbladen, Ruitenwissermotoren, Stuurkolomschakelaars, Raamschakelaars, Uitlaatdempers, Schokdempers, Veren, Veerpootlagers, Wielremcilinders, Hoofdremcilinders, Motorsteunen, Versnellingsbaksteunen, Aandrijfassen, Homokineten, Stabilisatorstangen, Brandstofpompen, Tankvlotters, Radiateuren, Condensors, Aircopompen, Tankdoppen, Koelwaterslangen, Waterpompen, Thermostaten, EGR kleppen, Olietemperatuursensor, Krukassensor, Nokkenassensor, Inlaatdruksensor, Koelmiddeltemperatuursensor, Spanningsregelaar, Impulsgever krukas, Impulsgevernokkenas, Regeleenheid gloeitijd, Dynamo, Startmotor, Veerschotelsdrog drog en nog eens drog. Ben je soms zelf zo'n hysterisch kruidenvrouwtje of mannetje?
quote:werkverbod schreef op 20 februari 2011 @ 00:51:

[...]

Omdat je met een hoge potentie, opnieuw de elementen in balans brengt. Waar blijkt dit uit? kom eens met wetenschappelijk bewijs! Welke elementen?Ik zou je wel wat willen aanbieden, neem eens een hoge potentie cantharis ( 100 m) Ik hoef het resultaat hier niet bij te zetten. Want dat heeft geen enkele zin. Nou als je iemand wil overtuigen zoals hier gebeurt met wetenschappelijk bewijs, is het handig wel voorbeelden te geven. Wat doet dit middel? Waar is het wetenschappelijke bewijs hiervoor?

Ik zit hier niet om iemand te overtuigen, ik geef alleen tegengas op al die opmerkingen die niet relevant zijn noch op kennis over de werking van de kl. h. gebaseerd zijn. Wetenschappelijke onderbouwing zegt jou blijkbaar niks? Liever gehuld in dure zweverigheid dan nuchtere onderbouwing van de feiten dat Klassieke Homeopathie niet werkt.

Het is juist zo opvallend, dat men maar wat roept zonder kennis van zaken. Jij roept bijzonder veel met weinig inhoud en je gaat totaal niet inhoudelijk in op wat er gezegd wordt.Beetje oostindish blind.
quote:meds schreef op 20 februari 2011 @ 00:44:

[...]

Ik moet alleen maar lachen om deze niet inhoudelijke bijdrage. Leg eens uit waarom een verdund goedje, wat nihil werkzame stof bevat zou kunnen bijdragen aan de genezing van een fysiek probleem?

Ik heb geprobeerd het d.m.v. een ander voorbeeld uit te leggen. Zoals een p.c. ook jij kunt niet aantonen als je de p.c. openmaakt dat er één het bestand zichtbaar is. Zoals bij de mens alles op cellen is opgeslagen, zo is dat ook door Bill Gates goed begrepen en heeft hij met dit inzicht precies hetzelfde gedaan.

Alleen ons brein al is opgebouwd uit en bevat honderd miljard hersencellen
quote:PixieisBack schreef op 20 februari 2011 @ 00:54:

[...]

Laat ik daar dan heel gelukkig mee zijn. Dat is jouw mening, maar het zijn niet de feiten.
quote:meds schreef op 20 februari 2011 @ 00:53:

[...]

drog drog en nog eens drog. Ben je soms zelf zo'n hysterisch kruidenvrouwtje of mannetje?Misschien kijk je nu in de spiegel?
quote:werkverbod schreef op 20 februari 2011 @ 00:51:

[...]

Omdat je met een hoge potentie, opnieuw de elementen in balans brengt. Ik zou je wel wat willen aanbieden, neem eens een hoge potentie cantharis ( 100 m) Ik hoef het resultaat hier niet bij te zetten. Want dat heeft geen enkele zin.

Wat voor hoge potentie? Hoe kan je in godsnaam "elementen in balans brengen" door een homeopatisch verdunninkje? Zoals je misschien weet bestaat ieder element uit elektronen. En de kern hiervan bestaat uit protonen en neutronen. Zelfs die allerkleinste deeltjes zijn nog weer op te delen. zo bestaat een neutron uit een 2 down-quarks en 1 up-quark. En natuurlijk weet je dat een proton bestaat uit twee 'up' quarks en een 'down' quark. En dan heb je nog de verbinding, de gluonen. Dus hoe zou een homeopaat, iemand met geen academische opleiding, met de kwantummechanica en de biochemie als wapen met een flesje water griep kunnen verdrijven?

Ik zit hier niet om iemand te overtuigen, ik geef alleen tegengas op al die opmerkingen die niet relevant zijn noch op kennis over de werking van de kl. h. gebaseerd zijn.

Het is juist zo opvallend, dat men maar wat roept zonder kennis van zaken.
quote:werkverbod schreef op 20 februari 2011 @ 01:01:

[...]

Laat ik daar dan heel gelukkig mee zijn. Dat is jouw mening, maar het zijn niet de feiten.Onzin, het zijn wel de feiten. Jouw mening is niet op feiten gebaseerd.
quote:PixieisBack schreef op 20 februari 2011 @ 00:52:

@ werkverbod werkelijk waar. Kom eens met feiten ipv mensen aanvallen en geen argumenten te geven.

De feiten hebben Meds, Nippo en ik al lang weergegeven in dit topic. Maar blijkbaar heb je nogal last van selectief lezen. Jij geeft je mening weer en komt niet met feiten. Spiegel enzo weet je.Wat heeft het voor zin, was je van plan om na een uitleg daar waarde aan te hechten. Dat geloof je toch zelf niet. Als je zo voor ingenomen bent, sta je toch nooit voor iemands andere benadering open.
quote:PixieisBack schreef op 20 februari 2011 @ 01:03:

[...]

Onzin, het zijn wel de feiten. Jouw mening is niet op feiten gebaseerd.Mijn mening is wel op feiten gebaseerd, daar kun jij niet over oordelen. Wel veroordelen.
quote:werkverbod schreef op 20 februari 2011 @ 01:04:

[...]

Wat heeft het voor zin, was je van plan om na een uitleg daar waarde aan te hechten. Dat geloof je toch zelf niet. Als je zo voor ingenomen bent, sta je toch nooit voor iemands andere benadering open.Je doet precies hetzelfde als waarvan je mij beticht. Je gaat niet inhoudelijk in op de feiten die wij weergeven en valt ons persoonlijk aan maar je komt niet met voorbeelden en wetenschappelijke onderbouwingen.
quote:werkverbod schreef op 20 februari 2011 @ 01:05:

[...]

Mijn mening is wel op feiten gebaseerd, daar kun jij niet over oordelen. Wel veroordelen.Welke feiten dan? Het topic staat vol met feiten van onze kant maar jij komt met weinig (geen) feiten hoor. En daar kan ik zeker over oordelen.
Nu ga ik, kom ik echt over 40 jaar terug. Als jullie het wel bevatten dan bemerk ik dat vanzelf wel. Slaap lekker
quote:werkverbod schreef op 20 februari 2011 @ 00:29:

[...]

Wie doet wat, wie is ze?Laten we het erop houden dat ze jij bent, en dat jij er een hobby van maakt om op deze manier jouw waarheid elke keer op te dringen en anders wordt je boos, dan ga je om heen slaan zonder enige onderbouwing.
Hebben we het al gehad over fraude Jacques Benveniste die beweerde dat homeopathie zou werken vanwege "het geheugen van het water" en die met de staart tussen de benen de aftocht moest inzetten toen werd aangetoond dat zijn onderzoek van geen kanten deugde? Deze meneer werd vervolgens keihard ontslagen.
Meer info over Jacques Benveniste

Meer info over deze meneer.
quote:werkverbod schreef op 20 februari 2011 @ 01:07:

Nu ga ik, kom ik echt over 40 jaar terug. Als jullie het wel bevatten dan bemerk ik dat vanzelf wel. Slaap lekkerWat? geen discussie over de totaal lachwekkende theorie dat de kwantummechanica ervoor zorgt dat homeopathie werkt? homeopathie werkt niet, dat is de grap juist. Theorieën zijn leuk, maar ze zijn functieloos als je het niet kan bewijzen of onderbouwen. De werkzaamheid van Homeopathie wordt door geen enkele wetenschappelijke studie aangetoond. Hoeveel dure woorden je ook gebruikt, het resultaat blijft hetzelfde, namelijk nul komma nul. Kleine tip: lees je wat meer in over een bepaalde theorie zodat je niet ongenadig op je muil gaat in een debat
werkverbod, wil je nog even reageren op mijn inhoudelijke vraag?

Wat voor hoge potentie? Hoe kan je in godsnaam "elementen in balans brengen" door een homeopatisch verdunninkje? Zoals je misschien weet bestaat ieder element uit elektronen. En de kern hiervan bestaat uit protonen en neutronen. Zelfs die allerkleinste deeltjes zijn nog weer op te delen. zo bestaat een neutron uit een 2 down-quarks en 1 up-quark. En natuurlijk weet je dat een proton bestaat uit twee 'up' quarks en een 'down' quark. En dan heb je nog de verbinding, de gluonen. Dus hoe zou een homeopaat, iemand met geen academische opleiding, met de kwantummechanica en de biochemie als wapen met een flesje water griep kunnen verdrijven?
quote:roosies schreef op 20 februari 2011 @ 01:07:

[...]

Laten we het erop houden dat ze jij bent, en dat jij er een hobby van maakt om op deze manier jouw waarheid elke keer op te dringen en anders wordt je boos, dan ga je om heen slaan zonder enige onderbouwing.geen zorgen, ze/hij is pas over 40 jaar terug
Ik denk dat werverbod een homeopaat is met een werkverbod...
Deze pseudo-wetenschappelijke blabla moet verhullen dat de verdedigers van de homeopathie evenmin weten waarom homeopathie werkt – als ze zou werken. Homeopathie bestaat al 200 jaar. De bedenker ervan wist niets af van een energetisch principe of waterstructuren. Zijn huidige volgelingen weten niet veel meer. Ze geven alleen de indruk dat er een wetenschappelijke verklaring voor die extreme verdunningen bestaat. Verdunningen die zo extreem kunnen zijn dat iedere verklaring absurd wordt. Oscillococcinum, volgens apotheker Denys het meest verkochte homeopathische medicijn, is gemaakt op basis van rotte eendenlever (!) die zo sterk verdund is dat, als men het zou aanmaken in een vat zo groot als het zichtbare heelal, er niet één molecule van die stof in het heelal zou overblijven. Blijft er op die schaal nog altijd iets over van de “energie” of de “waterstructuren” van de oorspronkelijke stof? Laat ons ernstig zijn, als homeopathie op dat kosmische niveau werkt, blijft iedere wetenschappelijke verklaring achterwege. Dan kunnen we enkel spreken van een bovennatuurlijk verschijnsel of nog liever een mirakel, veroorzaakt door een Hogere Homeopathische Macht die ons nederig verstand te boven gaat.
Jammer dat werkverbod nou niet met overtuigende argumenten kan komen, van iets waar ze zo sterk in gelooft.
voor degene die serieus verder willen bestuderen op basis van feiten (specifiek, meetbaar, aangetoond en onderbouwd)

http://www.sld.cu/galerias/pdf/sitios/r ... ffects.pdf
Bizarre homeopathische argumenten

De homeopaten zijn het daarmee niet eens. Naar aanleiding van onze actie kwamen ze af allerlei uitleg te horen waarom hun middeltjes wel zou werken. Als er geen werkzame stof meer in die middeltjes zit, gebeurt de werking op een andere wijze, beweren ze. Hoe, dat is voor de wetenschap volkomen onduidelijk.

Maar blijkbaar weten sommigen beter.

Zo vertelde homeopaat dr. Bob Nys op VTM: “Homeopathie werkt volgens een energetisch principe”. Hoe en waarom zei hij er niet bij. Het is niet duidelijk of hij met deze “verklaring” op dezelfde golflengte zit als de apotheker Gilbert Denys, die in Reyers laat verwees naar Einstein en zijn formule E = mc² om tot de bevinding te komen “energie is massa is geworden bij de oerknal en massa wordt energie als men homeopathie maakt”.

Ik weet niet hoeveel keer Einstein zich al in zijn graf heeft omgedraaid, telkens als zijn naam werd gebruikt om een of andere occulte opvatting te “bewijzen” Kom ergens af met energie en Einstein en de meest zotte bewering krijgt een aureool van wetenschappelijkheid.

In een lezersbrief aan De Morgen (4 februari) kwamen een aantal verdedigers van de homeopathie met een heel andere uitleg. Homeopathie zou iets met de “fysische structuur” te maken hebben, en dat is meer dan enkel de chemische samenstelling. Ze zou werken via informatie die op elektromagnetische wijze wordt overgedragen of via “waterstructuren, die de originele moleculen weerspiegelen”.

Hiermee verwijzen ze blijkbaar naar een nogal vreemde hypothese die inderdaad werd geopperd, maar op heel ernstige bezwaren stuit en – alweer - nooit bewezen werd. Toch stellen de homeopathie-apologeten ze voor als de waarheid. Daarmee zitten ze een paar bruggen te ver.

Hiermee verwijzen ze blijkbaar naar een nogal vreemde hypothese die inderdaad werd geopperd, maar op heel ernstige bezwaren stuit en – alweer - nooit bewezen werd. Toch stellen de homeopathie-apologeten ze voor als de waarheid. Daarmee zitten ze een paar bruggen te ver.

Zelfs als aangetoond wordt dat verdund water vreemde eigenschappen heeft, is het daarmee aangetoond dat je mensen kan genezen met extreme verdunningen van lood, arsenicum, kakkerlakken of andere bizar materiaal? Dat zou te eenvoudig zijn. Eén zwaluw maakt de lente niet.

http://skepp.be/artikels/ ... homeopathische-argumenten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven