Kind wordt toiletbezoek geweigerd, waarom???

28-12-2007 20:42 1749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus erg benieuwd of hier ook verkoopsters zijn en wat hier de reden van is.

Mijn dochter van 5 jaar moest vandaag in een kledingzaak ineens erg nodig plassen. Dus ik zei: vraag maar even bij de kassa. Dat deed ze al huppend en met de handen tussen haar benen.

En het werd geweigerd. Ik was zo boos, heb meteen alle koopwaar op de toonbank gelegd en gezegd aju! Als ze een volwassene weigeren oké, maar een kind van net 5 vind ik zo raar.

Nu is het voor mijn dochter nog weer extra moeilijk omdat ze een blaasprobleem heeft, ze voelt niet ruim van tevoren dat ze moet plassen en als ze het voelt moet ze ook meteen. Vandaag ging het dus mis en tijdens het rennen naar een café plaste ze in haar broek.

Ik kan me ook geen enkele reden bedenken waarom een (klein) kind niet even gebruik mag maken van het toilet.

Dus vandaar mijn vraag hier.
Bij mij kwam het ook zo over maar goed mss waren we wel wat baldadig gisteravond...

Ik ga mezelf ff nuttig maken en hier in huis aan de slag
quote:bettyboob schreef op 30 december 2007 @ 11:36:

Bij mij kwam het ook zo over maar goed mss waren we wel wat baldadig gisteravond...

Ik ga mezelf ff nuttig maken en hier in huis aan de slag Wilde het net zeggen, voor je weet is de zondag al voorbij.... (en he jaar, hihi)
Waarom het gisteren allemaal wat 'harder' was? Het ging niet om geval van een gewoon gezond persoon die plas wel even op kan houden, maar om een geval van iemand met medische indicatie en veel pijn. Er werd door heel veel forummers niet begrepen hoe iemand met goed verstand en fatsoen iemand dan kan weigeren en zich zelf ten overstaan van alle andere klanten te bevuilen. Ik begrijp dat trouwens nog steeds niet, ik zou me dan als winkelpersoneel volledig kapotschamen.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Zo heb ik het ook niet gelezen, in tegendeel...

Volgens mij heeft iedereen hier gezegd dat het, wanneer het echt niet kan en dit vriendelijk gemeld wordt (zonodig met snelle uitleg waar het wel kan), er alle begrip is.

Ik snap alleen veel van de redenen niet die genoemd zijn waarom het echt niet kan. Eerlijk, ik heb hier grotendeels alleen maar non-redenen horen noemen.

Alleen bij een kassa staan en dus niet mee kunnen lopen, oké..ik snap het en alle begrip. Maar verder lees ik met name onwil om de klant een dergelijke service te bieden, en die onwil snap ik niet. Ook niet als het een personeelstoilet is.

En nee, ik ga ook niet opruimen als Mops in haar broek geplast heeft. Ik bied wel mijn excuses aan, maar daarna...daarna ga ik razendsnel op zoek naar een plek om mijn kind schone, droge kleding aan te kunnen trekken.

Spullen leg ik ook niet terug, die geef ik aan een medewerkster of leg ik op de balie of andere retourenplek. Opruimen van winkelgoederen vind ik namelijk wel iets van het winkelpersoneel.
Wat wilde ik nou toch typen?
En Betty Boop kan nu wel scheinheilig gaan lopen verkondigen dat ze gisteren wat baldadig was en vanmorgen oooooh zoo vriendelijk (bah), omdat er nu wat meer mensen online zijn die in haar straatje lullen, maar ze heeft vanmorgen vroeg wel lekker de kinderen van een forummer er op een zo laag bij de grond als maar kan zijnde manier bijgesleept. Belachelijk.
quote:Celeone schreef op 30 december 2007 @ 09:38:

Goh, wat vriendelijk, Traincha

Ik heb de laatste pagina's niet meer gelezen, maar het valt mij ook wel op dat er gisteren en vannacht mensen zijn geweest die hebben aangegeven zich situaties voor te kunnen stellen waarbij het wordt geweigerd. Even goede vrienden, dan proberen we het in de volgende winkel. In plaats van dan onmiddellijk te gaan steigeren, zou men ook begrip kunnen hebben voor het feit dat het soms niet kan in plaats van min of meer te stellen dat een ieder met erg hoge nood maar overal zou moeten mogen plassen. Da's een stuk relaxtere manier van er mee omgaan dan anderen gelijk maar af te schilderen als asocialen en weet ik veel wat. Want er kan wel gesteld worden dat het wel erg star is om je altijd aan de regels te willen houden, maar ik vind het net zo star om maar te stellen dat er bij iedere winkel waar hoge nood optreedt maar van de wc gebruik gemaakt moet kunnen worden.

Het is maar een klein nuanceverschil, maar het betekent wel dat ik met erge nood in een winkel níet verwacht dat ik daar van de wc gebruik kan maken. Ik zal het wel vragen, maar als ik een negatief antwoord krijg, dan kan ik dat ook begrijpen en zoek ik mijn heil ergens anders. Ja, da's jammer en misschien ben ik licht geirriteerd, want je moet nu eenmaal nodig. Maar ik heb het dan niet over asocialen en ik zou ook niet zo'n beetje stampvoetend de winkel uitlopen onderwijl m'n kleding op de toonbank gooiend.

En dat beetje begrip, laten we duidelijk zijn, zegt absoluut niks over of ik al dan niet sociaal zou zijn of of ik wel of niet mijn werk goed doe of over mijn instelling.

Volgens mij is het pasje van Mariannanas' moeder nu net bedoeld om aan te geven dat zo iemand met hoge nood idd overal moet kunnen en mogen gaan.

En ja, het zegt wel degelijk iets over wat voor mens je bent als je a) dat dan niet toelaat of b) er begrip voor hebt dat een bejaarde in haar eigen stront moet zitten in het openbaar. Dat zegt dat je een walgelijk persoon bent.

En speciaal voor de zo bijzonder begaafde bettyboop: als ik in jouw winkel sta, en jij gooit je kassa dicht omdat je de bejaarde mevrouw in de rolstoel gaat helpen, dan heb ik daar alle begrip voor. Daar wacht ik met alle liefde tien minuten langer of zelfs een half uur langer voor, sterker nog, ik zou je zelfs helpen die mevrouw te ondersteunen. En ik zal het je nog sterker vertellen: ik zou als klant óók weglopen uit jouw winkel - uiteraard zonder je waar weer op te ruimen, dat doe je dan maar lekker zelf - als je het zou weigeren. Zou je eerst stevig vertellen hoe ik over je denk en ook mij zou je als klant kwijt zijn. En ik durf er heel wat om te verwedden dat een heleboel klanten zo kwaad op je zouden worden als ze van zo'n voorval getuige zouden zijn. En kweenie hoor, ik ken behoorlijk wat mannen die een dusdanig kort lontje hebben dat de weigering me een stuk gevaarlijker lijkt, mijn ex zou in staat geweest zijn iemand een hengst voor zijn bek te verkopen bijvoorbeeld als hij zo'n voorval zou aanschouwen.
Am Yisrael Chai!
Fashionvictim, weet je wat ik het treurige vind, dat er wel degelijk mensen zijn die geen geduld hebben wanneer er mensen in dit soort situaties geholpen wordt. Ik heb het helemaal met je eens en zou zelf net zo handelen, maar helaas heb ik ook het tegenovergestelde te vaak meegemaakt. Mensen met rollators die net even onhandig ergens blijven haken en niet snel genoeg wegkomen uit een rij. Een hoop gezucht en gesteun en mopperende mensen achter mij die zich afvragen wat zo'n iemand met een rollator in een winkel doet. Een klein voorbeeldje van de onverdraagzaamheid.
Hehe, het is duidelijk. Pishanden mogen dus wel gewassen worden, maar het voorkomen van pishanden kan ab-so-luut niet.

Waarom ik ook niks opruim in een winkel? Behalve dat ik niet met de zwabber om kan gaan en mijn handen graag wil wassen? Er zijn nu eenmaal personeelsdingen in een winkel.

Als ik in een restaurant even naar de bar loop om te zeggen dat ik het toiletpapier opgemaakt heb, is dat vriendleijk en netjes van mij. Als ik vervolgens vraag "Joh, doe me een paar rollen, dan hang ik ze er weer op" dan is dat onzin.

Zoals ik eerder al zei, ik zal mijn excuses aanbieden voor eem gebroken iets, ik zal het netjes melden. Maar ik ga het niet opruimen. En ik bied het ook niet aan.
Zo nu even mijn kleuter laten plassen. We gaan zo nog wat boodschappen doen in het winkelcentrum (de genoegens van de grote stad...). Want veronderstel toch dat hij zomaar ergens moet plassen....
Ik weet bijna zeker dat mijn ex (die nogal opvliegerig is), maar bijvoorbeeld ook mijn broer (die juist weer heel zachtaardig is), in zo'n geval van Mariannanas' moeder zó boos zouden zijn, dat ze waarschijnlijk haar moeder opgetild hadden en desnoods met grof geweld haar zelf het magazijn in hadden gedragen om haar naar de wc te laten gaan. Knappe winkeljuf die dat tegengehouden had, mijn ex zou waarschijnlijk nog liever de deur intrappen en dan zelf die wc maar gaan zoeken dan dat hij zou aanschouwen dat een bejaarde vrouw in een rolstoel in haar broek poept. En het zou me niet verbazen als mijn broertje ook iets dergelijks zou doen.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 30 december 2007 @ 11:47:

[...]

Volgens mij is het pasje van Mariannanas' moeder nu net bedoeld om aan te geven dat zo iemand met hoge nood idd overal moet kunnen en mogen gaan.

En ja, het zegt wel degelijk iets over wat voor mens je bent als je a) dat dan niet toelaat of b) er begrip voor hebt dat een bejaarde in haar eigen stront moet zitten in het openbaar. Dat zegt dat je een walgelijk persoon bent. .Flauw om dit soort gevallen er bij te halen hoor. Ik zeg toch niet dat ik het goedkeur dat iemand met zo'n pasje wordt geweigerd of ik het prima vind iemand in z'n eigen stront te laten zitten? Ik zeg alleen dat ik me situaties kan voorstellen waarin het niet haalbaar is iemand van je wc gebruik te laten maken. En dat maakt mij niet tot een walgelijk persoon.
quote:Inad schreef op 30 december 2007 @ 11:42:

En Betty Boop kan nu wel scheinheilig gaan lopen verkondigen dat ze gisteren wat baldadig was en vanmorgen oooooh zoo vriendelijk (bah), omdat er nu wat meer mensen online zijn die in haar straatje lullen, maar ze heeft vanmorgen vroeg wel lekker de kinderen van een forummer er op een zo laag bij de grond als maar kan zijnde manier bijgesleept. Belachelijk.

? ik zei alleen lekker voorbeeld geef jij je kind en wat moet daar dan niet van worden.... wat is daar mis mee? het gaat toch om haar kind onder anderen...

Trouwens schijnheilig ben ik niet want ik denk er nog steeds zo over,maar diegene die er nou ook weer zijn die wekken iets bij mij op ja....zie die reactie nou weer van fash! moet je daarmee in discussie? nee want dat is volkomen zinloos en sommigen van jullie lezen alleen wat je wilt en verder niets...
quote:fashionvictim schreef op 30 december 2007 @ 12:10:

Ik weet bijna zeker dat mijn ex (die nogal opvliegerig is), maar bijvoorbeeld ook mijn broer (die juist weer heel zachtaardig is), in zo'n geval van Mariannanas' moeder zó boos zouden zijn, dat ze waarschijnlijk haar moeder opgetild hadden en desnoods met grof geweld haar zelf het magazijn in hadden gedragen om haar naar de wc te laten gaan. Knappe winkeljuf die dat tegengehouden had, mijn ex zou waarschijnlijk nog liever de deur intrappen en dan zelf die wc maar gaan zoeken dan dat hij zou aanschouwen dat een bejaarde vrouw in een rolstoel in haar broek poept. En het zou me niet verbazen als mijn broertje ook iets dergelijks zou doen.Nou dan zijn we er toch...asociaal heet dat! en daar heb ik werkelijk geen ander woord voor....
quote:Celeone schreef op 30 december 2007 @ 12:11:

[...]

Flauw om dit soort gevallen er bij te halen hoor. Ik zeg toch niet dat ik het goedkeur dat iemand met zo'n pasje wordt geweigerd of ik het prima vind iemand in z'n eigen stront te laten zitten? Ik zeg alleen dat ik me situaties kan voorstellen waarin het niet haalbaar is iemand van je wc gebruik te laten maken. En dat maakt mij niet tot een walgelijk persoon.

Niet haalbaar is geen optie bij zo'n mevrouw met een pasje die in een rolstoel zit. Dan zorg je maar dat het haalbaar wordt, daar heeft die mevrouw nu net dat pasje voor.

Sommige panden hebben wellicht helemaal geen wc (ik ken toevallig bij mij in de buurt een heel klein winkeltje waar dat zo is), nu, dan loop je met die mevrouw en haar dochter mee naar het buurpand waar je zelf ook altijd gaat plassen en zeg je daar "truus, deze mevrouw heeft een pasje en moet om medische redenen naar het toilet, kun jij haar de weg wijzen? Mijn klanten staan nu alleen, anders was ik zelf meegelopen. Bedankt hè!"
Am Yisrael Chai!
Ik vind het zo vreemd dat er gedaan wordt alsof degenen die vinden dat een bejaarde/gehandicapte/kind met hoge nood helpen heel normaal is, allemaal asociaal zijn of vinden dat ze overal maar recht op hebben. Ik vind helemaal niet dat ik overal recht op heb, ik snap dat toiletgebruik in een winkel geen recht maar een gunst is, en vind mezelf een Heul Keurig Meisje (zo zou ik een omgegooide fles in de Appie wél zelf opruimen, of dat op zijn minst aanbieden).

En toch snap ik de rigide houding van winkelpersoneel niet. Het is geen kwestie van regeltjes strikt opvolgen maar van normaal fatsoen om iemand die nota bene een pasje laat zien waarop uitgelegd wordt waarom de persoon in kwestie ontlasting niet kan ophouden, even te helpen.

Als ik zelf in een winkel ben en moet plassen, dan vraag ik niet eens of ik naar de WC mag. Ik kan het heus wel even ophouden tot thuis of de kroeg. Als mijn dochter van 8 moet plassen, leg ik uit dat ze even moet wachten. Als mijn peuter erg moet, vraag ik of hij naar de WC mag en als het antwoord dan nee is maar keurig medegedeeld wordt, word ik niet kwaad. Maar als goddomme mijn moeder, een keurige, trotse, beschaafde dame in een rolstoel, met een pasje for crying out loud, die sowieso weinig de deur uitgaat vanwege die darmziekte maar die ik had overgehaald om lekker even mee te gaan om kleren te kopen, die dacht dat het wel even kon omdat ze expres die ochtend niets gegeten had om zo het risico te verminderen dat ze hoge nood zou krijgen, als DIE dame dan even naar het toilet moet en dat vanwege extreme pijn niet eens zelf kan vragen, dan word ik godvergemes kwaad als het gewoon geweigerd wordt met als resultaat dat mijn moeder zichzelf bevuilt, ja. Niet omdat ik vind dat het een burgerrecht is om van een toilet gebruik te maken, maar omdat ik compleet versteld sta van zoveel onbegrip en gebrek aan fatsoen.

Ik zei het gisteren al, maar ik zie een vergelijking met een bloedende jongen weigeren in je taxi te vervoeren, want dan wordt de bekleding vies. Of een groep met verstandelijk gehandicapten weigeren in een koffietent, omdat andere bezoekers aanstoot zouden kunnen nemen aan kwijlers. Of een blinde met een hond weigeren omdat er nu eenmaal geen huisdieren in de zaak mogen.

Regeltjes zijn er overal, maar de crux van regeltjes is nou juist dat er vaak uitzonderingen op mogelijk zijn.
.
quote:bettyboob schreef op 30 december 2007 @ 12:16:

[...]

Nou dan zijn we er toch...asociaal heet dat! en daar heb ik werkelijk geen ander woord voor....

Ja, en die asociale actie had jij kunnen voorkomen als je zelf niet zo'n oerdomme, rigide en asociale verkoopster was, dan hoefden je klanten je niet op zo'n niet mis te verstane wijze een lesje in medemenselijkheid te leren. Dan was er nooit ophef ontstaan, had die mevrouw je vriendelijk bedankt, had je al je klanten nog gehad en was die mevrouw waarschijnlijk volgende week terug gekomen met iets lekkers of gewoon met een goedgevulde portemonnee omdat jij zo'n lieve verkoopster was.

Ik weet wel wat ik zou kiezen, hoor. Goh, moeilijk dilemma joh, sjeemig.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 30 december 2007 @ 12:21:

[...]

Ja, en die asociale actie had jij kunnen voorkomen als je zelf niet zo'n oerdomme, rigide en asociale verkoopster was, dan hoefden je klanten je niet op zo'n niet mis te verstane wijze een lesje in medemenselijkheid te leren. Dan was er nooit ophef ontstaan, had die mevrouw je vriendelijk bedankt, had je al je klanten nog gehad en was die mevrouw waarschijnlijk volgende week terug gekomen met iets lekkers of gewoon met een goedgevulde portemonnee omdat jij zo'n lieve verkoopster was.

Ik weet wel wat ik zou kiezen, hoor. Goh, moeilijk dilemma joh, sjeemig.

Ach ja omdat het op dat moment niet kan naar het toilet moet je de verkoopster maar een klap voor d'r kop verkopen?! nou volgens mij zegt dat meer over jou dan over mij hoor.....

Regels kunnen worden overtreden ja maar...HET MOET WEL KUNNEN
quote:bettyboob schreef op 30 december 2007 @ 12:14:

[...]

? ik zei alleen lekker voorbeeld geef jij je kind en wat moet daar dan niet van worden.... wat is daar mis mee? het gaat toch om haar kind onder anderen...

Trouwens schijnheilig ben ik niet want ik denk er nog steeds zo over,maar diegene die er nou ook weer zijn die wekken iets bij mij op ja....zie die reactie nou weer van fash! moet je daarmee in discussie? nee want dat is volkomen zinloos en sommigen van jullie lezen alleen wat je wilt en verder niets...

Volgens mij heb jij daar met name last van, BB, van alleen lezen wat je wilt en totaal gebrek aan inlevingsvermogen en mededogen. Er is al zo vaak geschreven over gevoelens van vernedering, over pijn, maar je blijft bij dat flauwe regels zijn regels. Onbegrijpelijk. En dan kan Celeone wel zeggen dat dat soort voorbeelden flauw zijn, maar de discussie ging gisteravond laat juist expliciet over dat bepaalde voorbeeld en dat van Mimsey. En regels bleven nog regels, ik zal het wel nooit begrijpen en zoals Athena al eerder schreef: gelukkig maar!

Ik vind 'wat moet er dan van je kinderen worden' echt een rotopmerking ja. Snap niet hoe je het in je hoofd haalt.
quote:fashionvictim schreef op 30 december 2007 @ 12:17:

[...]

Niet haalbaar is geen optie bij zo'n mevrouw met een pasje die in een rolstoel zit. Dan zorg je maar dat het haalbaar wordt, daar heeft die mevrouw nu net dat pasje voor.

Sommige panden hebben wellicht helemaal geen wc (ik ken toevallig bij mij in de buurt een heel klein winkeltje waar dat zo is), nu, dan loop je met die mevrouw en haar dochter mee naar het buurpand waar je zelf ook altijd gaat plassen en zeg je daar "truus, deze mevrouw heeft een pasje en moet om medische redenen naar het toilet, kun jij haar de weg wijzen? Mijn klanten staan nu alleen, anders was ik zelf meegelopen. Bedankt hè!"Ja, 't is goed met je FV, nu heb je het wéér alleen over Mariannas d'r moeder.
quote:bettyboob schreef op 30 december 2007 @ 12:16:

[...]

Nou dan zijn we er toch...asociaal heet dat! en daar heb ik werkelijk geen ander woord voor....Nou, BB, dat mag jij dan asociaal vinden, maar ik had God op mijn blote knietjes gedankt als er iemand als FV's ex of broer in die winkel was geweest waar ik met mijn moeder was. Het zou mijn dag en die van mijn moeder zeker weten helemaal goed hebben gemaakt. Sterker nog: als ik mijn moeder morgen zie, dan print ik dit topic uit en laat het haar lezen, dat zal de bittere pil voor haar vast vergulden.
.
quote:bettyboob schreef op 30 december 2007 @ 09:54:

Natuurlijk als dat bij ons zou gebeuren ruimen wij dat ook op is niet meer dan normaal maar het is ook niet meer dan normaal dat je als paps of mams minstens aanbiedt dat je het wilt opruimen..toch? en dan hoeven ze het niet eens op te ruimen.

Natuurlijk is het normaal dat je even aanbiedt om het op te ruimen, zou ik ook altijd doen. Maar niet als ik bij de kassa sta met volle handen en de winkeljuf al boos is geworden voor ik het uberhaupt door heb, en mij direct verteld dat ik het zelf maar op moet ruimen. Nee, dan niet nee. Bovendien zou ik toch echt eerst aandacht besteden aan mijn uk die in tranen met een natte broek in de winkel staat en dan pas gaan dweilen.

En Celeone, goed lezen is ook een kunst. Ik ben niet stampvoetend de winkel uitgegaan en zoals je kunt lezen heb ik de spullen op de toonbank gelegd, niet gesmeten. Geen groter drama van maken dan het was hoor....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Maar anders om, ik heb vreselijke moeite om mijn kind ergens te laten plassen. Ik vind andere wc's zo vies! En die handjes die gelijk overal aan zitten. Vasthouden aan de bril en zo.

Gelukkig heb ik wel kinderen die goed kunnen ophouden. Even wachten tot thuis is vaak geen probleem.

Als het moet til ik haar op boven de wc, helaas wordt dat steeds zwaarder.
Ik heb er geen zin meer in. Ik sluit af met dat ik altijd zou vragen of ik (of iemand anders) ergens naar de wc kan, maar dat ik er ook begrip voor heb als dat niet kan. En ja, ik zou ook boos zijn als ik Mariannas was geweest, maar het zou niet in me opkomen iemand op z'n bek te willen slaan, simpelweg omdat ik begrijp dat het soms gewoon niet kan.
quote:bettyboob schreef op 30 december 2007 @ 12:23:

[...]

Ach ja omdat het op dat moment niet kan naar het toilet moet je de verkoopster maar een klap voor d'r kop verkopen?! nou volgens mij zegt dat meer over jou dan over mij hoor.....

Regels kunnen worden overtreden ja maar...HET MOET WEL KUNNEN

Nee, natuurlijk niet, dat zei ik ook niet. Ik zei dat mijn ex zo kwaad zou zijn dat zijn handen zouden jeuken, en ik denk mijn broertje ook. En ik denk dat ze je niet knock out zouden slaan, maar ik denk wel dat ze je zeer beslist zo hoppa aan de kant zouden tillen cq. schuiven ( en waarschijnlijk iets hardhandiger dan wanneer ze niet zo boos zouden zijn, niet met de intentie om je pijn te doen, maar gewoon omdat ze geen geduld zouden hebben voor jouw slappe gelul en die mevrouw belangrijker zouden vinden), die mevrouw zouden optillen en zeer gedecideerd de eerste de beste deur naar achter open zouden knallen en daar met die mevrouw in hun armen op zoek zouden gaan naar het toilet.

En persoonlijk zou ik een applausje geven aan de kordate kerel die dat deed.
Am Yisrael Chai!
Ja, maar Betty..in sommige gevallen zórg je toch gewoon dat het kan?

Nogmaals; dat Hero vaak niet mocht was voor ons pijnlijk, maar we konden het gerust respecteren (hoewel de klantvriendelijkheid waarop er in veel gevallen "nee" werd gezegd nogal te wensen overliet, maar dat terzijde). Echt niet dat we daar boos over waren.

Maar in sommige gevallen doe je er toch alles voor om maar geen "nee"te hoeven zeggen?
Wat wilde ik nou toch typen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven