Kind wordt toiletbezoek geweigerd, waarom???

28-12-2007 20:42 1749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus erg benieuwd of hier ook verkoopsters zijn en wat hier de reden van is.

Mijn dochter van 5 jaar moest vandaag in een kledingzaak ineens erg nodig plassen. Dus ik zei: vraag maar even bij de kassa. Dat deed ze al huppend en met de handen tussen haar benen.

En het werd geweigerd. Ik was zo boos, heb meteen alle koopwaar op de toonbank gelegd en gezegd aju! Als ze een volwassene weigeren oké, maar een kind van net 5 vind ik zo raar.

Nu is het voor mijn dochter nog weer extra moeilijk omdat ze een blaasprobleem heeft, ze voelt niet ruim van tevoren dat ze moet plassen en als ze het voelt moet ze ook meteen. Vandaag ging het dus mis en tijdens het rennen naar een café plaste ze in haar broek.

Ik kan me ook geen enkele reden bedenken waarom een (klein) kind niet even gebruik mag maken van het toilet.

Dus vandaar mijn vraag hier.
quote:tilalia2 schreef op 30 december 2007 @ 10:41:

Celeone, nou mag je me uitleggen waar het weigeren van een invalide mevrouw of een peuter met hoge nood niet persoonlijk is.

En bovendien klinkt het weigeren me wel heel erg als 'pies maar in je broek' in de oren.

Jij bent dan wel iemand die heel snel op d'r teentjes is getrapt hoor...wordt vaak aangegeven van joh daar en daar kun je naar het toilet.

En trouwens lekker voorbeeld voor jullie kinderen als je het op deze manier doet......wat moet daar dan niet van gaan worden
quote:tilalia2 schreef op 30 december 2007 @ 10:41:

Celeone, nou mag je me uitleggen waar het weigeren van een invalide mevrouw of een peuter met hoge nood niet persoonlijk is.

Nou, ik ga er van uit dat ze die invalide persoon of peuter niet weigeren omdat ze wat tegen invaliden of peuters hebben of omdat ze je niet aardig vinden, dát zou persoonlijk zijn. Ze weigeren omdat het de regels zijn (en daar kan je inderdaad over twisten) of omdat het toilet alleen te bereiken is door het magazijn (misschien niet eens toegankelijk voor invaliden, die optie heb ik nog niet voorbij zien komen), omdat er op die manier kan worden gestolen of om één van al die andere redenen die gisteren en vandaag zijn voorgedragen.
quote:sunlight schreef op 30 december 2007 @ 10:42:

[...]

IK ben bij de appie en de restaurants de ideale gast en ruim zelf mn teringzooi op als ik iets omgooi, althans ik bied het in ieder geval aan. Te allen tijde.

Maar als ik een lekkend kind naast me heb dan ben ik gewoon moeder, en gaat mijn kinds belang voor. Die is namelijk van mij afhankelijk. Dat heeft dan weer niets met mijn werk te maken.Dan geld voor jou hetzelfde lekker voorbeeld voor je kind dan...... nogmaals tuurlijk zorg je eerst voor het kind maar een sry o.i.d. kan er nog wel vanaf?
Bettyboop, hou mijn kinderen erbuiten, dank je wel. Ik kan je verzekeren dat ze goed terecht zullen komen.
quote:kiks76 schreef op 30 december 2007 @ 10:42:

Ik vind het heel apart om te lezen dat vooral degenen die vinden dat je altijd en overal onder elke omstandigheden een privé toilet zou moeten kunnen bezoeken (bij wijze van dan) omdat het anders asociaal is en het idee krijgt van "in wat voor wereld leven wij", maar dat diezelfde personen als ze ergens iets zelf laten vallen en bevuilen (het supermarkt geval bedoel ik dan) niet eens aanbieden om het op te ruimen en maar vinden dat het personeel dat moet op ruimen..Juist, dat viel mij ook op. Je zou toch haast denken dat je dan continu wel heel errug met jezelf bezig bent.
quote:tilalia2 schreef op 30 december 2007 @ 10:46:

Bettyboop, hou mijn kinderen erbuiten, dank je wel. Ik kan je verzekeren dat ze goed terecht zullen komen.

Schat het gaat hier toch ook om jou kinderen die niet mogen plassen in een winkel of waar dan ook,of zie ik dat verkeerd nee?

dus een slecht voorbeeld voor je kinderen

Ik heb ookal een aantal keer gevraagd om het woord winkelmiep of dom enzo voor je/jullie te houden maar helaas het komt steeds weer terug...
quote:bettyboob schreef op 30 december 2007 @ 10:46:

[...]

Dan geld voor jou hetzelfde lekker voorbeeld voor je kind dan...... nogmaals tuurlijk zorg je eerst voor het kind maar een sry o.i.d. kan er nog wel vanaf?"Sorry, mevrouw BB, het spijt me vreselijk dat u zo star en rigide bent dat mijn kleine kindje niet op uw toilet mocht. Het spijt me ontzettend voor u dat u de instructies van uw baas zo tot de letter volgt, dat enig zelf denken of enige medemenselijkheid volledig aan u voorbij gaat. Het spijt me vreselijk voor u dat u niet in een land als china geboren bent, waar dit soort dociele volgzaamheid als een deugd beschouwd wordt. Het spijt me dat ik een ideaalbeeld heb van een maatschappij waar mensen elkaar helpen. Het spijt me enorm dat u in mijn ogen totaal niet past in dat ideaalbeeld."

Zoiets? Zo'n sorry?

Mag je alsnog zelf gaan dweilen. En als je verwacht dat ik me verontschuldig voor het gevolg van je eigen starre houding, kan je lang wachten.
Als je een ideaalbeeld hebt van een maatschappij waarin mensen elkaar helpen, waarom zijn veel mensen hier dan te beroerd om anderen te helpen als ze bijvoorbeeld iets omstoten?

Ohja, ik weet het al... dan valt het ineens onder het ondernemersrisico of hebben ze het aan zichzelf te wijten omdat ze de flessen zo knullig stapelen. Tuurlijk!
quote:bettyboob schreef op 30 december 2007 @ 10:46:

[...]

Dan geld voor jou hetzelfde lekker voorbeeld voor je kind dan...... nogmaals tuurlijk zorg je eerst voor het kind maar een sry o.i.d. kan er nog wel vanaf?

Ik sluit niet uit dat ik er nog een sorry vanaf onderweg naar de deur tegen zou roepen, maar dat is volledig afhankelijk van de situatie. Als ik asociaal te woord ben gestaan niet. Anders wel hoor. Maar ik ruim t niet op.

En het goede voorbeeld geef ik mijn kind door hem te betrekken bij het opruimen bij de appie bij het omgooien van de fles vissaus zoals vorige week, als we dan thuiskomen en zoon zegt tegen zijn vader mama gooide stinkefles om, maar we hebbe t seluf geruimd, wasse ongelukje, dan denk ik dat t wel goed komt met de manieren mijn kind.
quote:bettyboob schreef op 30 december 2007 @ 10:38:

[...]

Ach kom nou toch,ik heb al eerder gezegd ik hou mij aan de regels en overtreedt die ook weleens hoor,wie niet?!En waar hangt het vanaf welke regels je overtreedt en welke niet?
quote:Celeone schreef op 30 december 2007 @ 10:52:

Als je een ideaalbeeld hebt van een maatschappij waarin mensen elkaar helpen, waarom zijn veel mensen hier dan te beroerd om anderen te helpen als ze bijvoorbeeld iets omstoten?

Ohja, ik weet het al... dan valt het ineens onder het ondernemersrisico of hebben ze het aan zichzelf te wijten omdat ze de flessen zo knullig stapelen. Tuurlijk!celeone, dat heb ik al gezegd, waarom ik dat niet wil.
quote:tilalia2 schreef op 30 december 2007 @ 10:43:

[...]

Wat is er drammen? Het feit dat ik na het opruimen van een pot jam met een of ander doekje graag mijn handen wil wassen? Is dat drammen?

Het lijkt mij basishygiene.

Maar ja, dat lijkt toiletgebruik mij ook.Til, dit is van een bepaalde logica waar gewoon niets tegenin te brengen is.
quote:tilalia2 schreef op 30 december 2007 @ 10:54:

[...]

celeone, dat heb ik al gezegd, waarom ik dat niet wil.

Ohja, die optie was ik net nog vergeten:

- of ze verzinnen flauwe smoesjes die een puber van 13 niet zouden misstaan.
Precies ik ben het helemaal eens met Celeone en volgens mij kiks

Alsjeblieft zeg behandel mensen zoals je zelf behandelt wilt worden......dus ik zou zeggen ben je het er niet mee eens dat je geen gebruik van het toilet mag maken en daar erg boos om hou de eer aan jezelf en ga op zoek naar een andere mogelijkheid.

@titalia...wat ontzettend sneu zeg,op deze manier verlaag je jezelf alleen maar hoor maar dat heb je geloof ik niet zo door? en wat betreft sry die hoef ik niet hoor want je mag alles zeggen wat je wilt maar wel iets minder denigrend aub......
Oh Fleur, ik zie het nu pas. Leuk onderschrift.
quote:fleurtje schreef op 30 december 2007 @ 10:53:

[...]

En waar hangt het vanaf welke regels je overtreedt en welke niet?

Wat die regel is mss?

@Sun ok dan is dat de wereld ook weer uit....
quote:Celeone schreef op 30 december 2007 @ 10:57:

Oh Fleur, ik zie het nu pas. Leuk onderschrift.
quote:bettyboob schreef op 30 december 2007 @ 10:58:

[...]

Wat die regel is mss?

@Sun ok dan is dat de wereld ook weer uit....Wanneer besluit je welke regel te overtreden? Waar ligt je grens? Ligt je grens bij waar het je persoonlijk gaat raken? Ik bedoel: wat is de maatstaf?
quote:Celeone schreef op 30 december 2007 @ 10:56:

[...]

Ohja, die optie was ik net nog vergeten:

- of ze verzinnen flauwe smoesjes die een puber van 13 niet zouden misstaan.

Handen wassen?

Niet weten hoe om te gaan met zwabberwagen?

Ondernemersrisico? Personeel?

Wat is daar flauw aan?
quote:bettyboob schreef op 30 december 2007 @ 10:56:

Precies ik ben het helemaal eens met Celeone en volgens mij kiks

Alsjeblieft zeg behandel mensen zoals je zelf behandelt wilt worden......dus ik zou zeggen ben je het er niet mee eens dat je geen gebruik van het toilet mag maken en daar erg boos om hou de eer aan jezelf en ga op zoek naar een andere mogelijkheid.

@titalia...wat ontzettend sneu zeg,op deze manier verlaag je jezelf alleen maar hoor maar dat heb je geloof ik niet zo door? en wat betreft sry die hoef ik niet hoor want je mag alles zeggen wat je wilt maar wel iets minder denigrend aub......Ik verlaag mezelf niet hoor. Dat valt reuze mee. Ik laat je alleen een mogelijkheid van een reactie zien.
Ik kan hier niet zo snel een voorbeeld noemen...

Maar een regel die ik weleens wil overtreden omdat ik op dat moment een klant met iets wil helpen waarvan het eigenlijk niet is toegstaan doe ik dat ja.....nee en dan gaat het niet om wc gebruik maar over iets anders waar je een klant heel erg mee kunt helpen en ze jou ontzettend dankbaar zijn en in dit geval praat ik over mensen op leeftijd... beetje lastig want ik wil hier niet teveel op ingaan snap je i.v.m. "herkenbaarheid" maar ik werk dus niet in een modezaak of supermarkt....
Denk jij oprecht: "ik bied niet aan om te helpen, want dan kan ik straks mijn handen niet wassen"? Of "ik ik doe het niet, want ik weet niet hoe ik met een mop moet omgaan"? Dat vind ik bizar hoor. Desnoods zeg je nog; "hé ik wil wel helpen opruimen, maar ik gebruik nooit een mop dus misschien gaat het niet zo goed/snel/vakkundig". En je denkt ook echt dat die mensen je (áls je al moet helpen!) je de deur uit laten lopen met je handen onder de jam... Tja...
quote:tilalia2 schreef op 30 december 2007 @ 11:02:

[...]

Handen wassen?

Niet weten hoe om te gaan met zwabberwagen?

Ondernemersrisico? Personeel?

Wat is daar flauw aan?Dat is heel erg flauw en best kinderachtig...tjee we zijn allemaal volwasen mensen of niet dan?
Zeg mag ik jullie een geheimpje vertellen??

IK BEN ASOCIAAL EN ER NOG TROTS OP OOK!
Ik vind het echt alleen maar een kwestie van goed fatsoen je hulp aan te bieden. En mijn goede fatsoen staat compleet los van het feit of het hoort bij het ondernemersrisico of hoe ik word behandeld of weet ik veel wat nog meer. Daar zijn natuurlijk grenzen aan verbonden, maar het moet wel erg bont worden gemaakt, willen die grenzen worden overschreden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven