Kind wordt toiletbezoek geweigerd, waarom???

28-12-2007 20:42 1749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dus erg benieuwd of hier ook verkoopsters zijn en wat hier de reden van is.

Mijn dochter van 5 jaar moest vandaag in een kledingzaak ineens erg nodig plassen. Dus ik zei: vraag maar even bij de kassa. Dat deed ze al huppend en met de handen tussen haar benen.

En het werd geweigerd. Ik was zo boos, heb meteen alle koopwaar op de toonbank gelegd en gezegd aju! Als ze een volwassene weigeren oké, maar een kind van net 5 vind ik zo raar.

Nu is het voor mijn dochter nog weer extra moeilijk omdat ze een blaasprobleem heeft, ze voelt niet ruim van tevoren dat ze moet plassen en als ze het voelt moet ze ook meteen. Vandaag ging het dus mis en tijdens het rennen naar een café plaste ze in haar broek.

Ik kan me ook geen enkele reden bedenken waarom een (klein) kind niet even gebruik mag maken van het toilet.

Dus vandaar mijn vraag hier.
quote:Celeone schreef op 30 december 2007 @ 11:05:

Denk jij oprecht: "ik bied niet aan om te helpen, want dan kan ik straks mijn handen niet wassen"? Of "ik ik doe het niet, want ik weet niet hoe ik met een mop moet omgaan"? Dat vind ik bizar hoor. Desnoods zeg je nog; "hé ik wil wel helpen opruimen, maar ik gebruik nooit een mop dus misschien gaat het niet zo goed/snel/vakkundig". En je denkt ook echt dat die mensen je (áls je al moet helpen!) je de deur uit laten lopen met je handen onder de jam... Tja...Maar wat is dan de manier van het personeel om de klant niet met zijn handen onder de jam weg te laten lopen, het zelf opruimen, of handen laten wassen in de personeelsruimte?
quote:iMac schreef op 30 december 2007 @ 00:20:

Nog wat anders hè. Een aantal posters gaf als excuus om toilet bezoek te weigeren de drukte in de winkel en niet zomaar weg kunnen. Dat begrijp ik heel goed. Is het erg druk en niet genoeg personeel, snap ik de weigering van de in hoge nood verkerende kleuter. De wil is er dan wel, maar snap dat het op dat moment niet lukt. Echt!

Maar mij kan je niet wijs maken dat het altijd druk is of dat je altijd alleen staat. Ik ben daarom benieuwd van diegene die de drukte als reden gebruiken, stel het is niet druk en personeel genoeg. Zou je dan nog niet mee lopen met een hoge nood kleuter of een persoon zoals de moeder van Mariannas???

Serieuze vraag, ben ik echt benieuwd naar omdat ik zeker begrijp dat in geval van drukte/weinig personeel het simpelweg niet lukt. Maar ben je dan wel soepeler wanneer de situatie het wel toelaat?Deze wil ik nog even in de groep gooien omdat ik dat gister waarschijnlijk te laat deed....
quote:sunlight schreef op 30 december 2007 @ 11:07:

[...]

Maar wat is dan de manier van het personeel om de klant niet met zijn handen onder de jam weg te laten lopen, het zelf opruimen, of handen laten wassen in de personeelsruimte?Dus zullen ze je 9 van de 10 keer vriendelijk bedanken en het zelf opruimen. Maar dan heb je dus wel je goede wil getoond, in plaats van maar even gauw tegen iemand te zeggen dat je iets hebt laten vallen en vervolgens weer weg te lopen. En sowieso ruim je een kapotte fles wijn of pot jam niet met je handen op, dus vieze handen zal je niet krijgen (en hoe je dus ook niet te wassen...)
quote:bettyboob schreef op 30 december 2007 @ 11:05:

Ik kan hier niet zo snel een voorbeeld noemen...

Maar een regel die ik weleens wil overtreden omdat ik op dat moment een klant met iets wil helpen waarvan het eigenlijk niet is toegstaan doe ik dat ja.....nee en dan gaat het niet om wc gebruik maar over iets anders waar je een klant heel erg mee kunt helpen en ze jou ontzettend dankbaar zijn en in dit geval praat ik over mensen op leeftijd... beetje lastig want ik wil hier niet teveel op ingaan snap je i.v.m. "herkenbaarheid" maar ik werk dus niet in een modezaak of supermarkt....Ik geloof dat ik best weet in wat voor winkel jij werkt, en van dat soort winkels zijn er heel veel, dus met die herkenbaarheid zal het misschien ook wel meevallen.
Ja Imac dat zou ik wel doen...maar het ligt er maar helemaal aan wie of wat die persoon is,want niet iedereen laten we zomaar toe in die ruimte... en er loopt dan ook altijd iemand mee

Daarom zeg ik ook al 100x helemaal de beroerdste ben ik en mijn collega's ook niet alleen er is niet altijd de mogelijkheid en wat mij mij stoort is het feit dat er hier genoeg lopen op dit topic die gedrag vertonen waarvan ik denk huh? en die dus ook totaal geen begrip voor de situatie hebben
quote:fleurtje schreef op 30 december 2007 @ 11:11:

[...]

Ik geloof dat ik best weet in wat voor winkel jij werkt, en van dat soort winkels zijn er heel veel, dus met die herkenbaarheid zal het misschien ook wel meevallen.Ahh da's leuk geef eens een hint?
Boekenwinkel?
quote:bettyboob schreef op 30 december 2007 @ 11:13:

Ja Imac dat zou ik wel doen...maar het ligt er maar helemaal aan wie of wat die persoon is,want niet iedereen laten we zomaar toe in die ruimte... en er loopt dan ook altijd iemand mee

Daarom zeg ik ook al 100x helemaal de beroerdste ben ik en mijn collega's ook niet alleen er is niet altijd de mogelijkheid en wat mij mij stoort is het feit dat er hier genoeg lopen op dit topic die gedrag vertonen waarvan ik denk huh? en die dus ook totaal geen begrip voor de situatie hebben

Bettyboob, ik heb je nog geen 1 keer kunnen betrappen dat je, wanneer de situatie het toelaat, je wel soepeler bent. Je hebt het alleen er over dat er regels zijn, dat het handig is ivm met prive spullen dat er regels zijn.

Dit is volgens mij pas de eerste keer waarin je zegt dat je best bereidt bent om te helpen, mits de situatie het toelaat (met uitzondering van je post een paar minuten geleden). Zo laat je ook een ander beeld van jezelf zien ipv steeds maar herhalen waarom iets niet kan. Namelijk laten blijken dat als iets wel kan je ook bereidt bent...

En dat is precies wat 'wij' willen. Dat we de mogelijkheid krijgen als die mogelijkheid er is. Is die mogelijk er echt niet door omstandigheden, heb ik hier constant door verschillende gelezen dat er zeker begrip voor is.
quote:fleurtje schreef op 30 december 2007 @ 11:14:

Boekenwinkel?Oh oh in 1x bijna helemaal goed....
Tjaaaaaa, je kan hier wel over privacy reppen, maar dan moet je daar ook in andere topics op letten :-)
quote:fleurtje schreef op 30 december 2007 @ 11:14:

Boekenwinkel?Nu je het zegt Fleurtje, volgens mij heeft ze dat zelf weleens gezegd. Meerdere keren o.a. in het boekentopic...
Ben ik mosterd???
quote:iMac schreef op 30 december 2007 @ 11:18:

[...]

En dat is precies wat 'wij' willen. Dat we de mogelijkheid krijgen als die mogelijkheid er is. Is die mogelijk er echt niet door omstandigheden, heb ik hier constant door verschillende gelezen dat er zeker begrip voor is.Apart, ik heb dat bijna niet gelezen. Het gaat alleen maar over "jammer van die eventuele diefstallen", "dan maar gewoon door het magazijn", "lap de baas z'n regels aan je laars" en "richt het magazijn anders in".
quote:iMac schreef op 30 december 2007 @ 11:18:

[...]

Bettyboob, ik heb je nog geen 1 keer kunnen betrappen dat je, wanneer de situatie het toelaat, je wel soepeler bent. Je hebt het alleen er over dat er regels zijn, dat het handig is ivm met prive spullen dat er regels zijn.

Dit is volgens mij pas de eerste keer waarin je zegt dat je best bereidt bent om te helpen, mits de situatie het toelaat (met uitzondering van je post een paar minuten geleden). Zo laat je ook een ander beeld van jezelf zien ipv steeds maar herhalen waarom iets niet kan. Namelijk laten blijken dat als iets wel kan je ook bereidt bent...

En dat is precies wat 'wij' willen. Dat we de mogelijkheid krijgen als die mogelijkheid er is. Is die mogelijk er echt niet door omstandigheden, heb ik hier constant door verschillende gelezen dat er zeker begrip voor is.

Dat is mss wel zo maar ik ben ervan overtuigd dat er genoeg winkels zijn waarin dat niet kan en dan wil ik alleen maar aangeven wat niet kan kan niet hoe lullig en mss in jullie ogen gemeen dat ook over komt,zo moet je het dus NIET zien...

Want ze willen vaak wel maar soms kan en mag het ook echt niet... maar dat punt van mij kon geloof ik bij bijna niemand doordringen...

En het feit hoe vaak gebeurt het dat iemand het vraagt en hoe vaak gebeurt het dat iemand het niet kan ophouden dat valt allemaal best wel mee en vaak is er verderop wel een mogelijkheid waar je naar het toilet kan...
quote:fleurtje schreef op 30 december 2007 @ 11:19:

Tjaaaaaa, je kan hier wel over privacy reppen, maar dan moet je daar ook in andere topics op letten :-)

hehe daar hebbie gelijk in fleur... maar zoals ik zeg ik en mijn collega's zijn maar al te graag bereid om iemand te helpen echt heel eerlijk waar......

En regels tja bij ons valt het eerlijk gezegd wel mee met de regels alleen heel heel soms kun je niet anders dan die regel opvolgen...

Ermm ligt het aan mij of is de sfeer vanmorgen minder "ernstig" dan gisteravond? volgens mij wel...
quote:Celeone schreef op 30 december 2007 @ 11:11:

[...]

Dus zullen ze je 9 van de 10 keer vriendelijk bedanken en het zelf opruimen. Maar dan heb je dus wel je goede wil getoond, in plaats van maar even gauw tegen iemand te zeggen dat je iets hebt laten vallen en vervolgens weer weg te lopen. En sowieso ruim je een kapotte fles wijn of pot jam niet met je handen op, dus vieze handen zal je niet krijgen (en hoe je dus ook niet te wassen...)

Oke das duidelijk dan. Maar ook voor mij wel een geval van dat er geen lekkend persoon naast je staat te wachten.

Ik zat me net af te vragen wat er dan zou gebeuren in het hypothtische geval dat mijn kind in zijn broek geplast heeft, ik het zelf opruim en dan zelf pishanden heb(ondanks de dweil). Laat die medewerker mij dan zo de winkel uitgaan? Of mag ik dan mijn handen wassen? vraag me echt oprecht af of er dan een uitzondering gemaakt wordt of dat zowel kind als ik met kletsnatte pishanden danwel pisbroek weggestuurd worden uit de winkel. Dit is een uitzonerlijk geval, maar ik vroeg het me wel af....
Het lijkt mij wel dat je dan je handen mag wassen toch? dat zou helemaal wat zijn als dat niet mag
quote:Celeone schreef op 30 december 2007 @ 11:21:

[...]

Apart, ik heb dat bijna niet gelezen. Het gaat alleen maar over "jammer van die eventuele diefstallen", "dan maar gewoon door het magazijn", "lap de baas z'n regels aan je laars" en "richt het magazijn anders in".Daar ben ik het ook niet mee eens hoor, zo'n makkelijke houding. En ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet zo bot gelezen heb zoals jij het hier schrijft.
quote:iMac schreef op 30 december 2007 @ 11:27:

[...]

Daar ben ik het ook niet mee eens hoor, zo'n makkelijke houding. En ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet zo bot gelezen heb zoals jij het hier schrijft.Zo is het wel neergezet gisteravond ik weet niet meer door wie maar zoiets stond er wel
quote:bettyboob schreef op 30 december 2007 @ 11:26:

Het lijkt mij wel dat je dan je handen mag wassen toch? dat zou helemaal wat zijn als dat niet magMaar dat was dus wat TIla bedoelde, en daar dacht ik dus overna. MIjn kind mag dan niet plassen, maar als ik onder de pishanden zit, mag ik wel de personeelsruimte in. Dat klopt dan toch niet? Of snap ik de grens nou gewoonweg niet, kan hoor, t blijft zondagochtend
Ik bied zelf ook nooit aan iets op te ruimen. Laatst nog, gooit mijn kleuter per ongeluk een pak danoontjes om. Kapot natuurlijk. Ik heb het hem zelf op laten rapen en naar een medewerker laten lopen. Hij zei:" Sorry, ik heb dit per ongeluk laten vallen" (met een super kleutertoontje.... De medewerker zei dat het kon gebeuren en vroeg of er nog wat op de vloer lag. Ik stond erbij en zei daar een klein beetje een bood vervolgens zelf mijn verontschuldigingen aan. Geeft niets hoor, kan gebeuren nogmaals.

Op geen enkel moment kwam het in mij op om het te gaan opruimen, maar is mijn bovenstaande beschrijving dat zo onbeschoft omdat ik ondanks twee verontschuldigingen niet aanbied om te gaan dweilen?
Ja, ik heb het ook zo gelezen hoor. En ook dat je anders asociaal bent en dat het belachelijk is dat je - om wat voor reden dan ook - niet overal zou kunnen/mogen plassen als de nood hoog is. En ook alle opties van magazijn anders inrichten e.d. zijn voorbijgekomen en aangedragen als alternatieven die dan maar gekozen moeten worden om toch maar de klanten van de wc gebruik te kunnen laten maken.
quote:sunlight schreef op 30 december 2007 @ 11:30:

[...]

Maar dat was dus wat TIla bedoelde, en daar dacht ik dus overna. MIjn kind mag dan niet plassen, maar als ik onder de pishanden zit, mag ik wel de personeelsruimte in. Dat klopt dan toch niet? Of snap ik de grens nou gewoonweg niet, kan hoor, t blijft zondagochtend Nee joh, dat zul dus gewoon niet gebeuren. Tenzij je dus écht met een dom iemand te maken hebt en het lijkt me dat je dan als "gedupeerde" ook wel even vraagt waarom dat dan ineens wel kan, want ja, dat is natuurlijk gewoon hartstikke raar en onlogisch.
Ik heb die stukjes wel gelezen, maar niet zo geïnterpreteerd zoals jullie ze interpreteren.
quote:iMac schreef op 30 december 2007 @ 11:34:

Ik heb die stukjes wel gelezen, maar niet zo geïnterpreteerd zoals jullie ze interpreteren.Ik zou niet weten hoe het anders te moeten interpeteren. Want het zal toch niet zo zijn dat we het er eigenlijk allemaal over eens zijn dat het soms gewoon niet kan en dat iedereen daar ineens begrip voor heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven