Bevallen: de taboes!

20-02-2011 22:41 1362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moeders van het forum, een oproep aan u allen!

Zij die nimmer bevallen zijn zijn nieuwsgierig! Nieuwsgierig naar de taboes, de verhalen waarover nooit gesproken wordt, en de ongemakken waarmee de orde der moeders nog jaren na het natuurgeweld mee te maken krijgt.

Ik open dit nieuwsgierig topic naar aanleiding van het topic " vrijwillige keizersnede", waar vluchtig geschreven wordt over een regiment (post-partum) vaginale ongemakken. Wat staat ons, onbezwangerden, nog allemaal te wachten qua lichamelijk ongemak?

Voor mij zal het geen verschil maken en voedt het alleen mijn ongecompliceerde nieuwsgierigheid. Al draag ik mijn linkerborst ter zijner tijd rechts door paarsgekleurde borstvoeding, of struikel ik over mijn gehavende schaamlippen, de ontmoeting met mijn toekomstige kind is waar ik het voor doe!

Mijn vriendinnen glimlachen flauwtjes als ik vraag naar hun post-partum anatomie, de slachtoffers van de totaalrupturen zwijgen als het graf. Natuurlijk doet de glimlach van de pasgeborene alle hechtingen terstond oplossen, maar .........

......zijn er enkele moeders die eens een tipje van hun slip sluier op zouden willen lichten met betrekken tot de gevolgen van een bevalling voor " down-under"?
Bij mij hebben ze ook in mijn poepgaatje gevoeld hoor, idd voor het hechten.

Ze waarschuwde niet even en ik had mijn glibberige baby heel onstabiel vast, was niet handig..

oh en ik liet ook scheten tijdens het hechten, zo in het gezicht van dat mens. Ik vond het niet erg,want ze had zelf aan mijn poepgaatje gezeten hoor.

Maar toen mijn ouders en schoonouders de kamer in kwamen, moest ik nog steeds scheten laten.

En ik kon ze echt niet tegen houden hoor, de lucht liep er gewoon uit als een soort lekke band.

Dus ik zou niet teveel bezoek toestaan zo net na de bevalling ..

Oh, ik heb ook nog nooit zo gestonken, klitten in mijn haar gehad en zo´n opgezwollen gezicht gehad als na de bevalling...en dan maken ze nog foto´s ook!
Onze eerste werd met de vacuümpomp geboren, toen stond mijn man aan het hoofdeinde, hij heeft hem er dus niet uit zien komen en dat vond ik heel jammer. Bij de tweede heeft hij het wel gezien, in vol ornaat, want ik zat eerst op de baarkruk, maar moest toen op handen en knieën gaan zitten omdat de verloskundige er anders niet goed bij kon.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Oh ja die placenta! Bij m'n zoon hield de verloskundige die omhoog: Wat was ie mooi, zo hoorde hij te zijn, een plaatje, hier zouden anderen een voorbeeld aan kunnen nemen. Een heel betoog hield ze! En ik dacht alleen: Ieks, weg met dat ding :S
quote:Bezzzz schreef op 20 februari 2011 @ 23:44:

[...]

Dan heb ik het verkeerd begrepen, maar wel goed gevoeld. (Meende dat het vóór het hechten was, maar dat klopt dan niet)Liefje, laat ik vooral vooropstellen dat ik vreselijk blij voor je ben dat er bij jou geen opening is ontstaan die er niet hoort in die regio
Ja, dat vind ik echt.
Oh ja ik heb ook bezoek weggeblaft vlak na de bevalling, toen waren ze nog bezig met die katheter. En ik had nog niet gedoucht, inderdaad klitten in mijn haar zoals ik ze nog nooit had gehad en ik wilde zoo zooo graag douchen.
quote:Iwannalive schreef op 20 februari 2011 @ 23:36:

Waren jullie partners/mannen bij de bevalling?

Yups. En ik lag aan wat apparatuur waarop o.a. de weeënactiviteit op monitors en grafiekpapiertjes te zien was. Ik kreeg live verslag:"Oh pas op! Daar komt weer een wee!!! Ik zie 't lijntje weer omhoog gaan!!!"

En ik was zó hard aan 't puffen dat ik 'm niet aan z'n verstand gepeuterd kreeg dat ik dat zelf godgloeiende ook kon voelen, dat er weer een wee aankwam!!! Verpleegkundige heeft 'm op de gang wat bevallingsetiquette bijgebracht
quote:Troeta schreef op 20 februari 2011 @ 23:45:

Oh, ik heb ook nog nooit zo gestonken, klitten in mijn haar gehad en zo´n opgezwollen gezicht gehad als na de bevalling...en dan maken ze nog foto´s ook!Tja, en ik sta dus na zo'n bevalling iedere keer echt heel goed op de foto's. Het voelde alsof er een bus over me heen was gereden, maar op de foto's Angelina zonder make up hoor. Was in mijn geval een leuke meevaller...
Oh ja, scheten. In de week na de bevalling (en nog wel langer ook) gaat je baarmoeder weer terug naar haar eigen plek en je darmen ook. En daar komt lucht bij vrij. Veeeeel lucht. En die lucht stinkt. Heel erg. Ik liet echt heel veel winden. Vreselijk gewoon.
ik heb de placenta van de 2e wel op foto en ook gezien terwijl de vk aan het uitleggen was hoe en wat. Vind het toch wel heel bijzonder.

Mijn Lief was beide keren bij de bevalling en hij heeft ook beide keren gezien hoe onze meisjes ter wereld zijn gekomen.

Ik ben de 2e keer thuis bevallen op handen en knieën......heel oerinstincterig moest dat van mij....en het was heerlijk! Zo kon ik dan ook vanaf de zijkant zien, in een spiegel, hoe de jongste zich een weg naar buiten wist te banen.

De eerste keer (in het ziekenhuis) ben ik gehecht door een muts van de bovenste plank. Ze had me 1 verdoving gegeven en zou het allemaal wel even doen. Ik heb haar de hele wereld over gevloekt (d'r is gvdmme niet een kind door heen gekomen en jij zwiept m'n schaamlippen van oost naar west.....en dat doet PIJN!!!!!) ze wist op een gegeven moment niet wat ze met me aan moest, omdat ik m'n kont niet stil kon houden. Is de oppergyn erbij gekomen. Die heeft er nog een paar spuiten in gejoetst en de boel netjes gehecht. Als dat niet was gelukt had het op de ok gemoeten.......
Slaap lekker alle nog niet bevallen dames! En natuurlijk ook alle bevallen dames. Ik ga even bij dat scheetje kijken in zijn wieg en dan lekker mijn bed in.
quote:Saaar schreef op 20 februari 2011 @ 23:47:

[...]

Liefje, laat ik vooral vooropstellen dat ik vreselijk blij voor je ben dat er bij jou geen opening is ontstaan die er niet hoort in die regio Dank je, vind het zelf ook niet erg.
quote:kaetje schreef op 20 februari 2011 @ 23:47:

Oh ja, scheten. In de week na de bevalling (en nog wel langer ook) gaat je baarmoeder weer terug naar haar eigen plek en je darmen ook. En daar komt lucht bij vrij. Veeeeel lucht. En die lucht stinkt. Heel erg. Ik liet echt heel veel winden. Vreselijk gewoon.Oh ja, dat stonk inderdaad Heel Erg. Ik was die geur echt vergeten na de eerste keer en na de tweede bevalling dacht ik: oh ja.
oh oh, tranen met tuiten lach ik hier.

Maar ik ga naar bed.

welterusten!
Ik hoor nu door de babyfoon hoe mijn man Kootje in zijn wiegje legt
Ik weet ook nog dat ik de tweede keer net na de bevalling echt geen enkele aanraking kon verdragen van onder, nog geen doekje om het schoon te maken, het was op de een of andere manier heel gevoelig. Ik durfde mijn dochtertje niet eens meer vast te houden tijdens het hechten en schoonmaken, was bang dat ik haar opeens uit mijn handen zou laten glippen van schrik door zo'n aanraking.
quote:kaetje schreef op 20 februari 2011 @ 23:51:

Ik hoor nu door de babyfoon hoe mijn man Kootje in zijn wiegje legt Als ik dat soort dingen hoor en mijn uk zie dan wil ik er gewoon nog een!! Hoe erg de bevallingsgruwel dan ook is, zo'n ukkie is zo geweldig.
quote:ambrosia9 schreef op 20 februari 2011 @ 23:52:

[...]

Als ik dat soort dingen hoor en mijn uk zie dan wil ik er gewoon nog een!! Hoe erg de bevallingsgruwel dan ook is, zo'n ukkie is zo geweldig.

Pas maar op, kort na een bevalling ben je erg vruchtbaar.

(ik heb ervaring....)
quote:Troeta schreef op 20 februari 2011 @ 23:45:

Bij mij hebben ze ook in mijn poepgaatje gevoeld hoor, idd voor het hechten.

Ze waarschuwde niet even en ik had mijn glibberige baby heel onstabiel vast, was niet handig..

oh en ik liet ook scheten tijdens het hechten, zo in het gezicht van dat mens. Ik vond het niet erg,want ze had zelf aan mijn poepgaatje gezeten hoor.Maar toen mijn ouders en schoonouders de kamer in kwamen, moest ik nog steeds scheten laten.

En ik kon ze echt niet tegen houden hoor, de lucht liep er gewoon uit als een soort lekke band.

Dus ik zou niet teveel bezoek toestaan zo net na de bevalling ..

Oh, ik heb ook nog nooit zo gestonken, klitten in mijn haar gehad en zo´n opgezwollen gezicht gehad als na de bevalling...en dan maken ze nog foto´s ook!Zoiets had ik met het vruchtwater. De vlos brak mijn vliezen en het vruchtwater kwam er in een enorme golf uit. Ze kon n­ét niet op tijd aan de kant springen. Net goed. Deed hartstikke zeer, dat gewroet van binnen! (serieus, dat deed echt pijn. Meer pijn dan de punctie om de eicellen te oogsten voor de ICSI).
quote:Branca schreef op 20 februari 2011 @ 23:53:

[...]

Pas maar op, kort na een bevalling ben je erg vruchtbaar.

(ik heb ervaring....)Hoe snel was jij weer zwanger dan?
quote:ambrosia9 schreef op 20 februari 2011 @ 23:52:

[...]

Als ik dat soort dingen hoor en mijn uk zie dan wil ik er gewoon nog een!! Hoe erg de bevallingsgruwel dan ook is, zo'n ukkie is zo geweldig.2 dagen na de bevalling wilde ik ook al weer een 2e. En nu nog steeds. Maar ik moet nog beginnen met werken dus we zullen eerst eens zien hoe dat gaat.
Na 8 maanden, was net 2 keer ongesteld geweest en heb precies 1 keer onveilige sex gehad omdat we de condooms vergeten waren.

Voor de eerste zijn we meer dan een jaar bezig geweest, we dachten weinig risico te lopen.
quote:kaetje schreef op 20 februari 2011 @ 23:55:

[...]

2 dagen na de bevalling wilde ik ook al weer een 2e. En nu nog steeds. Maar ik moet nog beginnen met werken dus we zullen eerst eens zien hoe dat gaat.Mmm die van mij is nu 4,5 maand en ik moet zeggen dat als mijn verstand me niet zou tegenhouden ik direct weer zwanger zou zijn.
Susan, door jouw laatste post denk ik ineens weer aan iets anders: de natte inlegkruisjes in de vriezer. Oooooh, wat heerlijk om een bevroren ding in je onderbroek te doen. Dat zou ik ook vantevoren nooit gedacht hebben.
quote:kaetje schreef op 20 februari 2011 @ 23:55:

[...]

2 dagen na de bevalling wilde ik ook al weer een 2e. En nu nog steeds. Maar ik moet nog beginnen met werken dus we zullen eerst eens zien hoe dat gaat.Ken een aantal vrouwen die na 3 maanden weer zwanger raakten en hoe leuk ook, ze vonden het allemaal lichamelijk erg zwaar...
De vliezen breken vond ik juist niet echt pijn doen. Ik schrok wel van de hoeveelheid die eruit kwam. Bij de eerste was het begonnen met gescheurde vliezen en toen kwam het er in het begin in kleine hoeveelheden uit, later wel steeds meer. Bij de tweede keer was het meteen zo'n vloedgolf.

De weeën werden daarna wel gelijk nog veel heftiger, ik weet nog dat ik met mijn gezicht tegen het koude raam zat en zo hard brulde dat het glas ervan trilde voor mijn gevoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven