Mijn ex is vader geworden
maandag 21 februari 2011 om 00:16
Ik schrijf dit omdat ik niet weet wat ik met dit gevoel moet. Mijn ex is onlangs vader geworden. Toen ik hoorde dat zij zwanger was, kon ik dat redelijk handelen. Maar nu hun kindje geboren is, krijg ik hele vreemde gevoelens. Helaas heb ik via een sociaal netwerk ook al foto's gezien. Het doet pijn. Ik gun hem alles. Maar wij zouden ooit ook kinderen krijgen... Ik wil hem niet terug en dat zal ook nooit gebeuren. Alles wat hij nu heeft wil ik ook. Wie snapt dit en hoe handel ik dit?

maandag 21 februari 2011 om 00:20
maandag 21 februari 2011 om 00:24
Ik kan me wel voorstellen dat het pijnlijk is. Je wordt geconfronteerd met iets wat was maar kapot is gegaan.
En het feit dat hij nu waarschijnlijk heel gelukkig is kan voor jou even slikken zijn.
Wat je er mee moet? Aan de gedachte wennen denk ik. Je mag je er best even klote onder voelen. Maar doe gewoon de dingen die je anders ook zou doen en dan raakt het gevoel wel weer op de achtergrond na een tijdje.
En het feit dat hij nu waarschijnlijk heel gelukkig is kan voor jou even slikken zijn.
Wat je er mee moet? Aan de gedachte wennen denk ik. Je mag je er best even klote onder voelen. Maar doe gewoon de dingen die je anders ook zou doen en dan raakt het gevoel wel weer op de achtergrond na een tijdje.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
maandag 21 februari 2011 om 00:26
En dat jij wilt wat hij ook heeft... tja ik weet niet in hoeverre je daar aan kunt werken of dat het vooral op liefdesgebied is wat je bedoelt? (als er nu geen man is in je leven lijkt het allemaal misschien mijlenver weg)
Misschien komt het bij jou nog.
Misschien komt het bij jou nog.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
maandag 21 februari 2011 om 00:31
Yep heel herkenbaar dat gevoel
Ik hoorde dat 6 jaar gelden
En toen was ik al 5 jaar bij mijn ex echtgenoot weg
En een partij zeer dat het deed!
En ik weet ook niet precies waarom dat was
Omdat ik het als onze droom zag of zo?
Het hele dubbele was ook nog dat al HAD hij op de stoep gestaan of ik hem terug wilde ik dat niet eens had gewild...
Tot op de dag van vandaag weet ik niet waarom ik er toen 3 dagen om heb moeten huilen.
Daarna is het weer overgegaan hoor...
Gaat het bij jou ook wel...echt!
Ik hoorde dat 6 jaar gelden
En toen was ik al 5 jaar bij mijn ex echtgenoot weg
En een partij zeer dat het deed!
En ik weet ook niet precies waarom dat was
Omdat ik het als onze droom zag of zo?
Het hele dubbele was ook nog dat al HAD hij op de stoep gestaan of ik hem terug wilde ik dat niet eens had gewild...
Tot op de dag van vandaag weet ik niet waarom ik er toen 3 dagen om heb moeten huilen.
Daarna is het weer overgegaan hoor...
Gaat het bij jou ook wel...echt!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
maandag 21 februari 2011 om 00:50
Ik snap het wel, zijn genen zitten nu in dat kindje. Dat kindje had misschien de jouwe kunnen zijn. En een kind maakt alles ook definitief, althans voor mij. Van een man met een kind blijf je af, daar is geen eer aan te behalen. Ik ben toch altijd blij voor die persoon, het is leuk als mensen samen een mini-persoontje willen grootbrengen:) Ik heb dus altijd een beetje gemengde gevoelens zelf.
maandag 21 februari 2011 om 01:13
Ja ik herken er een klein beetje iets in, niet alles. Jaren wilde een ex een kind van mij maar ik niet van hem. En zelfs toen het een jaar uit was vroeg hij mij of ik niet een kind van hem kon krijgen en aan hem afstaan. Uiteraard niet gedaan. En toen kreeg ik het bericht dat hij een look-a-like had gevonden en heel snel was ze zwanger en getrouwd (volgens zeggen had het niets te maken dat ze anders geen verblijfsvergunning kon krijgen).
Tsja, blij voor hem.
Ik heb het bij een andere ex moeilijker gehad toen hij van mijn vriendin kinderen kreeg. (uiteraard geen vriend en vriendin meer)
Ik weet dat het makkelijk klinkt maar probeer het achter je te laten en een leuk leven op te bouwen. Dan ben je ook niet meer zo bezig met hun leven.
Sterkte
Tsja, blij voor hem.
Ik heb het bij een andere ex moeilijker gehad toen hij van mijn vriendin kinderen kreeg. (uiteraard geen vriend en vriendin meer)
Ik weet dat het makkelijk klinkt maar probeer het achter je te laten en een leuk leven op te bouwen. Dan ben je ook niet meer zo bezig met hun leven.
Sterkte
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
maandag 21 februari 2011 om 08:06
yep, herkenbaar.
Mijn ex is vorig jaar vader geworden en getrouwd, met degene met wie hij me bedrogen heeft. Dit is inmiddels al 5 jaar geleden hoor.
Hij was het type foute man (voor mij in ieder geval). Ik hield zielsveel van hem, hij behandelde mij als een stuk stront. Zou hem ook voor geen goud meer terug willen, en ben blij dat ik geen kinderen met hem heb gekregen. Maar toen was dit wel mijn grootste wens, een gezin met hem.
Dus toen ik hoorde dat ze zwanger was deed dat wel ff pijn ja. (al ben ik blij dat ik haar niet ben, nu ik weet hoe hij werkelijk is..)
Mijn ex is vorig jaar vader geworden en getrouwd, met degene met wie hij me bedrogen heeft. Dit is inmiddels al 5 jaar geleden hoor.
Hij was het type foute man (voor mij in ieder geval). Ik hield zielsveel van hem, hij behandelde mij als een stuk stront. Zou hem ook voor geen goud meer terug willen, en ben blij dat ik geen kinderen met hem heb gekregen. Maar toen was dit wel mijn grootste wens, een gezin met hem.
Dus toen ik hoorde dat ze zwanger was deed dat wel ff pijn ja. (al ben ik blij dat ik haar niet ben, nu ik weet hoe hij werkelijk is..)
maandag 21 februari 2011 om 09:10
Ik heb me er pittig beroerd over gevoeld toen mijn ex ging trouwen en toen ze in verwachting bleken te zijn. Maar mijn voordeel was dat ik op dat moment een vriend had waarmee ik wel verwachtte dat ik ooit ook dat soort dingen zou kunnen gaan krijgen.
Ik heb het er moeilijk mee gehad, want het ging bij mij een stuk minder hard en ik wist zeker dat, toen wij nog samen waren, ik liever wilde dan mijn huidige ex.
Maar alles went, echt waar, ook dit idee. Geef het even de tijd om te bezinken en ga niet meer op zoek naar foto's ofzo. Je confronteert jezelf met iets waar je niet mee bezig wilt zijn, zeg je zelf al.
Ik hoop dat je je er snel overheen kunt zetten. Succes!
Ik heb het er moeilijk mee gehad, want het ging bij mij een stuk minder hard en ik wist zeker dat, toen wij nog samen waren, ik liever wilde dan mijn huidige ex.
Maar alles went, echt waar, ook dit idee. Geef het even de tijd om te bezinken en ga niet meer op zoek naar foto's ofzo. Je confronteert jezelf met iets waar je niet mee bezig wilt zijn, zeg je zelf al.
Ik hoop dat je je er snel overheen kunt zetten. Succes!
maandag 21 februari 2011 om 09:18
Ontvrienden dus maar!
Heb ik ook gedaan en wat een heerlijke, serene rust is er dan.
Ik hoorde pas toen de vriendin van mijn ex op het punt stond te bevallen dat hij een kind zou krijgen. Toen was de relatie inmiddels een jaar over en kon het me niet zoveel schelen. (Had natuurlijk wel een: 'goh, ben ik zo makkelijk inwissselbaar?'-gevoel, maar aan de andere kant: mijn kind zou niet voor de helft uit zijn narcistische genen bestaan :p, dus daar was ik mooi mee weggekomen!)
Heb ik ook gedaan en wat een heerlijke, serene rust is er dan.
Ik hoorde pas toen de vriendin van mijn ex op het punt stond te bevallen dat hij een kind zou krijgen. Toen was de relatie inmiddels een jaar over en kon het me niet zoveel schelen. (Had natuurlijk wel een: 'goh, ben ik zo makkelijk inwissselbaar?'-gevoel, maar aan de andere kant: mijn kind zou niet voor de helft uit zijn narcistische genen bestaan :p, dus daar was ik mooi mee weggekomen!)
Occam's razor
maandag 21 februari 2011 om 10:48
Bij mij ligt dat even anders..we waren geen vrienden toen we uitelkaar gingen verre van en hadden samen twee kinderen, waarvan hij er een seks. misbruikt heeft.
Na mij ging hij flink aan het daten, eerst met een oudere vrouw, waar hij mee zou gaan trouwen, en die hij dus ook bezwangerd heeft, en uiteindelijk twee jaar terug ongeveer is er weer een kind van hem geboren.
Het doet me in zoverre wat, omdat ik weet hoe hij met onze kinderen omgaat (niet dus vooral) en dat hij zo makkelijk de draad weer heeft opgepakt en, naar het lijkt, zo makkelijk nieuwe kinderen maakt..
Daar komt dan nog bij, dat seks. misbruik gebeuren, en dat je natuurlijk niet wil, dat dat bij nog meer kinderen gebeurt...
Na mij ging hij flink aan het daten, eerst met een oudere vrouw, waar hij mee zou gaan trouwen, en die hij dus ook bezwangerd heeft, en uiteindelijk twee jaar terug ongeveer is er weer een kind van hem geboren.
Het doet me in zoverre wat, omdat ik weet hoe hij met onze kinderen omgaat (niet dus vooral) en dat hij zo makkelijk de draad weer heeft opgepakt en, naar het lijkt, zo makkelijk nieuwe kinderen maakt..
Daar komt dan nog bij, dat seks. misbruik gebeuren, en dat je natuurlijk niet wil, dat dat bij nog meer kinderen gebeurt...
maandag 21 februari 2011 om 11:38
maandag 21 februari 2011 om 11:45
Ik denk dat zoiets altijd even wat pijn doet of ten minste gevoelens naar boven haalt. Ik heb na mijn ex een heel leuke man onmoet en we zijn vrij snel aan kindjes begonnen. En zelfs dan deed het nog even pijn toen ik hoorde dat mijn ex zelf ook vader was geworden. Waarom weet ik niet. Misschien omdat je gewoon in het verleden toch een intense relatie hebt gehad en dat wat herinneringen naar boven haalt. Daarom moet je niet nog steeds gevoelens hebben voor die ex. Je hebt toch een verleden gedeeld.
En als het gaat om een beetje jaloezie om wat die ex heeft: bedenk dan dat niet alles rozegeur en manenschijn is. Kindjes opvoeden is heel wat werk en jouw toekomst staat nog volledig open
Spannend toch!
En als het gaat om een beetje jaloezie om wat die ex heeft: bedenk dan dat niet alles rozegeur en manenschijn is. Kindjes opvoeden is heel wat werk en jouw toekomst staat nog volledig open