Anticonceptiepil... Welke?
maandag 21 februari 2011 om 11:09
Goedemorgen dames,
Ik wil graag aan de pil, en voordat ik me (uiteraard) door mijn huisarts laat adviseren wilde ik jullie vragen naar ervaringen.
Ik heb altijd erge last van PMS, en wil dat verminderen dmv de pil, daarnaast uiteraard De Pil omdat vriend en ik van de condooms af willen...
Liefst niet een te zware pil; ik ben niet dol op het idee van hormonen slikken.
En bestaat er nou een pil die je niét dik maakt maar wél je borsten voller doet lijken??
Graag jullie meningen en ervaringen.
Ik wil graag aan de pil, en voordat ik me (uiteraard) door mijn huisarts laat adviseren wilde ik jullie vragen naar ervaringen.
Ik heb altijd erge last van PMS, en wil dat verminderen dmv de pil, daarnaast uiteraard De Pil omdat vriend en ik van de condooms af willen...
Liefst niet een te zware pil; ik ben niet dol op het idee van hormonen slikken.
En bestaat er nou een pil die je niét dik maakt maar wél je borsten voller doet lijken??
Graag jullie meningen en ervaringen.

maandag 21 februari 2011 om 11:25
Ik had een 3 fasenpil, die beviel het beste. Geen last van gehad, niet van aangekomen. Bij een 3 fasenpil moet je wel zorgvuldig innemen, het is namelijk een lichte pil. Het liefst iedere dag ongeveer op hetzelfde tijdstip (bijvoorbeeld bij het tandenpoetsen). Dan is deze pil het meest betrouwbaar en heb je geen last van doorbraakbloedingen.

maandag 21 februari 2011 om 12:11
quote:Lyt schreef op 21 februari 2011 @ 11:42:
Je kunt ook kijken naar een andere vorm van anticonceptie, de nuvaring bijvoorbeeld.
Die gebruik ik al een aantal jaren, helemaal nergens last van.
Goed de eerste 3 maanden was even wennen omdat ik het idee had dat ie eruit kon vallen, maar verder niets.
Je kunt ook kijken naar een andere vorm van anticonceptie, de nuvaring bijvoorbeeld.
Die gebruik ik al een aantal jaren, helemaal nergens last van.
Goed de eerste 3 maanden was even wennen omdat ik het idee had dat ie eruit kon vallen, maar verder niets.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
maandag 21 februari 2011 om 12:56
maandag 21 februari 2011 om 13:02
quote:mama2408 schreef op 21 februari 2011 @ 11:24:
Wow, jij wilt een droompil. Ik ben bang dat je deze positieve factoren niet allen in een pil kan vinden. Dus succes!
Nee joh, ik ben wel realistisch hoor.
Maar ik heb begrepen dat er vele verschillen kunnen zijn, en ik neem aan dat iedereen anders op een pil reageert, maar hoor wel eens dat vrouwen van een bepaalde pil dik worden, maar ook dat hun borsten voller worden.
En aangezien ik inmiddels min of meer lege zakjes heb zou een dergelijke pil wel prettig zijn...
maar ik haal niets in mijn hoofd hoor....
Wow, jij wilt een droompil. Ik ben bang dat je deze positieve factoren niet allen in een pil kan vinden. Dus succes!
Nee joh, ik ben wel realistisch hoor.
Maar ik heb begrepen dat er vele verschillen kunnen zijn, en ik neem aan dat iedereen anders op een pil reageert, maar hoor wel eens dat vrouwen van een bepaalde pil dik worden, maar ook dat hun borsten voller worden.
En aangezien ik inmiddels min of meer lege zakjes heb zou een dergelijke pil wel prettig zijn...
maar ik haal niets in mijn hoofd hoor....