Angst, Vermijding en Eenzaamheid

22-02-2011 21:18 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
door grote angsten voor veel dingen - ben ik bijna volledig vastgelopen in het leven...

ik heb een stukje ondersteuning - maar t helpt onvoldoende...

IK WIL een ANDER leven. wil geen me niet als slachtoffer presenteren, maar voel me wanhopig en door die verkeerde energie onmoet ik heel veel narigheid.

ik ben hoger opgeleid, een goede prater - maar t net of DOEN niet meer in mijn woordenboek staat - ik ben lamgeslagen en heel boos. mijn omgeving ervaart me als dwars en eigenwijs - maar ik ben doodongelukkig en wil heel graag een ander leven. ik houd mijn hoofd nog net boven water maar dit overleven en weinig opbouwend. ik heb medicatie geprobeerd, maar dat hielp niet. ik praat over piekergedrag met een psycholoog... maar het lijkt een druppel op een gloeidende plaat.

door de problemen ben ik minder empatisch en soms bijna ego - centrisch, iets wat ik heel naar gedrag vind van mezelf.

ik kan niet accepteren dat mijn hele leven door mijn vingers glipt.

ik wil heel hard werken voor een kwalitatief beter bestaan ipv ten onder te gaan in eenzaamheid - ik voel me hulpeloos. ik probeer alle tips op te volgen die ik hier en daar krijg.

ik ben helemaal niet meer mezelf. het lijkt wel zelfdestructie.

nogmaals ik wil niet zwelgen in zelfmedelijden en ook niemand irriteren - maar mezelf nog harder een shop onder mijn kont geven.

ik ben in een isolement terechtgekomen en weet niet hoe t te doorbreken...

wat heb jij gedaan?
ik schrok al... maar inderdaad...

je weet op internet nooit of iemand is, wie die zegt dat ie is...

Ik was enthausiast met mijn emailadres omdat ik het bijna een wonder vind om een 'gelijke' te vinden.
De viersprong in Halsteren.
hoi misslian

haal je mailadres maar wel weg - lijkt me handiger
Eens met Djuuls, erg herkenbaar verhaal voor mij.

alleen met een psycholoog 1x per week ga je het niet redden. Ik ervaarde datzelfde gevoel betreft die druppel op de gloeiende plaat. Ik heb gekozen voor deeltijd (ook bijna 10 jaar geleden). Voor mij de beste keuze die ik ooit in mijn leven heb gemaakt voor mezelf..ik heb er nu nog steeds elke dag profijt van. Blijf niet hierin hangen..actie ondernemen, hoe sneller, hoe beter! En daarnaast heel veel sterkte toegewenst en een knuffel!
mailadres is weg als ik het goed heb gedaan.
lieve iennieminnie

heb je daar strucuur geleerd

zelfvertrouwen teruggevonden - stabiliteit etc.?

knuffel terug - liefs
miss lian

ik ga je zo even mailen - nog wakker
blond01 hoe gaat het nu met je gezondheid?
jazeker nog wel poosje wakker
lian je hebt mail!
kun je ook via deze site prive met iemand mailen?
Nee blond01 die functie werkt hier niet (goed)

Ik herken ook heel veel in je verhaal. Ik ben momenteel bezig met deeltijddagbehandeling. Heel erg zwaar, maar wel nodig. Als je al jarenlang in zo'n vast patroon zit, is het erg lastig daar met een gesprekje van een uur per twee weken uit te komen. Denk ik. Ik vind het zelfs lastig met drie dagen per week. Ik bedoel maar.

Ik hoop dat je de weg terug omhoog vindt. Niet pappen en nathouden, dan stop je de trein niet. Als je met mij wilt mailen? Mag!
guinnevere - ben je er nog hoe kan ik je mailen
G. ben je er nog

ik zie dat je het bericht met 83% wijzigde
heb je al therapie geprobeerd?
mail maar op *weggehaald*
Alle facetten komen aan bod waar JIJ mee struggled. Sowieso een mooie manier om weerbaarder te worden in de maatschappij, onverwerkte emoties een plek te geven en jezelf te leren waarderen ( zelfvertrouwen) structuur is ook een belangrijk onderdeel, en qua financieen helpen ze je ook op weg om de juiste paden te bewandelen (voor mij was dat stukje gelukkig wel op orde, maar bij velen ook niet die er veel aan gehad hebben).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven