Gewone camping bij naaktstrand

23-02-2011 07:44 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil deze zomer met mn gezin (2 kleine kinderen) in Frankrijk naar een gewone camping (ik wil niet de hele tijd bloot in en om mn tent lopen) maar als we naar het strand gaan, gaan we het liefst naar een naaktstrand. Wie heeft een goede tip? Welke camping is aan te raden?
Le Sèrignan Plage ligt naast een naaktstrand. Toevallig achter gekomen, toen we Zoover lazen. Uiteindelijk is die camping het niet geworden. Niet door het naaktstrand, maar heel veel zat al vol. En dat in mei.
Als je deze kaart bekijkt: http://nl.franceguide.com ... den/home.html?NodeID=2176 zie je de naaktstranden van Frankrijk. Zoek er eentje uit en zoek vervolgens een camping in de buurt.
Hmmm, leuk topic. Ik lees even mee.

Ik zou eigenlijk nooit naar Frankrijk op vakantie gaan.

Maar met een naaktstrand wordt het aantrekkelijker.

Ik had het alleen zelf nog niet bedacht!
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
Wij gaan weer naar Valras Plage (bij Serignan). Er zijn daar zowel gewone als naturistencampings en dus ook een naturistenstrand.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
off topic: misschien krijg ik nu wel van alles over me heen, dat moet dan maar. maar ik vind het in de tijd waarin we leven niet verantwoord om met je kinderen naar een naaktstrand te gaan.
@tigger04 De gevaren waar jij op doelt zijn in "deze tijd" niet groter hoor. Wel zichtbaarder en ze komen meer in de publiciteit. En ik begrijp niet zo goed wat een naakstrand daar mee te maken heeft, oprechte interesse hoor.
@ tigger04 Ik denk ook dat het in deze tijd niet anders is dan vroeger. Verder wil ik ook niet mijn plezier laten verpesten door alle eventuele narigheden die er in de wereld zijn..
@georgette Serignan plage was de enige die ik ook wist maar bleek vol te zijn. Ik ga nu even kijken naar de tip van felice71
eigenlijk had ik "in deze tijd" er niet bij moeten zetten, ik vind het eigenlijk sowieso niet kunnen. maar goed, daarvoor kwam TO hier niet, dus sorry voor het vervuilen van dit topic.
quote:tigger04 schreef op 23 februari 2011 @ 09:44:

off topic: misschien krijg ik nu wel van alles over me heen, dat moet dan maar. maar ik vind het in de tijd waarin we leven niet verantwoord om met je kinderen naar een naaktstrand te gaan.Wat een onzin. Je kunt je kinderen toch gewoon in de gaten houden.. bovendien houden mensen elkaar over het algemeen wel een beetje in de gaten is mijn ervaring.

En dat jij het sowieso niet vind kunnen was al duidelijk. Gelukkig is niet iedereen zo preuts en bekrompen.
ik ben niet preuts en bekrompen, maar ik vind niet dat je daar met je kinderen heen gaat. maar zoals ik al zei ik wil het topic niet vervuilen. en iedereen moet doen waar ie zich zelf goed bij voelt.
Hier vind je stranden met een korte beschrijving.

naaktstrand frankrijk
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Waarom zouden we preuts doen over bloot?

In Nederland heb ik soms nog wel het gevoel dat er mensen naar het naakstrand gaan om lekker naar anderen te kijken enzo. Mijn ervaring in Frankrijk is echter anders, men laat elkaar met rust en is respectvol.

Mijn dochter is nu nog heel klein en reken maar dat ik haar in de gaten hou, maar dat zou ik ook op een gewoon strand doen.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
@ felice71 Helemaal mee eens! Ook op een gewoon strand let je enorm op je kids.Wij willen onze kids verder opvoeden met het idee dat bloot niet iets is om je voor te schamen. Verder niets ingewikkelds; we zoeken gewoon een leuke camping waarbij we, de keren dat we naar het strand gaan, het liefst naar een naaktstrand gaan omdat we dat zelf prettig vinden. :-)
Het meeste misbruik e.d. vindt plaats door bekenden (familie/vrienden/buren/ouders van vriendjes) of bij sportclubs/jeugdverenigingen. Ik denk dat een naaktstrand dan nog behoorlijk veilig is, vooral omdat de ouders er constant bij aanwezig zijn.
toch vraag ik me af waarom een naaktstrand dan zo prettig is. Gaat het er dan echt om dat je gewoon geen bikini hoeft te dragen? Ik heb nooit last van mijn bikini hoor, haha. Nee, zou er geen behoefte aan hebben om anderen daar ook zo naakt te zien rondhuppelen.
bij het naaktstrand van Serignan-Plage liggen verschillende campings, de een zal wat verder lopen zijn maar als Serignan-Plage al vol is kun je misschien via camping-frankrijk.nl campings in de omgeving opzoeken.

Wij zaten 2 jaar geleden op Aloha (zal ook wel vol zitten ) en mijn ouders zaten op le clos..nog iets (dat was de naturistencamping naast de naturisten camping van Serignan-plage (heeft zowel een gewone als ene natursitengedeelte). Was erg gezellig en zo konden zij ons opzoeken en wij hen.
quote:ossiepossie schreef op 23 februari 2011 @ 13:01:

Het meeste misbruik e.d. vindt plaats door bekenden (familie/vrienden/buren/ouders van vriendjes) of bij sportclubs/jeugdverenigingen. Ik denk dat een naaktstrand dan nog behoorlijk veilig is, vooral omdat de ouders er constant bij aanwezig zijn.

100 % eens.

En áltijd gaat het dan om iemand die zó leuk, tof, vriendelijk, aardig en gezellig is dat je "het" juist van diegene niet zou verwachten.
Hé, mijn vorige posting is niet geplaatst ?

Dan nog maar een keer.

Je kunt naar elke willekeurige camping langs de Franse kust. Even een stukje naar links of naar rechts lopen op het strand en je ziet vanzelf waar de bloterikken zitten.
quote:wirwar schreef op 23 februari 2011 @ 15:13:

bij het naaktstrand van Serignan-Plage liggen verschillende campings, de een zal wat verder lopen zijn maar als Serignan-Plage al vol is kun je misschien via camping-frankrijk.nl campings in de omgeving opzoeken.

Wij zaten 2 jaar geleden op Aloha (zal ook wel vol zitten ) en mijn ouders zaten op le clos..nog iets (dat was de naturistencamping naast de naturisten camping van Serignan-plage (heeft zowel een gewone als ene natursitengedeelte). Was erg gezellig en zo konden zij ons opzoeken en wij hen.Le Clos Ferrand
quote:felice71 schreef op 23 februari 2011 @ 15:56:

[...]

Le Clos Ferrand dankje dat was hem inderdaad :-)
In ieder geval bedankt voor alle reacties! Ik ga verder kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven