Uitgerekend september 2011

11-01-2011 14:03 2189 berichten
Alle reacties Link kopieren
WNW = wil geslacht niet weten

Cookie803001-9 10 mei vk2e jongen Incinta3003-9 28 mei vk 1e jongenLizi-27 2803-9 22 apr 20 w echo - 28 apr vk 1e jongen Juffie8723 05-9 15 apr 20w echo 1e jongen Tsmama2606-9 26 apr 20w echo - 12 mei vk 2e jongen blond7-9 1e meisje Crazydesi3209-9 14 mrt vk3e jongen Loveland339-9 8 jul placenta lokalisatie 1e jongen margriett2412-9 26 apr 20w echo1e meisje yrusjetd12-9 ? jongen Potatohead?13-9 ? jongen Lyt2613-9 15 apr vk - 26 apr 20w echo2e jongen anne_ananasje2513-9 19 mei vk - 14 jun 3D echo ? jongen Weekend2216-9 3 mei 20w echo1e meisje c773416-9 5 mei 20w echo3e wnwhaarspeldjes2916-9 18 jun 3D echo 2e wnwZonnebloem82 2918-9 4 mei 20w echo1e wnwNavimo3118-9 5 mei 20w echo 2e jongen Peetje74 3619-9 21 apr vk - 2 mei 20w echo 3e wnwGympy77 3320-9 17 mei 20w echo2e wnwMeisjegroningen 2620-9 4 mei 20w echo1e meisje 7up2520-9 13 april vk - 26 april 20w echo1e jongen deborahs1ste2020-9 6 mei 20w echo1e wnwm2b 2621-9 6 mei echo1e meisje xxxjes3324-9 15 jun vk 1e jongen dinges812925-9 11 mei 20w echo 1e wnwSofi2010 3426-9 12 mei vk - 24 mei 20w echo4e meisje ? Deernie3028-9 20 mei 20w echo - 28 apr pretecho 1e meisje Nientje82 283-10 18 mei 20w echo1e wnw
Wat leuk al die goede echo's. Wy moeten nog 2 nachtjes slapen. Of woelen.... Hahhaa. Ik ben zo nerveus en zo benieuwd!

Ik ga in mei met m'n man een weekje in Nederland weg en in de zomervakantie ruim 2 weken naar Frankrijk met 2 " grotere kindjes". Lekker onderuit daar!

Net voor de 4e x de tandarts gezien. Nog even en mensen gaan straks denken dat hij de vader van m'n kindje is. Haha. Maar ik heb nu een wortelkanaalbehandeling gehad zonder verdoving. Ook een ervaring hoor... Pijnlijk vooral. Hopen dat t nu beter is!
Dag dames!

Wat wordt er een hoop geschreven zeg, ik kan het niet meer bijhouden!

Hier vandaag weer echo gehad, ben nu weer iets vooruit gezet, 11w3d. Jippie!!! Dat betekent dat we volgende week iedereen die het maar horen wil, in gaan lichten! Hebben lekker een aantal minuten naar mini zitten kijken en zelfs al het hartje gehoord! Wat heerlijk, zit helemaal op een wolk!

Navimo, ik ben ook al helemaal in de vakantiestemming. Komt ook omdat ik momenteel een weekje vakantie heb (lang leve het onderwijs!). Wij gaan in ieder geval in de meivakantie een weekje naar de Belgische Ardennen. Dan ben ik nog enigszins goed ter been,als het goed is. In de zomer hebben we het plan om naar Ameland te gaan. Gewoon lekker op het strand waggelen en een beetje zwemmen hoop ik...

Dames, succes aan allen die hun echo deze week krijgen!
Wauwie!!! Hier ook een supermooie echo. We hebben het hartje zien kloppen en het kindje prachtig zien bewegen. Was echt genieten! Zoooo heerlijk om te weten dat het allemaal goed is.

De termijn klopte exact met wat we hadden berekend, dus de uitgerekende datum blijft 16 september.

Het was even lastig om het kindje scherp in beeld te krijgen omdat de echoscopiste met het apparaat precies op mijn keizersnede-litteken zat. Verder vertelde ze dat mijn placenta aan de voorkant zit, waardoor ik de bewegingen van het kindje straks waarschijnlijk minder goed kan voelen. We zien wel, wij zijn blij, we hebben een fles (uiteraard alcoholvrije) bubbels opengetrokken. Na de echo zijn we de stad in gelopen en heb ik 2 lieve truitjes van Nijntje gekocht in het piepkleine maatje 50-56, alvast voor ons kleintje.

Meisjegroningen, Zonnebloem en Potatohead: heerlijk dat jullie ook een goede echo hebben gehad.
voor de tabel:

20 september uitgerekend ipv 23 september

afspraken:

11-2 is al geweest

nu 4 mei de 20 weken echo, de afspraken met de vk geloof ik wel:)
Jeetje, patatohead ook al zo goed nieuws! Leuk man.

Ik moet morgen voor t eerst naar de vk. Moet ik nog slimme vragen stellen of juist bepaalde dingen niet vergeten?
En weer berichtjes van mooie echos!

Vakantie vind ik idd een goede vraag. Tot wanneer is het bijvoorbeeld nog relaxed om op een luchtbed te slapen? Ik denk dat wij proberen om lekker vroeg in het seizoen te gaan. Misschien Frankrijk of Italië. Normaal plannen we de vakantie behoorlijk vol met uitstapjes en ik denk dat we nu toch wat rustiger aan moeten doen en flink wat boeken mee moeten nemen. Ook een congres in Hong Kong begin juli laat ik maar aan me voorbij gaan.
Hier geen vakantie, in maart nog een weekje om aan mijn scriptie te werken maar verder niet.

Ik plak straks mijn vakantieweken aan mijn verlof vast....

Ik ben 9 september uitgerekend dus ga er toch in augustus al met verlof
Ik werk in het basisonderwijs...heb dus vanaf 1 juli zomervakantie en direct aansluitend (de vakantie duurt t/m 15 augustus) mijn verlof...dus ik ben heel lang vrij in de zomer!

Vriendlief niet helaas. We gaan misschien eind juli een weekje dichtbij weg of anders gewoon lekker samen thuis en uitstapjes doen enzo..ligt er ook aan hoe ik me dan voel (ben in 2004 geopereerd aan een hernia...dus ik weet nog niet hoe mn rug zich houdt). Ga wel aanstaande vrijdag op wintersport! :D
Wow, al vier goede echo's op een rijtje.Gefeliciteerd! En daar komt nummer vijf dan nu bij! Voor zover nu te zien is ziet alles er goed uit. Het hartje klopte. Wel weer verder gezet: 25 sept uitgerekend.

Bijzonder idee dat zo'n wurm in je buik zit...

Eerste familieleden zijn ingelicht. Superverrast maar allemaal blij. Dat is leuk!

Heb er ook een nieuw kwaaltje bij: koppijn. Mag van de vk best een paracetamol nemen maar dan niet doorgaan met je activiteiten maar gaan liggen en rusten... Hmm... Dan denk ik dat ik de eerste dagen geen volledige dagen werk. Na een paar uur werken krijg ik nl hoofpijn: beetje dizzy en vlekken voor de ogen. (Denk dat de pijp dan gewoon leeg is. )

Hopelijk is het maar tijdelijk. Iemand van jullie die dit herkent?

Leuk om die vakantieplannen te lezen. Wij kijken het nog even aan. Waarschijnlijk een stedentrip in het voorseizoen.
Wow dinges! Ik wou het net gaan typen dat ik zo'n hoofdpijn heb! Echt knalt er bijna uit! Ik heb zo'n pijn dat ik echt idd duizelig misselijk word en gewoon bijna flauw val van de pijn, hmhm zal het advies dan ook wel opvolgen. Was gelukkig vrij en heb gister hele dag ( met koppijn) op bed gelegen en het was gelukkig over! Pas na 26 uur!

Fijn al die goeie echos! Ben benieuwd of mijn guppie al gegeroeit is!

Me vriend en ik zitten echt al namen te verzinnen haha hij denkt overigns dat het een meisje word en ik denk dat het een jongen word.

Wat denken jullie? Misschien grappig om in de tabel te zetten om te kijken of het uitkomt??

Vandaag tot 1 werken wegens me echo! Heerlijk :D
@juffie: dat is lekker zo lang vrij! Heb ook in het onderwijs gwerkt dat is echt lekker lang!

@deernie: alles vragen wat je jezelf afvraagt; kwaaltjes.. Alles.. Ik had van te voren niet zoveel te vragen maar toen ik er lag had ik opeens veel vragen
Potatohead; ben je al eens eerder op Ameland geweest? Ik denk dat we in juni naar 1 van de waddeneilanden gaan, maar nog geen idee welke.

Dinges; die hoofdpijn herken ik, al is het deze keer (nog) niet zo erg als bij m'n vorige zwangerschap. Ik weet dat het op de helft even weg was en rond 30 weken weer terug kwam. Heeft te maken met verschillende hormonen... Zo rustig mogelijk doen en wat ook wel hielp bij mij: aan de achterkant van je hoofd, daar waar je ruggewervel eindigt en schedel begint, masseren.

Weekend, succes / veel plezier met de echo vandaag! Enneh, ik gok niet.... ik wacht wel af, want ik weet het echt niet.
Succes met de echo's vandaag!

Wij denken dat het een jongetje is maarom weten we niet! Misschien omdat we maar niet uit een meisjesnaam komen? Hihi
Zo, ik reageer maar weer eens vanaf internet ipv mn telefoon en ook met een extra scherm open. Kan ik tenminste makkelijker teruglezen en een keer niet vergeten op de helft te reageren

Tsmama, de laatste keer postten wij ongeveer tegelijkertijd, dus lees je bericht nu pas, maar is ook lastig dat je door dat tekort aan stofje snel ijzertekort en bijbehorende klachten hebt....Goed in de gaten houden dus. Heb van een vriendin weleens gehoord dat Roosvicee Ferro drinken ook helpt bij ijzertekort.

En hoe was je echo gister? Wel fijn dat je nu extra op controle mag komen; na een miskraam is het natuurlijk extra spannend.

En wat een hoop goede echo's deze week, wat leuk!

Caatje81 gefeliciteerd met je goede echo! Hoop dat je je snel weer beter voelt als de eerste drie maanden voorbij zijn.

Meisjegroningen ook gefeliciteerd met je goede echo!! Na de spannende tijden van een paar weekjes terug is het zo fijn dat alles goed zit!! En voor (schoon)ouders blijft elk kleinkind speciaal en helemaal omdat het voor jullie het eerste kindje is, dus weten ze dat ze ook bij hun zoon kleinkinderen krijgen en dat is toch weer heel ontroerend! Geniet van het goede nieuws!

Deernie, hoe gaat het nu met de pijn? Heb nog nooit een wortelkanaalbehandeling gehad, maar lijkt me zonder verdoving geen pretje... En morgen eindelijk je echo!!

Potatohead, jippie weer een goede echo!! Zo fijn dat alles dit keer wel goed gaat!!

Haarspeldjes ook gefeliciteerd met de echo!! Wist niet dat je de vorige keer een keizersnede had gehad. Krijg je dat dit keer ook weer of wil je het eerst op natuurlijke wijze proberen? Sorry als je dat misschien al verteld hebt toen het eerder op dit topic al over keizersnedes ging, maar heb alleen onthouden dat c77 alleen via keizersnede kan bevallen.

Ben benieuwd of je nog wat merkt van placenta aan de voorkant, want een vriendin had dat en zij voelde de bewegingen prima.

Leuk dat je al eerste shirtjes hebt gekocht, wat schattig zo'n klein maatje!

Dinges, jij ook gefeliciteerd met de goede echo!! Leuk dat je nu mensen hebt kunnen vertellen! Sterkte met je hoofdpijn!

Weekend, jij ook sterkte met je hoofdpijn!

Ik denk dat we een jongen krijgen, hoewel ik als ik mn zwangerschap vergelijk met de bakerpraatjes een meisje zou moeten krijgen (ben chagrijnig, word veel sneller dik en helemaal rondom haha, had veel last van pukkels gelukkig nu niet meer). Hoewel ik de vorige keer overtuigd was dat ik een meisje kreeg en mijn zusje dacht dat ook, maar zei dat ik er eigenlijk te goed uit zag om een meisje te krijgen :-) Misschien zijn bij mij al die 'symptomen' precies omgewisseld :-)

Overigens maakt het me echt niet uit wat we krijgen, ik heb absoluut geen voorkeur.

Navimo, ik wilde toevallig ook al vragen wat jullie vakantieplannen allemaal waren omdat ik ging twijfelen of ik niet te laat nog weg ga. Wij gaan 12 dagen naar Mallorca in juni, als ik 28/29 weken ben. Vliegen mag nog en het is niet ver en we zijn van plan lekker lui te doen, maar hoop dat ik er straks geen problemen mee krijg. Maar er gaan er dus nog meer in die periode nog weg.

Ik vind het ook wel leuk om met mn dochtertje nog lekker naar de zon te kunnen, zij vond het vorig jaar geweldig op het strand.

Mn vriend gaat daarna nog 8 dagen een vriend opzoeken in het buitenland, daar zie ik eigenlijk meer tegenop, die week alleen haha.
Ik ben vorige keer met 21-22 weken naar Sicilie geweest in de zomer; dat was veel te heet. Ik kreeg m'n slippers niet eens meer aan... Mallorca klinkt ook erg goed....

Half juni ben ik 26-27 weken. Ik hoop ook dat het geen problemen geeft. Buik is dan al best groot. Heeft jouw dochter dan een eigen stoel in het vlieftuig Cookie?
quote:navimo schreef op 23 februari 2011 @ 08:36:

Potatohead; ben je al eens eerder op Ameland geweest? Ik denk dat we in juni naar 1 van de waddeneilanden gaan, maar nog geen idee welke.

Navimo, ik ben zo'n beetje kind aan huis op Ameland. Ik vind het zelf het fijnste eiland. Niet zoveel pubers als op Terschelling, leuke dorpjes en prachtige stranden en natuur! Ik woon zelf in Friesland, dus voor mij is de keuze tussen bv. Texel en Ameland dan al snel gemaakt.

Ik denk (hoop ) dat ik een meisje krijg. Heb momenteel zoveel meisjesnichtjes op me heen en ik vind het zoooooo leuk.

Maar als het een jongen wordt, dan is het uiteraard net zo fantastisch, alleen jammer dan dat ik al die leuke rokjes, jurkjes en bijpassende leggings niet kan kopen....
cookie: gewoon lekker naar Mallorca gaan, komt vast goed. Je kunt sneller last krijgen van de warmte omdat je zwanger bent, maar in Nederland is het vast ook heet van de zomer, dus dat maakt weinig uit. En je mag idd nog vliegen. Ik zou wel een zwangerschapsverklaring meenemen waarop staat wanneer je bent uitgerekend voor als ze moeilijk doen.

Wij blijven van de zomer in Nederland, dat hebben we vorig jaar ook gedaan met ons kleintje en dat was superleuk. Luxe kamperen in een ingerichte tent. Ik wil liever niet vliegen met onze oudste omdat mijn man heel veel oorpijn heeft in het vliegtuig en zij mischien ook wel. En een lange autorit en zwangerschap is ook een heel slechte combinatie; moet je elk half uur een plaspauze houden, hihi.

Over de keizersnede: ik ben ingeleid omdat ik 2 weken overtijd was, de eerste dag met gel en de tweede dag met een infuus. Ik had heel heftige weeen die tweede dag maar kwam niet verder dan 3 cm ontsluiting, dus vandaar dat het een keizersnede is geworden. Van de gyn mag ik gewoon proberen te bevallen, maar omdat zij niet kon verklaren waarom het niet lukte bij mijn oudste is het lastig om te voorspellen hoe de volgende bevalling zal gaan. Ik wil graag gewoon bevallen en ik hoop dus maar dat de weeen deze keer wel spontaan komen. De keizersnede en het herstel ervan is me meegevallen, maar als ik straks weer een keizersnede krijg mag ik de eerste zes weken mijn oudste niet tillen en dat is erg onhandig.

Wat naar om te lezen dat veel van jullie zoveel last van hoofdpijn hebben. Doe lekker rustig aan en hopelijk wordt het snel minder.

Dinges: jij ook nog gefeliciteerd met je goede echo!

Deernie: gaat het al beter met je kiespijn?

Margriett: Schrikken zeg, een longontsteking en een ziekenhuisopname. Gaat het nu weer goed met je?

Wij hebben gisteren onze naaste familie het grote nieuws verteld en heel leuke reacties gehad!

Wil iemand voor mij een kloppend hartje in de tabel zetten? Ik vind het zo gezellig staan, al die hartjes. En het worden er steeds meer! Dank je wel.
Mijn kiespijn is nu gelukkig minder. Alleen bij hard bijten denk ik, auw! Maar daar kan je rekening mee houden.

Net bij de vk geweest. Alles was goed maar helaas heeft ze nog niet naar het hartje kunnen luisteren omdat ik nu 9 weken zou moeten zijn. Maar dat komt dan toch nog...

Al die uitleg gehad over die testen...pfff. Nu even nadenken of we dat willen. Ik ben 30 en val dus niet echt in de risicogroep, maar toch.

Morgen inderdaad de echo! Als we de combinatie test toch willen doen krijgen we nog een echo en extra bloed afnemen enzo.

Als wij met vakantie gaan naar Frankrijk ben ik 28/29 weken. Moet ook een groot deel zelf rijden. Dus ik ben benieuwd....

Als we samen nog een week weg gaan ben ik 21 weken zwanger. Dus dat is nog goed te doen.....

Ik ga eens lezen over die bakenbraatjes. Wel grappig om te lezen. Willen jullie weten wat het gaat worden of laten jullie je verrassen?
hihi, die bakerpraatjes: mijn buik stond enorm naar voren bij mijn vorige zangerschap, aan de achterkant kon je niet zien dat ik zwanger was. En ik had veel minder last van pukkels dan normaal. Toch kwam er een meisje uit. Grappig; ik had wel veel zin in zoete dingen de vorige keer: vooral ijs en taart. Dat schijnt wel weer te horen bij een meisje.

Een jongensnaam hadden we vorige keer al heel snel. Rond 30 weken hebben we de knoop doorgehakt over de meisjesnaam. Mijn man droomde die nacht darvoor dat ons kindje te vroeg geboren werd, een meisje, en dat we bij de couveuse knallende ruzie hadden omdat we het niet eens konden worden over haar naam.

We willen vantevoren het geslacht niet weten, we vinden het veel leuker om ons te laten verrassen. Ik heb geen voorkeur en ook nog geen voorgevoel.
Even heel snel een berichtje. Ik heb net de echo gehad, en alles was helemaal goed! Armpjes en beentje en een kloppend hartje.

Pfff.....wat een opluchting is dat!

We gaan zo de familie inlichten. Vanavond of morgen zal ik weer op iedereen reageren.

Oohhh, wat een heerlijke roze (of blauwe) wolk!
Qua bakerpraatjes klopte het bij mij ook niet.. Ik heb nu veel meer trek in alles. Maakt niet uit wat het is, als het maar "slecht" is. We willen wel weten wat het gaat worden zodat we maar 1 naam hoeven te verzinnen.
Fijn dat de kiespijn aan het afnemen is!

En bedankt voor de tip over plassen en verre auto reizen. Daar had ik nog niet over na gedacht (moet nu ook nog niet extra plassen).

Ik heb vanacht wel heel raar gedroomd. Waarschijnlijk omdat ik morgen de echo heb. In de droom zou de echo zou in een tuin gebeuren, ik was tegelijk ongesteld, en er was al een soort harige baby/cavia uit me gekomen waar anderen al mee aan het spelen waren. En toen begon ik een beetje door te krijgen dat er wat dingen niet klopten, waardoor ik dacht dat het een miskraam werd en er uiteindelijk een gebreid poppetje uit me kwam.

Mmm, ik ben dus toch wel behoorlijk gespannen voor morgen
En tessie, gefeliciteerd met de goede echo!
Tessie gefeliciteerd!!

Bevallen van een cavia, m2b...

Wat een gekke dromen kun je hebben he?
Tessie: gefeliciteerd!

m2b: kon je er nog een beetje om lachten toen je wakker werd? Heel veel succes morgen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven