Iemand handig met bbforum?

23-02-2011 20:42 13 berichten
Voor een vereniging heb ik een forum aangemaakt via forumgratis.nl

Voorlopig ben ik de beheerder.

Het is de bedoeling dat het een besloten forum is, dat dus geen enkel topic leesbaar is voor 'gasten'.

Verder moet iedereen die zich aanmeldt eerst goedkeuring krijgen van de beheerder.

Ik ben al een tijdje bezig met het beheerderspaneel maar kan niet vinden hoe ik dan kan instellen.

(En het is uiteraard niet de bedoeling dat vannacht allerlei jojo's zich gaan aanmelden)

Is er iemand bekend met het beheerderspaneel van zo'n forum?

Bedankt alvast.
moon ik dacht toch echt ff dat je het BabyBrabbel forum bedoelde. Phoe dat dat het niet is.

Ik heb geen idee sorry!
Alle reacties Link kopieren
ik ook, wilde al melden dat de meesten hier daar een ban hebben
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Hahahhahah, wat moet ik nou op babybrabbel?

Jullie kennen niet toevallig de beheerder daarvan, dat die even hier komt vertellen hoe ik het moet doen?
bbforum is dus gewoon een type forum
Ik weet niet hoe groot die vereniging is, maar is het misschien een idee om een besloten groep op Hyves aan te maken? Dat is ook gratis en volledig af te sluiten. Enige nadelen zijn dat mensen een hyves profiel nodig hebben en niet anoniem zijn (maar binnen een vereniging zal dat geen issue zijn lijkt me).
Bedankt voor je tip. Ze wilden echter graag een forum.

En ik weet dat het moet kunnen, het forum afsluiten voor onbekenden. Ben zelf lid geweest van zo'n forum (maar was toen geen beheerder)

Volgens mij moet ik het met drie drukken op de knop kunnen doen (forum is al aangemaakt) maar ik zie het niet.
Je kan per categorie de rechten instellen.
bb? bedoel je phpbb? ik run namelijk een phpbb3 forum dus ik kan je wel vertellen waar je daarop kunt instellen dat jij als beheerder aanmeldingen goedkeur. mijn forum heeft precies dezelfde layout (hidden) al is het voor mij een tijdje geleden dus zou even moeten zoeken...

kan phpbb overigens wel enorm aanraden, mocht je niet wijs worden uit dat bb... ik ben innig tevreden.

http://www.phpbb.com/down ... 106ad4427e1eeecc0a8a8a41d hier vind je de nieuwste versie.
en het is inderdaad een kwestie van rechten instellen.

ik heb dat destijds per forum gedaan.
Ze hebben domeinnamen met ***.bbforum.nl, maar links bovenin staat inderdaad phpbb.

Ik zit in het beheerderspaneel, als admin.

De eerste categorie is: meteen aan de slag:

Gebruikersbeheer

Groepsbeheer

Forumbeheer

Moderatorslog

Spiders/Robots.

Wat ik dus wil doen, is instellen dat niemand kan lezen zonder in te loggen.

En dat iedereen die wil registreren, goedgekeurd moet worden door de admin.

Over korte tijd gaat iemand anders het forum beheren, maar bovenstaande dingen wil ik nu al instellen.
Even ervanuitgaande dat je de forums al hebt aangemaakt:

forumbeheer: forum permissies. forum selecteren (of forumgroep). zet permissies op "geregistreerde gebruikers" plus admin en evt. moderators.

gebruikersbeheer: gebruiker registratie settings: account activatie: door de admin selecteren.

sorry mijn forum is in het engels dus de vertaling kan wat schommelig zijn. Ik hoop dat je eruitkomt, maar ik ga nu wel naar bed

succes!
Bedankt voor je instructies!

Ik ga er later vandaag even mee prutsen (nu met iets anders bezig) en dan laat ik weten of het gelukt is.

Die vertaling kom ik wel uit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven