Slechte sex

24-02-2011 12:52 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, had hem al gepost als reactie van een ander topic:

MIjn vrouw en ik hadden in het begin geweldige sex en waren we voor alles in. Nu (12 jaar samen, 7 jaar getrouwd) is het ongeveer 1x in de 2 maanden lepeltje lepeltje op een zondagmorgen :(

Ik heb vaker aangegeven dat het voor mij wel belangrijk is maar ze zegt dat ze gewoon geen zin erin heeft. Andere standjes is er sowieso helemaal niet bij, ik vermoed dat ze een vorm van vaginisme heeft en heb haar eens gevraagd of ze naar de huisarts wil gaan omdat er misschien wel iets aan te doen is. Ze ziet het nut er echter niet van in. Is er nog hoop?
Soulfighter en Heleen, dat klopt inderdaad wel ja. Heb zoiets zelf ooit een keer aan een ex gevraagd, zodat niet steeds die druk op mij bleef liggen. Maar soms zou je bijvoorbeeld ook een keer zin kunnen maken (klinkt een beetje lullig). Door mijn (beginnende) zwangerschap en klachten die daarbij komen kijken heb ik ook veel minder of zelfs geen zin in sex, maar als ik er toch mee begin is het wel fijn en leuk..
quote:shaggi schreef op 24 februari 2011 @ 13:20:

[...]

Mag ik na 10 jaar slechte sex ook eens zeuren. Ik zeur hier nieteens zo vaak over tegen mijn vrouw. Af en toe geef ik dit aan. Ik las toevallig hier op het forum over een vrouw die een partner had waar ze niet over tevreden was, toen dacht ik laat ik ook eens posten. Maar laat ook maar, ik krijg hier voornamelijk negatieve reacties alsof het aan mij ligt en ik zelf nog niets ondernomen heb.

Deze reactie vind ik typisch.

Je hebt alle recht van spreken als je niet tevreden over je sexleven bent, en dat mag je ook zeker aankaarten bij je vrouw. Maar het is de toon die de muziek maakt. Bovenstaande, en dan met name dat 'laat ook maar' vind ik slachtofferrol en totaal niet constructief. Als je dezelfde manier van communiceren hierover naar je vrouw hanteert, ga je denk ik niet tot een oplossing komen....
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
quote:Laat het gewoon een week of twee/ drie rusten, doe in die twee weken even helemaal niks wat als aanleiding gezien kan worden voor sex. Dus ook niet op zondagmorgen!Dat doe ik dus al jaren, ik laat het soms maanden rusten, ik kook voor haar, ik vraag en luister hoe haar werkdag was, ik vraag altijd hoe het met haar familie gaat, af en toe uit eten samen, bioscoop, als ze later thuis van het werk dan haal ik haar af of breng haar weg. Ik ben niet het prototype man, geen macho of zo. Ze vindt ook dat ze goed met mij kan praten over allerhande onderwerpen, dus dat is het probleem niet denk ik.
Maar wat is nou precies haar reden, weet je dat? Waarom wil ze geen seks? Door pijn, geen zin of iets anders?
quote:shaggi schreef op 24 februari 2011 @ 13:52:

[...]

Dat doe ik dus al jaren, ik laat het soms maanden rusten, ik kook voor haar, ik vraag en luister hoe haar werkdag was, ik vraag altijd hoe het met haar familie gaat, af en toe uit eten samen, bioscoop, als ze later thuis van het werk dan haal ik haar af of breng haar weg. Ik ben niet het prototype man, geen macho of zo. Ze vind ook dat ze goed met mij kan praten over allerhande onderwerpen, dus dat is het probleem niet denk ik.

Misschien is dat juist wel het probleem. Je bent niet meer de 'geile bink'. Heel normaal hoor na zo'n lange relatie. Lastig deze situatie. Maar toch blijf ik erbij dat ik het stappenplan (misschien iets andere invulling) wél leuk vind. Ze moet je weer gaan zien als goddelijk sexbeest.

Dit heeft er een flinke tijd over gedaan om te veranderen dus zal nu ook wat tijd nodig hebben. Laat je van je meest aantrekkeijke kant zien. Niet alleen zorgzaam, maar ook qua uiterlijk. Pies niet op de bril, laat geen wind/ boer, etc.

Ik weet natuurlijk niet hoe het precies in elkaar steekt, maar het lijkt mij dat ze je gewoon weer sexueel aantrekkeijk moet gaan vinden, door misschien echt romantische dingen te doen.
Je hebt er wel met haar over geprobeerd te praten? En wat zegt zij dan? Is het een optie naar een sexuologe te gaan?
Soms wil het ook helpen iemand juist níet met aandacht te overstelpen en gewoon je eigen leven te leiden en "normaal" tegen haar te doen. Misschien ziet je nu wel als een man die toch wel "staat te wachten" op haar, snap je?
quote:heleen1234 schreef op 24 februari 2011 @ 13:57:

[...]

Dit heeft er een flinke tijd over gedaan om te veranderen dus zal nu ook wat tijd nodig hebben. Laat je van je meest aantrekkeijke kant zien. Niet alleen zorgzaam, maar ook qua uiterlijk. Pies niet op de bril, laat geen wind/ boer, etc.

Ik weet natuurlijk niet hoe het precies in elkaar steekt, maar het lijkt mij dat ze je gewoon weer sexueel aantrekkeijk moet gaan vinden, door misschien echt romantische dingen te doen.Ik vind uiterlijk heel belangrijk en een schoon huis ook. Ik pies nooit op de bril, die doe ik sowieso omhoog, integendeel, zij piest aan de voorkant onder tegen de bril... anyway, geen reden voor mij om geen sex meer te willen ;) Ik sport graag, ben niet dik, geen buikje etc. en verzorg/kleed me goed. Heb genoeg aandacht van andere vrouwen maar ik wil niet vreemd gaan, dat past niet bij mij.
quote:Supersoulfighter schreef op 24 februari 2011 @ 13:59:

Misschien ziet je nu wel als een man die toch wel "staat te wachten" op haar, snap je?Misschien is dat het probleem idd, ze vindt het vanzelfsprekend dat ik bijv. het huishouden voor het grootste deel doe.
quote:shaggi schreef op 24 februari 2011 @ 13:08:

Ik roep niet zomaar wat.. lepeltje lepeltje is het enige standje wat ze zonder problemen kan, hondjes, zij bovenop en zelfs missionaris heeft ze pijn of iig extreem gevoelig waardoor dat niet lukt dus in die zin krijg ik hem er dus niet in, hoe voorzichtig ik het ook probeer (ook niet met glijmiddelen, als we het doen is ze trouwens mestal nat genoeg). We hebben nog geen kinderen, wel eens geprobeerd maar niet gelukt. Ik weet niet of de diepte van penetratie meespeelt maar lepeltje lepeltje zit ik er niet diep in.

Ik denk dat het wel te maken heeft met de mate van opwinding, of in dit geval gebrek daaraan, bij je vrouw.

Nat worden is geen goede graadmeter van opwinding. Tenminste in mijn persoonlijke ervaring kan ik nat worden tijdens de sex terwijl ik niet opgewonden ben.

En lepeltje lepeltje is inderdaad nogal afstandelijk.

Zou ze samen met jou eens met iemand willen gaan praten?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:lolapaloeza schreef op 24 februari 2011 @ 14:08:

[...]

Zou ze samen met jou eens met iemand willen gaan praten?Misschien wel, ik zou dat wel willen maar als zij het nut er niet van inziet...
quote:Supersoulfighter schreef op 24 februari 2011 @ 13:59:

Soms wil het ook helpen iemand juist níet met aandacht te overstelpen en gewoon je eigen leven te leiden en "normaal" tegen haar te doen. Misschien ziet je nu wel als een man die toch wel "staat te wachten" op haar, snap je?

Ik denk dat Supersoulfighter hier een punt heeft.

Los daarvan is het een punt waarbij je zelf aktie kunt ondernemen en dus niet afhankelijk bent van de wil (of onwil) van je vrouw om verandering in jullie sexleven te brengen.
quote:Nammma schreef op 24 februari 2011 @ 12:58:

Hoe lang heb je al die gebroken hand Fame? Kan jij je motto veranderen? Ik probeer het al maanden!!! Whahahahaaha
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:shaggi schreef op 24 februari 2011 @ 14:14:

[...]

Misschien wel, ik zou dat wel willen maar als zij het nut er niet van inziet...

Het gaat dan niet alleen om het verbeteren van jullie sexleven. Juist om het verbeteren van jullie relatie in zijn geheel.

Hoe jullie als stel weer intiemer kunnen worden. Dus niet alleen fysiek.

Tja en het nut voor haar? Ik neem aan dat ze waarde hecht aan jullie relatie en graag ziet dat jij gelukkig bent?

Als dat al twijfelachtig is lijkt het me al helemaal tijd voor een goed gesprek!
Persoonlijk neemt bij mij alle lust weg als mijn vent heel verzorgend wordt naar mij toe. Misschien vindt jouw vriendin je nog wel een leuke vent maar blijkbaar wordt ze niet meer opgewonden, dus zit er ergens iets niet goed. Maar goed, dit is uit eigen ervaring en geen graadmeter voor de rest van de vrouwen. Ik snap ook wel dat gesprekken over dit onderwerp niet echt geil zijn en alle stappen naar geilheid geforceerd en ongemakkelijk maken. Misschien kun je het op een andere manier bespreekbaar maken, en niet het te weinig sex als issue neerleggen maar meer de relatie op zich.
Moeilijk dit..

Ik zou denk ik toch iets meer aangeven dat je er mee zit.

Als jij hier graag over wil praten met iemand, moet ze het nut er ook van inzien.

Als ze inziet dat jij het best een groot probleem vindt, dan ziet ze misschien de nut er wel van in?
Ik lees dat het jullie (nog) niet gelukt is om kinderen te krijgen. Kan dit misschien bij haar in de weg zitten. Heeft ze dat wel verwerkt?
quote:Supersoulfighter schreef op 24 februari 2011 @ 13:26:

Ik wil even wat kwijt hoor. Als je hier als vrouw post dat je naar je gevoel te weinig (goede) seks hebt, dan vind iedereen het rot voor je en is heel begrijpend. Als je als man hetzelfde post, dan moet je niet zeuren en je vrouw meer aandacht geven. Wel erg kort door de bocht! Ik heb zelfs wel eens gelezen in een topic van een vrouw waarin zij klaagde over een slecht seksleven waar ze echt heel verdrietig was, dat ze dan er misschien over na moest denken om de relatie te verbreken, kiezen voor zichzelf, etc. Dat advies wordt nou nooit aan een man gegeven en als een man een soortgelijk topic opent en uitlegt dat hij al heel lang ongelukkig is over zijn seksleven en er soms over nadenkt om de relatie te verbreken, dat is hij opeens een enorme lul. Ik zeg niet dat de reacties altijd zo zijn, maar in mijn ogen is dat wel de tendens. Je haalt me de woorden uit de mond. Ik ben zelf een vrouw, maar inderdaad, als een vrouw klaagt krijgt ze (vaak) heel ander advies.
quote:heleen1234 schreef op 24 februari 2011 @ 13:57:

[...]

Misschien is dat juist wel het probleem. Je bent niet meer de 'geile bink'. Heel normaal hoor na zo'n lange relatie. Lastig deze situatie. Maar toch blijf ik erbij dat ik het stappenplan (misschien iets andere invulling) wél leuk vind. Ze moet je weer gaan zien als goddelijk sexbeest.

Sexbeest?

Kom, ze zijntwaalf jaar samen, dat gaat het 'm niet worden.

Maar dames, neem een stapje terug en lees asjeblieft wat shaggi schrijft. De poort zit letterlijk op slot, hij krijgt hem er niet goed in bij zijn vrouw en zij wijgert hier verder iets aan te doen.Give shaggi a break! Er is iets mis met zijn vrouw.
quote:Cemby schreef op 24 februari 2011 @ 14:50:

Ik lees dat het jullie (nog) niet gelukt is om kinderen te krijgen. Kan dit misschien bij haar in de weg zitten. Heeft ze dat wel verwerkt?Het is niet dat het definitief niet gelukt is en ze is nog niet in de leeftijd dat dat niet meer kan. Het heeft nog geen haast, ook niet bij haar. Daar zitten we/ze ook niet mee.
quote:JohnnyCake schreef op 24 februari 2011 @ 15:08:

[...]

Sexbeest?

Kom, ze zijntwaalf jaar samen, dat gaat het 'm niet worden.

Maar dames, neem een stapje terug en lees asjeblieft wat shaggi schrijft. De poort zit letterlijk op slot, hij krijgt hem er niet goed in bij zijn vrouw en zij wijgert hier verder iets aan te doen.Give shaggi a break! Er is iets mis met zijn vrouw.Blijkbaar, maar er moet gepraat worden om zijn vrouw dat te laten inzien. Zolang dat niet gebeurt, krijgt hij er nog steeds niet in ;)
Maar hoezo is er iets mis met shaggi's relatie? Moet een vrouw nog dagelijks opgewonden worden van haar man, na twaalf jaar? Is de vrouwelijke zin in seks onlosmakelijk verbonden met een relatie? Nee toch? Waarom wordt de zin in seks van een vrouw dan telkens weer gekoppeld aan de relatie en daarmee dus aan de daden van de man? Heeft een vrouw geen eigen behoeftes? Kan het niet zo zijn dat als de vrouw geen seks wil, dit komt omdat er iets mis is met haar, zonder dat de relatie onder de loep moet, zeker nu het inderdaad lijkt alsof er van een soort vaginisme sprake is?
De titel van deze topic had dus beter anders kunnen zijn. Hoe krijgt mijn vrouw weer of meer zin?

Moeilijk te bepalen op afstand. Ik denk dat sommige antwoorden hier beter door de vrouw zelf gegeven kunnen worden.

Zij ziet het misschien niet als probleem en vind het wel goed zo.

Misschien toch een afspraak bij een seksuoloog maken om te bepalen of het lichamelijk of toch iets in de relatiesfeer is.
quote:JohnnyCake schreef op 24 februari 2011 @ 15:35:

Waarom wordt de zin in seks van een vrouw dan telkens weer gekoppeld aan de relatie en daarmee dus aan de daden van de man?

Hoezo is het koppelen van sex aan de relatie meteen een directe link naar de daden van de man?

Een vrouw is heel goed in staat om volledig in haar eentje een relatie om zeep te helpen.

Ik denk ook helemaal niet dat er iets mis is met sjaggie. Ik denk ook niet dat zijn sex leven verbeterd als hij opeens hard to get gaat lopen doen, of juist bloemen meeneemt, of in een speedo gaat paaldansen in de woonkamer.

Zijn vrouw zal toch echt eerst zelf zich weer wat meer open en geinteresseerd moet opstellen wil dit een kans hebben.

Als ze dat doet, is het wel leuk als sjaggie op de juiste manier leuk meedoet, anders is die deur weer gauw dicht.

En voor mij heeft onvrede in de relatie wel invloed op mijn zin in sex. Of althans, zin in mijn man.

Sjaggie weet je zeker dat je vrouw niet vreemd gaat?
quote:lolapaloeza schreef op 24 februari 2011 @ 15:58:

[...]

Hoezo is het koppelen van sex aan de relatie meteen een directe link naar de daden van de man?

t?

De reacties in dit topic liegen er niet om. Op pagina 1 is er zelfs een twaalfstappenplan gepresenteerd aan shag, met als ondertoon: jouw schuld!

Ik dacht ook even aan vreemdgaan, maar shaggi's vrouw zit op slot daarbeneden, a la vaginisme.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven