Weekendje weg?

25-02-2011 09:57 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit met een moeilijke keuze. Mijn vrouw is zwanger (dat is niet het probleem ) en heeft dus veel aandacht en zekerheid nodig. Dat begrijp ik.

Ik ben echt helemaal gek op wintersport en wil zielsgraag (echt heel graag) een weekendje met vrienden naar Oostenrijk begin april. Zij is dan 22 week zwanger.

Zij wil niet dat ik ga (met alle er bij) omdat als er iets gebeurt ik zover weg ben. Wat mij betreft irrationeel, maar ik begrijp ook wel dat ze door de hormoontjes al die zekerheid nodig heeft en dat ze graag wil dat er ik er voor haar ben. Maar ik wil echt te graag op wintersport. Dat is heel belangrijk voor mij.... En het is maar een weekendje..

Dus ik vraag mij erg af wat de rest van de wereld hier van vind. En hoe zou ik haar gerust kunnen stellen als ik wel ga?

Should I stay or should I go now

Totaal aantal stemmen: 37

Stay (24%)
Go (76%)
Ging je voordat ze zwanger was ook af en toe nog met vrienden weg, of is het nu i.p.v. vrouw, vrienden geworden.
Wat moet er gebeuren dan als jij weg bent? Ze staat toch niet op het punt van bevallen?

Zou niet weten waarom je niet weg zou mogen. Ook vind ik zwangerschap geen reden om veel aandacht en zekerheid nodig te hebben.

Toen ik zwanger was had ik het gevoel de hele wereld aan te kunnen!

Gewoon gaan hoor, misschien wel een idee om samen met je vriendin ook nog een leuk weekendje weg te gaan voor de baby er is?
Gaan natuurlijk. Als dat kind er eenmaal is krijg je misschien de kans helemaal niet meer.
@heleen: Ik ben twee week geleden nog twee week met haar weg geweest.

Ik ga altijd met haar of met haar en een ander stel. Met vrienden alleen doe ik zelden wat, avondje spelletjes spelen misschien.
Waarom gaat je vriendin niet gewoon mee eigenlijk? Ze hoeft toch niet van de zwarte piste, maar kan toch gewoon lekker wandelen of apres skieen?
quote:elninjoo schreef op 25 februari 2011 @ 10:02:

Waarom gaat je vriendin niet gewoon mee eigenlijk? Ze hoeft toch niet van de zwarte piste, maar kan toch gewoon lekker wandelen of apres skieen?Kan ook ja.
Ik zou er niet zon probleem mee hebben. Als het nou in de laatste termijn is, maar 22 wkn dan verwacht je toch niet dat er iets gebeurd?

Zorg ervoor dat je ten allen tijde bereikbaar bent, en zoek alvast uit hoelang het duurt voordat je terug bent mocht er wat gebeuren.

Maar als zij het echt niet wil zou ik niet gaan, je wil tenslotte geen ruzie.
Daar wringt het misschien. Wij ondernemen nu ook apart van elkaar dingen. Ik zou er dus ws niet zoveel moeite mee hebben. Maar als je het nooit doet, tsja, dat zou ik misschien dan ook niet leuk vinden/ willen begrijpen.

Misschien iets leuks voorstellen dat zij met haar moeder/ vriendinnen/ zus kan gaan doen in het weekend dat je weg bent.

Waarom gaat je vriendin niet gewoon mee eigenlijk? Ze hoeft toch niet van de zwarte piste, maar kan toch gewoon lekker wandelen of apres skieen?Is ook een idee! Slim mens toch die Elninjoo
Haar meenemen lijkt me ook een goede optie.
Ik begrijp je wel bologneseman,

Maar toch kan ik me de onrust / bezorgdheid van je vrouw ook voorstellen. Kijk ze heeft natuurlijk gelijk. Als er iets gebeurt DAN BEN JIJ ER NIET.

En dan heeft ze jou steun op dat moment juist zo nodig.

Mijn advies: Ga NIET met vrienden naar Oostenrijk. Ook al wil je heel graag en is het maar een paar dagen.

Zij zal zo in "spanning" zitten. Dat is het niet waard. Je ralatie kan hier ook een tik van krijgen.

Het gevoel van: Hij doet zijn eigen zin en laat mij gewoon alleen kan nog lang doorspelen hoor.

Dat is dat week-endje gewoon niet waard.

Volgend jaar dan beter, Dave

Waarom gaat je vriendin niet gewoon mee eigenlijk? Ze hoeft toch niet van de zwarte piste, maar kan toch gewoon lekker wandelen of apres skieen?

Hmmm wellicht wel evne heel belangrijk voor de beeldvorming:

we zijn dus begin februari ook wezen wintersporten een week, toen was ze wel mee...

Toen konden een paar vrienden niet en dat is dus het clubje waar ik nu mee weg wil.
Hoi,

Ik ben nu 23 weken zwanger van de tweede en mijn man is laatst 4 dagen op wintersport geweest in Zwitserland. Geen probleem hoor. Wil je vrouw als ze niet zwanger is ook liever niet dat je alleen weggaat of is dit nooit aan de orde gekomen? Ik weet uit ervaring dat je door de hormonen echt irreële gedachten kunt hebben (en dat is wel een excuus ), maar aan de andere kant; die duren niet 24/7. tenminste, in mijn geval weet ik even later na een onredelijke hormonenbui dat het niet helemaal terecht was. En soms al tijdens een uitbarsting besef ik het wel, maar kan ik er niks aan doen :-)

Ik denk dat je het los van de zwangerschap moet zien. Zou je ook niet gaan als ze niet zwanger is en ze wil niet dat je gaat?

Ik zou ook gewoon gaan als ik jou was. Als er iets gebeurt, ben je nou ook weer niet aan het einde van de wereld, toch?
Vraag aan haar wat er zou kunnen gebeuren,waar ze bang voor is. En reken uit hoe snel je thuis zou kunnen zijn als er echt iets gebeurt in die 2 dagen. Ze kan dat weekend zelf ook afleiding zoeken misschien? met vriendinnen weg, bij vriendinnen slapen, of bij familie...
anoniem_85525 wijzigde dit bericht op 25-02-2011 10:09
Reden: oostenrijk is wel lang rijden
% gewijzigd
Natuurlijk neem je haar niet mee: je gaat toch met vrienden naar Oostenrijk?

Benauwend hoor... Jij gaat toch ook niet mee als zij een vriendinnenweekend heeft? Onderneemt ze niets zonder jou en is ze altijd zo klef en huilerig? Alleen hormonen of is er meer? In ieder geval wens ik je veel sterkte en wijsheid.. Dat kan nog wat worden als de kleine er eenmaal is. Gatver, ik kan nooit zo goed tegen dit soort vrouwen, sorry hoor.
Hoe ver is Oostenrijk nou als je snel naar huis wilt/moet komen. En het is maar een weekendje zeg..

Kan me voorstellen dat je het gewoon leuk vindt om met je vrienden te gaan skieën en niet zit te wachten op een aandacht en zekerheid vragende vrouw in het appartement/hotel, die zodra je terug bent jouw aandacht opeist.

Bel haar gewoon iedere avond als ze daar zo'n behoefte aan heeft (als compromis), en ga lekker genieten van de sneeuw en je vrienden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Misschien is ze irreeel, maar kennelijk heeft ze zorgen/angsten als je ver weg bent nu ze zwanger is.

Ze wil je graag in de buurt hebben, wellicht omdat ze zich nu kwetsbaarder voelt, shoot her.

Ik vind eerlijk gezegd dat je nogal over haar gevoel heen walst als je toch met je kop door de muur wil.

Weekendje is zo belangrijk voor je? come on.
De overige vrouwen hier vinden het overwegend geen probleem als hij wel zou gaan.

Maar ZIJN vrouw heeft er wel problemen mee.

Het gaat toch om haar?

Of begrijp ik nu dat bologneseman nu thuis moet zeggen: Nou schat, de meeste stemmen op VIVA zijn voor. Dus ik ga lekker weg?

Het gaat toch om het vervelende beklemmende gevoel wat zij heeft als hij weg is?

Toch? of zie ik het nu verkeerd?
quote:Dave890 schreef op 25 februari 2011 @ 10:06:

Ik begrijp je wel bologneseman,

Maar toch kan ik me de onrust / bezorgdheid van je vrouw ook voorstellen. Kijk ze heeft natuurlijk gelijk. Als er iets gebeurt DAN BEN JIJ ER NIET.

En dan heeft ze jou steun op dat moment juist zo nodig.

Mijn advies: Ga NIET met vrienden naar Oostenrijk. Ook al wil je heel graag en is het maar een paar dagen.

Zij zal zo in "spanning" zitten. Dat is het niet waard. Je ralatie kan hier ook een tik van krijgen.

Het gevoel van: Hij doet zijn eigen zin en laat mij gewoon alleen kan nog lang doorspelen hoor.

Dat is dat week-endje gewoon niet waard.

Volgend jaar dan beter, Dave

:puke:

En volgend jaar moet hij er zijn voor het kind en vrouw met nog nagierende hormonen en dan mag hij óók niet een weekend weg met vrienden, want dan kan er wel wat met het kind gebeuren.

Je bent toch niet alleen vader/partner van, maar ook 'vriend van' en daar wil je toch ook wel eens leuke dingen mee doen?

TO klinkt niet alsof hij iéder weekend wild gaat stappen met zijn vrienden, het gaat om één weekendje weg!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Dave890 schreef op 25 februari 2011 @ 10:11:

De overige vrouwen hier vinden het overwegend geen probleem als hij wel zou gaan.

Maar ZIJN vrouw heeft er wel problemen mee.

Het gaat toch om haar?

Of berijp ik nu dat bologneseman nu thuis moet zeggen: Nou schat, de meeste stemmen op VIVA zijn voor. Dus ik ga lekker weg?

Het gaat toch om het vervelende beklemmende gevoel wat zij heeft als hij weg is?

Toch? of zie ik het nu verkeerd?

Nope, je ziet het niet verkeerd.

Ik zou er ook geen problemen mee hebben,maar kan mij wel goed voorstellen dat een zwangere vrouw onder invloed van hormonen zich nu kwetsbaarder voelt. Wellicht is ze van nature al wat onzeker.

Nou.. dan ga je een keer niet.

Je bent toch al op wintersport geweest.

Ze ontneemt je niets wat je al gehad hebt.
'Hormoontjes'? Vind ik nogal respectloos overkomen.

Je hebt samen voor een kind gekozen, neem ik aan, dan weet je van te voren dat je jouw leven niet meer zo kan leiden als dat je gewend was. Ik vind het egoistisch van je als jij je zin wilt doordrammen.
quote:iry schreef op 25 februari 2011 @ 10:10:

Weekendje is zo belangrijk voor je? come on.

Nou, Ik zou het wel erg belangrijk vinden.

Gewoon omdat je elkaar leuke dingen en plezier moet gunnen.
Als het alleen met mannelijke vrienden is ipv 'n bevriend stel, zou ik vriendin idd ook thuis laten. Ze moet niet zeiken. Stel dat je op zakenreis moet als ze tegen 't bevallen aan zit heeft ze 't toch ook maar te slikken. En als je nu toegeeft, dan claimt ze je zodra 't kind er is misschien nog wel harder.
quote:bologneseman schreef op 25 februari 2011 @ 10:07:

[...]

Zij wil niet dat ik ga (met alle er bij) omdat als er iets gebeurt ik zover weg ben. Wat mij betreft irrationeel, maar ik begrijp ook wel dat ze door de hormoontjes al die zekerheid nodig heeft en dat ze graag wil dat er ik er voor haar ben. Maar ik wil echt te graag op wintersport. Dat is heel belangrijk voor mij.... En het is maar een weekendje..

Hmmm wellicht wel even heel belangrijk voor de beeldvorming:

we zijn dus begin februari ook wezen wintersporten een week, toen was ze wel mee...

Toen konden een paar vrienden niet en dat is dus het clubje waar ik nu mee weg wil.Eigenlijk wil je gewoon TWEE keer op wintersport.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven