Februari 2011 *deel 3*

27-12-2010 20:57 2500 berichten
Welkom op het topic van de Februari mama's!

NaamLftDatumGeslachtGeboren!Fietje953328 janMeisje12-01 Fietje-dochterAnsari3031 janJongen (2e kind)12-02 Ansari-zoon Kookaburra2803 febMeisje08-02 Kooka-dochterMeekletser2904 febMeisje (2e kind)04-02 'Meisje'Kantineke2504 febMeisje31-01 YaraLentebries2906 febJongen (2e kind)07-02 Lente-zoonDouze3007 febJongen15-02 LaurensMikado1233908 febMeisje06-02 Yara NickyKaat773211 febMeisje16-02 LotteSenshi2611 febJongen17-02 MilanJuliet19822811 febMeisje25-12 Ellis LynneKwikzilver3811 febJongen14-02 Kwik-zoonFemfreggel2811 febMeisje18-02 Rianne MilanaPrinsesjeenco793114 febJongen15-02 Robin MikaJennifervd2616 febMeisje28-02 Elinfeb20112617 febMeisje11-02 'Catootje'Kupcake2818 febMeisje20-02 Kupcake-dochterKriwi2518 febJongen19-02 Kiwi-zoonJuuls822818 febMeisje14-02 SaarMissbreezer2823 febJongen (2e kind)17-02 mb-zoonAmelief2428 febJongen (2e kind)23-02 Zoon-lief

Link naar ons 1e deel: *klik*

Link naar ons 2e deel: *klik*
Alle reacties Link kopieren
@Fem: Zorg ook goed voor jezelf hoor!!!

Ik zou even de huisarts of VK raadplegen. Vervelend ook van die bekken!

@Senshi: Hou op over flessen, wij hebben ook 4 verschillende gehad. Ze drinkt nu goed uit de 1 2 3 speen van bibi met de Aventfles, die heeft tegenwoordig een speciale ring erop zitten tegen krampjes. Nummer 1 gaat maar net hoor, die gaat ook nog redelijk snel.

Hopelijk heb je snel een goede gevonden en worden de krampjes minder.

@Prinses: Wat een goed idee van die slaapzak, hier slaapt ze in een omslagdoek, want de slaapzak van de Prenatal is nog veel te groot terwijl ze zeiden dat hij gelijk zou passen. Die van de Hema waren steeds uitverkocht.
@Prinses: Ons meisje had vanaf het begin een ontstoken oogje en dat is nu pas een beetje aan het overgaan. Ik deed het ook met een watje in gekookt water.

Net ook gedweild, ben er duizelig en wankel van.

Eigenlijk kan ons lichaam dat dus nog niet aan denk ik....

Moeilijk om het niet te doen hoor. Als vriendje stofzuigd dan zie ik dat hij hele banen over slaat. Volgende keer maar niet kijken dan.
Hai meiden,

Nee, helaas, geen reden om te blijven. Ik ben weer thuis.

De ctg was goed alleen duurde wat langer omdat ons kleintje ineens erg rustig werd en ze dat wilde aankijken.

Ze sluiten hem altijd pas af na activiteit.

Maar omdat ik al voor de 2e dag helemaal niet fit ben heb ik dat ook maar even met ze gedeeld. Mijn bloeddruk was nog steeds goed maar toch wilde de gyn. mij even zien.

Ze vroeg zich af of ik niet toevallig al aan het begin stond van een bevalling maar helaas...daar was niets van te zien op de ctg. Die lijn was erg constant en stilletjes.

Verder wilde ze weer zw.verg. uitsluiten en dus moest ik bloedprikken. In de namiddag belt ze mij met de uitslagen.

Als ik niet zwanger was dan zou ik denken dat ik de griep krijg...maar goed. Dat hopen we maar van niet.

Ik moest rustig aan doen dus lig (weer) op de bank.

Ik ga even jullie berichtjes doorlezen en reageren...
Bedankt voor alle succeswensen en lieve woorden! Die blijven me goed doen.

Senshi: Was je bloeddruk weer lager? Ik hoop het.

Balen van de Dr Brown fles. Ik hoor vaker dat het een heel gezoek is na de juiste fles.

Misschien even advies vragen aan de vk?

Mikado: Je hoort vaak dat het cb andere adviezen/ideeen heeft dan moederlief. Maar jullie kennen je dochter het beste. Toch vind ik de tip van Prinsesje heel goed klinken… Zijn de tranen daar weer wat gezakt. Ook zij kan kraamtranen hebben…flink knuffelen!

Feb: Ik hoop echt dat die stille contractie lijn niets zegt over de uren die nu nog volgen hihi.

Maar ik voel mijn harde buiken vaak wel. Dan heb ik minder adem omdat dan het hoofdje lijkt te drukken tegen mijn longen. Probeer je er bij neer te leggen dat manlief z’n best doet in het huishouden maar het anders doet dan jij zou doen…hihi…dat klinkt wijs!

Douze: Je hebt alle recht op tranen en dat lege gevoel. Laat die tranen maar gaan, ze moeten er uit…en flink praten en knuffelen! Het is echt niet niets wat je hebt meegemaakt.

Gelukkig heb je nu een pracht van een zoon…

Fem: heb je je ‘zorgen’ over je eigen lichaam al wel kunnen delen met kraamzorg/vk?

Wat zeggen zij er van? Fijn dat het zo goed gaat met Rianne.

Zeuren doen we allemaal, op z’n tijd, en dat doet echt goed…dus geen sorry voor nodig!

Prinsesje: wat heerlijk dat je al weer zo actief bent. Dat moet goed voelen. Let er wel op dat je dan weer even gaat liggen hoor… Vaak merk je namelijk achteraf pas dat je te veel hebt gedaan. Dokters zijn id nooit zo voor homeopathisch.

Voor de rest een zwaai en knuffel!!!

Schoonmama: ze had tegen veel mensen verkondigd dat het nu zeker een ks werd omdat ik over de 41 weken ben. Dus iedereen nam contact met me op omdat ze niet begrepen dat ze mij dan toch door lieten lopen en niet een ks plande. Gelukkig namen ze contact op en kon ik het uitleggen. Net dus maar even nogmaals uitgelegd aan schoonmama hoe het zit…maar volgens haar heeft manlief het haar toch echt zo vertelt vorige week….zucht.

Vragen:

Rompers: Ik heb best veel leuke rompertjes liggen die TE leuk zijn om ergens over te dragen. Hebben jullie dat ook? Hoe doen jullie dat dan? Toch verstoppen onder kleding of hebben jullie daarvoor een andere oplossing?

Kraamcadeau: Hebben jullie al leuke cadeautjes ontvangen? Zit er toevallig iets bij wat je zo origineel, verassend, leuk of praktisch vond dat je het met mij wil delen? Dan kan ik het op mijn cadeaulijst zetten hihi…

Tot strakjes maar weer!
Weer een egopost omdat het niet goed gaat hier. (snif)

Meisje is weer opgenomen in het ziekenhuis! Ze had vannacht koorts, ze had ook heel lang geslapen van 22u tot 6u, toen hebben we haar wakker gemaakt voor een voeding...

Huisarts gebeld en die stuurde ons door naar het ziekenhuis.

Ze hebben bloed geprikt en gaan urine onderzoeken. Ook heeft ze een infuusnaald gekregen, zodat eventuele antibiotica kan worden toegediend. Vanmiddag krijgen we de uitslag.

We moeten iig 1 nacht blijven, mss langer.

.
Hey meiden,

Hier een ego-postje. Ik heb echt een ontzettende emo-dag vandaag, tranen blijven maar komen.

Ellis moest vanmorgen voor haar eerste inentingen, jaja , alweer 9 weken oud. Ze was eerst gewogen en eindelijk de 3500 over, al 1.5 kilo meer baby maar nog steeds gewoon harstikke klein voor een baby van 9 weken.

Toen kwamen de inentingen, ik weet waarvoor we het doen, maar die naalden waren echt zo mega groot, Ellis moest zo huilen, eerst in dr ene beentje en vervolgens in haar andere beentje.

Ik weet niet wat er gebeurde maar ik was ineens zo verdrietig en boos. Ik zag haar ineens weer knokken in de couveuse, 9 weken geleden, dat ze ook allemaal vervelende onderzoeken kreeg. Er is gewoon met haar gesold en ze was nog zo klein en nu vandaag dus weer.

Ik heb echt een potje zitten janken daar, ik kon het gewoon even niet aanzien hoe verdrietig mijn kleine meisje was....... heeft echt een half uur geduurd voordat ze weer een beetje rustig was.
Meekletser: He wat naar van je meissie! Heel veel sterkte. Laat je even weten wat de uitslag was? Ik leef met je mee!

Julliet: Heel begrijpelijk hoor die tranen en laat ze maar lekker stromen! Die inentingen zijn ook niet niks! (bij lentekind moest ik ook huilen hoor, zij was ook zooo zielig) Het zijn gewoon hele gemene prikken waar kindjes heel veel last van kunnen krijgen. En Ellis is nog zo klein. Ik snap volkomen dat je dan weer terug denkt aan haar start. Lekker veel knuffelen vandaag, zal jullie beiden goed doen. En je weet dat ze nog wel even last kan houden he van die ellendige prikjes. Knuffel voor jou!
Ahhh lieve meiden, wat een ellende voor die kleintjes!!

Dikke knuffel!!!

@Meeklester: Wat ontzettend rot dat de kleine weer in het ziekenhuis ligt! Ik vindt het zo rot voor je!! Hopelijk kunnen ze snel uitsluitsel geven en is ze gauw weer thuis!

Het lijkt me zo moeilijk als je kleine zo ziet liggen en dan ook nog zo'n rotnaald.

@Juliet:Neem je tijd om alles nog is een keertje op een rijtje te zetten! het is hartstikke logisch dat je het nog niet allemaal te boven bent! Was je helemaal alleen tijdens de prikjes?

Even niet stoer doen en gewoon lekker janken! Het is allemaal niet niks geweest.

Hopelijk heeft ze niet teveel last van haar prikjes!

Fijn dat ze zo goed gegroeid is, of vinden ze haar ook te klein gezien haar vroeggeboorte??

We denken aan jullie meiden!!!
Hi Jen! Ik wil graag op je verhaal reageren, maar de kleine hier die roept! Sorry, bij deze nog wel een knuffel! Of heb je liever troostvoer :-)
@Rompers: Ik heb zelf veel effe kleurtjes gekocht en idd een hoop leuke gekregen, maar ze zitten toch echt onder haar truitjes en jurkjes.

@Kado's: Sophie de Giraffe is leuk!!!

Badjasje van LIEF!

Tijdschriften abonnement

Kadobon voor een fotograaf
Meekletser: wat een vervelend nieuws!!! Een hele dikke knuffel!!! En ik ga echt duimen voor wat beter nieuws...

Sterkte meid!

Julliet: meid, wat klinkt dit logisch....laat de tranen lekker gaan en praat het van je af. Je hebt ook zo veel meegemaakt...en dan dat gesol aan je kleine meid...bah! Knuffel voor jou!

Fijn dat ze alweer zoveel weegt.

Lente: troostvoer in overvloed hier haha...bedankt voor je knuffel!

Feb: bedankt voor je antwoord. Ik vind het zo jammer van de leuke rompers...sophie de giraf staat al op de lijst, tijdschrift abb vind ik id leuk! thnx.
Ah julliet! Arme Ellis. Lekker huilen, het is ook zo zielig voor zo'n Klein poppetje!

Meekletser, beterschap met de kleine meid! Vervelend zeg! Hoop dat ze snel opknapt!

Jen, jammer dat je weer naar huis moest terwijl je je echt niet zo lekker voelt. Stome schoonmoeders ook!

Fijn om te horen dat die oogjes ook weer over gaan!

Ik had hier gisteren ook het laatste slaapzakje van de hema (maat 50-62) anders had ik er wel eentje kunnen halen voor iemand.

Huishouden door man is inderdaad niet om aan te zien. Heb het dweilen ook nog maar even geskipt. Misschien m'n moeder van het weekend nog maar even vragen.
De hema heeft ook een webshop en de slaapzakjes zijn daar ook te koop:

slaapzakje hema

De gyn. heeft me net gebeld. De uitslag van het bloedonderzoek was goed. Erg fijn! Nu hopen dat ik me beter ga voelen...en fit ga bevallen, dit weekend! :-) hihi
Fijn Jen, dat alles goed was, beetje jammer dat er alleen nog geen beweging in zit. Ik stem voor, voor dit weekend.

Ach gut, arme Ellis en arme Juliet dikke dikke voor jullie allebei. En het is juist goed dat het er nu bij jou een beetje uitkomt lieverd. Het is niet niks geweest allemaal. Jullie kleine meid heeft het dan vanaf het begin af aan wel hartstikke goed gedaan, maar dat betekend niet dat het geen impact op je/jullie heeft. Blijf goed je hart luchten hoor meis. Mag ook hier bij ons

Jij ook een hele dikke pakkerd Meekletser . Zielig hoor je kleine humpie weer in het ziekenhuis. Ik hoop dat ze snel opknapt!!

Onze kraamverzorgster raadde juist wel Cinababy aan. Schijnt binnen een kwartiertje te werken.

Over flessen hebben wij niets te klagen. Difrax doet het prima. Laurens is wel een langzame eter. Deel 1 gaat prima, dan een boer, deel 2 een stuk langzamer, nog maar weer een boer, anders valt ie in slaap, en deel 3 is erg moeizaam bij hem. Maar al met al drinkt meneertje zo ongeveer 100. Dus dat is goed!

Verder heeft ie besloten vandaag dat meneertje niet wil slapen tussen de voedingen door. Met als gevolg dat ik dus ook niet geslapen heb... Nou maar vroeg naar bed dan vanavond.

Oh en hij is geslaagd voor de hoortest.

Zo sneu Man is weer naar de dokter. Zo heeft ie nooit iets, en zo 2x achter elkaar. Hij heeft nu weer een hele opgezette wang/kaak. Eens horen wat de dokter gezegd heeft als ie zo terug komt.
Hier wordt de hele dag geslapen! Smorgens begint hij wat langer wakker te blijven, maar na zijn badje/douche is hij knock out. Ik hoop maar dat ie vanavond slaapt hihi

Eerste gedeelte van de fles gaat heel hard, zo gulzig dat ik hem er echt uit moet trekken om hem op adem te laten komen. Dan 2e gedeelte gaat redelijk en na een boer doet ie eindelijk rustig over het derde gedeelte. Hoeveel flessen geven jullie eigenlijk. Als ik het rekensommetje gebruik mag hij 6 flessen x 100cc maar hij drinkt er wel 7 en als hij elke drie uur komt zelfs 8. Krijgt hij nu teveel voeding?
Wij zitten op 7 voedingen per dag. Ik weet niet hoeveel ze mogen hebben. Dinsdag komt de CB mevrouw, zal het eens vragen dan.
De kinderarts is geweest met wat bloeduitslagen. Gelukkig heeft Meisje weer een virus en geen bacterie (die zou bv op longontsteking kunnen wijzen...)

Ze heeft net ook goed gedronken, 130 GRAM borstvoeding! We hebben haar ervoor en erna gewogen.

Alleen is het opvangen van urine nog niet gelukt. Wel heeft ze al 2x het plaszakje volgepoept...

Ze is nu eindelijk goed wakker na 24u, de paracetamol die ze heeft gekregen doet wonderen! Koorts is ook weg!

De tranen bij mij zijn nu ook een stuk minder!

Ik ga nu even bijlezen, hopelijk valt de verbinding niet weg en 'spreek' ik jullie zo weer.
he meekletser wat vervelend allemaal. veel sterkte!

@hoeveelheid voeding: k heb net in een folder van het voedingscentrum gelezen dat ze hun gewicht in kilo x 150 ml aan vloeistof moeten krijgen. Voor yara is dat 4,5 x 150 = 675. ze drinkt zeker 5 flessen van 135 en dan 's nachts wat ze wil (sinds vannacht, liefst zo min mogelijk). dus de 5 flessen op de dag zouden genoeg moeten zijn. maar het zijn maar 5 flessen omdat Yara al zo groot/zwaar is en al zoveel per keer drinkt. meestal zijn het er 6 of 7.
ahhh , mijn man heeft waarschijnlijk de bof....
o jeee! dat is vervelend. en toch ook besmettelijk??
Hallo meiden, daar ben ik ook weer eens... wilde al wel eerder wat schrijven maar het komt er gewoon niet altijd van.

Juliet: dikke knuffel. Kan me heel goed voorstellen dat je hart breekt als je die kleine dappere Ellis met die grote prikken ziet... lekker knuffelen inderdaad dat is fijn voor Ellis en ook voor mama!

Jennifer: Fijn dat je bloed goed was, ik duim voor je dat het dit weekeind gaat gebeuren! De laatste loodjes...

Meekletser: oh wat naar, je baby in het ziekenhuis....wat zul je bezorgd zijn. Sterkte en we hopen maar dat het niets ernstigs is...

Amelief: gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje! En wat fijn dat het goed met jullie gaat. Wel heftig, zo'n snelle bevalling, maar dat scheelt weer pijn he. Geniet ervan en herstel voorspoedig!

Senshi: wat zielig die krampjes! Misschien ligt het aan wat je eet? Ik kreeg het advies geen prei / uien, geen kool / spruiten (behalve bloemkool en broccoli), geen tomaat, geen olijven, geen pittig eten, geen aardbei. En hier ook infacol in huis maar nog niet nodig gehad.

Mikado: even een moeilijke nacht gehad... mijn kraamverzorgster zei steeds trek je niet teveel aan van het CB, volg vooral je eigen instinct dat werkt namelijk prima! En ee nbaby onder de 6 weken kun je nog niet verwennen dus lekker bij je houden is helemaal niet erg.

Wie had nou gezegd dat de bekkenpijn terug was? ben het even kwijt.. ik kreeg ook een paar dagen na de bevalling erg pijn aan mijn staartbeen (daar is de baby natuurlijk ook met geweld langs getrokken) en ze zeiden dat de fysio ook langs kan komen op je kraambed als je echt last hebt. Dan krijg je wat oefeningen voor in bed. Maar je bekken is zolang je bv geeft nog week dus het kan nog wel even pijnlijk blijven.

Douze: wat rot dat je zo verdrietig bent over het verloop van de bevalling. Kan me goed voorstellen dat je ermee zit, net of het 'jouw' bevalling niet was. Kun je nog een nagesprek hebben met de VK of gyn? Bij mij kwamen ze echt de bevalling evalueren om zeker te weten dat ik geen rotgevoel had over die ambulancerit en vacupomp enzo. Dat kan wel helpen om er ook met hun nog een keer over te praten.

Feb: ik dacht dat babies soms maar 1x in de week poepen. Geen nood dus volgens mij...

Hier gaat alles erg goed. Kwikzoon eet goed, slaapt goed, wij hoeven er 's nachts maar 1x uit en kunnen dus vaak ca. 8 uur slapen. En hij is natuurlijk heel erg lief.

Gisteren had hij wel een regeldag, toen kwam hij ieder uur voor voeding. Ik wist gelukkig wat het was en dat je er gewoon op in moet gaan om de borstvoeding in te regelen dus dat hebben we gedaan. maar vermoeiend is het wel. Vandaag is hij duidelijk aan het bijslapen van het vele wakker zijn en huilen.

Ik was ook iets te voortvarend weer actief geworden, naar het dorp geweest, wandelingen, in huis actief.... en eergisteren met wegen van kwikzoon merkten we dat zijn gewicht aan het teruglopen was, terwijl hij wel goed drinkt, plast poept en slaapt. Heb dus even CB gebeld voor de zekerheid. "mevrouw, bent u toevallig heel actief geworden de laatste dagen?" ... uh... ja.... tja de energie kan maar op één plek gegeven worden, en als ik het verbruik schijnt de voedingswaarde van de melk terug te lopen. Dan houdt kwikzoon minder energie over om ook nog te groeien. Dus ik moet echt rustig aan blijven doen tot hij weer op geboortegewicht is. Ook voor jullie een tip om even op te letten met alle activiteiten...

Tot zover maar even, we gaan nu toch een klein wandelingetje maken (beetje buitenlucht is toch belangrijk) maar niet te ver.

Liefs allemaal en tot gauw
Fijne avond en nachtrust!!!
Duik je er nu al in jen? Hoop dat je lekker slaapt!

Kwik; dat wist ik niet van die bv en energie! Goed om te weten, maar het is moeilijk rustig aan te doen als je je goed voelt!

Wij gaan morgen even naar een huis kijken. Het ziet er namelijk naar uit dat het huis van mijn zus verkocht is! Nu staat er een huis te koop met 7 slaapkamers en goed op het budget. Maar eens kijken of er veel aan gedaan moet worden of dat het onbegonnen werk is. Oma komt even opassen.
Nou, ik lig nu dus fijn in het ziekenhuis voor onderzoek. Vanavond zo'n buikpijn, toch maar dokterspost opgebeld, arts is langs gekomen en heeft me heel sjiek per ambulance laten afvoeren, vriend erachter aan met de kleine. Ik moest wachten in een kamertje, waar spontaan het bloed langs m'n benen liep! Iknin paniek de gang op gelopen en geroepen dat ik nú geholpen wilde worden. Ze gaan zo een kweek maken en een echo, waarschijnlijk heb ik een infectie, misschien mag ik hier weer een nachtje blijven. Joepie, was net twee nachten thuis...

Wordt vervolgd!
Oo fem! sjiek hoor per ambu! Wel Gied van je dat je gebeld heb! Balen dat je moet blijven, laat ze maar goed voor je zorgen! Mag de kleine bij jou blijven??

Hier eindelijk m'n huilbui gehad, zat er al een week tegenaan te hikken! Lucht wel op alleennu knallende koppijn. Dus de avonddienst is voor papa, (hij werdt er meteen zenuwachtig van) en ik duik m'n bed in!

Hebben jullie je oude cupmaat alweer terug? Ik wel, wist niet dat ie zo klein was haha! Hoop wel dat ze weer wat steviger worden. Ook heb ik een maanlandschap op m'n kin gekregen, ziet er dus niet uit! Tot zover de klaagmodus!

Trusten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven