Simkaart Nokia E 72 pakt niet
zaterdag 26 februari 2011 om 14:57
Mijn vriend heeft vandaag zijn simlockvrije Nokia E72 binnen gekregen. Als een kind zo blij is ie aan de gang gegaan. Dat was alleen van korte duur...
De simkaart van zijn oude Nokia, de N900, wordt schijnbaar niet herkend door de E72. Het toestel gaat aan, maar blijft offline. Als hij iets wil wijzigen krijgt hij de melding dat hij de simkaart er in moet doen. Als hij dan mijn simkaart er in doet gebeurt er ook niks.
Wat kan het probleem zijn? En de oplossing natuurlijk
Ik heb geen idee en hij ook niet.
De simkaart van zijn oude Nokia, de N900, wordt schijnbaar niet herkend door de E72. Het toestel gaat aan, maar blijft offline. Als hij iets wil wijzigen krijgt hij de melding dat hij de simkaart er in moet doen. Als hij dan mijn simkaart er in doet gebeurt er ook niks.
Wat kan het probleem zijn? En de oplossing natuurlijk
Ik heb geen idee en hij ook niet.
zaterdag 26 februari 2011 om 15:07
Simcard reader misschien kapot. Zeker weten dat alles goed zit? Zit namelijk een simcard houder in de E72. Sommige mensen weten niet dat ze daar de simcard moeten inschuiven.
Edit: Ook even een harde reset proberen:
1. Toestel uitzetten.
2. Shift + Spatie + Backspace ingedrukt houden en toestel aanzetten.
Edit: Ook even een harde reset proberen:
1. Toestel uitzetten.
2. Shift + Spatie + Backspace ingedrukt houden en toestel aanzetten.
zaterdag 26 februari 2011 om 15:37
quote:Kampen86 schreef op 26 februari 2011 @ 15:34:
Even een wille keurige telefoon winkel inlopen met de vraag?
Lijkt mij een prima oplossing. Meneer wil nog ff zelf aanklooien. Met als gevolg dat de taal nu naar Engels is gegaan en de simkaart het nog steeds niet doet.
De harde reset heeft wel wat geholpen, hij kan nu iig de tijd en datum enzo instellen. Maar de simkaart kent ie nog steeds niet.
Even een wille keurige telefoon winkel inlopen met de vraag?
Lijkt mij een prima oplossing. Meneer wil nog ff zelf aanklooien. Met als gevolg dat de taal nu naar Engels is gegaan en de simkaart het nog steeds niet doet.
De harde reset heeft wel wat geholpen, hij kan nu iig de tijd en datum enzo instellen. Maar de simkaart kent ie nog steeds niet.
zaterdag 26 februari 2011 om 15:37
Probeer eens met jouw SIM?
En hoe oud is zijn huidige SIM? Er zijn de afgelopen jaren nogal wat veranderingen geweest aan die dingen...
Mijn eerste SIM kon 65 nummers bevatten, mijn huidige meer dan 1000 en zelfs complete applicaties.
Terwijl het ding nog steeds even groot (klein) is EN backwards compatible...
En hoe oud is zijn huidige SIM? Er zijn de afgelopen jaren nogal wat veranderingen geweest aan die dingen...
Mijn eerste SIM kon 65 nummers bevatten, mijn huidige meer dan 1000 en zelfs complete applicaties.
Terwijl het ding nog steeds even groot (klein) is EN backwards compatible...
zondag 27 februari 2011 om 21:31
Ik heb ook de Nokia E72. Ik had al eerder gehoord dat oude SIMkaarten problemen konden opleveren met nieuwe toestellen, dus ik had meteen al gevraagd om een nieuwe SIM. Toen mijn oude SIMkaart in de telefoon ging om de telefoonnummers over te zetten, gaf mijn telefoon aan dat de kaart niet geschikt was. Met mijn nieuwe SIMkaart werkt het wel goed. Zou dus even langs een telefoonwinkel gaan, misschien is het bij je vriend ook wel zo makkelijk opgelost!