Ik vind het maar eeenng!

26-12-2010 22:28 2006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok dus ik met mijn grote mond over liefdes en dat soort gedoe, niet aan mij besteed enzo.

Nou ik geloof dat ik het te pakken heb en niet een beetje ook...en geheel overwacht.

Tijdens een van mijn reisjes in Scandinavie op een feestje leuke jongen ontmoet...leuk mee verteld, leuke spanning, veel gelachen, zó leuk. Totdat ik hoorde dat ie 22 is *slik*...ik ben 29. Maar toch die chemie...zo onweerstaanbaar.

Met zijn leeftijd in mijn achterhoofd heb ik die avond netjes met een knuffel (maar da's best normaal daar) afgesloten. En nu sinds 2 weken thuis, we skypen en msnen ons suf!

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken, 31 december ga ik terug, alleen, naar zijn appartement, oud en nieuw vieren. Ik weet nog steeds niet wat me overkomen is maar hij zit in mijn hoofd en wil er ook niet meer uit, en het is wederzijds. Ben ik nu vrijgezel nog, ja toch he? Jeetje over een aantal dagen zie ik 'm weer...help! Weet niet waarom ik dit typ maar ik bedacht me net dat het nog maar een aantal dagen is en ik begin 'm best te knijpen nu

Waaaaar is mijn ratio?!
quote:Bedoel je hiermee dat je om die reden zelf ook niet je hebben en houden op tafel gooit? Dat je bang bent om onzeker /angstig over te komen?

Bij mij is het juist omdat ik bang ben dat ik teveel over mezelf praat, of om de ander inderdaad weg te jagen. Degene die mij helemaal leert kennen moet goed in zijn schoenen staan, en de tijd nemen want no way dat ik mijn secrets op tafel gooi!!

Wel vind ik de gevoelens m.b.t. de relatie met je 'date' belangrijk om te vermelden i.v.m. het al op een vroeg stadium op elkaar afstemmen van verwachtingspatronen / wat mag ik hopen? snappie?

Nou ik ben best wel openhartig en een flapuit ook. Dus ik vertel altijd teveel

Alleen als het om grote emoties en heftige dingen gaat, die scherm ik wel af, ja. Ik vind dat er eerst een vertrouwensband moet zijn voordat zulke dingen worden besproken. En dat heb je nu eenmaal niet na 1 date.

Maar dat afstemmen snap ik heel goed, alleen niet na date 1! Gewoon eerst even de tijd nemen om elkaar te leren kennen,toch?

Bij mij ging het bij PM ook snel en ik heb toen wel gepolst. (na een maand of anderhalf, dus niet op date 1 ) En ja, toen begon de roze wolk langzaam in een ietswat grijs wolkje te veranderen. Want na paar maanden wist ik het zeker: ik wil hem helemaal Alleen was hij er nog niet klaar voor.

Dus toen was mijn grens bereikt. Maar nu vraag ik me ook wel af of ik niet snel ben gegaan, want ik lees hier ook weleens dat paar maanden hardstikke kort is om al zo serieus te doen.
ik heb net e.e.a. teruggelezen en het 1e wat me opviel is dat zowel snyggin (in het begin toen mr. Zweedse God nog niet zo'n perfecte man was met liefdesverklaringen en alles) als hanneke, als dekenau, als ikzelf en denk heel veel anderen, behoefte hebben aan weten waar je aan toe bent. In welk stadium van een relatie dan ook, eigenlijk.
quote:SexNJaZz schreef op 28 februari 2011 @ 22:25:

Wanneer is ie jarig, en hoelang is het ook weer geleden dat jullie elkaar gesproken hebben?

Ik weet niet wat ik zou doen. Je kunt m op FB of hyves ofzo even krabbelen. Of een kort smsje; Gefeliciteerd met je verjaardag.

MAar je kunt natuurlijk ook gewoon niks van je laten horen, weet ie gelijk dat jij het echt gehad hebt en er niets om geeft wat hij van je denkt (of je beleefd bent of iet als het gaat om feliciteren van een ex-scharrel - hij was toch een scharrel? * gaat toch maar even teruglezen* )

....

Nee, hij was absoluut niet zomaar een scharrel. Ik ook niet voor hem, dat is allemaal duidelijk besproken..

binnen * lalalalalala*

laatste contact was * lalalalaaaaaaaaaaaaalala*
Ik sta op het punt om naar bed te gaan, en jullie lullen teveel dus ik kan niet meer uitgebreid reageren. Maar 2 dingen;
Oh, en DK; Ik denk dat ik morgen aan het einde van de middag middels een kort berichtje (FB ofzo) toch wat van me zou laten horen. Gewoon uit beleefdheid. Dat hij zich zo stom gedraagt, betekend toch niet dat je ook onaardig, onattent en in nergeermodus naar hem moet zijn? Toch? of wel? "Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, ik wens je alle goed voor het komend jaar" is toch gewoon een kwestie van attent?

Slaap lekker!!
Nee Han, ga je nu al slapen? * moet ik eigenlijk ook, ben moe, maar kan nog niet loskomen van pc*

Ik wil die lul van jou ook weleens zien op fb

Ik ga denk ik zo even wat info ga weghalen over PM, ik weet niet, ik ben soms bang dat iemand dingen herkent ofzo. Ik heb een paar keer hier relatie topics gelezen dat er ineens een ex mee ging schrijven..de horror.

Ben waakzaam geworden

Maar ik heb 'm niet meer op de sociale netwerk gedoe dingen. Want dat wil hij dus niet meer. Aldus de eikel actie. ( nog nooit eerder meegemaakt in mijn leven, ik heb met bijna al mijn ex scharrels en vriendjes nog goed sporadisch contact)

Dus het moet dan een sms worden. Ik ben het wel met je eens dat ik niet mee wil gaan in deze kinderachtige negeer modus.

Maar ik wil ook niet in de achter-hem-aanloop modus.

Sjonge. Nachtje over slapen maar.
quote:DeKenau schreef op 28 februari 2011 @ 22:37:

[...]

Nee, hij was absoluut niet zomaar een scharrel. Ik ook niet voor hem, dat is allemaal duidelijk besproken..

Jarig binnen lalala

laatste contact was lalalalala,

oké even voor de goede orde en of ik het goed begrijp.

1. 2 3 4

welke volgende stap past dan:

5. jij

of:

5. jij .

Nu de gemoederen nog zo verhit zijn en het allemaal zo vers is, zou ik de makkelijke weg kiezen en hem keihard een l&l blijven vinden.

En Hanneke, die van jou ook!!!
quote:DeKenau schreef op 28 februari 2011 @ 22:55:

Maar ik heb 'm niet meer op de sociale netwerk gedoe dingen. Want dat wil hij dus niet meer. Aldus de eikel actie. ( nog nooit eerder meegemaakt in mijn leven, ik heb met bijna al mijn ex scharrels en vriendjes nog goed sporadisch contact)

.

dus. hij heeft jou al wel in de 'ze is een bitch' modus gezet, om er zelf makkelijker overheen te komen. Daar nu doorheen proberen te breken denk dat hem alleen maar sterkt daarin en zich nog meer voor je zal afsluiten.

denk ik, he. ik ken jullie voorgeschiedenis maar amper, maar mannen kunnen echt zo eikelig doen met zulke dingen.
quote:SexNJaZz schreef op 28 februari 2011 @ 22:55:

[...]

oké even voor de goede orde en of ik het goed begrijp.

1. intense relatie, zeer lullig einde ivm pyjama gate

2. af en toe contact, praten & smsen

3. jij kan er niet meer tegen en verbreekt contact

4. hij is daardoor gekwetst en is er klaar mee (met jou dus)

nee het is meer: opgepikt in de kroeg, elkaar toch wel heel leuk vinden, 3 maanden daten, werd steeds serieuzer.

Ik wist vanaf de eerste avond al dat zijn relatie net over was, en dat dat absoluut nog niet afgesloten was. Maar ja, duurt even voor je doorhebt dat je iemand écht leuk vind. En daarna heb ik het niet meteen afgekapt, want ik wilde hem niet missen. Tot mijn grens was bereikt ( ja, pyjama-gate, maar vooral dat er geen vooruitgang inzat in het afsluiten ex.) Dit is recent.

Daarna geen contact meer, alleen nog de 'boze' sms.

verder eens met punt 5 en 6. ( neig naar 6 denk ik..de lulmodus )
quote:SexNJaZz schreef op 28 februari 2011 @ 22:58:

[...]

dus. hij heeft jou al wel in de 'ze is een bitch' modus gezet, om er zelf makkelijker overheen te komen. Daar nu doorheen proberen te breken denk dat hem alleen maar sterkt daarin en zich nog meer voor je zal afsluiten.

denk ik, he. ik ken jullie voorgeschiedenis maar amper, maar mannen kunnen echt zo eikelig doen met zulke dingen.

Ja, ik denk dat je hier een punt hebt..zo zie ik het ook.

Maar ik baal ervan dat het hem heeft geraakt..en dat hij me afstoot nu. Want dat wil ik helemaal niet. Ik wilde gewoon even loslaten zodat hij dingen kan verwerken. En ik geen 'rebound word.
quote:DeKenau schreef op 28 februari 2011 @ 23:10:

[...]

Ja, ik denk dat je hier een punt hebt..zo zie ik het ook.

Maar ik baal ervan dat het hem heeft geraakt..en dat hij me afstoot nu. Want dat wil ik helemaal niet. Ik wilde gewoon even loslaten zodat hij dingen kan verwerken. En ik geen 'rebound word.

Dat snap ik niet. Het is toch juist goed dat het hem raakt?

Dat je geen rebound chick wilt zijn, is begrijpelijk. Daaro mis het nu des te belangrijker hem te laten. Als je het niet was, komt hij wel weer terug. Zo niet, dan was je dat wel en dan is het misschien maar goed dat je de grens voor jezelf hebt getrokken; zo wil ik niet behandeld worden.

Hij moet eerst over die ex heen zijn.
quote:SexNJaZz schreef op 28 februari 2011 @ 23:19:

[...]

Dat snap ik niet. Het is toch juist goed dat het hem raakt? ja het balen slaat op de tweede zin...ik baal dat hij dat 'raken' dan omzet in boos doen en mij uit zijn leven gooien

Dat je geen rebound chick wilt zijn, is begrijpelijk. Daaro mis het nu des te belangrijker hem te laten. Als je het niet was, komt hij wel weer terug. Zo niet, dan was je dat wel en dan is het misschien maar goed dat je de grens voor jezelf hebt getrokken; zo wil ik niet behandeld worden.

Hij moet eerst over die ex heen zijn.

Ja, helemaal mee eens.

( verstand he, gevoel loopt wat achter)
Ik ben heel slecht met relatieadvies e.d. aangezien ik meestal zelf de "hunter" was en niet de "catch", oftewel vaak het "mannetje" en niet het "vrouwtje".

Maar als ie iemand leuk vind, althans mijn bescheiden mening, weet je echt wel na 3 maanden of je daarmee verder wilt of niet. En misschien zijn er genoeg vrouwen/mannen die dat te snel vinden gaan. Maar wat goed voelt ís goed en blijft dat ook tenzij een van de 2 partijen niet meewerkt en ik denk dat je daaruit eigenlijk al een conclusie zou moeten kunnen trekken.

En een pyama is toch wel een duidelijke alarmbel. Die gozerT is nog niet klaar geweest om haar los te laten. Hetzelfde met je haarspeld. Daarmee kwam je schijnbaar iets te dichtbij nog voor hem.

Ik zou persoonlijk denk ik niet meer van me laten horen op zijn verjaardag. Misschien n 3 weken erna in de trant van "nog een leuke verjaardag gehad". Als hij het niet té cosy wil hebben, zou ik dat dan ook niet doen.

Ik weet niet of ik nu beetje met een te botte bijl hier alles heb neer gegooid, krijg wel eens het verwijt dat ik té direct ben, mocht ik ongevoelig ofzo overkomen dan is dat iig niet zo bedoeld Kenau <3
oké snap ik. maar ergens heb je dat (niet lullig bedoeld) aan jezelf te danken - jij hebt immers het contact verbroken. Maar ik snap heus maar al te goed dat je ratio en gevoel elke keer slingeren en vechten om de macht.

Toch denk ik echt dat je hem beter niets kunt laten weten, Misschien heeft het zelfs een positief effect; bemerkt ie bij zichzelf dat ie het jammer vindt niks van je te hebben gehoord en gaat de zaken nog eens overdenken.... en jou missen)
quote:Snyggin schreef op 28 februari 2011 @ 23:30:

Ik ben heel slecht met relatieadvies e.d. aangezien ik meestal zelf de "hunter" was en niet de "catch", oftewel vaak het "mannetje" en niet het "vrouwtje".

Maar als ie iemand leuk vind, althans mijn bescheiden mening, weet je echt wel na 3 maanden of je daarmee verder wilt of niet. En misschien zijn er genoeg vrouwen/mannen die dat te snel vinden gaan. Maar wat goed voelt ís goed en blijft dat ook tenzij een van de 2 partijen niet meewerkt en ik denk dat je daaruit eigenlijk al een conclusie zou moeten kunnen trekken.

............

Ik weet niet of ik nu beetje met een te botte bijl hier alles heb neer gegooid, krijg wel eens het verwijt dat ik té direct ben, mocht ik ongevoelig ofzo overkomen dan is dat iig niet zo bedoeld Kenau <3

ja Snyggin, zo is het maar net, en het zou super zijn als de omstandigheden eens wat vaker gunstig waren. Geen vervelende exen, geen onhandige afstanden (HA! minpunt! (of niet?? Misschien wil je wel heel graag in zweden wonen.. sorry als mijn humor niet overkomt - t blijft internet dus ik verontschuldig me ook maar vast niet lullig te willen zijn, maar zucht... jouw verhaal is zo jaloersmakend romantisch..... .)

Jij komt overigens niet lullig over, wel duidelijk.
Ik ben ook direct dus ik kan 't aan hoor, Snyg!

En wat jij nu neerpent is ook de reden dat ik de stekker eruit heb getrokken. Ik wil iemand die voor me gaat. Ik kan begrip opbrengen dat iemand een relatie moet verwerken, maar niet met mij erbij.
quote:DeKenau schreef op 28 februari 2011 @ 23:37:

Ik ben ook direct dus ik kan 't aan hoor, Snyg!

En wat jij nu neerpent is ook de reden dat ik de stekker eruit heb getrokken. Ik wil iemand die voor me gaat. Ik kan begrip opbrengen dat iemand een relatie moet verwerken, maar niet met mij erbij.

That's the spirit! Go Kenau!!!

Heb je wellicht niet voor de afleiding een andere (leuke) man in je omgeving ofzo waar je btje mee kunt flirten / seksen , of werkt dat bij jou niet zo goed als afleiding ? (ja ook ik maar even met de bekende botte bijl & mijn seks-obsessie )
Zo, dat lucht toch wel op dat lullen hier in dit topic, fijn dat advies.

Ik vind het wel een beetje eng al die persoonlijke info.. ( hebben jullie dat niet?)

maar ik voel me wel beter nu.

afgezien van een verkoudheid die vandaag heeft doorgezet, ik zit hier in een kring van zakdoeken, dus echt fit voel ik me niet
quote:SexNJaZz schreef op 28 februari 2011 @ 23:39:

[...]

That's the spirit! Go Kenau!!!

Heb je wellicht niet voor de afleiding een andere (leuke) man in je omgeving ofzo waar je btje mee kunt flirten / seksen , of werkt dat bij jou niet zo goed als afleiding ? (ja ook ik maar even met de bekende botte bijl & mijn seks-obsessie )

werkt prima als afleiding, alleen vind ik de meeste mannen gewoon geen bal aan, haha ( ook op sexgebied)

maar ik mis het wel, de sex ( want die was...ja, dus heeeeel goed. Verdulleme.)
SexnJazz: nee hoor je bent niet lullig, ik ben voor ook graag gewoon directe gesprekken zonder alles zorgvuldig te moeten inpakken. En de afstand is inderdaad een minpunt. Maar nee hij zou best naar Nederland willen verhuizen ;). Alhoewel we er allebei snel achteraan zeiden dat dat nog véél te vroeg is en eerst alle stomme gf/bf dingen wilden doen en kijken of we dat overleefden haha. Is het heel stom als ik zeg dat me dat heel erg zou benauwen als ik zou weten dat ie inderdaad binnenkort naar Nederland zou verhuizen? ben dat helemaal niet meer gewend om met iemand close te zijn....wat zeg ik om uberhaupt met een manspersoon close te zijn.

Sja als ik vanuit mezelf redeneer Kenau en 't een beetje vergelijk hoe ik zelf was herken ik er wel dingen in. In de zin van, de aandacht is leuk, zeker als je het zelf beetje kunt bepalen hoe vaak en op welke manier maar als het in je comfort zone komt dan het toch niet aandurven. En dat ligt helemaal niet aan jou maar schijnbaar voelt ie toch alsof je een of ander territorium bent opgekomen dat ie moet verdedigen ofzo.
quote:DeKenau schreef op 28 februari 2011 @ 23:41:

Zo, dat lucht toch wel op dat lullen hier in dit topic, fijn dat advies.

Ik vind het wel een beetje eng al die persoonlijke info.. ( hebben jullie dat niet?)

Ja heb ik ook... maar ik redeneer het maar weg....

maar ik voel me wel beter nu.

... daarom dus... ik ook. fijn om met anderen deze dingen te kunnen bespreken en (h)erkenning te vinden en (al dan niet bruikbaar) advies.
quote:Snyggin schreef op 28 februari 2011 @ 23:48:

Sja als ik vanuit mezelf redeneer Kenau en 't een beetje vergelijk hoe ik zelf was herken ik er wel dingen in. In de zin van, de aandacht is leuk, zeker als je het zelf beetje kunt bepalen hoe vaak en op welke manier maar als het in je comfort zone komt dan het toch niet aandurven. En dat ligt helemaal niet aan jou maar schijnbaar voelt ie toch alsof je een of ander territorium bent opgekomen dat ie moet verdedigen ofzo.

hmm.. nee dat is voor mij niet helemaal te volgen.

wanneer kom je dan in iemands comfortzone? En waaeom durft iemand het dan niet aan?

( want je beschrijving klopt wel aardig met hoe hij zich gedroeg)
Met mijn persoonlijke info heb ik niet zo'n moeite, geen kip die me kent en al zouden ze het nog doen, ik zet hier niks neer wat ik tegen mijn beste vriendinnen ook niet zou zeggen. Ik heb toch niks te verbergen
quote:DeKenau schreef op 28 februari 2011 @ 23:46:

[...]

werkt prima als afleiding, alleen vind ik de meeste mannen gewoon geen bal aan, haha ( ook op sexgebied)

maar ik mis het wel, de sex ( want die was...ja, dus heeeeel goed. Verdulleme.)Dat 'probleem' heb ik dus ook.
ik moet echt gaan slapen ladies, het was mij een zeer aangename avond met u

weltrusten voor straks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven