MS Word-vraag

01-03-2011 11:03 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
HI iedereen,

Ik vroeg me af of iemand mij kan helpen met het volgende probleem:

Op de een of andere manier is mijn Word een beetje opgefuckt geraakt, waardoor het liniaaltje bovenin een veel kleinere marge aangeeft (ipv 17 komma nog wat is het nu 9 en een beetje). Hierdoor is het tekstveld ook veel kleiner. Het lijkt bijna alsof het geen A4 meer is, maar een A5. Toch heb ik alle tabjes en menuutjes helemaal doorgespit, en kan niet vinden hoe ik dit kan veranderen. Iemand bekend met dit probleem?
Today is a good day
File (Bestand) -> Page setup -> Paper size op A4 zetten
Dat is dus het rare; hij staat op A4 Elk nieuwe 'blank document' dat je opent laat deze instelling zien.
Today is a good day
Welke afmeting geeft de a4 aan? Klopt dat wel?

21 bij 29 komma nog iets

Marges even nakijken, terugzetten op beginwaarde?
Je kunt bij Bestand, pagina-instelling , papier je breedte aanpassen. Bij A4 is dat idd 21 cm. Maar je hebt dus daar al gecheckt of het papierformaat op A4 staat.

Want zoals jij het beschrijft staat je papierformaat, zoals Tegu zegt op A5 piv A4.
Als je bij de page setup bent, dan kun je ook de scale (schaal) wijzigen. Het papierformaat moet op A4 staan en de schaal op 100%.

Welke versie van Office heb je?
Ja, het is zo bizar. De afmetingen, 20 komma nog wat en 29 zoveel kloppen (vokgens de paginainstelling). De marges staan op 2,5. Volgens mij ook normaal.

Het stomme is, ik heb dit een paar maanden geleden ook gehad, maar ik heb werkelijk geen idee meer hoe is dat heb opgelost toen. Volgens mij heb ik op de Mac van m'n vader aan een Wordfile gewerkt en is het daar misgegaan. En sinds ik die file op deze computer heb geopend is het standaardformaat van een nieuw document dus vernachelt.

Ik heb Office 2008 voor de Mac.

Iedereen trouwens bedankt voor het meedenken :-)
Today is a good day
En als je nou een oud opgeslagen bestand opent, gaat de pagina instelling dan niet automatisch weer goed staan?

En als laatste optie heb ik nog Beeld en dan zetten op Afdrukweergave.

Anders weet ik het ook niet meer!
Een oud document met de normale instelling blijft die houden. Gelukig maar :-) Maar als je vanuit dit oude document een nieuw document opent springt ie naar de verkeerde instelling.

En hij staat al op afdrukweergave.

Niemand die het herkent?
Today is a good day
Herstelt het niet als je bij format -> document de fabrieksinstellingen hersteld (door op default te drukken)?
Misschien heb je hier nog iets aan: klik

En mocht je er niet uitkomen dan kun je altijd nog je vraag op dat forum stellen.
@Tegucigalpa Thnx voor de tip! Ik geloof dat ik mijn vraag ben tegen gekomen, dus ik ben nu allerlei drivers opnieuw aan het installeren in de hoop dat het probleem verholpen wordt.

Voor de geinteresseerden: het topic
Today is a good day
Ik hoop dat het gelukt is...
Ter update: het is me nog niet gelukt, maar ik ga hulptroepen (lees: mensen die goed computerinstructies kunnen lezen en opvolgen) inschakelen dus volgens mij gaat het goed komen.
Today is a good day
Kijk je PRINTER-instellingen eens na. Dus bij de eigenschappen van de printer in het Print-venster, NIET in de pagina-instellingen.

Desnoods even checken via een printvoorbeeld.

Office heeft de nare eigenschap een hoop instellingen daarvan over te nemen, maar lijkt dat alleen in Windows te doen en niet op een Mac. Waarschuwingen krijg je daar niet over, maar het kan wel een hoop ellende geven.

Daarom snap ik nog steeds niet dat bijv. uitzendburo's een CV in Word aangeleverd willen hebben, aangezien dat altijd gaat verlopen, terwijl ene PDF wel mooi platform-onafhankelijk is.
Vroegah hielp het nog wel eens om bestand normal.dot te verwijderen. Dit is de template op basis waarvan Word een nieuw document creeert. Moet je even zoeken via je windows verkenner.

Verwijderen zorgt ervoor dat Word hem bij de eerste keer opstarten zelf opnieuw aanmaakt, helemaal standaard.

Knip dit bestand anders weg en zet hem even tijdelijk op een andere locatie. Start daarna Word weer op.
@Luxaflex: Gewoon in de prullenbak gooien dus?
Today is a good day
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Alles is weer normaal. Iedereen heel erg bedankt en vooral Luxaflex

Toch fijn dat de oplossing soms heel simpel is.
Today is a good day

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven