omgaan met keuzes

01-03-2011 11:00 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jonge vrouwen staan tegenwoordig voor keuzes die van grote invloed zijn op de rest van hun leven. Het gaat dan om keuzen als bijvoorbeeld:

wil je door het leven met een partner of liever niet?

wil je een fulltime carrière of wil je een meer in relaxed loopbaan?

wil je ruimte voor andere bezigheden?

wil je kinderen?

welke rol willen jij en je partner in de opvoeding van je kinderen spelen?

Hoe ga jij daarmee om?

Ik ben beniwud naar jullie reactie
Denk dat dat alleen lastig is als je kinderen wil.

Zonder kinderen kun je keuzes maken en weer veranderen naar 'n heel andere kant. Het maakt 't leven 'n stuk relaxter.
Vrouwistop, ben jij Carolien?
quote:vrouwistop schreef op 01 maart 2011 @ 11:00:

Jonge vrouwen staan tegenwoordig voor keuzes die van grote invloed zijn op de rest van hun leven. Het gaat dan om keuzen als bijvoorbeeld:

wil je door het leven met een partner of liever niet?

wil je een fulltime carrière of wil je een meer in relaxed loopbaan?

wil je ruimte voor andere bezigheden?

wil je kinderen?

welke rol willen jij en je partner in de opvoeding van je kinderen spelen?

Hoe ga jij daarmee om?

Ik ben beniwud naar jullie reactie

Heel veel zaken zijn niet echt een keuze, maar overkomen je ook. je kunt wel kiezen voor kinderen of een partner. Maar krijg je ze ook??

Je kunt beter flexibel in het leven staan en kijken wat er gebeurt, dan krampachtig vasthouden aan wat jij denkt gekozen te hebben.
Ik ben benieuwd of jij een onderzoekje aan het doen bent.
Ga in therapie!
Hoe ik ermee omga? Proberen niet te veel te piekeren. Een partner kun je niet on request krijgen, een kind krijgen lukt ook niet iedereen. Dus kijken wat er op je pad komt, en als zich een keuze voordoet dan bedenken wat te doen.
Beniwud... Komt me bekend voor.

De beniwud, was dat zoiets?

Of toch meer dit?

Ach wat een luxeproblemen toch weer.

Als dit je grootste zorg is, heb je het makkelijk.
Leuke Beniwud, die bovenste. Bestaat die ook als knuffel?
Ik vind dit nou niet echt jonge vrouwen keuzes. Meer keuzes die voor alle mensen gelden. Werken is voor de meeste volwassenen een must, en als je kinderen krijgt samen met iemand kun je pas zien of er iets te kiezen valt qua werk, verdeling van werk en een 'relaxter leven' of niet.
quote:Zamirah schreef op 01 maart 2011 @ 11:53:

Leuke Beniwud, die bovenste. Bestaat die ook als knuffel?Weetniet. Ben Beniwud.
Trouwens ook met kinderen kun je nog kiezen om meer/minder te gaan werken en om je partner de deur uit te zetten (of hij jou). Het zijn geen keuzes voor de rest van je leven vind ik.
quote:Mlle_j schreef op 01 maart 2011 @ 12:05:

Trouwens ook met kinderen kun je nog kiezen om meer/minder te gaan werken en om je partner de deur uit te zetten (of hij jou). Het zijn geen keuzes voor de rest van je leven vind ik.neem aan dat je je kind niet meer de deur uit kunt zetten, daar zit je aan vast ook al belemmert dat je in je vrijheden en financieel
rare stelling. jonge vrouwen van tegenwoordig, wat versta je onder jong? ik ben 37 en heb meestal zelf mijn keuzes gemaakt. uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar niemand heeft overal en in alles keuze. das meer aanpassen naar de omstandigheden, hoewel ik dat ook zie als keuzes, binnen bepaalde grenzen natuurlijk.

je kan nog zoveel willen, maar het leven loopt nooit zoals gepland, dus vind ik zulke doelstellingen nogal kortzichtig. je kunt hooguit proberen een doel te bereiken, maar zonder flexibiliteit zal je leven nogal lastig worden.

en gelden keuzes niet voor mannen?
wij slapen nooit.
quote:Guinevieve schreef op 01 maart 2011 @ 11:07:

Vrouwistop, ben jij Carolien?Hoe zo?
[quote]Frankie33 schreef op 01 maart 2011 @ 11:50:

Beniwud... Komt me bekend voor

Typefout geeft aanleiding tot aparte plaatjes.
quote:dubiootje schreef op 01 maart 2011 @ 11:30:

Ik ben benieuwd of jij een onderzoekje aan het doen bent.Onderzoekje is groot woord. Ik vraag me af hoe jullie hierover denken.
quote:vrouwistop schreef op 01 maart 2011 @ 16:57:

[...]

Onderzoekje is groot woord. Ik vraag me af hoe jullie hierover denken.Nou geef het goede voorbeeld en steek van wal. Wat vind jij?
Dank voor jullie reacties tot zover.

Natuurlijk gelden keuzes ook voor mannen.

Uit de reacties maak ik op dat keuzes relatief zijn, Dat je wel van alles zou kunnen willen, maar dat je moet afwachten wat er van komt. Maar werkende weg kunnen zich misschien wel keuzemogelijkheden voordoen. En niet alles wordt gezien als een keuze: werk, partner, kinderen. Zijn ook vaak geen keuzes voor het leven. Flexibiliteit is belangrijk, omdat het leven nooit loopt zoals gepland.
De manier waarop je keuzes maakt is volgens mij een veel leukere vraag. Want iedereen moet keuzes maken toch? Jong, man/vrouw, oud?

Maak jezelf de keuzes of laat je andere mensen keuzes voor je maken (en heb je daar dan bewust voor gekozen). Zelf vind ik keuzes maken lastig, omdat er altijd een andere kant is..en moet je nu luisteren naar je hart of naar je verstand?

Ik ben het wel eens dat keuzes nooit zijn voor de rest van je leven. Je kunt en moet denk ik zelfs altijd de volgende keuze weer maken. Lastig hoor
vrouwistop, je bent niet echt origineel door ineens andermans teksten over te nemen.

verwacht eigenlijk een toelichting bij de keuzes die je neerzet.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 01 maart 2011 @ 19:37:

vrouwistop, je bent niet echt origineel door ineens andermans teksten over te nemen.

verwacht eigenlijk een toelichting bij de keuzes die je neerzet.Het gaat mij niet om originaliteit, maar om de bijdragen die er worden geleverd.
Wat betreft keuzes. Ik voel mijzelf verantwoordelijk voor mijn leven en wat ik daarmee doe. Daarvan ben ik mij steeds bewuster geworden en nu sta ik meer stil bij wat ik ervaar. Hoe iets voor mij is en dat meenemen in mijn keuzes. Dat is een ontwikkeling die ik de afgelopen jaren heb ingezet. Daarvoor zat ik met name in mijn hoofd. Ik pakte zaken aan en maakte keuzes zoals ik het heb geleerd. Natuurlijk zijn er ook omstandigheden die je niet kiest en soms is er gewoon geen ruimte voor eigen afwegingen. Maar ik denk wel dat je weer keuzes hebt in hoe je daarmee omgaat. Mijn insteek bij tegenslagen is doorzetten en niet zeuren. Dan heb je ook nog keuzes in abonnementen, verzekeringen en zo. Soms moet je wel, maar die keuzes ga ik zoveel mogelijk uit de weg.
quote:vrouwistop schreef op 02 maart 2011 @ 15:16:

Soms moet je wel, maar die keuzes ga ik zoveel mogelijk uit de weg.Op het moment dat ik iets 'moet' is er voor mij geen sprake meer van een keuze.
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Twee van de keuzes die je noemt stellen niet zo veel voor. Dat zijn dingen waarvoor je gaat of niet.

Als je gek genoeg bent op je vriend, dan ga je met hem verder. anders niet. Dan maak je een keuze vanuit je gevoel: je kiest hetgeen waarbij je je goed voelt.

Evenzo bij wel of geen kinderen. Dat doe je ook uit een diep gevoel. En als dat gevoel ontbreekt, dan ga je er dus niet voor, dan begin je niet aan kinderen.

Het zijn eigenlijk andere vlakken waar je keuzes in moet stellen zoals

- een druk sociaal leven

in combinatie met

- fulltime baan of parttime baan.

waaruit de vraag vloeit hoe graag en of je carriere wilt, want dat gaat niet parttime

- en dan ook nog sporten liefst minimaal 2x in de week

- vakanties, liefst 3x per jaar

etc etc.

En weet je, mensen kunnen niet meer kiezen. Ze willen het allemaal en leggen zichzelf daarmee zoveel op dat alles een must wordt en niets meer leuk is. Nooit tijd om ergens van te genieten want je bent met je gedachten alweer met het volgende bezig. Niet mijn soort leven, maar wel het leven van veel mensen.

Ze kiezen niet meer voor hetgeen wat het meest dichtbij staat, waar ze zich het best bij voelen. Want dan zijn ze bang dat ze iets missen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven