Assertiviteitscursus?

08-02-2011 17:49 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

iemand ervaring met een assertiviteitscursus?

Komen er vooral extreem gesloten personen naartoe?

En aan welke leeftijdscategorie moet ik denken?

ervaringen zijn altijd fijn om te horen
Hoi D.w.J,

Bedankt voor jouw verslag.
quote:iris1969 schreef op 27 februari 2011 @ 16:46:

Het is verschoven naar datum onbekend .Is dat niet stiekem een test om te kijken of je daar assertief mee omgaat?
Dames, ik kom weer even een verslag geven van de training van gisteren. Gisteren was nog een soort informatieve bijeenkomst. Hierbij werd de cognitieve therapie verduidelijkt.

We kregen informatie over RET (Rationeel Emotieve Therapie) en het ABC schema. ABC staat voor A -> Gebeurtenis B->Gedachten en C-> Emonionele gevolgen (en gedrag)

Het ABC schema kan je voor jezelf in stappen uitwerken. Ook heb je stap D en E. Bij E vul je in hoe je wenst te reageren, assertief dus. Het handigst is ook om met E te beginnen zodat je bij A weet (de situatie dus) wat het doel wordt. Ik hoop dat jullie me snappen

Het is mijn huiswerk en dus moet ik flink oefenen om het ABC schema onder de knie te krijgen. Het is super leerzaam omdat ik zo bewust word van mijn gedachten bij bepaalde situaties, en hoe ik er mee moet om gaan.

De volgende sessie (over 2 weken) gaan we rollenspellen doen.

Ik merk nu al dat ik assertiever word. ik heb vandaag nee kunnen zeggen op iets wat heel erg gevoelig ligt. Ik kreeg als beloning hele lieve en begripvolle reacties terug. Dat was echt heerlijk joh
Bedankt voor al jullie informatie!

Gisteren is bij mij mijn emmertje overstroomd en dat deed vreemd genoeg mijn ogen openen. Atijd alles inslikken om de lieve vrede te bewaren,tja...dat werkt natuurlijk niet. Vanochtend mij aangemeld voor een cursus en eind maart heb ik een intake gesprek, ben benieuwd! Zat net wat te googlen op asertiviteit en alle puzzelstukjes vallen op zijn plaats.....zo herkenbaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven