Gezondheid alle pijlers

Laserbehandelig littekens verwijderen door automutilatie?

03-03-2011 10:59 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met lasertherapie bij littekens die zijn ontstaan na automutilatie (onderarmen)? Is er misschien een andere behandeling die littekens echt minder zichtbaar maakt?
Je zou ook eerst bio-oil kunnen gebruiken, is iets goedkoper en schijnt ook goed te werken.

Ze verkopen het hier voor 10 euro.
nee geen laserbehandeling,wel microdermabraserie ofzoiets

en een gewone littekencorrectie
quote:Sopsie schreef op 03 maart 2011 @ 11:15:

Je zou ook eerst bio-oil kunnen gebruiken, is iets goedkoper en schijnt ook goed te werken.

Ze verkopen het hier voor 10 euro.

Hmmm ik betwijfel of dat helpt bij zware littekens,

het helpt hooguit bij zwangerschapsstriemen en ook niet eens
laser therapie kan helpen maar je zal moeten bespreken met je plastisch chirurg wat bij jouw littekens het beste werkt
Bio-oil is rond uit zonde van je geld, niet doen.

Ik heb ook litekens; en helaas is er niks tegen te doen. Met lasertheraphie kan het wat zachter worden, zowel qua kleur als structuur maar weg gaat het er niet mee. Als je echt diepe sneeen had zal je de littekens moeten accepteren. Bij de oppervlakkige sneeen kan het wel wat helpen, maar die zullen ook het mionst storend zijn. Littekens reductie (uitsnijden van littekens weefsel) heb ik ook laten doen, helaas is ook dat er niet mooier op geworden. Siliconen creme's doen ook weinig :(

Acceptatie is het toverwoord hier in.
Bedankt voor jullie reacties!
Ik ben toen ik klein was met mijn hoofd op de tafel gevallen.

Litteken aan mijn voorhoofd aan overgehouden, was altijd dik en rood. Bijna 20 jaar later weer een gat in mijn hoofd en toen kreeg ik het advies om calendula zalf van VSM te gebruiken. Dit heb ik ook op het oude litteken gesmeerd, 3x per dag een half jaar. Beide littekens zijn niet heel goed te zien. Weet natuurlijk niet of dit ook voor jou geldt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven