kat bedreigd

03-03-2011 20:20 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik woon sinds 2,5 jaar in een hele fijne wijk waar ik me helemaal op mijn gemak voel en nog nooit problemen heb ervaren.

Nu vind ik zojuist een briefje in mijn brievenbus:

"ik zeg jullie 1 maal, hou je kat vast anders is hij aan de beurt. dan maak hem dood"

Ik schrik hier nogal van. Vooral natuurlijk voor mijn kat, maar ook dat iemand uit mijn fijne wijk dus zoiets niet normaal tegen mij kan zeggen, maar dit op deze manier doet.

Hoe zouden jullie hierop reageren?
quote:mika65 schreef op 04 maart 2011 @ 12:03:

[...]

Ja juist dan spreek ik de eigenaar erop aan, maar ga de hond niet wat aandoenZeg ik ergens dat ik een kat wat aan zal doen? (O)(O)
En dan? Hebben jouw buren dan maar aan jouw verzoek te voldoen? Ik ga mijn katten niet binnenhouden omdat mijn buurvrouw vogeltjes wil lokken.
quote:Maja82 schreef op 04 maart 2011 @ 12:04:

[...]

Zeg ik ergens dat ik een kat wat aan zal doen? (O)(O)

Nee ik had je tekst verkeerd begrepen net als mac

Maar het komt wel bedreigend over
Komt door deze zin:

Als ik de kat die bij ons in het bloemperk ligt om op vogeltjes te jagen te pakken krijg doe ik het zelfde.

Na het verhaal van de mollenklem.
quote:Mac123 schreef op 04 maart 2011 @ 12:06:

En dan? Hebben jouw buren dan maar aan jouw verzoek te voldoen? Ik ga mijn katten niet binnenhouden omdat mijn buurvrouw vogeltjes wil lokken.

En als ik zeg ik ga mijn hond niet aanlijnen omdat de buurkinderen er bang voor zijn. Wat zeg je dan?

Als ik zeg ik zet zonder overleg een duiventil in mijn tuin, en het boeit mij niet dat die duiven bij de buren op het terras schijten, wat zeg je dan?

Als ik zeg ik zet zonder overleg 's nacht de muziek op 10 want ik heb een feestje, en het boeit me niet of de buren er last van hebben, wat zeg je dan?
Wat een naar verhaal, blij dat mijn dames de leeftijd hebben dat ze de tuin niet uitwillen, heeft ook met een verhuizing en dominante kater te maken.

Op mijn vorige adres heb ik wel eens een klacht gehad, maar dat gebeurde gewoon face to face zodat ik mijn excuses aan kon bieden en de schade kon vergoeden.

Ik vind het vooral laf dat ze je er niet eens op aan durven spreken en dan maar een dreigbriefje in je bus doen. Goed dat je naar de politie gaat.
quote:Mac123 schreef op 04 maart 2011 @ 12:08:

Komt door deze zin:

Als ik de kat die bij ons in het bloemperk ligt om op vogeltjes te jagen te pakken krijg doe ik het zelfde.

Na het verhaal van de mollenklem.Ow k had alleen de eerste x posts gelezen.
quote:Maja82 schreef op 04 maart 2011 @ 12:10:

[...]

En als ik zeg ik ga mijn hond niet aanlijnen omdat de buurkinderen er bang voor zijn. Wat zeg je dan?

Als ik zeg ik zet zonder overleg een duiventil in mijn tuin, en het boeit mij niet dat die duiven bij de buren op het terras schijten, wat zeg je dan?

Als ik zeg ik zet zonder overleg 's nacht de muziek op 10 want ik heb een feestje, en het boeit me niet of de buren er last van hebben, wat zeg je dan?

Als jij het bovenstaande gaat doen, bel ik de politie.

Als jouw buren een briefje in de bus doen om te vragen of je geen vogeltjes meer wilt lokken, want ze lopen ook door hun tuin?
quote:Mac123 schreef op 04 maart 2011 @ 12:06:

En dan? Hebben jouw buren dan maar aan jouw verzoek te voldoen? Ik ga mijn katten niet binnenhouden omdat mijn buurvrouw vogeltjes wil lokken.Ik hou mijn 5 katten binnen omdat ik niet vind dat ik een ander overlast mag bezorgen, eerlijk gezegd vind ik het asociaal om katten buiten te laten lopen en ze in de tuinen van anderen te laten wroeten.
quote:ronniemitchel schreef op 04 maart 2011 @ 12:13:

[...]

Ik hou mijn 5 katten binnen omdat ik niet vind dat ik een ander overlast mag bezorgen, eerlijk gezegd vind ik het asociaal om katten buiten te laten lopen en ze in de tuinen van anderen te laten wroeten.Als je zelf geen tuin hebt wel, dan is het asociaal. Ik hoop dat mijn buren geen last hebben van mijn katten en ik hoop ook dat we tot een oplossing kunnen komen mocht dit wel het geval zijn. Maar ik hoop dat ik normale buren heb die de katten niet mishandelen, maar wegjagen.
Mijn kat is sinds gisteravond pleite. Meestal staat hij smorgens te jammeren voor de deur maar nu stond er niks. En nu maak ik me zorgen dat er iets is gebeurt, van wat ik hier zo lees brrr
Erg vervelend zeg, zo´n briefje. Ben je er al achter van wie hij komt?

Ik zou je kat zeker even binnen houden. En verder zou ik je tuin katproof maken of een ren maken. Dan kan ie toch naar buiten zonder anderen overlast te bezorgen.

Hoewel ik dreigementen of een kat wat aandoen echt belachelijk vind, ben ik wel van mening dat mijn dieren anderen geen overlast hoeven bezorgen. Ik heb daarom een ren in mijn tuin, zodat mijn 3 katten toch naar buiten kunnen zonder anderen overlast te bezorgen.

Wij hebben ook een hele fijne buurt, maar toch hoor ik de buren regematig klagen over de 3 katten van mensen die een paar huizen verderop wonen. Katten hebben nl de 'prettige' gewoonte hun behoefte niet in de eigen tuin te doen, maar in die van de buren. Dus ik kan me best voorstellen dat je daar als buren niet blij mee bent. Gelukkig zijn de buren hier niet zo dat ze de katten wat aandoen (want dan hadden ze dat vast allang gedaan na zoveel jaren).
Ik zou het briefje aan de eerste de beste lantaarnpaal hangen met de boodschap dat de politie al gebeld is en als men zo'n grote mond heeft maar even persoonlijk aan moet bellen en dat je voor de duvel en zijn ouwe moer niet bang bent en je niet laat intimideren.

( of nee, dat zou ik doen)
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
quote:Mac123 schreef op 04 maart 2011 @ 12:17:

[...]

Als je zelf geen tuin hebt wel, dan is het asociaal. Ik hoop dat mijn buren geen last hebben van mijn katten en ik hoop ook dat we tot een oplossing kunnen komen mocht dit wel het geval zijn. Maar ik hoop dat ik normale buren heb die de katten niet mishandelen, maar wegjagen.Ik heb een tuin, maar onze katten zijn onze verantwoording en als je niet wilt dat anderen jouw huisdieren niets aan doen dan zorg je dat jouw huisdieren een ander niet tot last zijn, zo simpel is het.
quote:pepexx schreef op 04 maart 2011 @ 12:28:

Ik zou het briefje aan de eerste de beste lantaarnpaal hangen met de boodschap dat de politie al gebeld is en als men zo'n grote mond heeft maar even persoonlijk aan moet bellen en dat je voor de duvel en zijn ouwe moer niet bang bent en je niet laat intimideren.

( of nee, dat zou ik doen)

Om dan even later je kat alsnog gewond/vermoord aan te treffen?

wat denk je er van om gewaarschuuwd te zijn en je dier binnen te houden.
quote:ronniemitchel schreef op 04 maart 2011 @ 12:34:

[...]

Om dan even later je kat alsnog gewond/vermoord aan te treffen?

wat denk je er van om gewaarschuuwd te zijn en je dier binnen te houden.Uiteraard even je kat binnenhouden, geen risico nemen.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
*
*
Naast de tip om naar de politie te gaan, hier nog een leuke tip:

Kopieer de bedreiging plak het kopietje op een rood velletje. Schrijf op het rode gedeelte (onderaan) 'Wil de laffe bedreiger nog even contact met mij opnemen. De politie vraagt mij naar jouw signalement"

Hang dit A4'tje overal op waar maar mogelijk is en waar mag (supermarkten, winkels, etc).

Ik zou zo'n bedreiger echt niet serieus nemen en 'm daar belachelijk maken waar maar mogelijk is.

Verder wel goed op je kat letten.

Edit

Lees net hierboven een soortgelijke tip...........oeps mosterd
Dank jullie wel voor jullie reacties!!!

Ik heb nog steeds geen idee van wie dit briefje afkomstig en is.. heb met de wijkagent en een aantal buren gesproken, maar alle buren zijn even verbaasd en het er helemaal over eens dat dit niet veel te ver gaat.

Ik heb mijn kat buiten lopen omdat ze dat graag wil en ik ervan uit ging dat wanneer iemand hier last van heeft, dit netjes gezegd wordt tegen mij, zodat ik een andere oplossing kan bedenken. Het had ook goed gekund dat niemand er last van had, waarom zou ik haar dan binnen laten??

Ik snap helemaal dat mensen er last van kunnen hebben en ik vind het ook erg vervelend dat dit blijkbaar het geval is.

Mijn probleem is de manier waarop dit gebeurt....

Maar ik denk dat iedereen zich dit wel voor kan stellen..
Wel raar dat zo'n briefje ineens uit de lucht komt vallen. Want dit moet toch ergens vandaan komen en er met toch eerder iets zijn voorgevallen?

Ik zou als ik jou was het risico niet nemen dat je kat op ene dag niet meer thuis komt en jij nooit meer zult vernemen wat er mee gebeurt is. Ze wil misschien wel graag weg maar ze heeft dat briefje ook niet kunnen lezen....

Kennelijk is er toch wel iemand die er last van heeft gehad.
Als een van de buren die je gesproken hebt dit heeft gedaan zal hij natuurlijk verbaasd reageren.

En naar aanleiding van het verhaal van Maja, een paar jaar nadat mijn poes dus dood was gegaan na de mollenklem, bleven de andere twee katten, haar ouders, buiten komen. In onze tuin was blijkbaar in een van de bomen een nestje met merels gekomen. Hier was iets fout gegaan, want we hadden opeens drie merelskuikens op de grond zitten, ipv veilig in een nest ergens tussen te takken. Pa en ma merel bleven eten voor de nog niet vliegende kinderen zoeken en ze zochten ze door middel van een lokroep. De kuikens zaten steeds ergens anders in het struikgewas en tjilpten terug. Mijn moeder en ik hebben soms wel een uur lang stil in de tuin gezeten om hiervan te kunnen meegenieten.

De ouders van de mollenklemkat hebben die kuikens van de merels nooit wat gedaan. Heel gek, want ze kwamen wel eens thuis met muizen of vogels, maar deze kuikens waren blijkbaar te makkelijk om te vangen, want het is wel eens voorgekomen dat mijn moeder en ik naar het contact zoeken van moeder en kuiken hebben gekeken terwijl een van de katten gewoon naast ons in het gras lag.
quote:mika65 schreef op 04 maart 2011 @ 12:18:

Mijn kat is sinds gisteravond pleite. Meestal staat hij smorgens te jammeren voor de deur maar nu stond er niks. En nu maak ik me zorgen dat er iets is gebeurt, van wat ik hier zo lees brrrIs hij al terug?
quote:Redhair schreef op 04 maart 2011 @ 23:22:

[...]

Is hij al terug?Lief dat je het vraagt, maar nee hij is nog niet terug. ik maak me ook grote zorgen. Hij is nog maar 10 maanden
Ik hoop dat hij snel weer terug komt, Mika.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven