Kind in je uppie?

30-09-2009 18:58 3310 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben er ook weer.

Wordt denk ik wel tijd voor een (jaja...) schema, want ik ben de draad echt even kwijt!

Ik zet mezelf er in, en wie wil: kom maar door!

NaamLeeftijdAl begonnen?Waar/hoeAl kinderen?OverigVinyl33NeeStart februari 2011 (als het nog lukt) anders maart bij Geertgen. Nee--Chilles38jaGeertgen/eigen donor Nee--Malaika240jaDonor via internet Nee1e inseminatie geëindigd in miskraam.Mama0331NeeOriënterend liefst bekende donor Ja, 1--Zoeter32NeeIntake gehad bij Geertgen NeeSun7634NeeStaat op 2 wachtlijsten nl Rijnstate & St GeertgenNee--Sokpop33Nee/oriënterend/eind oktober naar workshopliefst zi met bekende donor Nee--Superwoman2237Ja,Bekende donor en Denen als back-up via Geertgen NeeIk wed graag op meerdere paardenEmmetjebee39JaOnbekende donor NeeMeerdere tweelingen in de familieJive39JaNa aantal pogingen met bekende donor nu gestopt. Beraadt zich op plan BNeeDe aanhouder wint!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou, het heeft een tijd geduurd voor ik dit topic durfde te openen, bang voor (ver)oordelen? Maar bij deze toch maar...

Mijn laatste echte relatie is bijna 7 jaar geleden geëindigd. Hierna heb ik nog 2 kortdurende relaties gehad die niet echt standvastig bleken te zijn, ookal had ik dat graag anders gezien.

Mijn kinderwens daarentegen is zeer standvastig, en wordt met de jaren alleen maar groter. Het laatste jaar denk ik er ook steeds vaker aan om deze misschien alleen in vervulling te laten gaan. Maar die gedachte vind ik ook wel wat eng.

Ik ben nu 32. Aan de ene kant zou je denken: je bent nog jong genoeg om iemand tegen te komen en een gezin mee te starten tzt.

En dat is misschien ook wel zo maar de andere kant van mij zegt dat dat de afgelopen 7 jaar ook niet is gelukt, dus waarom nu ineens wel.

Mijn hoofd is een warboel van dilemma's. Het fijne is dat vrienden er de laatste tijd zelf ook wel over beginnen en dat maakt te rustiger. Er zouden veel mensen achter me staan als ik deze stap zou nemen als ik het zo hoor. Maar het maakt mijn gedachten nog niet rustiger.

Kan ik het een kindje aandoen om zonder vader op te groeien? Ben ik niet ongeduldig omdat ik 'nog maar' 32 ben, en nog tijd heb. En aan de andere kant: ik wil geen oude moeder worden. Moet ik dan eerst 38 zijn voor een dergelijke stap gerechtvaardigd is?

Een kind alleen zal niet makkelijk zijn, en ook zwaar. Maar de stap alleen nemen zal wel een bewuste keuze zijn, dus anders denk ik als dat je plotseling alleen achter blijft met een kind.

Anyway, zoals je hoort: deze kikker is in de war!

Wie kan me van nuchter advies voorzien, van positieve en negatieve verhalen? Wie helpt me de chaos te ordenen?

*Zal ik dit topic plaatsen? Zal ik niet? Ja, ik druk op verzenden...*
hi allemaal...

even heel kort. haal zo mijn donor op van het station. en dan gaan we de pilot versie doen :-)

ben toch best nerveus merk ik.

Mijn ei wilde ook maar niet vallen van de week. Vanochtend was dag 19. Maar goed. Na vanavond voelt alles anders, denk ik. Dan is de kop eraf. En vind ik het waarschijnlijk niet meer zo raar. VOnd het namelijk best confronterend toen ik aan het 'oefenen' was. Lag ik daar op bed... opeen overviel me zo'n triest gevoel. Kon het gelukkig vrij snel van me af zetten, maar was niet heel tof.

Dus zondag kan ik 'mijn eerste keer' met jullie delen..:-)

@jive, wat de testjes betreft, heb nu verschillende gebruikt, en vanochtend gaf de digitale direct een smiley aan. Vanmiddag nog wel een controle test gedaan met een midstream test (die kun je toch ook in een bakkie houden? Zo dun zijn ze niet, namelijk ....) Maar die gaf mooi niets aan. Ook geen controle streep. Ik ga dus de volgende maand een proef doen. Een aantal dagen van beide versies een test om echt te zien welke het beste werkt. Dat geeft me meest geruste gevoel om mijn ei niet te missen :-)

god, wat kun je er druk mee zijn...

Maar goed, ik taai af naar mijn Golden Delivery Boy... Spreek jullie allen later....

en gaan we nou ook samen lunchen :-)?
Hoi hoi,

Wat leuk dat ook nieuwkomers zich kunnen aanmelden voor 6 maart! Helaas kan ik niet, maar ik vind het wel heel fijn om met jullie te kunnen praten en jullie allemaal zo te volgen. Malaika heb ik dan wel 1 keer gezien bij de workshop van Babera, maar verder ben ik toch soms ook wel nieuwsgierig naar de gezichten bij de verhalen. En gewoon het er vrij over kunnen praten vind ik wel erg prettig.

Vandaag ben ik weer bij Geertgen geweest. Voor de psychische 'keuring' zeg maar. Een erg prettig gesprek gehad en ook het vervolg gesprek met de arts was weer heel fijn. Zelf had ik wel de instelling van vertel me alle opties nog maar een keer en noem de voor- en nadelen maar. Misschien dat het hierdoor is dat ik het ondanks dat ik mijn keuze eigenlijk al heb gemaakt me niet betutteld voelde. Al mijn vragen over eiceldonatie werden weer gewoon behandeld. Misschien dat het er ook aan ligt welke arts je hebt?

Mijn uiteindelijke keuze moet ik doorgeven op 30 maart. Voor mijzelf weet ik het eigenlijk al zeker dat ik aan wederkerigheid en dus eiceldonatie ga doen.

Er is dan inderdaad de kans dat een andere vrouw eerder zwanger is. Maar in principe moet ik goede eitjes hebben, mocht een andere vrouw er zwanger van raken, Dit wil dan ook wat zeggen over mijn mogelijke zwangerschap. De kans om zwanger te worden van je eigen eitjes is altijd groter. Mocht dat niet gelijk zijn, dan is er geen reden om aan te nemen dat dat niet zou lukken. Tja en mocht ik een uitzondering op die regel zijn dan denk ik dat ik sowieso bij het niet zwanger kunnen raken, heel erg veel te verwerken zou hebben. Misschien zou ik zelfs wel naar een draagmoeder gaan zoeken dan ofzo.....maar laat ik niet op dat soort zaken voor uit gaan lopen en angsten gaan creeeren die helemaal niet nodig zijn....

Het aantal eitjes dat geoogst wordt, wordt sowieso voor ons beide gedeeld. Bij mij wordt maar 1 eitje teruggeplaatst en de rest wordt ingevroren. Dat kan gebruikt worden voor een tweede of derde poging of anders een tweede kindje, mocht ik dat in de toekomst toch graag willen.

De periode dat ik hormonen zal moeten spuiten zal waarschijnlijk ook 'maar' 14 tot 21 dagen zijn en het aantal echo;s zal dan ook een tweetal per week zijn waarschijnlijk. Ik vind het tot nu toe allemaal goed te overzien en het lijkt me momenteel goed te doen.

Na vandaag ben ik in ieder geval extra opgelucht. Ik ben in de running en ik heb een werkelijke kans om 'snel' mama te worden. (met snel bedoel ik, dat ik niet perse een man moet zoeken en blablabla)

Wordt vervolgd!

ps: Heftig die twee lesbiennes die geld gaan eisen zeg. Hebben jullie dat gelezen? Het enge hieraan vind ik, dat ik bang ben dat ze hiermee mannen gaan afschrikken met het wel willen doneren. Als dit lukt voor de twee dan zijn er misschien nog minder mannen die wel willen doneren.... artikel op ad.nl
hoi iedereen,

ik lees hier vaak mee, ben erg benieuwd naar jullie overwegingen en keuzes. Ik ben ook bij Geertgen in behandeling. Ik ben door de keuringen heen en ga aan wederkerigheid doen. Ik heb gedacht aan eiceldonatie, maar ben bang voor de lichamelijke gevolgen. Gelukkig bood iemand (die niet aan mijn profiel voldoet) aan om voor mij te doneren.

Zo worden er hopelijk nog veel meer mensen gelukkig!

@ zoeter: ik heb begrepen dat je bij eiceldonatie ook mag aangeven dat je wil dat je gedoneerde eicellen pas gebruikt worden nadat je zelf zwanger geworden bent. Misschien dat dat iets prettiger zou voelen?
Niet gelukt...

En nu dus lastige keuzes maken (alleen daarvoor al hoopte ik dat het raak zou zijn ...)

Zondag is al snel! Tot dan!
Hè verd*mme, Innova! :(

Zondag 14 uur, same place?! Maakt toch niet uit wie er nog wel of wie er niet hoeft te lunchen, wat mij betreft dan... Ik kom met genoeg geld voor eten. ;)
Breda, als je zin hebt om mee te lunchen zondag, dan mail je me maar!
@Innova: shit shit. Sterkte met de keuzes

@Chilles: bij jou nog alles goed?? Hoe voel je je?

@allen: zondag 14.00 uur same place is prima wat mij betreft

Jeetje, moest even bijlezen na een weekje sneeuw. Iedereen bedankt voor de reacties op mijn vraag over de hormoonpillen. Heb besloten er nog een paar maanden voor te gaan. Als ik de pillen (Clomid) slik, blijf ik ook onder behandeling van de gynaecoloog. Dubbel goed dus. Weet ik in ieder geval dat de inseminatie echt kans van slagen heeft.
'Bezorgd' en misselijk, dat is denk ik de beste samenvatting. Nog 7 nachtjes voor ik iets meer weet...

Ik denk dat het goed is, Malaika! Go 4 it any which way u can!
@ Jive: inderdaad. Het kwam opeens zo dichtbij dat ik me opgejaagd voelde, dus die opleiding die ik nog wil doen, is een goede tijdslimiet om me aan vast te houden

Ik duim voor alle bijna-echt-zwangeren
Hallo allemaal,

Ik heb een tijd geleden op dit topic gereageer. Ben 38 en een grote kinderwens. Een goede vriend gevraagd, hij reageerde erg enthousiast maar is helaas op zijn besluit teruggekomen. Het heeft even geduurd om de teleurstelling te verwerken maar kinderwens blijft aanwezig, en nu, nu heb ik een donor gevonden en ik heb rust en hoop maar tegelijkertijd ook weer het eeuwige dilemma wat voor mij erg zwaar weegt. Kan ik het maken om bewust te kiezen om een kindje te krijgen (mocht het lukken) zonder een papa. Vind het een moeilijke beslissing. Ik heb met iemand gesproken die het ook alleen gedaan heeft, heeft een positief gevoel op mij gehad maar wat blij blijft is dat haar kindje het toch moeilijk heeft gehad. Ik weet het even niet. Mijn hart zegt ja, mijn verstand ook maar niet zo volmondig.
Even snel een berichtje van mij. Ik had vanmiddag, best onverwachts eigenlijk, een positieve ovulatie-test in handen! Donor kan nu elk moment voor de deur staan...!

Spannend!!!!!!!!! Het gaat nu voor mij dus ook écht beginnen!!!
Succes, Snoezeltje!!
succes snoezeltje

innova....Kauutee... en niets anders. Ik heb hard voor je geduimd.

We gaan het er zondag maar eens weer uitgebreid over hebben.

Malaika. Goed van je dat je het toch nog een paar maanden probeert. Je komt vanzelf intrinsiek jouw 'moment' tegen. Dat geloof ik heilig.

Fijn om jullie allemaal weer te zien.

Kan iedereen weer even haar hart luchten. LIjkt me weer tijd worden.

Vond mijn eerste keer retespannend, maar vooral buitengewoon emotioneel. Ben erg benieuwd of enkele van jullie dat ook zo hebben ervaren met een 'bekende' donor.

tot zondag!
Hoi allemaal,

Eind oktober heb ik me aangemeld bij KIDAmsterdam en nu kreeg ik een mailtje dat ik over 2 weken voor de keuring mag komen.Natuurlijk is dit wat ik wil, maar ik ben toch een beetje in paniek, herkennen jullie dat? Is het wel verstandig? Mag ik wel alleen een kindje op de wereld zetten?Kan ik wel alleen voor een kindje zorgen? En wat als ik toch nog een leuke man tegen kom? Allemaal vragen die constant door mijn hoofd schieten. Stel dat ik door de keuring heen kom, zal het dan nog lang duren? Kan niets van wachtlijsten vinden.

Mijn hele leven weet ik al dat ik moeder wil worden, maar toch maakt het me wel verdrietig dat ik het alleen ga doen.
Tot zondag!
Herkenbaar hoor Milou, zelfde twijfels heb ik ook gehad, en soms nog steeds!

Kom je ook zondag?

PS. zondag: ik heb een adres, maar was het nou 13 of 14 uur?
Hi Milou,

Jij hebt je ook bij KIDCentrum aangemeld, wat mag je al snel voor een keuring komen. Spannend!

Ik heb me daar ook aangemeld en hoop dat het allemaal vlot verloopt, nu ik eenmaal de knoop heb doorgehakt kan het voor mij niet snel genoeg gaan. JA JA I DID IT!!!!

Maar jouw twijfels en vragen komen me ook heel erg bekend voor haha.. het is ook allemaal zo dubbel. Ik wil heel graag een kindje maar het liefst had ik het natuurlijk toch anders gezien..met een partner, misschien iets jonger..tja zo is het niet gelopen en hopelijk mag ik het dan op deze manier doen en daar kijk ik heel erg naar uit, maar maakt me ook wel een beetje verdrietig, angstig en kwetsbaar. Maar dat heb ik er allemaal wel voor over hoor.

Milou veel succes met het gesprek, laat je nog weten hoe het is gegaan?
14, Kikker!

Succes voor iedereen die net weer een nieuwe ronde begonnen is (in welke fase dan ook)!

(Nogmaals: ook "nieuwe meiden" zijn welkom bij de lunch overmorgen: chilles72@gmail.com voor de adresgegevens )

Hier: m i s s e l i j k ! ;)
Chilles, bedankt voor je uitnodiging voor de nieuwe meiden, en niet lullig bedoeld maar ik vind het moeilijk om als nieuwkomer binnen te vallen in jullie topic. Ik heb een aantal weken geleden een reactie geplaatst en Vinyl was zo aardig om te reageren maar de rest niet, gisteren ook een reactie geplaatst en begrijp het ergens ook wel, ik zit nog in de fase, ondanks dat ik een donor heb gevonden, dat ik nog definitief de keuze moet maken en dat ik ergens nog een dilemaa heb maar als ik dan lees dat nieuwe meiden welkom zijn, ik heb mij niet zo welkom gevoeld op het forum, en nogmaals begrijp het wel, ik ben nog niet concreet bezig maar ik vind het wel een beetje jammer en wou het toch even kwijt.

Wil jou en iedereen wel veel succes wensen met het waarmaken van de kinderwens.
Tot zondag dan om 14 uur! Veel zin jullie weer te zien!

@cappi: vervelend dat je je niet welkom voelt. Een aantal van ons schrijft al meer dan een jaar op dit forum, we reageren inderdaad niet meer overal op en zijn meer betrokken bij elkaar dan bij nieuwkomers. Zo werkt dus blijkbaar ook groepsdynamica online, maar als we zeggen dat mensen welkom zijn bij de meet, dan bedoelen we dat ook hoor!
Goedemorgen,

Ik voel me meteen aangesproken als ik het berichtje over de meet lees en daarbij een uitnodiging voor de "nieuwe meiden"

En ik had het erg leuk gevonden om jullie ervaringen in real life te horen, maar helaas heb ik al andere plannen. Veeeel plezier morgen.
Misselijk is goed Chilles, wat super!

En Cappi: sorry, ik merk ook dat ik niet op iedereen (meer) kan reageren, maar je bent absoluut welkom.

Kom morgen gewoon, ik heb de meiden (op 1 of 2 na) ook niet eerder gezien, dus je bent dan net zo nieuw als ik!

(en ik denk dat ik diegenen die ik eerder zag, niet meer herken )
Nog meer die morgen uit Utrecht gaan trouwens?

Samen treinen?
Hallo meiden,

Mijn reactie gisteren was misschien een beetje kort door de bocht,mijn excuses en ik snap jullie ook, is een langlopend topic waarbij jullie met merendeel toch een contact hebben opgebouwd en dat het niet bewust is dat jullie niet gelijk op een nieuwkomer reageren, had ik waarschijnlijk ook niet gedaan maar was op zoek naar lotgenoten, klinkt negatief mbt het onderwerp. Het merendeel in mijn omgeving staat achter mijn keuze om het alleen te doen maar ik kwam hier om soortgelijke ervaringen op te doen en heb weleens zelf een topic geopend maar werd elke keer erop gewezen dat er een soortgelijke topic bestond deze, en dan plaats je een reactie en dan wordt er nauwlijks tot niet gereageerd, nogmaals geen verwijt want ik snap het wel maar ik vind het een beetje lastig. Ik wil bij deze iedereen veel succes wensen met het waarmaken van de kinderwens.
Kom je dan ook morgen Cappi? Zou ik leuk vinden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven