Agree or disagree

06-03-2011 17:35 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb een moeizame relatie van 5 jaar.

Twee weken terug hadden we een goed gesprek had over hoe het nu verder moest.

Het moeizame komt vooral van mijn kant, omdat ik veel ruzie maak en dat uitlok.

We hadden besloten er voor te gaan.

Toen werd ik paar dagen later jarig.

Ik kreeg niks van hem, met als reden: dat ik eerst een tijd goed m'n best moet doen.

Ik vind dit erg onredelijk en voel me gekwetst hierdoor. Vriendinnen snappen dit.

Hij ziet dit niet en blijft bij z'n standpunt. En zegt dingen als: Waar maak je je druk om, om zo'n kado.

Nu kan ik hier overheen stappen, maar wat als de volgende keer weer iets gebeurt wat mij terecht kwetst, en waarbij hij weer vindt dat hij gelijk heeft.
Het is eigenlijk van kwaad tot erger gegaan.

In het begin accepteerde hij mijn onzekerheid en gevolgen daarvan. Hij is steeds meer grenzen gaan stellen.

Ik weet dat ik eruit moet stappen, en niet meer in discussie moet gaan. Maar ook dat heb ik hem gezegd vanavond. Dat ik er aan zit te denken ok uit elkaar te gaan. Werd hij weer boos, dat hij 5 jaar energie in mij gestoken heeft.

Ik kom denk ik wel over als naief, maar ik weet het ff allemaal niet meer.

Jullie hebben gelijk, als ik wil dat het verandert, zal ik dat moeten afdwingen, en weg gaan.
quote:talulabelle schreef op 06 maart 2011 @ 23:05:

Het is eigenlijk van kwaad tot erger gegaan.

In het begin accepteerde hij mijn onzekerheid en gevolgen daarvan. Hij is steeds meer grenzen gaan stellen.

Dat is ook wel goed van hem als ik eerlijk ben

Een relatie bouwen op jouw onzekerheid gaat 100% zeker niet werken,

Jij zal je onzekerheid aan moeten pakken, maar om je nou gaan op te voedden...neuh, dat vind ik nog steeds heel en heel kinderachtig

Ik weet dat ik eruit moet stappen, en niet meer in discussie moet gaan. Maar ook dat heb ik hem gezegd vanavond. Dat ik er aan zit te denken ok uit elkaar te gaan.

Je zit eraan te denken?

Wanneer is bij jou de maat vol dan?

Werd hij weer boos, dat hij 5 jaar energie in mij gestoken heeft.

En toen heb je hem niet gezegd dat hij helemaal uit vrije wil bij je is gebleven?

Dat je hem niet met een pistool op zijn hoofd hebt gedwongen om bij je te blijven?

Ik kom denk ik wel over als naief, maar ik weet het ff allemaal niet meer.

Maar WAT weet je dan niet meer?

Jullie hebben gelijk, als ik wil dat het verandert, zal ik dat moeten afdwingen, en weg gaan.

Maar waarom doe je dat dan niet, waar ben je zo bang voor

Wat is er zo vreselijk eng aan om een tijdje alleen te zijn, zodat je in alle rust kan werken aan je problemen?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik heb gezegd dat het zijn keus was om bij me te blijven. Zei hij weer dat hij er te weinig voor terug heeft gekregen, dat ik dat niet heb laten zien.

Ik ben bang voor de vele trappen na van zijn kant. En ik ben begonnen met werken aan m'n eigenwaarde, maar op dit moment is die weer 0,0.

Bang dat ik het alleen niet kan, maar wel de verantwoordelijkheid heb voor mijn dochter. Dus ik zal wel moeten.

Ik ga zo slapen.
quote:talulabelle schreef op 06 maart 2011 @ 23:26:

Ik heb gezegd dat het zijn keus was om bij me te blijven.

Het zou JOUW keus moeten zijn om de relatie te stoppen hoor, jij bent ongelukkig

Zei hij weer dat hij er te weinig voor terug heeft gekregen, dat ik dat niet heb laten zien.

Das zijn probleem, dan had HIJ op moeten stappen als hij er zo weinig voor terug kreeg toch?

Ik ben bang voor de vele trappen na van zijn kant.

Wat voor trappen?

Je neemt een ander telefoonnummer, wipt hem van je social media sites en klaar!

En ik ben begonnen met werken aan m'n eigenwaarde, maar op dit moment is die weer 0,0.

En zo lang je bij hem blijft gaat je eigenwaarde ook niet groeien.

Jullie zitten in een compleet scheef gegroeide relatie waarbij alle vormen van gelijkwaardigheid ver te zoeken zijn

Bang dat ik het alleen niet kan, maar wel de verantwoordelijkheid heb voor mijn dochter. Dus ik zal wel moeten.

Tuurlijk, iedereen kan alleen zijn, dus jij ook

En bovendien, je bent niet alleen je hebt je prachtige dochter nog!

Ik ga zo slapen.Weltrusten
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
De regie van jouw leven heb je uiteindelijk zelf in handen en niemand anders.
Talulabelle, heb je iemand in je omgeving om dit mee te bespreken?

Het lijkt me in jouw geval een goed idee om eens contact op te nemen met maatschappelijk werk. Zij kunnen je helpen met het uit de knoop halen van je gedachten en gevoelens.

Daarnaast kunnen ze praktische hulp bieden bij óf uit elkaar gaan, óf op een betere manier bij elkaar te blijven.

Je hebt een kind en dus ook een hoop verantwoordelijkheden. Om dat goed te doen heb je een flinke dosis zelfvertrouwen nodig.

succes
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Wat een vreemd topic.

Waarom wil jij van hem een cadeau?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Je bent bang voor de trappen die hij na geeft, nou dat meid dat kan enkel maar beter worden als je hem niet meer om je heen hebt!

Hoor je van je man niet blij te worden?
In een relatie blijven hangen omdat je bang bent om alleen te zijn. Ik vind dat erg onvolwassen klinken voor een volwassen moeder van een dochter.

Jullie hele relatie komt overigens heel onvolwassen over. Het uitlokken van ruzies en zijn reactie daarop door je geen cadeau te geven laat wel blijken dat hij de balen heeft van je gedrag, ook al vind ik zijn reactie ook niet echt normaal. Laat hij dan de boel dan wel op een normale manier aanpakken. Maar daar is hij dus niet toe in staat. Actie geeft reactie. Wie zich kinderachtig gedraagt in zijn ogen, krijgt op een gegeven moment ook kinderachtige reacties, zoals dit bv.

Leuke relatie TO moet je vooral in blijven hangen. Je redt het heus wel samen met je dochter, echt. Sterkte.
Je best doen voor een kado voor je verjaardag??????? Is ie gek geworden????? Bij een verjaardag hoort een kado. Punt. Geen discussie over mogelijk. Hoe klein dat kado ook mag zijn.

Laat hem maar zijn best doen om jou als kado te houden! Zo niet: weg met deze man!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven