Agree or disagree

06-03-2011 17:35 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb een moeizame relatie van 5 jaar.

Twee weken terug hadden we een goed gesprek had over hoe het nu verder moest.

Het moeizame komt vooral van mijn kant, omdat ik veel ruzie maak en dat uitlok.

We hadden besloten er voor te gaan.

Toen werd ik paar dagen later jarig.

Ik kreeg niks van hem, met als reden: dat ik eerst een tijd goed m'n best moet doen.

Ik vind dit erg onredelijk en voel me gekwetst hierdoor. Vriendinnen snappen dit.

Hij ziet dit niet en blijft bij z'n standpunt. En zegt dingen als: Waar maak je je druk om, om zo'n kado.

Nu kan ik hier overheen stappen, maar wat als de volgende keer weer iets gebeurt wat mij terecht kwetst, en waarbij hij weer vindt dat hij gelijk heeft.
quote:talulabelle schreef op 06 maart 2011 @ 17:35:

Ik heb een moeizame relatie van 5 jaar.

Het moeizame komt vooral van mijn kant, omdat ik veel ruzie maak en dat uitlok.↑↑↑

Zie bovenquote:Frankie33 schreef op 06 maart 2011 @ 18:49:

En jij lokt ruzies uit?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Jeetje, dit geloof je toch niet?! En jij laat je zo behandelen?

Doe je zelf lekker je vrijheid kado!
quote:Jaja007 schreef op 06 maart 2011 @ 19:08:

[...]

↑↑↑

Zie boven

[...]

Ja? wat wil je daarmee zeggen???

Ik betwijfel ook of zij ruzie uitlokt... Of dat hij niet spoort, het niet geven van een kado omdat zij dit eerst zou moeten verdienen is in elk geval zeer bijzonder te noemen en past volgens mij niet in een gelijkwaardige relatie
Krijg je ook geen eten voordat je je handen hebt gewassen?

Wat een kul zeg, het lijkt wel of hij een kleuter aan het opvoeden is.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb nooit kunnen geloven, dat ik de moeite waard ben. Als mensen om me geven ,. geloof ik ze oprecht, alleen het komt niet bij me binnen.

Met mijn vriend is alles in het begin heel snel gegaan, en toen we samen woonden, twijfelde ik nog meer of hij echt wel om me gaf.

Met uitlokken bedoel ik: wantrouwig, beschuldigend, claimend gedrag.

Dan kregen we ruzie, en dan ging het weer een tijd goed, en dan werd ik weer bang ( het goede kon ik niet geloven)

Door al die ruzies en ook door wat er nu gebeurd is, kan ik eigenlijk helemaal niet meer geloven dat hij van mij houdt.

.Ik zal heel eerlijk zijn. Hij begrijpt dus niet dat ik me druk maak om een kado. Hij zegt ook: Oh het gaat je alleen maar om kado's.

Laat staan dat ik nu om die reden de relatie verbreek.

Ik durf het niet aan.

We hebben wel 1 kindje, en ja ik weet dat het niet verstandig is om een kind te krijgen in een onstabiele relatie.

Daardoor vind ik het ook moeilijk die keuze te maken.
Ik heb ook zo'n relatie gehad. God, wat ging dat allemaal moeizaam. Maar in het begin was het leuk en daar keek ik steeds op terug en maar hopen dat het ooit weer zo leuk zou worden.

Mja, niet dus. Een relatie hoeft niet moeizaam te gaan hoor, ik dacht ook dat het erbij hoorde. Ik "hield" zoveel van hem. Wat was dat zonde van mijn tijd zeg.
Talulabelle ... wat wil je? Wat is het precies wat je wilt? En vertel het alsjeblieft in drie woorden of zinnen.
Ik zou zijn eten niet meer koken, totdat hij heeft laten zien dat hij zijn best kan doen....

Ik zou zijn kleren niet meer wassen, totdat hij het verdient heeft.....

Ik zou niet meer tegen hem spreken, totdat hij zijn excusses aangeboden heeft......

Ik zou uberhaupt niet meer bij hem willen zijn, totdat hij heeft laten zien dat hij het waard is....

Man, wat een kinderachtige vent!
het gaat ook niet om het kado. Het gaat om zijn reden waarom hij geen kado voor je gekocht! En dat moet je hem duidelijk maken en als je relatie nog een kans wil geven, misschien hulp zoeken met het communiceren met elkaar en hoe jullie met elkaar om willen gaan.
Ik wil weten of ik dit moet pikken of niet. Of ik moet denken, ik ga er nu weer bovenop komen en voorkom daarmee zulke situaties, met het risico dat er toch weer zoiets voordoet.

Of dat we uit elkaar gaan, en liselore, zodra ik hem dat duidelijk maak, dat het om de reden gaat, vervalt hij dus in zeggen dat het mij alleen maar om een kado gaat etc.

Bedankt voor jullie reacties!

Sorry dat ik niet op iedereen apart reageer, maar voel me erg gesteund.
Talulabelle, die moeizame relatie van 5 jaar komt niet alleen omdat jij zo moeilijk doet. Jij hebt vast een boel dingen waaraan je zou kunnen werken om jezelf beter te voelen en een leuke(re) moeder voor je kind te zijn. Maar jouw man is een eikel van een droeftoeter.
Lekker manipulatief. Eerst zeggen dat je pas een cadeau krijgt als je beter je best doet, en als vervolgens (zeer terecht) gekwetst bent doen alsof het jou om dat cadeau gaat en het feit negeren dat hij zich hufterig gedraagt.

maar eeeeeh, blijf jij nou bij hem omdat hij anders zegt dat het jou alleen om het cadeau gaat? Lijkt me een slechte reden om te blijven. Hij zal wel meer onaardige dingen zeggen als je gaat.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:talulabelle schreef op 06 maart 2011 @ 19:33:

Ik wil weten of ik dit moet pikken of niet. Of ik moet denken, ik ga er nu weer bovenop komen en voorkom daarmee zulke situaties, met het risico dat er toch weer zoiets voordoet.

Of dat we uit elkaar gaan, en liselore, zodra ik hem dat duidelijk maak, dat het om de reden gaat, vervalt hij dus in zeggen dat het mij alleen maar om een kado gaat etc.

Bedankt voor jullie reacties!

Sorry dat ik niet op iedereen apart reageer, maar voel me erg gesteund.Hij wil het niet begrijpen, en het daar dus ook niet over hebben, Hij wil jou dus kunnen straffen en door geen kado te geven en het bij jou neerleggen als jij daar een probleem van maakt. Aan jou of je daarmee om wil blijven gaan, en dit als voorbeeld voor je kind wil hebben, zulke omgangsvormen...
quote:liselore schreef op 06 maart 2011 @ 19:11:

[...]

Ja? wat wil je daarmee zeggen

Ik betwijfel ook of zij ruzie uitlokt... Of dat hij niet spoort, het niet geven van een kado omdat zij dit eerst zou moeten verdienen is in elk geval zeer bijzonder te noemen en past volgens mij niet in een gelijkwaardige relatieDie relatie is niet gelijkwaardig en volwassen van 2 kanten!!
Hoe hebben jullie het al die 5 jaar volgehouden met die moeizaamheden??
quote:Jaja007 schreef op 06 maart 2011 @ 20:38:

[...]

Die relatie is niet gelijkwaardig en volwassen van 2 kanten!!

ja duh, dat snap ik ook wel ik snap alleen niet waarom je Frankie attendeert op dat zij geschreven heeft dat zij de ruzie uitlokt....

Dat dat actie reactie is in deze lijkt mij nogal duidelijk.
Ik zeg het niet snel, of beter, ik zeg het bijna nooit, maar in dit geval, ook/juist met kind: gauw wegwezen bij dat stuk verdriet.

Ik snap wel dat je ruzies "uitlokt", dat is onzeker gedrag om je relatie te testen, en voor je partner vast niet makkelijk. Maar ofwel hij leert daar mee leven, of niet. Wat hij nu laat zien is imho ziek gedrag, dat wat over is van je eigenwaarde snel gaat slopen.

Zorg voor jezelf, dat ben je waard.
Wat raar... Klinkt als mijn ex-man (sinds een paar maanden zijn we uit elkaar). Die deed ook van die lullige dingen en dan kon hij het zo vertellen dat ik dacht dat het mijn schuld was. Ben blij dat we uit elkaar zijn.
Lief van jullie allemaal.

Ik durf het alleen niet aan, maar ik weet nu wel zeker dat ik in deze situatie in mijn recht sta. Maar ik durf er geen consequenties aan te verbinden.
quote:talulabelle schreef op 06 maart 2011 @ 21:33:

Ik durf het alleen niet aan, maar ik weet nu wel zeker dat ik in deze situatie in mijn recht sta. Maar ik durf er geen consequenties aan te verbinden.Dan moet je ook niet zeuren als hij je als een kind behandelt. Of je accepeteert het of niet, aan jou de keus. Je weet nu hoe hij is.Meer smaken zijn er niet. Maar dan niet gaan treuren om hoe hij je behandelt. Je geeft nu namelijk het signaal af dat je het oke vindt dat iemand zo met je omgaat.
Dat van dat cadeau en het verdienen is het gestoordste dat ik ooit op de Relatiepijler heb gelezen. Normaliter ben ik niet zo stellig, maar dit keer zeg ik direct: dumpen die gast.
quote:talulabelle schreef op 06 maart 2011 @ 21:33:Ik durf het alleen niet aan, maar ik weet nu wel zeker dat ik in deze situatie in mijn recht sta. Maar ik durf er geen consequenties aan te verbinden.

Het gaat niet om in je recht staan. Het gaat er om dat je dit spel niet langer meespeelt. Zolang je denkt/praat in termen van "gaat het nou wel of niet om het cadeau" en "mijn vriendinnen cq het forum vindt ook dat ik gelijk heb" ben je dit dansje aan het meedansen. Dan ben je aan het argumenteren over cadeaus en verjaardagen en dergelijke. Stop met die discussie.

Trek je terug uit dat spel. Of trek je terug uit die relatie. Maar stop met pogingen hem te overtuigen. Zolang je probeert hem te overtuigen van je gelijk, doe je mee aan het dansje van "ben ik goed genoeg voor je". Dat dansje moet je helemaal niet willen doen.
Een kado verdienen??

Hoe oud ben je? 5?

En is hij je vader, en dient hij een opvoedkundige taak binnen jullie relatie te hebben?

Nee?

Dan wegwezen!

Aan de andere kant, Colalight zei het geloof ik al:

Als je er geen consequenties aanhangt moet je eigenlijk ook niet piepen.

Je wordt behandeld zoals je je laat behandelen

Echt niet dat iemand me ZO als een klein kind behandeld.

Mag ik vragen wat er zo vreselijk leuk aan hem is dat je al 5 jaar in een moeizame relatie blijft hangen?

Want relaties horen eigenlijk helemaal niet moeilijk te zijn

Tuurlijk je hebt wel eens een moeilijke periode, maar de bedoeling is dat je elkaar juist in een moeilijke tijd steunt, en dar hele principe mis ik eigenlijk een beetje jullie
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:talulabelle schreef op 06 maart 2011 @ 19:22:

Ik heb nooit kunnen geloven, dat ik de moeite waard ben. Als mensen om me geven geloof ik ze oprecht, alleen het komt niet bij me binnen.

Met mijn vriend is alles in het begin heel snel gegaan, en toen we samen woonden, twijfelde ik nog meer of hij echt wel om me gaf.

Met uitlokken bedoel ik: wantrouwig, beschuldigend, claimend gedrag.

Dus je bent onzeker of mensen wel echt om je geven en kunt daardoor nogal eens wantrouwig of claimend uit de hoek komen. Okee. Maar besef je ook dat jouw onzekerheid niet automatisch betekent dat jij in alle gevallen onterecht wantrouwig of claimend bent?

Als jij het niet-om-jou-geven door anderen direct in verband brengt met niet-de-moeite-waard-zijn als mens, dan kan ik me voorstellen dat je overgevoelig bent voor signalen van liefdeloosheid en dat je de plank daardoor wel eens kan misslaan. Maar blijf alsjeblieft niet denken dat jij signalen van liefdeloosheid 'dus' per definitie verkeerd aanvoelt/inziet en dat de commotie die je maakt 'dus' het uitlokken van ruzie is.

Naar aanleiding van dit cadeau-verhaal ben ik sterk geneigd te veronderstellen dat je vriend wel degelijk vaker signalen van liefdeloosheid geeft. Dat jij meteen heel heftig op die signalen reageert is niet relatievaardig, nee. Maar die heftigheid maakt het tegelijk wel heel erg makkelijk voor je vriend om de nadruk daarop te leggen, zodat de aanleiding in zijn gedrag gebagatelliseerd, ontkend en onbesproken kan blijven.

Op die manier wordt je overgevoeligheid bepaald niet minder en worden je reacties steeds heftiger en onredelijker. Straks ga je nog denken dat je inderdaad niet de moeite waard bent! Verdomd, ik heb ineens het gevoel dat je vriend wil dat jij dat gelooft.
quote:talulabelle schreef op 06 maart 2011 @ 21:33:

Ik durf het alleen niet aan, maar ik weet nu wel zeker dat ik in deze situatie in mijn recht sta. Maar ik durf er geen consequenties aan te verbinden.Dan heb je er niets aan om in je recht te staan. Een rcht dat je niet afdwingt is geen recht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven