Kleuren keuken

07-03-2011 20:18 24 berichten
Aangezien ik een ramp ben in het maken van geslaagde combinaties hoop ik op jullie hulp.

Samen met mijn vriend hebben we onlangs een huis gekocht welke we aan het opknappen zijn en waar een nieuwe eetkeuken inkomt. De keuken en de indeling is uitgezocht maar nu de wanden en de vloeren nog....

De keuken wordt de Adel ecru van IKEA (zie vb kastdeur hieronder) met een granieten werkblad. Het eetgedeelte van de keuken is al uitgerust met een eiken white wash vloer welke we laten liggen. De ruimte is redelijk ruim en we willen boven het spoelgedeelte aan de muur geen kastjes meer aanbrengen. In het midden van de kamer komt ons kookeiland te staan.

Hebben jullie nog ideen voor de wanden en/of de vloer? Of weten jullie goede plekken om inspiratie op te doen? We houden niet van hele harde en opvallende kleuren. Hoe en waar hebben jullie deze eventueel uitgezocht? Hoe maak je een keuze voor materiaal en kleur?

Alle reacties Link kopieren
Wij hebben destijds gewoon een dikke stapel woonbladen gehaald, en dat op ons gemak door zitten bladeren om te kijken wat leuk is en wat niet.

Werkte hier erg goed
Ik zou meer kijken naar de kleur van het granieten blad. Bij deze kleur keuken past alles.
Horen, zien en .... reageren
Maak een moodboard! Stapel tijdschriften, woonbladen, maar ook modebladen etc.

En ga allebei scheuren wat je mooi vindt. Krijg je vanzelf een aardig beeld wat jullie willen en hoe het er dan uit ziet.

(heb zelf een te woeste keuken voor jouw smaak).
van die patroontjes?

dit is misschien een beetje zoetsappig, maar geen harde kleuren iig.

meer het idee zeg maar.
quote:lilalinda schreef op 07 maart 2011 @ 20:23:

Maak een moodboard! Stapel tijdschriften, woonbladen, maar ook modebladen etc.

En ga allebei scheuren wat je mooi vindt. Krijg je vanzelf een aardig beeld wat jullie willen en hoe het er dan uit ziet.

(heb zelf een te woeste keuken voor jouw smaak).Dat ik daar niet aan gedacht heb Dat is natuurlijk wel makkelijk om te kijken of het bij elkaar past...
quote:Mevrouw75 schreef op 07 maart 2011 @ 20:24:

van die patroontjes?

dit is misschien een beetje zoetsappig, maar geen harde kleuren iig.

[afbeelding]

meer het idee zeg maar.Ik vind het best leuk maar mijn vriend is hier niet zo blij mee... Het moet niet te zoet worden... Met hard bedoel ik vooral felle kleuren wat niet zo past bij ons.
zoiets heb ik ook wel eens met een zelfgemaakte foto gezien, achter het aanrecht

wellicht een leuk idee: voor op de muur achter het spoelgedeelte

beschermt de muur tegen vlekken, in allerlei soorten en kleuren en maten en het is wat anders dan tegeltjes én origineler.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
voor je vriend:

quote:Akakia schreef op 07 maart 2011 @ 20:27:

beschermt de muur tegen vlekken, in allerlei soorten en kleuren en maten en het is wat anders dan tegeltjes én origineler.jaa, die is leuk!
Wij hebben een bruin granieten blad, een tint donkerder achterwand (geschilderd over glasweefselbehang) en de muren beige. In de aansluitende ruimten bruin weer laten terugkomen, ook in de meubels.

Edit: we hebben dezelfde soort deurtjes, alleen een tintje ´geler´ tussen wit en vanille in.
Ik krijg er een punthoofd van!

beschermt de muur tegen vlekken, in allerlei soorten en kleuren en maten en het is wat anders dan tegeltjes én origineler.Leuk! Ik zal het mijn vriend eens voorleggen!
Ik heb dezelfde keukenkastjes. De handvatten heb ik elders gekocht, want ik vond die van IKEA niet mooi, ik had wel geluk dat de afstand van de pootjes hetzelfde was als van de IKEA handvatten anders had ik ze er zelf op moeten maken!

Ik heb als achterwand 40 x 60 cm tegels. Die zijn ongeveer dezelfde kleur als de kastjes, maar het bijzondere is dat er een sierlijke lijn over de tegel zit in dezelfde kleur maar die iets meer glimt. Ik ben er nog steeds erg blij mee!
Akakia, dank je voor die link! Wij zijn bezig met een nog te bouwen huis en die link van jou heeft erg mooie achterwanden!
quote:koekkie schreef op 07 maart 2011 @ 21:10:

Ik heb dezelfde keukenkastjes. De handvatten heb ik elders gekocht, want ik vond die van IKEA niet mooi, ik had wel geluk dat de afstand van de pootjes hetzelfde was als van de IKEA handvatten anders had ik ze er zelf op moeten maken!

Ik heb als achterwand 40 x 60 cm tegels. Die zijn ongeveer dezelfde kleur als de kastjes, maar het bijzondere is dat er een sierlijke lijn over de tegel zit in dezelfde kleur maar die iets meer glimt. Ik ben er nog steeds erg blij mee!Heb je een plaatje? Waar heb je ze uitgezocht?
Ik vind zo'n 'poster' als achterwand echt verschrikkelijk eigenlijk. Volgens mij ben je daar na een jaar alweer op uitgekeken. En het is wel even grappig, maar naar mijn idee is het niet echt volwassen, meer studentikoos. Ik zou voor iets gaan dat meer tijdloos en stijlvoller is. Maar dat vind ik .

beschermt de muur tegen vlekken, in allerlei soorten en kleuren en maten en het is wat anders dan tegeltjes én origineler.Mijn god.. wat ontzettend druk. Ik hou best wel van wat gedurfd maar dit niet. Mijn aanrecht is nooit leeg en als je dan ook nog eens zo'n achterwand hebt dan is het gewoon chaotisch. Niets voor mij. Ik vind de afbeeldingen ook niet heel erg origineel. Koeien, bloemen en fifty's.
Marloes,

zal vanavond ff kijken of t me lukt om n foto van mijn wc hier te plaatsen, daar heb ik dezelfde tegels gebruikt. Weet alleen niet of je t lijntje duidelijk op de foto kan zien. Je had de tegel in verschillende kleuren; ik heb off-white, maar je had ook nog spierwit, lime groen, blauw en rood. Ik heb trouwens de vanille kleur deurtjes en ik vond t heel moeilijk om n tegel erbij te vinden omdat t wit net te rosé of te geel was zeg maar. Wilde ook geen knalkleur omdat: a. Mijn keuken klein is en b. Ik bang was snel op n heftige kleur uitgekeken zou zijn....
quote:Mac123 schreef op 08 maart 2011 @ 09:34:

[...]

Mijn god.. wat ontzettend druk. Ik hou best wel van wat gedurfd maar dit niet. Mijn aanrecht is nooit leeg en als je dan ook nog eens zo'n achterwand hebt dan is het gewoon chaotisch. Niets voor mij. Ik vind de afbeeldingen ook niet heel erg origineel. Koeien, bloemen en fifty's.

Je kunt ook je eigen foto gebruiken en dan vind ik het een leuk idee. Ik zou idd nooit andermans foto gebruiken.

Maar over die allereerste foto van mij: die is natuurlijk belachelijk zoetsappig . Maar ik heb een cherry/ roze muur (in de lichte toon van dit plaatje) en echt alle mannen vinden het een onwijs gave kleur. Met toch wat hardere tinten ernaast is zo'n pasteltint helemaal niet meer zo zijig. (ik heb er knalrood bij)
De foto achterwand gaat het toch niet worden maar we gaan van het weekend hier eens kijken
Hoi,

Ik zat even mee te lezen. Ben ook druk bezig met een huis te verbouewn/renoveren. We zijn nu bijna klaar met de keuken. Her hebben we gekozen voor een pastelblauwe keuken van Bruynzeel met handgebakken Harlingerwitjes als tegels erachter. it zijn relatief kleine tegels die koud tegen elkaar aan worden gezet. Ze zijn levend wit, dus varieren ergens tussen wit met een groene,blauwe, beige, rodige of grijze tint in het wit. Kan zo gauw geen plaatje vinden. Je moet er van houden, ik ben er echt gek op. Oh ja en de vloer en het aanrecht zijn beide heel donker. Op de tekening zag het er al heel gaaf uit, maar nu het af is is het nog mooier geworden.

Succes ermee
Ik heb ook een ikeakeuken.

Hoogglanswitte onderkastjes, hoogglansgrijze bovenkastjes. Gemeleerd grijs bland en hoogglanswitte tegels.

Simpel maar ben er heel heel gelukkig mee!

Bedenk je wel, de deurtjes van een ikeakeuken zijn zo vervangen, dat geldt niet voor je achterwand...
Kijk eens bij de verfkleuren van Painting the past. Ik krijg binnenkort zelf een nieuwe keuken. Wit met een donkergrijs blad. Zelf combineer ik dat met de kleur Green Tea (Pastel groen) Zoals het huis van Claire in Gooische vrouwen. Dat is heel mooi te combineren met donkergrijs en wit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven