Mode & Beauty alle pijlers

Beste steiltang

18-12-2010 16:29 33 berichten
Hallo allemaal,

Het stond al lang op mijn verlanglijstje: een goede steiltang. Maar in de electrozaak keek ik mijn ogen uit, zoveel keuze dat er was. Al die merken al: Babyliss, Calor, Remington... En dan allerlei varianten in allerlei prijzen: 29 euro, 55 euro, 127 euro... Kan iemand een bepaald ijzer aanraden? Ik zoek iets dat krullen mooi en snel steil maakt en mijn haar zo min mogelijk beschadigt. Da's alles.

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:anki schreef op 18 december 2010 @ 16:56:

Ik heb een Remington S1051. Die kost ¤50. Per 10 graden instelbaar tot 230 en met een meedraaiend snoer.

Sowieso kun je er het beste een nemen met kermische platen.

Deze heb ik ook, ben er erg tevreden over! Heb alleen gisteren mijn hoofd een beetje verbrand.. bij de haaraanzet. (Ik wilde voorhoofd of huid typen en typte toen bijna voorhuid )

Verder gebruik ik er John Frida serum bij. En die haal ik gewoon bij het Kruidvat. Werkt prima! Heb nu een paar dagen steil haar gehad en vandaag ga ik weer voor krullen. Hopelijk lukt dat een beetje. Heb normaal een behoorlijke bos krullen die moeilijk steil te krijgen zijn maar met die Remmington gaat het heel goed!
Ik heb er 1 van de action, 7 euro. Hij maakt goed stijl, maar als je hem vaak gebruikt zou ik wel een andere aanraden omdat deze geen speciale platen heeft
Voor 99,- heb je al een CHI-tang (normaal formaat, geen mini reistang) Nog steeds een hoop geld, maar hij gaat echt járen mee. Ik gebruik die van mij elke dag (uiteraard icm een beschermende olie) en mijn haar is nog steeds mooi en glanzend. Als je googlet (hoe schrijf je dat??) op chi stijltang en dan de bovenste link, daar heb ik die van mij destijds ook besteld.
Ik heb sinds gister een Remington S1051 Sleek&Curl. Heb zelf al lang krullend haar maar is snel droog en pluizig. Bij de kapper (Cosmo) hebben ze het vorige week met een stijl/krultang me haar gedaan en het zat echt super goed. Maar nu ik het zelf probeer lukt het me niet. Het wordt gewoon helemaal steil! Op hoeveel graden moet ik de tang zetten en moet ik de tang nou naar binnen of naar buiten draaien? heb wel diverse filmpjes gezien op you tube maar niks helpt.. Gebruik ook van te voren Biosilk. Wie kan mij raad geven?
Ik heb heel dik haar dat een beetje pluist en geen één stijltang werkte bij mij. Er gebeurde niet veel. Ik heb 5 jaar geleden een Chi aangeschaft bij de kapper. Supertang! Vooral in combinatie met de Chi silk infusion zijdezacht haar.
Mijn tang is van Wahl Cutek. Echt een topper, nadat de vorige kapot is gegaan (ik liet 'm nogal hard vallen in de badkamer), zat ik te twijfelen tussen weer deze of eentje van Chi. Maar wat een prijsverschil! Die van Wahl is ongeveer 40/50 euro.

Echt vwb nep Chi-tangen, daar schijnen er wel veel van in omloop te zijn, vooral op Ebay, etc.

Veel succes met je beslissing.
Oh en ik heb uiteindelijk toch weer een Wahl Cutek gekocht.
Ik heb een Chi en een Remington. De Chi kostte me iets van 100 Euro en de Remington iets van 35. Ik heb het idee dat de Chi net iets beter werkt, maar dat kan ook psychologisch zijn. Wat ik fijn vind aan de Remington (S6500 heb ik) is dat je de temperatuur kunt veranderen, maar vooral dat ie dual voltage is en dat je em dus overal op de wereld kan gebruiken (met stekker adapter uiteraard).

Als ik een nieuwe moest kopen zou ik voor de Remington gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven