
Vliegen bij KLM
dinsdag 23 november 2010 om 20:05
woensdag 9 maart 2011 om 09:29
Wat ontzettend balen voor jullie Smiley_face en Moossa, dat jullie afgewezen zijn. Het is inderdaad echt een momentopname... Ben benieuwd naar de reden van afwijzing, die kregen jullie vandaag toch?
Het is echt super van jullie dat jullie hier 'het slechte nieuws' gepost hebben... Ik zou zeggen: leer van deze ervaring en blijf het proberen! Ik ben ook afgewezen bij KLM 4,5 jaar geleden en nu zit ik ook weer in de procedure (en ben ik inmiddels wel aangenomen bij Transavia:))
Voor iedereen die nog op gesprek moeten: SUCCES! Ik heb trouwens nog wel een tip voor het rollenspel bij KLM. 4,5 jaar geleden ging dit bij mij echt de mist in. Ik weet ook wel waarom. Ik had een situatie met een gast in een hotel/restaurant die iets wilde eten wat niet meer op de kaart stond (iets in die richting in ieder geval, weet het niet meer precies haha). Nu ben ik als een gek op zoek gegaan naar een oplossing en heb eigenlijk niet eens geluisterd naar die klant...ik dacht: als ik maar een oplossing heb! Maar zo werkt het niet...vaak zit er nog meer achter (deze klant had bijvoorbeeld heel wat meegemaakt die dag en daar heb ik niks mee gedaan tijdens het rollenspel). Focus dus niet zozeer op een oplossing, maar probeer echt te luisteren naar de klant en begrip te tonen voor de situatie...
Het is echt super van jullie dat jullie hier 'het slechte nieuws' gepost hebben... Ik zou zeggen: leer van deze ervaring en blijf het proberen! Ik ben ook afgewezen bij KLM 4,5 jaar geleden en nu zit ik ook weer in de procedure (en ben ik inmiddels wel aangenomen bij Transavia:))
Voor iedereen die nog op gesprek moeten: SUCCES! Ik heb trouwens nog wel een tip voor het rollenspel bij KLM. 4,5 jaar geleden ging dit bij mij echt de mist in. Ik weet ook wel waarom. Ik had een situatie met een gast in een hotel/restaurant die iets wilde eten wat niet meer op de kaart stond (iets in die richting in ieder geval, weet het niet meer precies haha). Nu ben ik als een gek op zoek gegaan naar een oplossing en heb eigenlijk niet eens geluisterd naar die klant...ik dacht: als ik maar een oplossing heb! Maar zo werkt het niet...vaak zit er nog meer achter (deze klant had bijvoorbeeld heel wat meegemaakt die dag en daar heb ik niks mee gedaan tijdens het rollenspel). Focus dus niet zozeer op een oplossing, maar probeer echt te luisteren naar de klant en begrip te tonen voor de situatie...
woensdag 9 maart 2011 om 09:49
Mapti, je kunt oefenen met een coach he voor die rollenspellen. Maar alleen al het feit dat je weet waardoor het fout ging is al een stop op weg naar wel een goed rollenspel. Succes in ieder geval!
Smiley Face, je teleurstelling spat van het scherm af. Echt balen voor je! Een oprechte vraag: Heb je je tijdens de sollicitatie ook zo geprofileerd als in bovenstaande post dat je een geboren stewardess bent etc? Het kan zijn dat ze daarvan geschrokken zijn, teveel zelfverzekerdheid, te druk, teveel in your face...daar houden ze niet van.
Ik hoop dat je het niet verkeerd opvat dat ik het zo stel, maar ik ken de KLM en weet wat ze zoeken, vandaar.
Smiley Face, je teleurstelling spat van het scherm af. Echt balen voor je! Een oprechte vraag: Heb je je tijdens de sollicitatie ook zo geprofileerd als in bovenstaande post dat je een geboren stewardess bent etc? Het kan zijn dat ze daarvan geschrokken zijn, teveel zelfverzekerdheid, te druk, teveel in your face...daar houden ze niet van.
Ik hoop dat je het niet verkeerd opvat dat ik het zo stel, maar ik ken de KLM en weet wat ze zoeken, vandaar.
woensdag 9 maart 2011 om 10:49
Smiley Face en Moossa, wat jammer dat jullie er niet doorheen zijn. Ik zou inderdaad zeker even bellen voor de feedback, zodat je weet waar het mis ging en je dat mee kunt nemen bij een eventuele volgende keer.
Ik kan jullie vertellen dat de dromen niet ophouden als je je wing al hebt. Ik mag vandaag voor het eerst 'los' gaan vliegen zonder cursusgenoot. Toch een beetje spannend. Dus ik droomde vannacht dat ik aan boord stapte van een vliegtuig met een trap - maar ik vloog toch 73 vandaag? - en dat ik ineens bedacht dat ik mijn paspoort helemaal niet geswiped had - wacht eens, ik heb mijn paspoort helemaal niet bij me - en geen bagage - mevrouw de purser, waar gaat deze vlucht heen? - Naar New York - Maar ik moet naar Londen, maken we daar dan soms een tussenstop? - Nee.
Paniek, ik zit nog in mijn proeftijd, hoe leg ik dit uit aan mijn UM, hoe ga ik dit vertellen op het forum, haha, alles werd erbij gehaald in mijn hoofd.
Ik kan jullie vertellen dat de dromen niet ophouden als je je wing al hebt. Ik mag vandaag voor het eerst 'los' gaan vliegen zonder cursusgenoot. Toch een beetje spannend. Dus ik droomde vannacht dat ik aan boord stapte van een vliegtuig met een trap - maar ik vloog toch 73 vandaag? - en dat ik ineens bedacht dat ik mijn paspoort helemaal niet geswiped had - wacht eens, ik heb mijn paspoort helemaal niet bij me - en geen bagage - mevrouw de purser, waar gaat deze vlucht heen? - Naar New York - Maar ik moet naar Londen, maken we daar dan soms een tussenstop? - Nee.
Paniek, ik zit nog in mijn proeftijd, hoe leg ik dit uit aan mijn UM, hoe ga ik dit vertellen op het forum, haha, alles werd erbij gehaald in mijn hoofd.
woensdag 9 maart 2011 om 11:20
woensdag 9 maart 2011 om 11:32
woensdag 9 maart 2011 om 12:11
Americagirl. Tuurlijk moet je enthousiasme tonen, maar dat kun je ook op een rustige manier. Als je daar gaat vertellen dat je servicegericht bent, je talen goed beheerst, een echte stewardess bent, niet op je mondje gevallen bent etc... dan kun je overkomen als een te zelfverzekerd persoon die wellicht niemand boven zich duldt en niet 'dienstbaar' is.
He shit moeilijk uitleggen dit!
Je kunt bovenstaande ook laten blijken uit voorbeelden - al dan niet verzonnen - terwijl je rustig in je stoel blijft zitten. Ze zien aan de manier waarop je vertelt en de schittering in je ogen al dat je enthousiast bent, echt. Wat mij bijvoorbeeld verteld werd toen ik solliciteerde was dat ze letten op of je veel met je handen praat (en dat doe ik dus). Toen heb ik bewust mijn handen ineen gevouwen in mijn schoot laten liggen. Moeilijk maar het lukte.
Je moet gewoon niets 'té' doen.
Snappie?
He shit moeilijk uitleggen dit!
Je kunt bovenstaande ook laten blijken uit voorbeelden - al dan niet verzonnen - terwijl je rustig in je stoel blijft zitten. Ze zien aan de manier waarop je vertelt en de schittering in je ogen al dat je enthousiast bent, echt. Wat mij bijvoorbeeld verteld werd toen ik solliciteerde was dat ze letten op of je veel met je handen praat (en dat doe ik dus). Toen heb ik bewust mijn handen ineen gevouwen in mijn schoot laten liggen. Moeilijk maar het lukte.
Je moet gewoon niets 'té' doen.
Snappie?
woensdag 9 maart 2011 om 12:18
Hahaha STB, dan word je wel badend in zweet wakker met zo'n droom ofniet? Wat een opluchting als het dan een droom blijkt te zijn;)
Dank je anne1988! Ik kreeg net nog een telefoontje van Transavia of ik een ini eerder wil beginnen...JA LEUK dacht ik, maar helaas kan ik het niet regelen op mn huidige werk...ach ja, ik begin in ieder geval en daar ben ik superblij mee! heel veel succes met het gesprek bij KLM in ieder geval!
@ Mayou, ik heb in de afgelopen 4 jaar wel het eea geoefend met rollenspellen. Bij mij was het toen ook zeker een kwestie van onervarenheid...Maar het blijft vreselijk om te doen vind ik. Bij transavia moest ik ook een klein rollenspelletje doen en die ging eigenlijk best goed...(vonden ze daar ook!!)
Dank je anne1988! Ik kreeg net nog een telefoontje van Transavia of ik een ini eerder wil beginnen...JA LEUK dacht ik, maar helaas kan ik het niet regelen op mn huidige werk...ach ja, ik begin in ieder geval en daar ben ik superblij mee! heel veel succes met het gesprek bij KLM in ieder geval!
@ Mayou, ik heb in de afgelopen 4 jaar wel het eea geoefend met rollenspellen. Bij mij was het toen ook zeker een kwestie van onervarenheid...Maar het blijft vreselijk om te doen vind ik. Bij transavia moest ik ook een klein rollenspelletje doen en die ging eigenlijk best goed...(vonden ze daar ook!!)
woensdag 9 maart 2011 om 12:37
Balen voor degenen die niet door zijn, wat dapper dat jullie dat hier ook nog vertellen!
Mapti, ik had precies hetzelfde rollenspel als jij! Met die gast in het hotel... Ik begon net als jij, maar later ben ik toch nog door gaan vragen, in de trant van "die kaart en dat gerecht, ok, maar hoe was de rest van uw dag?" Bleek er met de reis ook al van alles te zijn, bagage niet aangekomen, dus geen kleren/toiletartikelen bij zich etc...
Vind wel nog steeds dat die rollenspellen erg ver gaan. In het echt aan boord ga ik echt niet zo lang alleen maar 'ah ja heel vervelend voor u, ja ik begrijp het etc' zeggen, maar moet je (tijdsdruk) veel sneller naar een oplossing.
Wat niet wil zeggen dat het niet werkt! Je kan heel veel 'angels' eruit halen door begrip tonen, ook al kan je niks aan de situatie verbeteren.
Mapti, ik had precies hetzelfde rollenspel als jij! Met die gast in het hotel... Ik begon net als jij, maar later ben ik toch nog door gaan vragen, in de trant van "die kaart en dat gerecht, ok, maar hoe was de rest van uw dag?" Bleek er met de reis ook al van alles te zijn, bagage niet aangekomen, dus geen kleren/toiletartikelen bij zich etc...
Vind wel nog steeds dat die rollenspellen erg ver gaan. In het echt aan boord ga ik echt niet zo lang alleen maar 'ah ja heel vervelend voor u, ja ik begrijp het etc' zeggen, maar moet je (tijdsdruk) veel sneller naar een oplossing.
Wat niet wil zeggen dat het niet werkt! Je kan heel veel 'angels' eruit halen door begrip tonen, ook al kan je niks aan de situatie verbeteren.
woensdag 9 maart 2011 om 14:44
haha ja dat was het inderdaad Basia, er was wat met zijn baggage...het mooie was dat hij zelfs nog voorzetjes gaf (hij gaf gewoon aan dat hij inderdaad geen schone kleding had) en ik deed daar gewoon NIKS mee hahaha. Ik bleef maar doorgaan over dat toetje wat hij graag wilde hebben maar wat we niet meer hadden. Ik wilde zelfs met alle ingredienten die voorhanden waren in de keuken ZELF wat voor hem maken...OMG als ik er aan terugdenk...schaam ik me best wel haha.
Grappig dat we dezelfde situatie hadden...ben benieuwd of dit nog steeds gebruikt wordt door KLM!!
Grappig dat we dezelfde situatie hadden...ben benieuwd of dit nog steeds gebruikt wordt door KLM!!
woensdag 9 maart 2011 om 14:49
Maar mapti: wat had je dan als oplossing moeten bieden voor het feit dat hij geen kleding bij zich had enzo?
Ik vind zo'n rollenspel best vaag...want wat iemand hierboven al schreef: je hoeft dus niet per se met een oplossing te komen maar je moet vooral begrip tonen,
Alleen denk ik dan: je gaat toch ook niet 10 minuten lang alleen maar "ja heel vervelend meneer, ik begrijp het" zeggen? )
Ik vind zo'n rollenspel best vaag...want wat iemand hierboven al schreef: je hoeft dus niet per se met een oplossing te komen maar je moet vooral begrip tonen,
Alleen denk ik dan: je gaat toch ook niet 10 minuten lang alleen maar "ja heel vervelend meneer, ik begrijp het" zeggen? )
woensdag 9 maart 2011 om 14:58
quote:americagirl schreef op 09 maart 2011 @ 14:49:
je gaat toch ook niet 10 minuten lang alleen maar "ja heel vervelend meneer, ik begrijp het" zeggen? )Soms wel. Soms is dat precies wat zij willen - stoom afblazen, gehoord worden, begrip krijgen en daarbij dus wel oogcontact. Want knikken en zeggen dat je het begrijpt, zonder oogcontact is niet oprecht.
je gaat toch ook niet 10 minuten lang alleen maar "ja heel vervelend meneer, ik begrijp het" zeggen? )Soms wel. Soms is dat precies wat zij willen - stoom afblazen, gehoord worden, begrip krijgen en daarbij dus wel oogcontact. Want knikken en zeggen dat je het begrijpt, zonder oogcontact is niet oprecht.
woensdag 9 maart 2011 om 15:04
@Mapti en Americagirl
Misschien iets in de trant van toiletartikelen kunnen we u aanbieden vanuit het hotel (vaak heeft het hotel standaard dingen als douchegel, tandenborstel en een scheermesje).
Naam en telefoonnummer noteren en aangeven dat je contact opneemt met de luchtvaartmaatschappij om aan te geven waar de koffier is en meneer op de hoogte houden?
Drankje van het huis aanbieden voor de vervelende dag (of een gratis natuurfilm
).
En dan nog 80 x ach ja.. heel vervelend
Haha nee die zou ik ook echt heel lastig vinden.. je kan moeilijk je sokken uit trekken en die aan de gast geven haha.
Misschien iets in de trant van toiletartikelen kunnen we u aanbieden vanuit het hotel (vaak heeft het hotel standaard dingen als douchegel, tandenborstel en een scheermesje).
Naam en telefoonnummer noteren en aangeven dat je contact opneemt met de luchtvaartmaatschappij om aan te geven waar de koffier is en meneer op de hoogte houden?
Drankje van het huis aanbieden voor de vervelende dag (of een gratis natuurfilm

En dan nog 80 x ach ja.. heel vervelend

Haha nee die zou ik ook echt heel lastig vinden.. je kan moeilijk je sokken uit trekken en die aan de gast geven haha.
woensdag 9 maart 2011 om 15:12
Precies wat Lizzl zegt...het gaat erom dat je luistert naar een klant, dat je oprecht bent in begrip tonen en het gaat niet zozeer om een eventuele oplossing. Vaak is de oplossing dat de klant z'n verhaal kwijt kan en weer 'rustig' kan nadenken en eventueel kan relativeren...Bij zo'n rollenspel zijn er veel dingen aan de hand en je kunt wel iets aan oplossing bedenken...maar in mijn geval wilde ik voor 1 (ondergeschikt) probleem een oplossing bedenken zonder ook daadwerkelijk te luisteren naar de klant (ik was ook echt zo blij dat ik uberhaupt woorden kon produceren op dat moment...zo zenuwachtig was ik) En inderdaad, oogcontact is erg belangrijk! Bedankt voor deze info Lizzl;)
woensdag 9 maart 2011 om 17:38
Een vriend van mij had voor z'n purser rollenspel een 'collega' die aan één stuk door zat te huilen, met gierende uithalen. Hij heeft'r maar laten huilen. Glaasje water gehaald, arm d'r om heen geslagen en laten huilen. 10 minuten lang. Dat was het. Hij was door.
Ik haat rollenspellen! Snap ze gewoon niet. Denk dat ik ook te oplossingsgericht denk
Ik haat rollenspellen! Snap ze gewoon niet. Denk dat ik ook te oplossingsgericht denk
woensdag 9 maart 2011 om 18:45
Dank jullie wel dames, voor alle lieve berichtjes. Het is goed om de feedback gekregen te hebben (hmm.. is dat een goede Nederlandse zin.. haha). Enfin, mijn positieve punten zijn: leergierigheid, enthousiasme, klantgerichtheid, gedrevenheid en communicatie. Maar zoals ik al dacht ben ik bij het rollenspel afgevallen... Hier werden mijn minpunten duidelijk: te weinig interpersoonlijke sensitiviteit (meeleven, vragen stellen zodat je echt geïnteresseerd overkomt) en zelfverzekerheid (duidelijk zijn tegen de klant, je niet laten overdonderen). Tevens heb ik tijdens het eerste gesprek gezegd dat ik niet graag dingen uit handen geef, te veel controle zelf wil houden. Dit werd als niet-flexibel bestempeld. Helaas, maar gelukkig zijn het dingen die ik wel zelf kan veranderen. Gewoon een jaar de tijd nemen om te groeien en dan probeer ik het over 360 dagen gewoon nog eens (geen half jaar dus). Meiden, ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen. Succes!
En @STB, haha.. geweldige droom.. gelukkig was het een droom en stap je morgen in het goede vliegtuig. Ik blijf dit forum volgen, om je avonturen van 'dichtbij' mee te maken.
En @STB, haha.. geweldige droom.. gelukkig was het een droom en stap je morgen in het goede vliegtuig. Ik blijf dit forum volgen, om je avonturen van 'dichtbij' mee te maken.
woensdag 9 maart 2011 om 22:16
Oh mayou ik praat trouwens ook heel veel met m'n handen
Daar ga ik dus maar bovenop zitten haha
@smiley: lullig dat zo'n negatieve eigenschap (die je toch vaak krampachtig bij elkaar schraapt) dan gebruikt wordt bij je afwijzing. Dat vind ik ook het irritante aan de vraag om je negatieve eigenschappen op te noemen want eignlijk klinken die natuurlijk nooit goed en kunnen ze er altijd wel een dergelijke draai aan geven.
wel fijn dat je nog even komt vertellen over de feedback trouwens! Vind ik echt goed van je.

Daar ga ik dus maar bovenop zitten haha
@smiley: lullig dat zo'n negatieve eigenschap (die je toch vaak krampachtig bij elkaar schraapt) dan gebruikt wordt bij je afwijzing. Dat vind ik ook het irritante aan de vraag om je negatieve eigenschappen op te noemen want eignlijk klinken die natuurlijk nooit goed en kunnen ze er altijd wel een dergelijke draai aan geven.
wel fijn dat je nog even komt vertellen over de feedback trouwens! Vind ik echt goed van je.
woensdag 9 maart 2011 om 22:50
woensdag 9 maart 2011 om 23:04
@Smiley_Face
Wat fijn dat je de terugkoppeling op je gesprek hebt gehad. Toch wel goed om te weten wat de reden is geweest voor de afwijzing. En het zijn toch dingen waar je iets aan kunt doen! Vooral het rollenspel. Inderdaad wel een beetje gemeen en 'gemakkelijk' dat ze die negatieve eigenschap tegen je gebruiken. Iedereen heeft toch een negatieve eigenschap? En daar kun je toch aan werken? Goed om te zien dat je zo positief bent! En over 360 dagen weer proberen zeg je, die 6 maanden hebben ze dus veranderd naar een jaar begrijp ik.
Ik heb volgende week een telefonische afspraak voor mijn terugkoppeling. Ben erg benieuwd wat mijn reden voor afwijzing is. Waarschijnlijk ook het rollenspel ben ik bang...
Wat fijn dat je de terugkoppeling op je gesprek hebt gehad. Toch wel goed om te weten wat de reden is geweest voor de afwijzing. En het zijn toch dingen waar je iets aan kunt doen! Vooral het rollenspel. Inderdaad wel een beetje gemeen en 'gemakkelijk' dat ze die negatieve eigenschap tegen je gebruiken. Iedereen heeft toch een negatieve eigenschap? En daar kun je toch aan werken? Goed om te zien dat je zo positief bent! En over 360 dagen weer proberen zeg je, die 6 maanden hebben ze dus veranderd naar een jaar begrijp ik.
Ik heb volgende week een telefonische afspraak voor mijn terugkoppeling. Ben erg benieuwd wat mijn reden voor afwijzing is. Waarschijnlijk ook het rollenspel ben ik bang...
donderdag 10 maart 2011 om 08:48
@Smiley_Face
Echt vervelend dat ze je negatieve eigenschap gebruiken om je af te wijzen. Op zich wel fijn dat je een goede terugkoppeling krijgt.
Negatieve eigenschappen zijn altijd lastig. Aan de ene kant is het goed dat je een stukje zelfreflectie hebt en bewust bent van je eigen minpunten, aan de andere kant is het altijd eng om dit tijdens een sollicitatiegesprek aan te geven. Ik ben toch altijd bang dat ik mijn eigen glazen in gooi.
Echt vervelend dat ze je negatieve eigenschap gebruiken om je af te wijzen. Op zich wel fijn dat je een goede terugkoppeling krijgt.
Negatieve eigenschappen zijn altijd lastig. Aan de ene kant is het goed dat je een stukje zelfreflectie hebt en bewust bent van je eigen minpunten, aan de andere kant is het altijd eng om dit tijdens een sollicitatiegesprek aan te geven. Ik ben toch altijd bang dat ik mijn eigen glazen in gooi.
donderdag 10 maart 2011 om 09:25
Feedback,zeker negatieve is altijd vervelend om te horen.Ik heb het vaak gehoord op mijn pursercursussen;*feedback is een cadeautje* Nou,als je voor je gevoel met de grond gelijk wordt gemaakt hoef ik er geen strikje omheen...
Maar nuchter beschouwd is het het waar.Met de informatie die je krijgt kun je toewerken aan het verbeteren van jezelf.Voor jezelf kan het ook een eye-opener zijn om je gedrag wat helemaal jou is voor je gevoel eens onder de loep te leggen.
Ik denk dat ze de negatieve eigenschap in dit geval niet gebruiken om af te wijzen bij SF maar inderdaad als verbeterpunt aangeven.Het kan nooit het enige punt van kritiek zijn,het is het totaalplaatje wat je hebt laten zien.
Bij dit soort sollicitaties is het heel belangrijk om te doseren.Enthousiasme is heel belangrijk maar jezelf zo verkopen dat het moet lijken alsof ze de misser van de eeuw maken als ze je niet aannemen is echt not done.Ze moeten het gevoel hebben dat je nog wat te kneden bent,niet dat je de indruk geeft dat jij je eigen feestje staat te vieren in de galley.
Het belangrijkste is de focus op een teamspeler zijn,je werkt altijd met minimaal 4 anderen nauw samen en als je dan zegt dat je de dingen niet graag uit handen geeft is dat inderdaad niet flexibel,sterker nog,je moet altijd op je maatje kunnen vertrouwen en je maatje op jou.Werkt niet fijn als je de ander het gevoel geeft het zelf beter te kunnen.Je geeft met deze eigenschap aan dat je je eigen lat heel hoog hebt liggen en dat ook van een ander verwacht.
Dit is hoe KLM het ziet.
Ik denk dat het voor jou van belang is volgend jaar een stapje terug te doen.Verder klonk het heel positief,ze wisten ook veel goede eigenschappen bij je eruit te pikken.
Volgens mij moet je altijd een jaar wachten alvorens het opnieuw te proberen.
Maar nuchter beschouwd is het het waar.Met de informatie die je krijgt kun je toewerken aan het verbeteren van jezelf.Voor jezelf kan het ook een eye-opener zijn om je gedrag wat helemaal jou is voor je gevoel eens onder de loep te leggen.
Ik denk dat ze de negatieve eigenschap in dit geval niet gebruiken om af te wijzen bij SF maar inderdaad als verbeterpunt aangeven.Het kan nooit het enige punt van kritiek zijn,het is het totaalplaatje wat je hebt laten zien.
Bij dit soort sollicitaties is het heel belangrijk om te doseren.Enthousiasme is heel belangrijk maar jezelf zo verkopen dat het moet lijken alsof ze de misser van de eeuw maken als ze je niet aannemen is echt not done.Ze moeten het gevoel hebben dat je nog wat te kneden bent,niet dat je de indruk geeft dat jij je eigen feestje staat te vieren in de galley.
Het belangrijkste is de focus op een teamspeler zijn,je werkt altijd met minimaal 4 anderen nauw samen en als je dan zegt dat je de dingen niet graag uit handen geeft is dat inderdaad niet flexibel,sterker nog,je moet altijd op je maatje kunnen vertrouwen en je maatje op jou.Werkt niet fijn als je de ander het gevoel geeft het zelf beter te kunnen.Je geeft met deze eigenschap aan dat je je eigen lat heel hoog hebt liggen en dat ook van een ander verwacht.
Dit is hoe KLM het ziet.
Ik denk dat het voor jou van belang is volgend jaar een stapje terug te doen.Verder klonk het heel positief,ze wisten ook veel goede eigenschappen bij je eruit te pikken.
Volgens mij moet je altijd een jaar wachten alvorens het opnieuw te proberen.
donderdag 10 maart 2011 om 10:13
quote:mayou schreef op 09 maart 2011 @ 22:50:
Je kunt een negatieve eigenschap ook positief invullen. Als ze je vragen naar een negatieve eigenschap kun je bijvoorbeeld zeggen dat je het moeilijk vindt om nee te zeggen (dat is echt DE negatieve eigenschap die vrijwel iedere stewardess gebruikt).
Maar ik zou dan dus denken dat ze daar dan weer op kunnen zeggen dat je als stewardess wel je grenzen moet kunnen bewaken en duidelijk moet zijn tegen passagiers. Nee kunnen verkopen lijkt me als stess juist wel een belangrijke eigenschap?
En zo is er dus bij elke negatieve eigenschap wel iets te verzinnen natuurlijk, je moet maar net geluk hebben dat je niet iets zegt wat ze niet willen horen.
Persoonlijk vind ik het ook altijd een vrij nutteloze vraag in een gesprek, De meeste mensen zeggen nooit 100% eerlijk wat nou hun échte negatieve eigenschappen zijn en dus heb je als werkgever ook eigenlijk vrij weinig aan de obligate antwoorden die je dan wel voorgeschoteld krijgt, lijkt me.
Je kunt een negatieve eigenschap ook positief invullen. Als ze je vragen naar een negatieve eigenschap kun je bijvoorbeeld zeggen dat je het moeilijk vindt om nee te zeggen (dat is echt DE negatieve eigenschap die vrijwel iedere stewardess gebruikt).
Maar ik zou dan dus denken dat ze daar dan weer op kunnen zeggen dat je als stewardess wel je grenzen moet kunnen bewaken en duidelijk moet zijn tegen passagiers. Nee kunnen verkopen lijkt me als stess juist wel een belangrijke eigenschap?
En zo is er dus bij elke negatieve eigenschap wel iets te verzinnen natuurlijk, je moet maar net geluk hebben dat je niet iets zegt wat ze niet willen horen.
Persoonlijk vind ik het ook altijd een vrij nutteloze vraag in een gesprek, De meeste mensen zeggen nooit 100% eerlijk wat nou hun échte negatieve eigenschappen zijn en dus heb je als werkgever ook eigenlijk vrij weinig aan de obligate antwoorden die je dan wel voorgeschoteld krijgt, lijkt me.
donderdag 10 maart 2011 om 10:35
donderdag 10 maart 2011 om 11:36
Wat leuk al die verhalen ! Mijn zus ( van wie deze account is ) vertelde mij over deze topic. heb het in 2 dagen helemaal doorgelezen tussen het werken door.
en stess to be super goed dat je nu stewardess bent.
Voor de andere die nog gesprekken hebben heel veel succes !
Ik heb een vraag zelf ben ik nog te jong voor klm , ik ben nog maar 19 jaar oud en heb alleen mbo 3. Maar als ik naar klm cityhopper ga kan ik dan over paar jaar doorstromen ? Ookal heb ik geen mbo 4 ?
en stess to be super goed dat je nu stewardess bent.
Voor de andere die nog gesprekken hebben heel veel succes !
Ik heb een vraag zelf ben ik nog te jong voor klm , ik ben nog maar 19 jaar oud en heb alleen mbo 3. Maar als ik naar klm cityhopper ga kan ik dan over paar jaar doorstromen ? Ookal heb ik geen mbo 4 ?