Januari 2009 (deel 3)

05-01-2011 10:04 1392 berichten
Alle reacties Link kopieren
Januari 2009 - hier verder!

Deel 2
Schandalige verwaarlozing van het forum mijnerzijds....

te druk, te veel gedoe., te veel werk en te moe . dat is ongeveer de strekking

Wel hou ik steeds ff snel in de gaten of er niet stiekem baby's geboren worden.

Met Dieke gaat alles goed, het is wel een dondersteen soms waar je je handen vol aan hebt.

Boodschappen halen is bijna niet te doen, aangezien ze constant ontsnapt.

Verder hebben we een neiging naar nudisme, om de haverklap trekt ze dr broek uit, om die vervolgens aan de hond te geven.

Binnenkort moet ik nog wel een keer terug voor controle van dr vinger.

Zover ik het kan beoordelen, zie ik nog geen nageltje groeien, ik hoop dus dat er geen operatie nodig is.

Springen probeert ze hier ook vaak, soms lukt het een beetje soms niet.

Klimmen daarin tegen doet ze continu, hoe gekker, hoe hoger, hoe liever.

Tot welke leeftijd kan je nou je kindje dragen Wen ?

Ik dacht dat jij ooit anderhalf jaar zei ?

Leuk die opleidingen daarin, wil je daar in de toekomst je volledige werk van gaan maken ?
Oh dat is wel hoopvol, dat er nog geen nageltje te zien is. Hopelijk denken de artsen er dan net zo over.

Houdt de hond de broek wel aan?

Je kunt dragen tot zolang je zelf wil (en je kind natuurlijk), veel mensen dragen hun 3- of 4- jarige tijdens lange wandelingen nog wel een stukje en dat kan dan ook met een doek. Ik zie ook hel vaak bij evenementen mensen met een kind paardjerijdend op de rug, soms wel 5 of 6-jarigen. Kan ook met een doek, draagt prettiger.

Het is dus maar net hoe lang je zelf wil. Voor sommige mensen wordt het te zwaar, soms willen kinderen niet meer (maar 3-jarigen vinden het vaak juist weer fantastisch).

Als het kan zou ik best mij helemaal bezig willen houden hiermee, ja. Maar ik weet niet of dat reëel is.
Wat leuk Wen! Ik denk dat ik de Bykay ga lenen van mijn vriendin voor de eerst weken en dat ik dan zelf een Hopp lichte koop. Dus per wanneer kan ik die bij jou verkrijgen .

Hip; leuk om van je te horen. En fijn dat alles goed is met Dieke. Klimt ze ook nog steeds uit haar bedje?

Lucia; Yuna kan ook pas sinds kort springen. En inderdaad die wil nu ook de hele dag 'pingen'. Mama moet mee doen maar dan vind papa niet zo leuk voor de baby
Haha, is hij bang dat de baby misselijk wordt?

Ik start hopelijk binnenkort, als je wat wilt geef je maar een gil via Hyves.
Lucia, erg vermoeiend inderdaad, thuis met een peuter. Ik snap niet hoe andere hoogzwangere vrouwen dat doen die 5 dagen per week met een peuter thuis zijn. Lang leve het kdv. Alhoewel ik wel blij ben dat ik haar nu 3 dagen daar naartoe laat gaan ipv 5 dagen. Zelf lijkt ze het ook wel prima te vinden.

Ik kan me herinneren dat we Elena vorig jaar zomer (toen ze 1,5 was) om 9 uur 's avonds nog van de trampoline bij haar neefje moesten afplukken omdat ze het helemaal fantastisch vond om daar op te springen. Maar goed, zij heeft wel lange (en stevige!) benen dus misschien dat dat ook scheelt.

Hip, leuk weer van je te horen en erg herkenbaar dat ontsnappen. Dat is dus een reden dat ik momenteel amper alleen met Elena buiten de deur kom want ik kan haar niet meer bijhouden als ze weer 'ns wegrent.

Hopelijk is er geen verder werk aan Dieke's vingertje meer nodig! Ha ha, en ik lees dat de hond nog steeds een goede vriend is.

Elena beschouwt een van onze katten momenteel als haar baby. Ze doet een dekentje over hem heen zodat hij het warm krijgt , doet hem een slapje om en praat met zo'n piepstemmetje tegen hem. En die kat laat het nog allemaal toe ook! Z'n broer daarentegen is slimmer. Die loopt weg zodra hij Elena aan ziet komen.

Wen, hebben jullie de kat nog?

Wat betreft dat dragen, dat is denk ik ook afhankelijk van het gewicht van het kind en hoe sterk je zelf bent. Ik kan me niet voorstellen dat ik Elena nog kan dragen deze zomer. Ik schat dat ze dan toch zo'n 20 kilo weegt. Afgelopen zomer lukte het alleen nog voor hooguit een uur/anderhalf uur. Ik heb meer hoop voor de baby .

Zo, ik ga 'ns richting winkelcentrum. Ik denk dat het voorlopig de laatste keer is. Ben veel te bang dat m'n vliezen plotseling breken.....
Er staat n actiefoto met de doek op hyves, Wen, kun je kijken of ik t goed doe?

Trouwens, Chica kon al wel op het bed en op een springkussen enzo springen, maar zo vanaf de harde grond lukte het steeds maar niet.
Net nog even bijgelezen onder het genot van een stukje chocola .

O, dat is anders inderdaad Lucia, op de grond op en neer springen. Ik weet eigenlijk niet hoe lang Elena dat doet. Meestal gooit ze thuis alle kussens van de bank en gaat daarop op en neer springen.

Ik zal ook 'ns even op Hyves kijken voordat ik er echt vandoor ga.
ff snel

was jij niet ooit op zoek naar het lief aapje Kittycat ?

Ik weet niet of hij er bij zit maar ze hebben nieuwe knuffels bij lief.

http://www.lieflifestyle.nl/

Misschien heb je er per ongeluk wat aan!
Zou het met de lange benen te maken hebben dan?

De kat is er nog hoor, die blijft wel, hoe vervelend hij af en toe ook is (echt, hebben wij weer hoor, de vorige kat was een geval apart die soms meer hond dan kat was, maar deze is aanhankelijk op het strontvervelende af, en altijd op momenten dat je er niet op zit te wachten. En ondertussen haalt hij naar Bloem uit (zonder nagels, gelukkig) als het hem niet zint.)

Ik ga even kijken Lucia!
Wat lief dat je eraan denkt Hip! Haar exacte 'apie' zit er helaas niet tussen, wel iets dat er veel op lijkt, maar gelukkig leeft 'apie' nog!

Wen, sorry, maar ik heb hier hardop zitten te lachen om je beschrijving van jullie kat. Nou ja, wij hebben een kat die half menselijk is lijkt het soms wel. Gelukkig hebben geen van beide katten ooit een poot naar Elena uitgestoken ook al terroriseert ze hen nog zoveel dus dat waardeer ik wel.

Ik heb m'n shopping tripje er weer zonder kleerscheuren vanaf gebracht (had ik al geschreven dat de gyn me bang gemaakt had door te zeggen dat ik erg veel vruchtwater heb en moest lachen bij de gedachte dat m'n vliezen zouden breken....). Ik heb zojuist dus maar plastic matjes aangeschaft! Ga nu even rusten voordat ik Elena ophaal.
Ga ik zeker doen Wen! Ben je ook een eigen website aan het maken?

Oh Kitty je maakt me wel een beetje bang Had ik nog niet eens zo bij stil gestaan. Bij Yuna braken mijn vliezen in de badkamer, net na het douchen maar kan natuurlijk overal gebeuren. Hoe zo kop in het zand?! Lekker chocola (Locola volgens Yuna)

Lucia; leuke foto's op hyves. Wilde net ook een paar nieuwe oplaoden maar lukt me even niet. Raar.
Komt eraan Chili, ooit...

Grappig, mijn vliezen braken ónder de douche, dat was wel handig

Kittycat, heb je ook van die celstofmatjes?
Bij jullie braken ze dan wel op de juiste plaats, geluksvogels!

Bij mij is het nog nooit gebeurd dus ik vind het wel spannend. Die matjes hebben een plastic ondergrond en dan zit er zo'n 'luierlaagje' overheen. Je voelt ze eigenlijk niet tijdens het slapen. Goh, je had de inhoud van m'n boodschappentas moeten zien gisteren. Die matjes dus, van dat dikke verband tegen de bloedingen, zoogcompressen voor lekkende borsten, luiers voor Elena, luiers voor de baby..... heel interessant allemaal .

Chili, ben benieuwd naar je foto's. Jij moet wel leuke hebben na je vakantie(s). Elena vraagt trouwens steeds vaker om een 'klaatje' (chocolaatje). Ze weet voortaan goed wat lekker is!
Haha, locola, kaatje, hier is het chococa

Kittycat, ik denk dat dat zijn wat we hier celstofmatjes noemen, het klinkt wel zo. Ik had standaard eentje in de auto liggen, voor als ik zou gaan bevallen, in de auto moest en nog vruchtwater verloor. Nou was dat allemaal het geval, maar mooi dat ik niet meer aan dat celstofmatje heb gedacht

Vraagje, laten jullie de navelstreng ook uitkloppen voor hij doorgeknipt wordt? Ik heb er achteraf spijt van dat dat bij Bloem niet gebeurd is, een volgende keer wil ik dat wel, maar ik ben benieuwd hoe dat bij jullie is?
lang geleden dat ik hier was. De laatste weken heb ik het erg druk gehad met het naaien van de pakken en natuurlijk carnaval zelf. Het was erg gezellig, uk vraagt nog elke ochtend of t weer carnaval is. Hij vond het super leuk!

Wat leuk, oudste zei ook altijd locola. Uk zegt ook "klaadje". En dat het lekker is beseft hij enorm goed!!

Springen kan uk al erg lang, maar dat is dan ook een aapje. Op de peutergym zeggen ze dat kindjes dat tussen de 2,5 en 3 jaar ergens leren.

Spannend hoor Kitty. Mijn vliezen zijn thuis op de bank gebroken en bij uk door de gyneacoloog tijdens de bevalling. Had wel erg veel vruchtwater ( gevolg van suikerziekte). Zoveel dat de postoel en matjes het niet aankonden en er een compleet nieuw bed en een dweilploeg werden aangerukt. Moet alweer lachen als ik terugdenk aan die ravage.

Hier is de navelstreng direct doorgeknipt. In het ziekenhuis wordt alles in flink tempo doorgevoerd, dus denk dat je zoiets ook echt van te voren moet aangeven.

Wen, klinkt leuk hoor, starten met je eigen "handel". Wel fijn dat je t naast je huidige werk kan doen.Ik denk ook wel eens na over voor mezelf beginnen, maar naast mijn huidige werk en de kids is dat niet echt haalbaar.
Klinkt goed het carnaval Golfje! Fotos?

Wen, bij Chica is t niet gebeurd (zkh), bij Chiquita gelukkig wel. Toen was t ook thuis en was er minder haast.

Met Chica beviel ik op de ok en daar moest ze zsm wel ivm de kou daar.
Ik ben er nog (zonder baby) maar we hebben een erg druk weekend gehad met veel familiebezoek.

Wat betreft die navelstreng, ik denk dat het hier zo gaat zoals Golfje zegt. Alleen op verzoek aangezien ik ook de indruk heb dat hier in het ziekenhuis vooral alles snel moet gaan (helaas). Ik moet straks naar de gyn dus ik kan het haar wel 'ns vragen. Ik heb wel gelezen dat het beter is voor de baby.

Trouwens, bij Elena was het zoals Lucia schrijft, op de ok dus ik heb niet eens gezien/gemerkt dat ze de navelstreng doorgeknipt hebben!

Wen, ik heb zo'n matje inmiddels ook in de auto gelegd (dacht trouwens dat jij thuis bevallen was) maar Golfje stelt me niet echt gerust met haar vliezenbreekverhaal !

Golfje, fijn dat de carnaval geslaagd was. Ik ben ook benieuwd naar de foto's! Hoe is het met je oudste? Voelt hij zich weer wat beter?

Ik ga snel nog wat doen. Het is vanuit hier toch al snel zo'n 40 minuten rijden naar het ziekenhuis dus zo'n controle neemt veel tijd in beslag.
Hoe was t bij de gyn, Kitty? Best een eind rijden inderdaad! Wel 2 keer per dag melden he, anders worden we ongerust.. Wat is je uitgerekende datum ook al weer? de 25e? Dat heb ik in mn hoofd, maar weet niet of t klopt..
2 x melden nog wel . Denk niet dat ik dat haal.

Gisteren zei de gyn dat de baby er helemaal klaar voor ligt. Het hoofd is ingedaald dus dat het elk moment kan gaan gebeuren. Dat heeft ervoor gezorgd dat ik vannacht geen oog dicht gedaan heb. Nu moet ik de dag doorbrengen met een energieke peuter die wel goed geslapen heeft . De uitgerekende datum was 16 maart maar is op mijn verzoek naar 19 maart verzet omdat dat de datum was van de eerste 2 echo's en ik denk dat die beter klopt. Nu heeft de baby tot 29 maart zelf de tijd om te komen en anders wordt hij of zij weer via een keizersnede gehaald.

Ik heb ook nog even nagevraagd over de navelstreng doorknippen. Dat mag niet meer door de vader gebeuren omdat er blijkbaar enkele jaren geleden een ongeluk mee gebeurd is. Wel kan er op verzoek mee gewacht worden (enkele minuten had ze het over).

De baby weegt momenteel ruim 7 pond (3600/3700 gram).

Dat was mijn babynieuws zover . Ik ga weer even aandacht aan m'n peuter besteden!
Spannend Kitty!
spannend Kitty. Ik krijg nu allemaal ideetjes wat er mis kan gaan bij het door knippen van de navelstreng, teen geraakt ofzo?Wel jammer, al geloof ik niet dat vriend het erg had gevonden als t hier niet was. HIj vond het maar een taai gebeuren en vond het eigenlijk ook best vies. Heeft t wel gedaan, maar ik denk meer omdat t zo "hoort".

verder ben ik hier heerlijk aan t genieten van t weer. Ik zit, zonder jas(!) al een uur heerlijk in een hoek van de tuin te genieten van de zon. Op dinsdagmiddag heb ik alleen oudste thuis. Ik heb ouderschapsverlof vanaf 14.30. Om 15.00 is school uit en ik haal t niet om uk dan al opgehaald te hebben. Daarom blijft hij daar op t kdv tot vriend hem om 17.00 haalt. Vond het eerst sneu, maar hij vind het geweldig daar en oudste heeft dan ook eens een momentje alleen.

ik ga weer even "jeu de boulen", voor de 30e keer vanmiddag. ....
Oeoeoeoeh, dat komt dichtbij Kitty!!

Ja, wat n weer he golfje, ik vind verlof hebben nu ook helemáál niet erg!
Ik vraag me ook ernstig af wat er mis kan gaan bij het doorknippen van de navelstreng, wát zou die vader doorgeknipt hebben?

Het is hier niet zo warm meer als in het weekend jammer genoeg. Maar warm genoeg om elke dag even bezig te zijn met de moestuin-in-wording, zo'n 4 of 5 vierkante meter grond die ik af moet graven, omspitten en composteren. En dan straks zaadjes / plantjes de grond in!

We hebben de uitslag van Bloems allergietest: geen noemenswaardige reactie op de allergenen. Dus waarschijnlijk ook geen pinda-allergie! Geen 100% zekerheid dus we moeten het nu voorzichtig gaan introduceren, en dan maar kijken of het goed gaat. Als het goed gaat, was het echt een andere stof in de pindakaas waar ze op reageert. Ik vind het nog wel een beetje spannend om dan straks pure pinda te gaan geven!
Kittycat, mag je 'maar' 10 dagen overtijd lopen?

Hopelijk hoeft het niet zover te komen natuurlijk. Voel je al wat? (oeh, vreselijke vraag )
Alles nog rustig hier . De gyn kon zich niet meer herinneren wat er precies verkeerd was gegaan maar sindsdien hebben ze het beleid veranderd. Nou denk ik niet dat m'n man er erg om zal treuren. Ja, 10 dagen overtijd is hier het beleid. Ik weet dat op verzoek het wel verlengd kan worden maar ik heb m'n uitgerekende datum ook al een paar dagen verzet en ik denk dat ik het tegen die tijd ook allang gehad heb. Volgende week woensdag komen m'n ouders hierheen en die zijn van plan om enkele weken te blijven. De gedachte dat ze hier een week zijn en dat ik dan de baby niet eens heb vind ik niet zo aantrekkelijk. Vooral ook omdat zij stukken zenuwachtiger zijn dan ikzelf. Ik vind het wel een fijne gedachte dat ik dan in ieder geval oppas voor Elena dag en nacht in huis heb.

Wen, ik heb dagelijks last van krampen maar volgens mij kan dat ook weken duren dus het zal wel niet veel zeggen.

Fijn trouwens dat Bloem niet allergisch blijkt te zijn voor pinda's. Hopelijk vinden jullie wel uit waar ze nu precies allergisch voor is. En leuk dat je 'groene' vingers hebt!

Hier is het ook alweer enkele dagen mooi weer. M'n man is gelukkig tot en met maandag vrij (morgen feestdag hier) dus die kan lekker veel met Elena naar buiten. Dat is momenteel ook het geval, vandaar dat ik even lekker aan het internetten ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven