Mei 2009

06-03-2011 20:00 2620 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Hier kunnen we voorlopig weer even lief en leed en aankopen met elkaar delen!!

Ik heb wel de tabel aangepast, hoop dat jullie dat geen probleem vinden!

Nick Kindje Verjaardag Rozerood Thirza17 aprHelemi Ishan25 aprKaatje_82 Lukas27 aprSnok Binck27 aprSanne069 Tess30 aprilChicaa Jolijn5 meiDoggie Tim14 meiVisje1 Norah14 meiHippiechickNYC Tess14 meiJanets Watse15 meiElza35 Joy-Anna18 meiSuzzel Lucas19 meiPotsiedikkie Mieke24 meiJulia1979 Eline25 meiBarakuda Nick2 juniBobbie Sofie2 juniKosmic Emily3 juni
hai, ik lees s'avonds wel even bij maar heb nog steeds geen tijd om te reageren overdag!

Sorry, maar dat komt wel weer hoor.
Rustig hier zeg !

Leuke site dog ! We vliegen trouwens met 'jouw werkgever' naar Curacao eind april. Moet jij toevallig werken, zou wel leuk zijn !

Sofie heeft denk ik weer een nieuw liejde geleerd op het kdv. Gisteren tijdens het eten begon ze de hele tijd deze vuist op deze vuist te zingen, zo grappig !

Ze is trouwens dol op paaseitjes. Vanmorgen zag ze het zakje liggen en zei ze: ei openmaken Sofie lekker, lekker hahaha ! Net d'r papa die is ook zo gek op chocola, ik niet zo ..

Komen jullie nog wel ff langs hier vandaag, anders kom ik de dag hier op kantoor echt niet door hoor
bobbie ik ben er!

Kreeg net even de schrik van mijn leven. Manlief komt uit tokyo en is vanochtend 12 uur lokale tijd vertrokken. Om 14.46 is de aardeving en tsunami gebeurd.... pfffffff
Bobbie, ik kom even snel langs maar ben ook zo weer weg....tis mooi weer dus we springen zo meteen op de fiets om wat boodschapjes te halen.

Dog, zeker leuke site maar bij bepaalde dingen loopt hij helaas vast hier....wilde nl even zoeken op tuintafels.

Bobbie, heerlijk zeg bijna al naar Curacao!

Grappig dat Sofie dat liedje heeft geleerd op het kdv...leuk is dat hé dat ze soms met dingen thuiskomen dat je denkt hé, dat zal ze daar wel geleerd of gedaan hebben.

Tess had gisteren de aanzet gegeven tot een polonaise met een paar kinderen op het kdv. Leidsters hadden zo moeten lachen en verbaasd hoe ze daar nou op kwam.

Van het weekend hebben we hier met z'n 3en een keer de polonaise gelopen in huis toen er carnavalsmuziek op de radio was...haha, dat heeft ze denk ik goed onthouden.

Hier ook gek op chocola, ik ook trouwens...heb voor Tess van die reepjes kinderchocolade en die surprise-eieren.

Ze krijgt het niet vaak maar ze smult er dan echt van.
Oh Kos, had jij nou vandaag DE echo bij de vk? Ik hoop dat je een heel mooi hartje gaat horen van het kleine guppie in je buik.
beetje heel erg moe. kom denk ik niet veel langs vandag..jammer voor je bobbie

hip; oefff dat is zeker schrikken...

geen echo vandaag morgen!!!
Goedemorgen!! Zeker rustig hier... Wel makkelijk bijhouden!

Bobbie> ahh, lief en leuk dat Sofie ineens een liedje zong. Klinkt zo schattig hè. Tirza zong vanmorgen slaap kindje slaap voor de baby. En vader Jacob kent ze ook helemaal. En paaseitjes, krijgt Sofie dat goed weg? Ik zou toch bang zijn dat Tirza daarin zou stikken. Of ben ik nu mutsig. Tirza heeft qua chocolade alleen vlokken op tot nu toe.

Sanne> toch lekker weer op je vrije dag!! En leuk dat Tess initiatief neemt tot een polonaise! Verbaas mij sowieso dat ze zoveel onthouden. We kunnen Tirza echt niet voor de gek houden meer... Gisterenochtend had ik gezegd dat we 's middags naar de paarden zouden gaan. Alleen was het weer niet zo dus ik wilde eigenlijk even alleen gaan. Dacht dat ze het toch wel vergeten zou zijn. Maar niets hoor, ze kwam uit bed en riep meteen de namen van mijn paarden... Uiteindelijk dus toch maar lekker samen gegaan.

Hippie> jeetje, dat is schrikken inderdaad! Maar gelukkig dus net op tijd weg daar!

Kaatje> Tirza had het woensdag op de crèche af en toe wel even moeilijk gehad, maar was volgensde juf wel snel af te leiden. En toen ik haar kwam halen liep ze samen met de juf aan de hand over de buitenspeelplaats. Ze letten dus wel goed op haar, dat geeft in ieder geval een goed gevoel. Jouw meissie is nu dus wel helemaal gewend. Weet nog wel dat je schreef dat ze het moeilijk had daar. Kan me voorstellen dat dat echt niet fijn voelt om haar dan achter te laten...

Zo, hier alles soort van onder controle. Man is met Tirza naar de gym. Chris slaapt. Hij is nu ''s ochtends langer wakker, maar komt dan niet meer zelf in slaap tenzij ik hem de borst geef. Herken dat helemaal niet van Tirza; die viel rustig in de box of in haar bedje in slaap. Chris slaapt alleen in aan de tiet. Echte man. Whaha. Speentje helpt niet bij hem. Hij vindt het wel fijn, maar hij valt er niet mee in slaap... Iemand nog

tips? Moet even een handige formule vinden, want kan niet de hele ochtend met hem bezig zijn als ik volgende week alleen met ze ben.
Kos> een echo op zaterdag?? en rustig aan hè!
Visje> lekker dat Roman nog maar een keer komt 's nachts. Ik kijk er naar uit. Hoeveel ga je werken straks en wanneer ga je beginnen? En gaat Roman dan ook naar het KDV?
Oh en laatste bericht voor Janets (post op mijn telefoon, vandaar de losse berichten): al besloten wat je met je salontafel gaan doen? En wel foto's plaatsen straks van het eindresultaat!!
Jee Hip wat zul jij geschrokken zijn!

Tis superweer he Sanne, geniet ervan hoor ! Ik ga straks ook ff lekker naar buiten tijdens de pauze.

Ik heb geen in-slaap-tips voor je RR. Sofie sliep zowieso slecht de eerste 10 weken, met name overdag. Hoop dat nummer 2 het beter doet

Lekker rustig aan hoor Kos. Ow spannend morgen dus de echo !

Vind de eitjes ook wel een beetje eng hoor, ze moet van mij echt gaan zitten en dan zit ik er naast. Maar ze neemt keurig kleine hapjes.
Ff reageren op RR:

Ishan sliep ook alleen maar aan de borst....of op schoot...hebben uiteindelijk heel veel een draagdoek gebruikt en daar sliep hij dan in. Kun je wel weer je dingen doen....Lekker strak tegen je aan binden en dan in de komma houding heet dat geloof ik.... en deden er alles mee......tot aan boodschappen...afwassen aan toe haha......Succes....ondertussen is Ishan 1 van de betere slapers hier geloof ik.......dus het komt goed....;-)
* gaat gauw weer door met de voorbereiding van dr eindpresentatie*.......
Helemi succes met de voorbereiding ! Ben je na je presentatie helemaal klaar met de studie ?
Bobbie bedankt....Ja....kan het bijna niet geloven...maar ja dan ben ik helemaal klaar.....na 6,5 jaar studeren....pffff....wel incl kindje krijgen tussendoor dus ik ben drie kwart jaar eruit geweest.....

Hip...Jeetje schrikken hoor,...gelukkig was hij op tijd weg, want hij was er denk ik ook de eerst komende tijd heel moeilijk weg gekomen.......
Ik heb studie ontwijkend gedrag zoals jullie kunnen zien......
Goed joh ! Heerlijk vooruitzicht !
Hey Helemi! Een draagdoek is misschien wel een idee, daar had ik nog niet aan gedacht. Wat voor een heb jij gebruikt dan? En vanaf wanneer legde je hem dan wel weer in bedje? Of ging dat vanzelf ineens goed? Tirza sliep als baby nooit heel lang overdag, maar sliep wel heel makkelijk in. En is nu ook een prima slaper.
Jemig Hippie, wat een schrik zeg... Kan me voorstellen dat je vreselijk geschrokken bent en blij bent als hij straks weer veilig thuis is...!

Dog, wat een leuke site die je gisterenavond had geplaatst zeg!

RR, geen tips voor je helaas. Beiden sliepen heel veel overdag. Ik legde ze altijd boven in hun eigen kamertje om te slapen. En leuk he, hoe wijs ze zijn op deze leeftijd! Ik hou trouwens een boekje bij met alle leuke uitspraken en leuke dingen, afgelopen week nog eentje van oudste dochter, (3,5): Zij: 'mama, waar woont de here god'? Ik: 'in de hemel'. Stond ze voor het raam naar buiten te kijken, hoor ik ineens: 'Heeee, ik zie z'n voeten hangen... hij zit op de wolk'. Hihi, ik kwam echt niet meer bij...!

Bobbie, is het druk op je werk vandaag, of valt het wel mee?

Kos, mocht je dit nog lezen: succes morgen bij de echo, je laat wel wat weten he...?!

Man heeft dit weekend een vrijgezellenfeestje, dus ik ben dit weekend alleen met de kids. Ik ben dat echt helemaal niet gewend, dus heb er ook niet zo'n zin in.... Ik weet dat ik echt niet mag klagen in vergelijking tot sommigen van jullie hoor!!!!

Zo, ga nu eens even de huisvrouw uithangen hier, nog een hoop te doen!
Kaatje ook voor mij als moeder die vaak alleen is, is een weekend nooit leuk! Ik plan altijd bezoekjes naar vrienden met kinderen, ga naar mijn moeder, naar artis en 's avonds nodig ik dan een vriendin uit voor het eten ofzo. maargoed, gelukkig voor jou is het niet vaak!

Echt grappige uitspraak trouwens van je dochter! En goed idee om een boekje bij te houden! Heb er ook wel eens aan gedacht maar is er nooit van gekomen.... misschien kan ik het met tess nog doen

kos, rustig aan meid en succes morgen!

RR balen dat hij alleen maar aan de borst inslaapt. Toch een kwestie van wennen denk ik. Ik zou hem toch proberen weg te leggen. Niet lang laten huilen maar misschien met een muziekje ofzo? heb je niet zo'n beest met een touwtje waar je aan kan trekken? (leuk kraamkado). Je kan wel met draagdoeken in de weer gaan maar pfff dat lijkt me ook wel erg vermoeiend en dan went hij daar weer aan. Het is verder geen huilbaby toch? Hij klinkt lekker tevreden van wat jij vertelt.

bobbie heb je nog gekeken voor het spijkerjackie?

Ik liep vandaag heel even door de h&m, had verder geen tijd om uitgebreid bij de kids te kijken, maar zag wel allemaal leuke dingetjes hangen voor onze meiden!

helemi, zet hem op! Laatste loodjes. Heerlijk hoor.

Sanne echt super lekker weer vandaag! Was net op de fiets naar het winkelcentrum en markt hier. Je bent vast lekker buiten.

Net met zoonlief lekker geluncht en we gaan straks als we dochter opgehaald hebben manlief van schiphol halen. Dan zal hij wel meteen tess op willen halen. Hij heeft haar vooral echt gemist! Mij missen is hij gewend inmiddels.... haha
trouwens kaatje ik weet even niet meer waar je woont maar ik was afgelopen zondag in Naturalis in Leiden. Best leuk hoor! Veel te zien voor de kids. ze kunnen ook dingen aanraken enzo. Tess vond het ook leuk.
Kaatje> wat leuk dat je die uitspraken bij houdt in een boekje. Moet ik misschien ook maar eens gaan doen. Gister was ik wat aan het prutsen. Tirza stond naast me te kijken en vraagt ineens: lukt het mama? En toen ik vroeg of ze een koekje wilde zei ze: Jaaa, goed idee! Overigens is het slaapprobleem hier niet zo heel erg hoor. Als hij slaapt, dan slaapt hij prima.

Hij ligt nu ook al vanaf half 10 te maffen in zijn bedje. Het is meer dat ik een oplossing voor spitsuur zoek als ik even rustig wil ontbijten met

Tirza. Nou ja, komt tijd komt raad.
Zohee Hip, dat lijkt me zeker schrikken! Net wat Helemi zegt, gelukkig is hij al onderweg nu anders had hij niet zo makkelijk weggekomen denk ik....wat een chaos!

Kos, morgen een echo? Vreemde dag op zaterdag. Succes in ieder geval!

Tess sliep de 1e weken ook niet makkelijk in haar bedje overdag. Meestal in de box of in het wippertje...dan ging het wel goed. Maar het waren meestal maar korte hazeslaapjes. 's nachts daarentegen sliep ze weer heel goed en lang in bed. Draagdoek hoor ik altijd positieve berichten over, zelf nooit gebruikt.

Helemi, succes met de laatste loodjes!!!

Haha Kaatje, die opmerking van je dochtertje.

Saai hoor, een heel weekend alleen. Vind het niet zo erg als vriend weg is maar met kind(eren) erbij ben je zelf ook beperkter om wat leuks te gaan doen zoals shoppen, filmpje of terrasje pakken.

Zo, meisje ligt op bed. Ze had gisteren op het kdv niet geslapen overdag en dat was vanmorgen wel te merken.

Ze had wel uitgeslapen tot half 8 maar ze werd rond 12 uur echt dreinerig....zal wel moe geweest zijn want ik heb haar neergelegd en volgens mij vielen meteen haar ogen dicht.

Laat haar vandaag maar weer 's gewoon doorslapen zonder wakker te maken na 2 uurtjes.

Voor de Kitty fans, bij de AH hebben ze een doosje (ligt bij de paaseitjes ed) chocolade Kitty koekjes....echt grappig.
Hippie> ja, muziekje is ook een goed idee. Heb ik bij Tirza ook altijd gedaan. Dit weekend maken we zijn kamertje af, dus dan zal ik zijn muzieknuffel opduiken. Hij is verder superrelaxed ja. Huilt eigenlijk niet. Daarom is het ook zo gek dat hij helemaal uit zijn plaat gaat als je hem wakker maar wel moe in bedje legt...

En leuk, je man weer ophalen. Hebben jullie nog gezellige plannen voor het weekend? of houden jullie het dan lekker rustig als hij net weer terug is. Mist Tess hem eigenlijk merkbaar?

Ik ga de kleine man maar even wakker maken. Tijd om te eten hoor!
Wij gebruikten zo'n tricot ding....dan zo'n hele lange....Met een maand of drie hebben wij heb langzaam 'leren' slapen....'s nachts ging wel prima hoor....wel wakker maar als ik hem voedde en weer terug legde ging dit meestal wel goed. Ging hier ook alleen om overdag.....Bleven het wel proberen hoor.....maar ging gewoon niet makkelijk bij Ishan.....maar zo'n doek vond ik een verademing....omdat je gewoon weer rond kunt scharrelen zeg maar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven