Even mopperen

11-03-2011 10:35 216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man zit in het buitenland voor zijn werk (regelmatig).. nu dus ook weer.. En die ukkel belt gewoon weg niet even (of stuurt een SMS-je) of wat dan ook.. Dus heb ik hem al 2 dagen niet gesproken..

Bah ! Ik kan daar niet zo goed tegen.. En een echt excuus heeft ie niet.. hij denkt er gewoon niet aan.. Hij is niet zo van de gevoelens (zegt hij zelf vaak zat).. en wacht 9 van de 10 keer totdat ik hem bel.. en dit keer heb ik dat dus niet gedaan.. Ik zit niet in het buitenland.. hij ..

Ik verwacht geen uitgebreide verhalen maar gewoon even kort 's avonds een babbeltje.. via skype zodat het ook nog eens niets kost..

Ik weet hoe zijn dagen eruit zien, zijn globale planning que eten etc. en snap dus werkelijk niet dat hij niet even 5 minuten pakt om een berichtje te sturen.. als is het maar hoi hoe gaat het ?

Aan de ene kant weet ik dat hij gewoon geen gevoelsman is maar toch..

Nu ben ik dus verdrietig en chagrijnig .. en ben ik staat om een giftig sms-je te sturen.. maar weet ook wel dat het niets op zal lossen..

Door het opschrijven alleen al voel ik al wat opluchting..

Iemand nog tips hoe ik dit nu aan kaarten ZONDER direct in allerlei verwijten te storten ?
Poohoositief. Lief, ik zou het zo fijn vinden om wat van je te horen, want ik mis je best wel een beetje...
Klinkt gedeeltelijk herkenbaar.

ik zou het moeilijk vinden om me in te houden, beste moment om dit 'rustig' te bespreken is misschien als hij weer thuis is.

Uitleggen dat het voor jou echt belangrijk is, en uitleggen welk gevoel het jou geeft als hij niks laat horen.

Ook al heeft hij zelf de behoefte niet, kan hij dit wel voor jou doen de volgende keer, kleine moeite voor hem.
Zo, dat ben jij toevallig even kwijt.

Ik zou het heel gemakkelijk oplossen. Als hij niets van zich laat horen dan kook ik de eerste dag dat hij thuis is niet, maar trek iets leuks aan en sleur hem mee de deur uit om buiten wat te gaan eten, heel romantisch. Zou er geen woord over vuil maken, maar lekker genieten van mijn , door een kok bereide maaltje.Zou het ook niet van te voren zeggen, hij staat gewoon plots in een restaurant, voor een voldongen feit.

Mocht hij er over beginnen , dan zou ik gewoon zeggen. Ik heb helemaal niets van je gehoord en dat wil ik even goed maken schat, eet smakelijk, ik heb je gemist.

Simpel, ik doe nooit moeilijk over dat soort zaken.
Accepteren dat het zo is, is denk ik de makkelijkste manier.

Jij zoekt bevestiging (aandacht) van zijn liefde, terwijl hij ervan overtuigd is dat het wel goed zit. Het is gewoon geen issue voor hem.

Ik weet niet wat voor werk hij doet maar;

de meesten die ik ken, zijn de hele dag druk. Vaak wordt er veel gepland in een korte tijd en heeft men ook 's avonds nog (sociale) verplichtingen. Als hij al niet zo'n beller en smser is, dan belt hij zeker niet tijdens het werk. In NL vast ook niet, dus ook niet in het buitenland.
Als JIJ behoefte hebt om hem te horen dan bel je hem toch gewoon?

Als je een bevestiging wil dat hij nog aan je denkt, je mist en jou graag wil spreken dan ben ik bang dat je verwachtingen te hoog liggen. Hij zal het misschien druk hebben, moe zijn, last hebben van het tijdsverschil. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen...
ik ken dit ook, maar ik krijg het er niet in bij hem... nou zit hij niet regelmatig in buitenland maar ik vind het sowieso fijn om te weten of hij goed aangekomen is, al is het een uurtje verderop..
Ik snap het, ex was precies zo. Mega frustrerend. Lekker je eigen plan trekken en denk, verrek dan ook, geen bericht goed bericht. Maar da's dan weer makkelijker gezegd dan gedaan.
quote:moeilijkenaam schreef op 11 maart 2011 @ 10:45:

ik ken dit ook, maar ik krijg het er niet in bij hem... .

Waarom moet er "iets in bij hem"? Misschien moet er wel iets "in bij jou", namelijk dat het geen drama is als je elkaar een paar dagen niet spreekt.

Waarom is het per se iets dat aan hém veranderd moet worden? Misschien kun je elkaar gewoon accepteren zoals je bent.

Hij heeft niet zo'n behoefte aan dat gebel en zal het niet zo vaak uit zichzelf doen.

Jij hebt veel behoefte aan contact en zal dus regelmatig een keer bellen.

Allemaal blij.
Ik ben hetzelfde als Polderman. Als het goed zit, waarom dan laten horen dat ik er ben? Als er iets mis is, dan belt de KLM wel en hoor je het heus snel genoeg. Geen nieuws is dus goed nieuws

Als je regelmatig reist en in het buitenland verblijft, dan is dat zo normaal voor je, dat je er niet eens over nadenkt om iets te laten horen.
Ik weet nog van vroeger dat mijn vader mijn moeder altijd belde nadat hij had geluncht. Dan vertelde hij wat hij gegeten had en hoe laat hij dacht thuis te zijn. Vond ik altijd zo lief!

Mijn man was niet zo, helaas. Belde me nooit en nam zelfs vaak de telefoon niet op als ik belde. Nou kun je het druk hebben, maar het wilde er bij mij ook niet in dat hij niet even 5 minuten tussendoor had om te bellen. We hebben erover gepraat en nu belt hij wel vaker. En hij neemt z'n telefoon ook gewoon op, dat vind ik eigenlijk nog het prettigst.

Kun je er niet gewoon een gesprek met hem over aangaan? Het kan zijn dat hij minder met gevoelens heeft, maar hij hoeft toch niet te bellen omdat hij wil vertellen dat hij zielsveel van je houdt? Ik vind het gewoon leuk om te horen hoe z'n dag is en hoe laat hij thuis is, that's it. En als hij in het buitenland zit inderdaad een teken van leven, lijkt me niet meer dan normaal.
Ik vind het overigens een strondvervelende houding, ik ben zo niet, dus ik doe het niet.

Ja, ik ben ook niet zo opruimerig, maar ik doe het ook, omdat mijn partner zich anders de tering ergert.

Je doet het sámen en met elkaar toch?
Maak je niet druk, wij mannen kunnen een ding tegelijk.

Dat zeggen veel vrouwen toch altijd

Ben je als man met je werk bezig denk je niet aan

het thuisfront en vise versa.

Geloof me, het is echt eenvoudig man te zijn
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik moest meteen hieraan denken:

http://www.omdenken.nl/praktijk/casusarchief/75
quote:hollebollegijs schreef op 11 maart 2011 @ 10:57:

Maak je niet druk, wij mannen kunnen een ding tegelijk.

Dat zeggen veel vrouwen toch altijd.

Ben je als man met je werk bezig denk je niet aan

het thuisfront en vise versa.

Geloof me, het is echt eenvoudig man te zijn

Allemaal leuk en aardig, maar zo werkt het niet in een relatie. Dat is een beetje geven en nemen. Net wat Julia zegt: ik haat opruimen, maar ik doe het wel omdat m'n man anders flipt. En hij doet minder neurotisch over 6 weken voor de vakantie al inpakken, omdat hij weet dat ik daar gek van word.

Hoeveel moeite is het om even een kort belletje te doen? Of een sms'je te sturen, al zou dat bij m'n man geen optie zijn. Hij heeft me in 7 jaar tijd 2x een sms'je gestuurd met alleen het woord 'ok'.
gewoon zeggen? Schat, ik zou het fijn vinden als je af en toe iets van je laat horen als je in het buitenland zit want ik mis je dan zo erg..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
hij zit in europa, op het eten na verder geen sociale verplichtingen. Overdag is hij natuurlijk bezig, hij werkt daar immers.Ik wil ivm herkenbaarheid niet al te veel vertellen over zijn werk, maar het is geen werk waar hij constant met bobo's rond hoeft te hobbelen of de hele dag in meetings/seminars zit.. Hij is daar bezig met een project..

Maar dan nog kan je 5 minuten vrijmaken om een een SMS te sturen.

Het gaat er mij gewoonweg om dat hij domweg geen belangstelling toont voor het thuisfront.. hij weet dat er van alles speelt mbt een van onze kinderen, dan mag je verwachten dat hij daar dan even naar vraagt.... Ik hoef niet 10x per dag te horen ik mis je schatje etc.. dat doe ik zelf ook niet. Als ik hem bel dan neem ik even kort de dag met hem door, de bijzonderheden, zodat hij "bij" is als hij weer thuis is. Wij hebben 2 zoons met problematieken en toevallig is het nu net weer een hectische tijd met die 2 mannen.. en dan is het fijn dat hij op de hoogte is en ik even kan vertellen hoe de stand van zaken is ..

Hij weet dat ik het prettig vind om even contact te hebben .. en dat heeft niets te maken met het feit dat ik hem mis, bevestiging wil van hem dat hij mij mist of dat ie nog van me houdt.. dat is niet waar het om gaat. Daarvoor hoeft hij mij niet te bellen..

Zoals gezegd. hij is geen man van openlijk tonen van gevoelens dus ben ik nu na 17 jaar wel aan gewend.. Maar domweg belangstelling tonen voor het thuisfront is een kleine moeite..
Wat zou hij doen als jij niet thuis bent als hij terug komt uit 't buitenland? Dat jij 'n weekendje met vriendinnen weggaat en niet reageert als hij belt/smst? Laat 't 'm eens op zo'n manier voelen, misschien gaat ie dan beseffen dat het best lullig van 'm is om niet 1 keer per dag even iets te laten horen.
quote:elninjoo schreef op 11 maart 2011 @ 11:02:

Wat zou hij doen als jij niet thuis bent als hij terug komt uit 't buitenland? Dat jij 'n weekendje met vriendinnen weggaat en niet reageert als hij belt/smst? Laat 't 'm eens op zo'n manier voelen, misschien gaat ie dan beseffen dat het best lullig van 'm is om niet 1 keer per dag even iets te laten horen.Tis wel duidelijk dat jij geen relatie hebt, zo werkt het niet namelijk, EN, oog om oog, tand om tand..
quote:Lizzl schreef op 11 maart 2011 @ 10:51:

Ik ben hetzelfde als Polderman. Als het goed zit, waarom dan laten horen dat ik er ben? Als er iets mis is, dan belt de KLM wel en hoor je het heus snel genoeg. Geen nieuws is dus goed nieuws

Als je regelmatig reist en in het buitenland verblijft, dan is dat zo normaal voor je, dat je er niet eens over nadenkt om iets te laten horen.

het gaat niet om het feit dat ie goed is aankomen of zo.. net zoals je zegt.. als het vliegtuig neerstort dan hoor ik dat snel genoeg..

Het gaat om het feit dat hij thuis een geen doorsnee gezin heeft zitten waarin 2 kinderen zitten met een forse problematiek, waar net nu een behoorlijk hectische tijd is.. dat weet hij , hij weet ook dat het voor mij pittig is om dit altijd in mijn eentje te doen (want hij is er nu eenmaal niet/weinig/soms/nooit.. en dat geeft verder niet, maar dan is het een kleine moeite om even die korte tijd te pakken en even kort bij te praten.
Ik heb zelf gemerkt dat als mijn man iets 'fout doet' ik daar zelf het meeste last van heb door daar steeds mee bezig te zijn en langzaam aan de kook te raken van binnen. En dat terwijl mijn man richting mij doet of er niks aan de hand is.

Nu benader ik het anders, hij doet iets fout, waarom zou ik dan degene zijn die er mee zit? Verzin een manier om het probleem bij hem neer te leggen (zonder dat het dan een kille bedoening wordt bij jullie thuis, het moet natuurlijk niet van kwaad tot erger gaan).
quote:elninjoo schreef op 11 maart 2011 @ 11:02:

Wat zou hij doen als jij niet thuis bent als hij terug komt uit 't buitenland? Dat jij 'n weekendje met vriendinnen weggaat en niet reageert als hij belt/smst? Laat 't 'm eens op zo'n manier voelen, misschien gaat ie dan beseffen dat het best lullig van 'm is om niet 1 keer per dag even iets te laten horen.

Achhhhhh of hij vind het lekker rustig en vind het

helemaal niet vreemd dat TO een weekend niets laat horen.

Boel moeite en niets bereikt.

Gewoon lekker laten, als je een sms per dag moet afdwingen

gaat hij het geforceerd doen en dat is toch niet dat je wil?

Krijg je iedere dag een standaard sms:

Hoi schat met mij gaat het goed, voor strakts

weltrusten en de groeten uit verwegistan

XXXX

Diet slaat hij vast op in het geheugen van zijn mobiel.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:poldervrouw schreef op 11 maart 2011 @ 11:05:

[...]

Het gaat om het feit dat hij thuis een geen doorsnee gezin heeft zitten waarin 2 kinderen zitten met een forse problematiek, waar net nu een behoorlijk hectische tijd is.. dat weet hij , hij weet ook dat het voor mij pittig is om dit altijd in mijn eentje te doen (want hij is er nu eenmaal niet/weinig/soms/nooit.. en dat geeft verder niet, maar dan is het een kleine moeite om even die korte tijd te pakken en even kort bij te praten.

Blijkbaar is hij er van overtuigd, dat jij het allemaal prima redt.

De vraag is al eerder gesteld, waarom bel je hem niet?
maak een stel stickers die je de volgende keer in zijn agenda kunt plakken voor hij weggaat (als hij geen electr. agenda heeft) : poldervrouw bellen..NU
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Misschien houdt ie zich stil omdat als ie 'n berichtje stuurt, ie dan gelijk 'n hoop probleemverhalen van de kinderen moet aanhoren? Of hou je 't luchtig als je contact met 'm opneemt als hij in 't buitenland werkt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven