Gezondheid alle pijlers

Maagband/verkleining

12-01-2009 11:13 3746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Er was ooit een topic met het onderwerp maagband of verkleining. Maar ik wilde graag een nieuw topic openen.

Ik zit nu in een traject van 3 maanden. Ik wil graag met mensen hier op het topic mijn bevindingen en ervaringen delen. wie schrijft er mee?

Groetjes Pom
Gaat ie nog lekker met de shakes maaike? Ik was gisteren wel beetje misselijk ervan..vandaag ook niet zo lekker erdoor..voel me ook slappies regelmatig.. Naja we moeten nog een klein weekie hihi.. Ik heb er zo'n zin in als ik dat kan zeggen haha..
@Lauw: ja, ik ken het: misselijk. Ik ben aan het afwisselen met reepjes en van die flesjes. Ook mag ik 2x daags fruit als tussendoortje en 's avonds rauwkost. Maar ik maak soms, omdat ik het ook een beetje koud krijg van al dat koude eten, roergebakken groen in de wok. Of een gekookt of gebakken eitje erbij.

Nog even doorzetten meiske. Dan hoeft het daarna nooit meer, dit soort viezeigheid!

Ik moet wel zeggen dat dit een stoomcursus in regelmaat is voor mij! En een stoomcursus 'niet meer snaaien tussendoor' ook....
Ik volg alleen de shakes drie keer per dag..meer niet..wil het zo goed mogelijk doen..hihi Hahah ja voor mij ook..ben niet gewend niks tussendoor of savonds wat te eten pakken..naja het is voor een goed doel he :D Ik kijk er al naar uit als ik weer eens een broodje kaas mag whahaha..
Ben je trouwens al afgevallen met die vloeibaar dieet?
Jaaaa, toch ongeveer een kilo of 4-5

Ik voel het ook wel, kan mijn ringen weer om en de laatste broek die ik kocht gaat ietsje makkelijker dicht.

Voor mij is het gewoon niet genoeg: ik heb redelijk pittig lichamelijk werk, dus verbruik aardig wat energie. Daarbij is wandelen met de hondjes ook een dagelijks meerdere keren terugkerend ritueel.

Maar het gaat dus best goed en in het ziekenhuis zijn ze tevreden met het resultaat tot nu toe.

Ik was dat zelf niet, de honger die ik had, maakte dat ik enigszins down raakte van het resultaat. Ik had honger alsof ik al wel 10 kilo moest zijn afgevallen...... Als je begrijpt wat ik bedoel
zoals je zegt maaike, ik ben eigenlijk welm heel benieuwd naar de redenen van al die chirurgen om patienten voor te bereiden middels modifast, een dieet of helemaal niet. daar moet toch een theorie achter zitten. zo wordt bij ons een dag of 3 dun vloeibaar aanbevolen, daarna mag ook pap en gepureerd voedsel. de dietiste gaf aan dat het slim is om gewoon 3 weken dik vloeibaar aan te houden ivm het herstel van je binnenkant. en daar zit natuurlijk wel wat in.
Dat verhaal van een lever die kleiner moet, kan ik wel inkomen. Maar daarentegen was mijn BMI nog onder de 40. Hoe klein is de lever van iemand die 160 kilo weegt en er 10 of 20 afvalt? Toch ook nog groter dan de mijne? Of is ie dan kleiner?

En ook erna: in sommige ziekenhuizen krijgt men al de dag na OK een beschuitje... En aardappelpuree, met een zacht visje.

We zullen er wel nooit achter komen, Majesteit.

Als ik volgende week een beetje bij de pinken ben, en eraan denk, zal ik het eens vragen.
Maaike,

Heb het boek opgezocht kende het niet.

Lijkt me een leuk boek.

Hier hoefde ik ook niet te crashen verplicht al was alles mooi meegenomen.

En hier controleren ze ook alles tig keer voordat je OK ingaat en onder zeil gaat, vind ik erg goed!

En hier weet ik nog dat grote schermen in gang hingen met daarop ook gegevens.

Weet zelf de hele gang nog hoe die liep

Hier ook een gastroscopie en een hartfilmpje en natuurlijk bloedonderzoek + longfunctie
Ja, is een leuk boekje! Ze schrijft heel anders dan anderen, apart. Ik heb het al bijna uit

Het lijkt me ook een goed boekje om aan mensen te laten lezen, die de beslissing tot een operatie niet kunnen vatten. Ik ga het zeker aan mijn oudste zus opsturen, zodat zij het ook kan lezen.
smorreges, het is mij ook weer gelukt mn bedje uit te komen, ik heb eindelijk weer eens heerlijk geslapen, maar ja dat is weinig opwekkende info voor jullie

gisteren zijn manlief en zoon druk geweest om bureau van mijn werkkamertje over te zetten naar de logeerkamer en de bedden de andere kant op. Ik ga daar dus vandaag op mn gemakkie wat doen. vanuit de oude werkkamer selectief spullen overbrengen naar de nieuwe, mn boeken enz. nu heb ik heel veel in doosjes en dozen, dus daar kan ik dan ook weer eens in kijken. En dan definitief afscheid nemen van mn laatste schoolspullen, en meer ruimte maken voor mn knutseldingen. kben tegenwoordig vooral aan het figuurzagen en 3D knippen, en dan maak ik een soort van schilderwerkjes met allerlei materiaal wat ik maar tegenkom.

een heerlijke uitlaatklep voor van alles en nog wat.

en dan wil ik eens kijken hoe het zit met de toekomstige hoeveelheid eten. zoonlie en ik hebben gisteren bij de turk gegeten en ik had veel zachte groentes (uit de oven) zoals bv ook paprika, courgette, wortel, dus eens kijken hoe dat eruitziet in de blender en hoeveel 100 gram dan is en hoe groot het bewaardoosje dan moet zijn wat kun je dan een voorraad eten in de diepvries krijgen zeg !!! maar dat terzijde.

misschien ook leuk om een kookhoekje te beginnen....nee even serieus, ik vind dit dus best een moeilijk onderdeel. voor het gemak wil ik tzt wel iets in de diepvries hebben, maar elke dag dat afwegen....wij zijn ook al gewaarschuwd dat je straks de hele dag met eten bezig bent.

want let op; niet lachen, ik ben echt serieus; je mag als hoofdmaaltijd 300ml gepureerde soep, gemaakt met 100gram ongepaneerd vlees of kip en 150 gr groenten. dat zou betekenen dus; je maakt een pannetje groentesoep met kip bv. vervolgens zeef je de soep, zodat je de bouillon apart hebt, en de kip en groente ook. dan zoek je bij elkaar 100gram vlees, 150 gram groente en vult het aan met 50 ml bouillon, en dat gaat dan in de blender en wordt je soep. of zie ik dat nou zo verkeerd? dat zijn dan dingen om op voorraad te hebben. met bv aardappel en spinazie zal het afwegen makkelijker zijn. mag je evt aanvullen met bouillon voor de smaak smeuiigheid.

Hoe doen die andere dames dat? zie ik dat goed of liggen jullie nou dubbel van het lachen? idd dagwerk dus.

zo houden ze ons wel lekker van de straat.....maaike, tas al klaarstaan? hoe gaat het met de stress? of is het ook vooral de opwinding van hehe eindelijk ? ik geloof ook dat dit nu een van de langste maanden van het jaar voor me gaat worden. kben zooo blij dat die vakantie er nog tussenzit, en bang dat ze mn datum gaan verzetten. ik weet alles wat er te weten valt, dus kom maar op.
Jeeee, daar zeg je wat Majesteit... Met die soep. Ik denk dan meteen: ik maak 900 ml soep, met dus 3x alles vanalles. In één grote pan en als ie klaar is pureer ik alles doorelkaar. Maar groentes worden minder als ze gekookt zijn... Had ik even niet aan gedacht.

Ik denk er verder nog niet zo heel erg over na. Ga het een beetje per dag bekijken. Ik zorg dat er voldoende ingrediënten voor de eerste dagen soep en kwark en yoghurt in huis zijn en dan ga ik lekker kokkerellen. Nee, soep maak ik van zo'n potje bouillon, waar ook vlees in zit. dat moet je dan verdunnen met water en er een berg groen doorheen kwakken en een maggiblok en dan is het na korte tijd soep.

En het fruit en yoghurt maak ik per keer.

Ik denk trouwens dat ik de soepgroentes maar eerst ga fruiten en dan in de soep gooi. Komt de smaak wat meer vrij.

Hoe dichterbij het komt, hoe rustiger ik er van word. Het zal wel weer zo gaan dat ik zondag hals over kop mijn koffertje nog moet pakken, hihi.

Ja die vakantie maakt wel dat het een stuk opschiet bij jou. Dan ben je er ook even niet zo op gefocust. Ik zat een paar weken geleden ook echt helemaal wiebelig te wezen, maar zoals gezegd, dat is nu gelukkig wat minder geworden. Het komt er aan, dat is nu heel zeker!

Als ik weer aan het werk ga (hoop ik) ga jij op vakantie en daarna ben je aan de beurt.

Vandaag nog werken, donderdag en vrijdag en dan ga ik tas pakken.

Het is zó'n raar idee, dat ik volgende week om deze tijd een minimaagje heb!!! Mijn lief liep net al met een spuitje van 200ml rond en zei: zo groot is ie dan toch nog wel. Hij vond het meevallen!

Ik vind het heel weinig, wat er dan nog inpast.

O ja: vraagje: ik heb smelt paracetamol gekocht, maar vind het natuurlijk weer heel erg smerig! Heeft iemand ervaring met zetpillen?
ja zetpillen ken je toch wel, kwestie van even bukken en hoppa...heb je alleen even het gevoel dat je moet poepen, maar je hoeft niks te proeven in elk geval. verder heb ik altijd gewone paracetamol en dat mag na de OK ook. en anders in stukjes breken?
hihi maaike, na wederom nadenken,; als je de groentensoep hebt gepureerd volgens de normen, kloppen de hoeveelheden altijd.ze zitten toch goed door elkaar?

jaja daar is weer over nagedacht.Maar ja, wat jij weer noemt over het slinken van de groentes, zoals spinazie, daar heb ik nog niet over nagedacht. misschien dan de diepvriesblokjes nemen of die van meneer hak?

daar zullen de anderen vast al wel antwoord op hebben. zo vraag ik me ook af of gepureerde doperwten en worteltjes niet tezoet zijn?

maar we komen er wel uit hoor, want bij ons wordt ook weer gewaarschuwd tegen ondervoeding !

wil ik morgen nog eens heel goed opletten bij die vitaminepillen,volgens mij word ik er steeds poepiemisselijk van. of het was een verkeerde combinatie van iets......

hallo rest, hoe gaat dat bij jullie?
Hallo iedereen,

nu inmiddels 3 weken na mijn ok! Na 1 week was ik 10 kilo kwijt en de teller is hier op blijven staan. Soms wel frustrerend, maar het schijnt wel goed te komen!

Mijn maagje kan maar kleine hoeveelheden aan, maar mijn hoofd heeft nog wel vaak overal zin in, dit is soms wel moeilijk. Soms moet ik hier wel even over mopperen, je weet namelijk zo goed hoe lekker alles smaakt. Ben ook op de dag van mijn operatie gestopt met roken, dus eigenlijk is het dubbel zo moeilijk....

Maar, ik zet door, ik wil deze zomer met een gezond gewicht op

vakantie en zonder dat eeuwige sigaretje!!

Voor alle nieuwe mensen , welkom en succes met alles waar jullie mee bezig zijn!

Maaike, wat komt het dichtbij meisje!

Dat dieet wat je nu volgt kan je vast wat harden, wat na de ok is het best pittig hoor mbt het eten!

De dokter vertelde me op de controle dat het een serieuze zoektocht zal zijn om te ontdekken wat mijn voedingspatroon zal worden! En dat is het inderdaad!

Ik heb twintig jaar "verkeerd" gegeten en moet nu dit opnieuw gaan leren, logisch dat dit wat tijd kost...

Niet alleen maar rozegeur dus, maar met de beste inzet geloof ik dat het goed komt, ja toch?

Prettige avond iedereen, groetjes Patries
Patries jij hebt toch een gastric bypass? Ik heb weer een dag shaken overleeft hihi..gaat perfect nu.. Morgen naar de chirurg in hoogeveen..moet er om 11.45 zijn..wel een beetje spannend omdat hij het nog altijd kan afzeggen de operatie..toch beetje zenuwachtig hihi.. Ik heb vandaag boodschappies gedaan..heb babyvoeding gekocht en yochurt drink en soep en yello?..en nog wat extra modifast..dat lijkt me wel ok voor de vloeibare periode denk ik..vond het maar lastig vloeibaar vinden.. Hebben andere dat niet? of gehad?
@Majesteit: volgens mij mogen we allen, mits gepureerd? Ik zal maandag of dinsdag even vragen hoe dat met die groente zit: zoveel gram vóór of na bereiding? Ik denk haast na, omdat er anders bitterweinig overblijft... Of weegt spinazie voor bereiding evenveel al erna?

Ik heb al eerder gehoord dat mensen misselijk werden van die dingen. Maar je mag ook gewoon de inhoud van de capsule in yoghurt oid gooien. Ik zit me af te vragen hoe ik ooit van mijn levensdagen die Calcium bom naar binnen moet krijgen.... Daar zou ik nu al moeite mee hebben, laat staan na OK.

@Patries: dat is véél! Ben je ooit eerder in 3 weken 10 kilo afgevallen??? Ikke nie. En het komt inderdaad goed. Ik lees ook op het WLSinfo forum mee en daar gaat het ook zo bij de pas geopereerden. En ineens gaan ze dan een spurt maken, die neerkomt op ongeveer 10 kilo per maand, de eerste maanden! Dus schrik niet als het ineens als een sneltrein gaat!

Wat ik trouwens gisteravond bij Family Fat Surgeons zag, is dat er ook een mevrouw was die stilstond in gewicht verliezen, maar wel enorm afviel in omvang.

Ja, wat gaat het snel hé? Ik ben er nu zo enorm koel onder... Heel raar. Ik bedacht net, dat ze me morgen of vrijdag gaan bellen over hoe laat ik moet komen. Misschien dat het dan ineens doordringt?

Mijn liefste schat zit al de route uit te printen en goed op de kaart te kijken (hij heeft een enorm belabberd richtingsgevoel, onze eigen navigatiemevrouw is haar stem kwijt en die we van de buren mogen lenen kent ie niet zo). Wat me nu invalt is, dat het ding wel die wegen bij Eindhoven goed moet hebben. Anders gaat het fout met mijn liefste! Nou ja, hij is er in ieder geval mee bezig. En anders leert ie er van dat ie goed moet opletten waar ie rijdt. Ocherrum.

@Lauw: fijn dat die Modder bij jou zo goed gaat nu, bij mij ging het vandaag helemaal fout! Ik heb chips gegeten. Ik eet NOOIT chips. Vind ze niet lekker! Nu heb ik Patatje Joppie Chips gegeten. En lékker dat ik ze vond. Nu wel beetje misselijk. Morgen weer opnieuw en nu dan toch echt heel streng voor mezelf zijn, de laatste dagen.

Ben ik nu echt de enige die nu ineens zo de fout ingaat in combinatie met die Modimodder?

Ligt het eraan dat ik het zo ontzettend smerig vind? Of dat het dus echt zo ontzettend weinig is? Of dat ik psychologisch niet tegen zó'n honger meer wil kunnen?

Pfff, ik ga naar bed. Moet morgen weer om kwart over 5 mijn mandje uit....

Truste!
Nee volgens mij is dat heel normaal..ik heb ook dat ik wat wil kauwen..lekker een volle mond haha.. Ik heb nu voor de rest van die kant en klare modifast flesjes gekocht..wel lekker op zich.. Ja ik zie die patatje joppie chips telkens op tv haha denk ook telkens jammie al eet ik eigenlijk ook nooit chips.. En volgens mij het ineens van veels te veel calorieen naar ZOOO weinig gaan werkt ook niet positief op het volhouden van de shakes.. Je doet je best meer kan je niet doen maaike... Vanavond is er ook weer een interesante fat family surgeons.. Ik kijk het elke avond...zo interessant..
nou maaike, wat ik me van de modifast herinner is dat ik het kauwen zo miste, het was het ene papje nahet volgende slokje. maar je bent er bijna hoor, en ik durf wel te zeggen dat die kleine fout je de kop niet zal kosten.

Patries, daar zeg je precies wat ons verteld wordt; de ommezwaai is het moeilijkst. ook al weet je dat het niet in je maag past en dat het een foute keuze is.....je moet eerst het goede patroon gaan vinden. en daarna mag je natuurlijk best eens iets lekkers. maar als je moet kiezen....ik zou het fijn vinden er meer over te horen. wil je dan toch snoepen, en is dat als je een hongergevoel hebt? nee dat heb je niet meer toch? maar wat fijn, die 10kg ! en dan ook nog stoppenmet roken, je maakt het hjezelf niet gemakkelijk zeg !

lauw, waarom zou de chirurg je nu in hemelsnaam nog weigeren?

en willen jullie mij ook vertellen wat dat fatfamilysurgeons is? nooit wat van gezien of gehoord. net als dat WLSinfo forum.

Nog heel even meissies, en dan zijn jullie zover....vooral Maaike gun ik het dat ze mij voorbij dendert....nu nog letterlijk misschien, maar straks op zwevende voetjes......hihi
Oow geen idee waarom de chirurg me zou weigeren.. Ik heb hem vandaag niet eens gezien hoewel ik een afspraak met hem had..kreeg iemand anders en een vrouw die erbij was om een of andere reden.. Alles was goed..dus dinsdagochtend kwart over 11 begint me operatie hihi.. Erg aardige mensen in Hoogeveen trouwens.. Ik heb er zin in..nog aantal nachtjes wachten... Er zat ook nog een andere vrouw te wachten die dinsdag ook een bandje kreeg..alleen twee uurtjes later dan ik..die ging ook via Ra-Medical..was ook binnen een ander halve maand zoals ik door het hele proces.. Family Fat Surgeons is elke avond om tien over elf op discovery travel.. Gaat over en vader en een zoon die gastric bypasses doen en maagbandjes bij mensen en soms zie je ook een vaste plastisch chirurg in het programma.. Erg leuk..moet je maar eens kijken..
Dank dank dank, Majesteit, voor je hele lieve woorden! Je raakt me ermee. Recht in mijn hart!

Lieve meisjes: maandagmiddag om 12.30 uur, moet ik me melden op 8 west. Ben natuurlijk weer vergeten te vragen hoe laat ik dan daadwerkelijk geopereerd word.

Nou ja, dat merk ik vanzelf wel, zullen we maar zeggen.

Mijn arme liefste gaat zitten wachten daar. En hij maakt zich toch wel best ongerust bij dit soort dingen. Ik heb dus met hem te doen. Zittie daar in een vreemd hospitaal, te zitten wachten.

Lauw, fantastisch! Als ik helemaal weer bij de pinken ben, ga jij onder zeil. Ik zal aan je denken.

Het is wel een heel gek gevoel hoor, dat het dus echt over een paar dagen gaat gebeuren! Ik weet nog hoe ik toch steeds ook een beetje in de zenuwen zat, als er hier iemand onder het mes ging. En maar wachten tot diegene eindelijk eens even iets liet weten... En nu ben ik het zelf!

Er zit een gevoel van binnen, dat heel erg op een groot geluksgevoel lijkt. Ik kan het niet uitleggen. Maar het voelt fijn in ieder geval!

En na maandag begint de nieuwe taak: het opnieuw leren eten. Er zijn mensen die opnieuw moeten leren lopen, of praten. Dan denk ik dat eten ook wel gaat lukken.

Ik voel het een beetje als: harde schijf wissen (etensdingen dan) en er voorzichtig nieuwe programmaatjes opzetten.

O, wat zal ik jullie nog tot vervelens toe aan de kop zeuren over hoe het nu wel niet allemaal moet en wat er allemaal wel en niet gaat...

Hebben jullie geduld met me?

Patries: knap van je, tegelijk stoppen met roken!!! Dat vind ik wel een echte Supergirl prestatie!

Ik ben zondag as al 5 maanden zonder nicotine. Heerlijk!!!

Ja meis, het is een kwestie van tijd, voor je weet wat je wel en niet nog kunt eten. Ik vind dat eigenlijk ook het spannendste stuk: hoe ga ik om met die 'hoofdhonger'?

Maar ik ga een week na de operatie ook weer eens even naar de huisarts, voor een verwijzing naar een goede diëtiste. Lijkt me verstandig om daar zsm mee te beginnen! Steun in de rug!

En het gaat met goede inzet inderdaad bij ons allemaal helemaal goedkomen! Daar ben ik in ieder geval van overtuigd.

Ik heb niet zo heel lang verkeerd gegeten, maar het zal ook nog een hele toer worden om alles in goede banen te leiden, zeker als ik straks weer met mijn wisseldiensten ga beginnen.

Ontdekkingstocht vind ik een goed woord. Dat klinkt heel spannend, maar vooral ook positief.

Limburger: was het leuk in Köln? Goed gesjoenkeld?
@Maaike en @Lauw;

Ik ben dit weekend heel druk, dus weinig hier aanwezig, maar ik zal maandag en dinsdag aan jullie denken!!!

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes!!
Alaaaffff, ik ben weer back in town.

Reuze naar ons in gehad in Koln.

Een hele ervaring en een heeel gezellig weekend gehad.

Jullie hebben inmiddels ook niet stilgezeten.

Ik begin maar eens met teruglezen van een stuk op 7 pagina's.

Tot laters, als ik bijgelezen ben.
ALAAAAAAAAF
ja dat is wel lastig van dit forum; er wordt zoveel geschreven . het kost je dus wel erg veel tijd om bij te blijven. maar omdat elk nadeel zijn voordeel heeft, heeft mijn afgekeurd zijn dus het voordeel dat ik tijd heb , al had ik het liever anders gezien.

WAt ben ik blij Maaike dat je van plan hier vreselijk te gaan zeuren praten en miepen over hoe en wat wel of niet te eten , want daar kijk ik ook zo tegenop. wie gaat met wat in de blender of mixer, en hoe krijg je het dikker of dunner? Ik wil wel graag proberen de eerste 3 weken vloeibaar en geblenderd aan te houden vanwege de binnenwondherstelperiode. Ik heb totaal geen behoeft aan flauwekul aan de binnenkant. Daarna komt het grote proberen, en dat zal heel eng zijn lijkt me.. maar in feite moet dan alles kunnen, mits afgemeten en gestaafmixt. Leuke woorden kun je zo bedenken he? wel kalm blijven, en gewoon doorgaan. je kunt gewoon niet meer terug ook. dus wat geduld betreft, daar heb ik genoeg van , emmers vol. nee echt wel hoor. ik ben nu al aan het miepen over van alles. en lauw, geldt ook voor jou hoor, ik word nergens boos om.

ben ondertussen druk met op vakantiegaan ook nog, en moet mn gevoelens daar nog een beetje op aanpassen, het is de eerste keer dat we ervoor gekozen hebben de rolstoel mee te nemen, en naar ik hoop ook de laatste. want ik hoop dat operatie zoveel druk van mn gewrichten en zenuwen weghaalt dat die pijn ook net zo hard verdwijnt. maar evengoed , ook spannend dus. ga ik nu de was eens uit de machine halen.......maakt me helemaal blij, lekker geurtje in het huis.....
Majesteit,

Vind je nogmaals een topper hoe je in het leven staat!!

Diep respect!

Mag ook wel eens gezegd worden

Voor jou gaat het ook hard opschieten nu!!

Lauw,

Raar dat je nu de arts nog niet gezien hebt, hopenlijk wel voor de OK zodat je weet wie jou opereert.

Nog maar 4 dagen!

Maaike,

Nog maar 3 dagen, wat is dat hard gegaan!

Je hebt al lekker vrij nu?

Limburger,

Welkom terug, fijn dat het zo leuk was

Volgende week heb ik afspraak in ziekenhuis en er mag van mij nu wel wat bijgespoten worden.

Gisteren had een collega een boekje met kleren en die heeft even wat uitgezocht voor mij en dat was nu net mijn smaak

Het is echt een hele andere dan voor operatie!

Heb heerlijk 4 dagen vrij

Het is heerlijk weer.

Heb 2e was al aanstaan en ben alle ramen aan het doen van binnen en buiten (behalve keuken buitenkant want we zitten 1 hoog en daarvoor hebben we geen balkon oid zitten) maar had nu even pauze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven