Uitgerekend september 2011

11-01-2011 14:03 2189 berichten
Alle reacties Link kopieren
WNW = wil geslacht niet weten

Cookie803001-9 10 mei vk2e jongen Incinta3003-9 28 mei vk 1e jongenLizi-27 2803-9 22 apr 20 w echo - 28 apr vk 1e jongen Juffie8723 05-9 15 apr 20w echo 1e jongen Tsmama2606-9 26 apr 20w echo - 12 mei vk 2e jongen blond7-9 1e meisje Crazydesi3209-9 14 mrt vk3e jongen Loveland339-9 8 jul placenta lokalisatie 1e jongen margriett2412-9 26 apr 20w echo1e meisje yrusjetd12-9 ? jongen Potatohead?13-9 ? jongen Lyt2613-9 15 apr vk - 26 apr 20w echo2e jongen anne_ananasje2513-9 19 mei vk - 14 jun 3D echo ? jongen Weekend2216-9 3 mei 20w echo1e meisje c773416-9 5 mei 20w echo3e wnwhaarspeldjes2916-9 18 jun 3D echo 2e wnwZonnebloem82 2918-9 4 mei 20w echo1e wnwNavimo3118-9 5 mei 20w echo 2e jongen Peetje74 3619-9 21 apr vk - 2 mei 20w echo 3e wnwGympy77 3320-9 17 mei 20w echo2e wnwMeisjegroningen 2620-9 4 mei 20w echo1e meisje 7up2520-9 13 april vk - 26 april 20w echo1e jongen deborahs1ste2020-9 6 mei 20w echo1e wnwm2b 2621-9 6 mei echo1e meisje xxxjes3324-9 15 jun vk 1e jongen dinges812925-9 11 mei 20w echo 1e wnwSofi2010 3426-9 12 mei vk - 24 mei 20w echo4e meisje ? Deernie3028-9 20 mei 20w echo - 28 apr pretecho 1e meisje Nientje82 283-10 18 mei 20w echo1e wnw
Hyves, leuk! Volgende week nadat we het bekend hebben gemaakt meld ik me aan :-)

We hebben een kdv in het dorp die geen wachtlijst heeft. Volgende week ga ik afspraken maken met de kdv om te kijken.

Op dit moment wil ik bv gaan geven, maar ja nog geen ervaring er mee en kijk wel hoe het gaat.
Ik heb mee aangemeld, inderdaad een goed idee van de groepshyves!

Mijn naam begint met een L.
Ik maak iedereen trouwens medebeheerder, dan kunnen jullie zelf ook fotomapjes e.d. aanmaken of dingen op de pagina wijzigen.
Hoi,even n kort berichtje want ik moet eigenlijk slapen,maar lig klaarwakker :-)

Vandaag bij VK geweest en alsof t in de lucht zit, ook bij mij was t moeilijk om t hartje te vinden. Ze is echt wel n paar minuten aan t zoeken geweest. Gelukkig uiteindelijk wel gevonden en dus gehoord.

Ik vind zelf t voelen bewegen eigenlijk ook wel leuker, net als Lyt. Denk dat trouwens twee keer gevoeld te hebben, beetje licht gekriebel. Maar als ik er dan op ging letten, voelde ik niks meer.

Lyt, kom maar op hoor met je bevallingsverhaal Ik vind ze altijd leuk om te horen! En voor t gevoel als je kindje er net is zou ik wel honderd keer willen bevallen...

Vannacht gedroomd dat ik nu met 15 weken beviel van een volgroeid kindje, zonder weeën en maar 1 keer persen. Als dat zou kunnen

Over Hyves: ik heb geen Hyves en wil dat ook eigenlijk niet. Maar wil natuurlijk wel met de groepshyve meedoen. Kan ik dan account aanmaken waar ik verder niks mee doe en alleen op de groepshyve mee doe? En kan je op Hyves ook onder schuilnaam/nickname? Heb er nl verder niks mee.
Ja, tuurlijk kan dat Cookie. Gewoon een profiel aanmaken met de naam die jij wil en dan aanmelden op de groep!
Ik heb gezocht naar de hyves pagina, maar ik kan 'm niet vinden. Kan iemand me uitleggen hoe ik de pagina zoeken moet?
Via de volgende link kom je volgens mij direct op de juiste hyve

http://september2011mama.hyves.nl/
Thanks Navimo, dan ga ik dat dit weekend eens proberen!

Haarspeldjes, goed dat je t zo positief bekijkt, dat je nu gewoon weer even mag gluren naar je beeb! Kan me voorstellen dat t nl toch spannend is! T schoot bij mij gisteren ook even door m'n hoofd toen ze t hartje maar niet kon vinden, dat ik dacht t zal toch niet alsnog mis zijn? Maar die kleintjes zijn gewoon nog zo beweeglijk en onze baarmoeders nog teveel verborgen dat hartje vinden gewoon lastig is.

Over KDV: wij hebben al n plekje, maar ik heb me ook niet hoeven verdiepen in welke we wilden en voor welke dagen, want dat had ik voor de eerste al gedaan. Kon dus na de echo direct de inschrijving regelen. En tot mijn verbazing al na twee weken bevestiging dat we plek hebben. Scheelt misschien dat we voorrang hebben bij n tweede?

Ik wil weer borstvoeding gaan geven, vond dat erg mooi om te doen. Overigens niet zo lang gedaan als de anderen hier, vijf maanden. Maar ik vond kolven dan ook helemaal niks, dus met werken heb ik t heel langzaam afgebouwd.

Ik heb alleen nog dilemma waar ik wil bevallen, thuis of in ziekenhuis...
Waar ben je de vorige keer bevallen Cookie, thuis of in het ziekenhuis?

Ik ben de eerste keer in het ziekenhuis bevallen omdat ze toen in het vruchtwater had gepoept en de 2e keer gewoon thuis. Op zich maakte het me niet zo heel veel uit waar ik bevallen ben.

De eerste keer was het fijn dat ik in het ziekenhuis was omdat F. uiteindelijk met de vacuümpomp is geboren.

We moesten toen ook een nachtje blijven, P. mocht ook gewoon daar slapen, was wel heel fijn, met z'n 3tjes op een kamer. Ik weet nog dat ik zo ongeveer de hele nacht wakker heb gelegen en dat P. de hele nacht heeft gesnurkt.

De 2e keer vond ik het vooral ná de bevalling fijn dat ik thuis was. Lekker in je eigen bed. F. was toen bij de overburen en kwam toen 's avonds ook weer lekker naar huis (rond negen uur geloof ik, ze werd weer wakker gemaakt en reageerde erg enthousiast op haar broertje, heel leuk).

Ik ben alleen benieuwd hoe het gegaan was als ik in het ziekenhuis was bevallen, aangezien het persen 1,5 uur duurde. Misschien was ie dan ook wel met de vacuümpomp geboren. Nu moest ik wel doorgaan...
Ik heb me ook aangemeld op hyves, naam met een (verrassend C)

Ik wil ook weer bv gaan geven, bij de 1e 9 maanden en bij de 2e 12 maanden gedaan. Bevalt mij prima, geen gedoe met flessen en onthouden hoeveel, wanneer, wat en hoe. Ik voed op verzoek en aangezien een kind niet teveel bv kan krijgen vind ik dat perfect.

Hier ook geen dopler, ik heb het idee dat ik mezelf dan echt gek zou maken als ik het hartje dan niet kan vinden.
ik zit te twijfelen over een dopler! kan er eentje kopen voor 10 euro, denk echt oo dat is goedkoop maarja idd je kan jezelf aardig gek maken erdoor.

zo even heeel goed nieuws hier want ik heb een huisje!!! het huisje wat we zo graag wouden en we moeten morgen kijken of we het willen en dan is het voor ons! maarja we willen het zoiezo wel hebben. Dus helemaal blij hier.

Dus kunnen er per april in dus lekker klussen en baby dingen bestellen, heb vandaag alle dozen aangevraagd...

en heb een enorme stapel baby kleertjes gehad van een vriendin van me, allemaal wit met grijs enzo. En een heleboel zwangerschapskleren, want die zijn best prijzig en die mag ik van haar lenen dus echt perfect!
Oja en heb me ook aangemeld bij de september hyves.. mijn naam begint met een M en mijn hyvesnaam met een L geloof ik.
Zonet de termijnecho gehad! Alles was goed! Echt wel weer gegroeid in een paar weken tijd! Gelukkig ook het hartje kunnen horen, heel speciaal!

Fijn dat het met de meeste ook goed gaat!

@weekend: gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!

Ik ben wel van plan borstvoeding te geven, maar voordat mijn verlof +vakantieweken zijn afgelopen ga ik het wel afbouwen. Dat is niet te doen op mijn werk om te kolven, en dat gedoe wil ik ook niet. Knap dat sommige van jullie nog lang borstvoeding kunnen geven. Hoe doen jullie dat met werk en zo dan?

Maar goed, eerst maar eens bevallen zijn... en dat duurt nog een tijd. Hoewel, ik zat me gisteren te bedenken dat ik over een half jaar al mama ben. Dat is dan wel snel zeg!

@cookie: hahaha leuke dromen heb jij. Zou in dit geval leuk zijn als het zo zou gaan als je 9 mnd zwanger bent. Ik merk dat ik de laatste tijd ook meer warrige dromen heb. Hebben anderen dit ook??

Fijn weekend allemaal!
Oh ja: Voor de andere dames zoals Navimo met goede echos: gefeliciteerd!!
Het kolven vond ik ook niets hoor... Ik kon op m'n eigen kamer kolven en heb dat uiteindelijk 3 maanden gedaan. Toen m'n dochter een half jaar was heb ik de dagvoedingen vervangen door flesvoeding en hoefde ik dus niet meer te kolven; een verademing! Maar ik werk 4 dagen en moest 2-3 keer per dag kolven, dat is wel erg veel...
Bij de eerste heeft het me wel wat bloed, zweet en tranen gekost hoor, dat gekolf. Het moest en zou lukken van mezelf. Bij de 2e was ik relaxter en toen ging het veel makkelijker, hoewel ik nooit een echt goede kolver ben geweest. Als ik hoorde wat sommigen eruit kregen...dat kreeg ik dan in 2 keer kolven voor elkaar.

Maar ik heb bij de 2e een medela pump in style gekocht, zo'n dubbele electrische borstkolf en dat beviel erg goed. Ging een stukje sneller en ook beter.

Ik ben benieuwd hoe het dit keer zal gaan.
@Weekend wat voor een werk doe je precies als je nit kunt kolven op je werk ik heb namelijk gelezen dat je baas een passende plek moet hebben waar jijj kunt kolven ik ga dat tegen die tijd ook maar gewoon vragen.

Het is mijn eerste dus hoe het allemaal gaat lopen geen idee....merk het vanzef
Zonnebloem: gefeliciteerd met je goede echo!

Weekend: gefeliciteerd met je huis! Leuk dat je morgen mag gaan kijken. Fijn dat jullie beebje straks geboren gaat worden in je nieuwe huis. En je hebt nog alle tijd om te klussen. Leuk dat je zoveel kleertjes en zwangerschapskleding hebt gekregen!

Cookie: mijn baarmoeder was wel goed gegroeid, dus ik ga er gewoon vanuit dat dat ook geldt voor het kindje dat erin zit!

Enne: ik wil zeker weer borstvoeding gaan geven, of eigenlijk blijven geven, want mijn oudste drinkt nog steeds bij mij. Het loopt wel hard terug door de zwangerschapshormonen, maar we vinden het allebei nog steeds fijn. Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap met mijn werk gestopt (lang verhaal, zal ik jullie niet mee lastigvallen) en ben wat langer thuisgebleven. Ik kolfde af en toe om een paar voedingen in de vriezer te hebben. Toen ik met mijn studie begon ben ik gaan kolven op school. Dat ging prima. Nu doe ik dat al een tijd niet meer. Mijn meisje wilde bij de gastouder de afgekolfde melk niet meer drinken en vanaf een jaar ongeveer kun je heel goed het kolven overdag overslaan zonder supervolle borsten te hebben. Bij de oudste had ik zoiets van: ik ga borstvoeding proberen en we zien wel hoe het gaat. Deze baby wil ik minimaal een jaar zelf voeden.
Op mijn werk kolven is ook geen optie. Hoewel je baas idd verplicht is zo'n plek te creeeren. Maar mijn werk is te hectisch omdat te kunnen doen soms. Als bostvoeding hier lukt ga ik ook vroegtydig afbouwen.
Weekend, fijn van je huisje. Waar woon je nu dan? Dat je wil verhuizen? Heb ik vast weer gemist.

En ook ik heb geen Hyves dus ook ik moet eens gaan knutselen!

Weer goede echo's en hartjes die te horen zyn. En bij haarspeldjes gaan ze t vast via de echo zien! Goed dat je er relaxed onder bent. Anders hadden ze t wel anders opgelost denk ik zo...
Navimo, wat leuk om te lezen dat die olie bij jou heeft geholpen tegen het inscheuren! Hoe zwaar was je kindje? Die van mij bijna 9 pond ik weet niet of het dan geholpen had. Maar ik moet zeggen dat ik niet veel ingescheurd ben.

M2b, hoeveel weken ben je nu? In het begin is het vaak nog wel moeilijk om het hartje te vinden, maar fijn dat je over 2 weken weer mag!

Haarspeldjes, fijn dat je volgende week een echo krijgt ter geruststelling. Het komt vaker voor rond deze periode dat ze het hartje nog niet kunnen vinden. En je placenta lag ook nog vooraan toch?

Cookie, ze zeggen ook dat je het bij de 2e eerder voelt he. Of in ieder geval eerder herkent. Ik heb nog niks gemerkt, maar ben dan ook nog maar 13,5 week, dat zou wel heel erg vroeg zijn.

Ik zal hieronder even mijn bevallingsverhaal vertellen

Peetje, mijn beste vriendin hebben ze 2 uur laten persen voordat ze ingrepen (met de tang in haar geval). Ze was de hele bevalling al in het ziekenhuis. Volgens mij is 2 uur toch wel de max dat ze je het zelf laten proberen.

Weekend, gefeliciteerd met jullie huisje! Wat een goed nieuws zeg!

Zonnebloem, fijn dat je een goede echo hebt gehad!

Ik heb gekolfd op het werk, ik werk 4 dagen en dan 2 of 3x per dag kolven. Toen ze een maand of 7/8 was heb ik de middagfles die ze toen nog kreeg vervangen door kunstvoeding, hoefde ik in ieder geval niet meer te kolven. Daarna heb ik het langzaam afgebouwd.

Wat leuk dat iedereen gaat proberen borstvoeding te geven. In het begin vond ik het zwaar (vreselijke stuwing en kloven). Maar ik had in ieder geval voeding genoeg en toen het eenmaal pijnloos was vond ik het echt ideaal. Je hebt het altijd bij je, altijd op temperatuur. Altijd een troostmiddel. Je hoeft niet te denken aan de tijd die er tussen moet zitten want ze mogen zoveel als ze vragen, heerlijk!

Leuk dat je een paar blogs hebt aangemaakt op de hyves pagina meisjegr. Kun je toch wat meer op kwijt dan hier. Ik wil hier zo anoniem mogelijk houden alhoewel dat ook wel moeilijk is. Het is lastig als je bepaalde dingen gaat verdraaien om dan nog bij te houden hoe je het hebt gezegd. Als je het nog snapt

Ik zou wel thuis willen bevallen als het kan. Het was dat de 1e bevalling zo lang duurde maar het persen vond ik een eitje.

Mijn bevallingsverhaal (zo schokkend is het trouwens ook niet hoor )

Ik was 11 dagen overtijd en moest naar de gyn voor een ctg. Ze heeft me toen meteen gestript. Dat hielp, ik kreeg meteen weeën (dat was maandagochtend rond 10.00). Hele dag weeën gehad. Kon ze goed opvangen. S'avonds werd het erger. Vk gebeld maar ik had 1cm. Hele nacht weeën weggepufd, onder de douche, in bad, lopend. Begin van dinsdagochtend kwam de vk weer, 3 cm. Ze heeft toen mijn vliezen gebroken. Toen kreeg ik een weeënstorm, wist niet meer hoe ik moest zitten, staan, liggen. Ik voelde het in mijn buik, rug en benen. Na een uur of 4 kwam de vk weer, nog steeds maar 3cm. Daarom toch maar naar het ziekenhuis gegaan en daar keeg ik een infuus met weeënopwekkers en ook een ruggenprik. Dat was echt zo heerlijk! Ik voelde de weeën nog wel maar kon ze goed opvangen. Pas zo'n 7 uur later had ik 10cm en werd de ruggenprik uitgezet zodat ik de persdrang zou gaan voelen. Dat gebeurde dus niet dus ik heb maar gewoon geperst op niks. Maar dat ging heel goed, in een half uurtje was ze er.

Op zich vond ik de ruggenprik erg lekker maar als ik na die weeënstorm 'gewoon' een cm of 7 had gehad had ik het laatste stuk ook nog wel zonder kunnen doen. Maar ik zag het echt niet meer zitten om zonder pijnstilling nog weet ik veel hoe lang door te moeten.

Maar ach... als je je kind dan in je armen hebt dan was het het allemaal waard
Weekend, gefeliciteerd met je huisje!

Navimo gefeliciteerd met de goede echo.

Fijn weekend allemaal!
@Lyt; mijn dochter was 8 pond en 55 cm. Vrij groot dus, maar dus "netjes" eruit gekomen.

Ook even mijn bevallingsverhaal in het kort:

Om 4 uur 's nachts begonnen de weeen die goed te doen waren, maar ik kon niet meer slapen. Vanaf 13.00 werd het heftiger en bleef ik op 3 cm hangen. Vanaf 16.00 heeeel heftig, maar geen vorderingen. Ben naar het ziekenhuis gegaan voor een ruggenprik die ik uiteindelijk niet kreeg. Heb een prikje gehad zodat ik tussen de weeen door kon ontspannen. Om 19.00 zat ik op 9 cm en kreeg ik persweeen die ik 2 uur lang moest wegpuffen. Die laatste cm heeft de gyn na lang wachten weggemasseerd en na 2 persweeen was ze er om 21.54!!

Enneh, in aanvulling op het bevallingstaboes topic: ik heb gepoept, heel veel.
Ik heb net een hyvesprofiel aangemaakt en me aangemeld voor de groepshyve. Mijn naam begint met een P.
Hoi allemaal,

Ik heb mij ook aangemeld op de Hyvespagina, mijn naam begint met de L, mijn hyvesnaam is afgekort L.-S.

Inderdaad genieten nu er een goede echo is geweest, hoop ook dat het voor de rest allemaal geldt, dat heerlijke genieten!

Wat de babykamer betreft hebben wij nog niet zo heel veel vorderingen gemaakt, gaan op de bovenverdieping nieuw laminaat leggen en dat hebben we vandaag aangeschaft!

Dus binnenkort in een weekendje maar eventjes erin gooin door Lizivriend en schoonvader!

Daarna op zoek naar leuk behang/verf en de rest van de inrichting!

Spannend een nieuw huis, Weekend!

Leuk jullie bevallingsverhalen, Navimo en Lyt! Het valt me nog mee, qua horrorgehalte,hihi!!!

Dat lijkt me echt het allerengste aan het zwanger zijn, de bevalling! ;-{

Inderdaad klopt mijn nickname nu ook niet meer, maar ja, tis zo'n gedoe om weer te veranderen....wil namelijk ook een plaatje toevoegen, maar dat is mij tot nu toe ook nog niet gelukt!

Ik wil ook graag proberen om bv te gaan geven, maar wil het wel gaan afbouwen wanneer ik weer ga werken, weet dat de werkgever verplicht is voor een geschikte ruimte, maar die is er simpelweg gewoon niet in het kleine en oude pand waarin ik werk, alleen met ramen!hihi...

Geniet allemaal van jullie weekend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven