JULI 2008 (deel 2)

13-12-2007 09:15 1607 berichten
Alle reacties Link kopieren
x
Yentje, Ik ben sinds een paar dagen met ze zwangerschapskleding begonnen. Maar ja ik ben dan ook een week eerder uitgerekend 29-6! Het zit in ieder geval heerlijk!

Groetjes
niffie, ik heb inderdaad ook nog geen bevestiging van ontvangst van mijn inschrijving van het kinderdagverblijf gehad. Zoals je zei zijn ze waarschijnlijk dicht en komt het volgende week wel. Zo niet, dan bel ik ze wel.

Yentje, sommige wat lagere broeken kan ik gewoon nog aan terwijl ik andere echt niet dicht krijg. Ik ben dus maar weer een zwangerschapsbroek in elkaar aan het knutselen.

....zometeen op mijn werk vertellen dat ik zwanger ben, binnenkort niet meer op de vloer wil werken (horeca) maar het kantoorteam wil komen versterken/vervelen. Hopelijk zijn ze het ermee eens en sta ik niet acuut op straat. Ik werk bij een soort horeca-uitzendbureau voor studenten. Ik heb er nog nooit een zwangere studente tussen zien lopen, maarja, een moet de eerste zijn.
Zeeeeeeeeeeeeeeeeeën van ruimte over zeker in die broeken? Onvoorstelbaar dat het straks nog eens strak komt te zitten, hè?! Alhoewel we tegen die tijd in zomerkleren zullen rondlopen, hè?!

Overigens hebben wij voor spruitje 3 ook te horen gekregen dat er geen plaats is op het kdv op de populaire dagen (en met een schoolgaande dochter zit je toch aardig 'vast' aan de maandag, dinsdag en donderdag). Vanaf 1 januari 2009 hebben we in elk geval de dinsdag en de donderdag voor spruitje 3. Voor de maandag (mijn ouders passen altijd op de maandagen op de kleinkinderen, maar die wil ik niet nóg een extra kleinkind 'aandoen' op maandagen, dus vandaar dat ik op z'n minst 1 plek wil op die dag) is nog geen enkel zicht op ruimte. ga nu eens bekijken of ik misschien tot 1 januari vrij kan zijn (lijkt me zaaaaaaaaaaaaaaaaalig).

Komt nog bij dat ze 2 groepen hebben en ik een enorme voorkeur heb voor de andere groep. Helaas geldt dat voor meer ouders, want spruitje 3 komt vooralsnog ook niet bij spruitje 2 in de groep.....snik......

Mijn ervaring: elke 2 weken bellen en vragen of ze al opzeggingen hebben en of er al plekjes vrij zijn gekomen. Die wachtlijsten zijn vaak zó vervuild dat ze nog weleens een oogje dicht willen knijpen.......(en bovendien zijn ze dan van jouw gezeur af .

Succes!

Voor wie in Utrecht woont: de Kinderzee in Overvecht is geweldig!!! (we hebben nu ervaring in 3 kinderdagverblijven en ik zit ook in de oudercommissie en weet nu dat Kinderzee fantastisch is.....en al om 6.45 uur open .

Kunnen jullie kiezen tussen baby- en peutergroep?

Op ons huidige kinderdagverblijf gaat dat niet, maar Yente, de oudste heeft wel altijd in babygroepen gezeten. Vond ik echt een aanrader, al kiezen veel ouders bewust voor verticale groepen.

Groetjes,

Yentje
Uggla, spannend. Laat even weten hoe ze reageerden.....
Oeh, Uggla, ik ben ook benieuwd hoe ze reageerden.

Yente, een KDV al om 6.45 open? Pff, daar kunnen ze hier nog wat van leren! Wat dat betreft is het echt jammer dat ik niet meer in mijn oude woonplaats woon, daar is ook alles eerder open en makkelijker te regelen (ook omdat oma en opa daar wonen natuurlijk :-) ) Maar ja, niks aan te doen.

Ik hoef nog steeds geen zwangerschapskleren aan. Al moet ik zeggen dat mijn buik nu toch iets dikker lijkt te worden maar loop al 2 dagen in lekkere slobberroek.

Kobe, balen zeg, dat je zo slecht slaapt. Hoop dat ej snel weer lekker kunt slapen.

Ik ga weer lekker op de bank. Mijn hoofd voelt vandaag nog beroerder aan, nu ook nog oorpijn erbij.
Zo ik ben nu net ook goed bezig geweest en heb onze kleine voor een kinderdagverblijf dicht in de buurt en een overkoepelende organisatie met meerdere kinderdagverblijven iets verder weg, maar wel gewoon in mijn woonplaats, opgegeven. Ik vond het wel lastig dat je moest aangeven hoeveel dagdelen je zou willen en op welke dagen, aangezien mijn contract stopt tijdens mijn zwangerschapsverlof en ik nog geen idee heb wat ik hierna ga doen en wat de mogelijkheden zijn. Vriendje en ik moeten binnenkort ook maar eens met zijn ouders praten of zij zin hebben om een vaste dag op te passen.

Hmm kraampakket, kraamzorg en gym moet ik ook nog allemaal regelen, en samen met vriendje naar de gemeente om de kleine te erkennen ook. Erg handig zo'n forum

@ juud en B80, het spel heet world of warcraft (het bordspel) en duurt echt minimaal 8 uur. Laatst waren we om 4 uur 's middags begonnen en was het om 12 uur nog altijd niet afgelopen. Het was gelukkig bij ons thuis dus ik was lekker al eerder naar mijn bedje gegaan. Ik speelde toen samen met mijn vriendje dus die speelde wel voor mij en hem. Het is een afgeleide van een heel populair computerspel wat mijn vriendje lang héél veel gespeeld heeft (totdat hij mij ontmoette ). Ik ben niet zo'n computerspelletjes speler

@ juud wij willen ook graag een pretecho doen. Weet jij al wanneer je dat ongeveer zou willen? Voor of na de 20 weken?

@yentje, wat heerlijk dat je nu eindelijk echt kan genieten van het zwanger zijn en gefeliciteerd met het voelen van de eerste trapjes en draaitjes
Oja wat ik nu nog vergeet, beterschap voor de zieken!
Meggie, een pretecho kun je het best zo rond de 26 weken doen. dan staat de baby er het beste op. Deze keer gaan we er ook weer eentje doen. Ik vind het anders niet eerlijk tegenover de 2e.

Ik heb nog geen zwangerschapsbroeken aan, maar wel 2 broeken in een maatje groter.

Yentje, fijn dat je je zo beter voelt. En het voelen lijkt me weer geweldig. Balen dat je niet de gewenste dagen kunt krijgen.

Niffie, is dat dan gewone yoga?

Uggla, enne? Kun je ander werk krijgen?

Nog 1 uurtje werken en dan lekker naar de kapper. Even laten verwennen. Morgen vrij dus gelukkig een kort weekje.
Uggla, spannend, ik hoop voor je dat ze goed reageren! Ik werk ook via een uitzendbureau. Zij reageerden heel goed, begonnen gelijk over het aanvragen van zwangerschapsverlof, ook het bedrijf waar ik werk reageerde super. Ik zou eigenlijk in maart in aanmerking komen voor een vast contract. ben wel benieuwd of dat nu nog doorgaat

Kobe, wat balen dat je zo slecht slaapt. Lig je te piekeren of kan je gewoon de slaap niet vatten? Wat mij altijd helpt is bedenken wat je elke dag gegeten hebt (niet doen als je misselijk bent ), dan slaap ik vaak zo weer in.

Yentje, fijn dat je zo'n leuke vakantie hebt gehad en super dat je je baby al voelt, lijkt me echt geweldig!

@Allemaal, net bij huisarts geweest. Was geen blaasontsteking gelukkig, de bloed in de urine kwam dan waarschijnlijk van de vagina. Ik heb wel voorhoofdsholte ontsteking maar daar wilde ze geen antibiotica voor geven omdat het nog niet zo lang was (heb al 5 dagen knallende koppijn) , ze deed ook nogal spastisch over het feit dat ik paracetemol had geslikt. Ik moest maar gewoon uitzieken tot alles voorbij was. Was zelf toch wel een beetje gestresst geraakt door de bloed in de urine en ook door de buikpijn die ik al een paar dagen had. Dus weer even de verlos gebeld en ik mocht gelijk langskomen. Hartje geluisterd en dat was helemaal goed, erg bijzonder hoor! De baarmoeder groeide goed, zat al halverwege de navel en schaambeen. En de pijn die ik voelde kon ze goed verklaren. Weer helemaal gerust dus. Ik ga me nu maar overgeven aan mijn ziek zijn en een paar dagen helemaal niets doen. Zal hier wel vaak te vinden zijn dus :-)

liefs Sanne
GEZELLIG
x
Ik heb vandaag toch nog eens met de vlos gebeld en kreeg nu een andere. Ze heeft even de tijd genomen om me het één en ander uit te leggen, heel fijn. Het bloedverlies kan wel drie weken duren en dat het ook vers bloed is af en toe maakt niet uit. Ik mag me alleen niet zwaar fysiek inspannen. Maar dat was ik ook niet van plan. Ik kijk weel heel erg uit naar de echo dinsdag.

Zijn er ook dames die thuis blijven na de bevalling? Ik ben er nog niet uit. Ik heb een interessante functie en werk drie dagen. Zowel moeder als schoonmoeder willen best een vaste dag (of twee) oppassen, maar financieel redden we het ook zonder mijn baan. Het lijkt me ook wel heerlijk om iig de eerste jaren thuis te zijn. Kan alleen niet goed inschatten of ik tegen de muren opvlieg, maar misschien is het 't proberen waard.

Sanne- Wat vervelend van die hoofdpijn, bah! Beterschap.

Kobe- Als eten je teveel is, mijn favoriet: Babynamen bedenken, kan heel vermoeiend zijn.

Tommie- Het kraamhotel klinkt leuk, laat je weten hoe het was?
Kobe, Het is een doorlopende zwangerschapscursus.

Elen, het leek mij ook altijd erg fijn om de eerste jaren thuis te zijn....Maar nu ben ik toch heel blij dat ik werk. Ik vind het een hele fijne afwisseling, en Jasmijn heeft het super naar haar zin op het KDV. Het is zo leuk voor haar al die kindjes. Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Maar ik herkende je gevoel dus vandaar...

Yentje, Jeetje dat je nu al weet dat er geen plek is...Ik heb onze baby al op gegeven voor 1-9. Nou ja we wachten het maar af...

Groetjes
x
hey, ik had net een berichtje geschreven (en geplaatst dacht ik) maar dat is niet helemaal gelukt. Nog maar een poging dan.

In mijn agenda kijken blijkt heul moeilijk. Ik had vandaag geen gesprek maar morgen. Ik laat jullie weten hoe het ging en of ik acuut werkeloos ben of niet. Het feit dat ik er in de 6 jaar dat ik er werk van de 500 studenten nog nooit 1 zwanger heb zien zijn baart mij een beetje zorgen. Dat studenten niet massaal staan te springen om kinderen te krijgen weet ik ook wel, maar zou die enkeling waarbij het dan toch gebeurt gelijk ophouden met werken? Of zouden ze zwangere studentes vriendelijk doch dringend verzoeken om niet meer terug te komen? Dat kunnen ze na 6 jaar toch eigenlijk echt niet maken.

...nouja, ik weet het morgen dus ik moet mij er nu maar niet druk over maken.

Elen, fijn dat de vk nu wel de tijd voor je nam om het een en ander uit te leggen.

Ik wil persee blijven werken als Mini geboren is. Ten eerste kunnen wij niet met z'n drieën van alleen het salaris van meneer Uggla leven. Als het echt MOET zou het wel kunnen, maar dan zouden we veel in moeten leveren. Ook als we wel in de financiële positie zouden zijn om goed van 1 salaris te kunnen leven denk ik toch dat ik er niet snel voor zou kiezen om mijn werk op te geven.

Ik denk dat ik, als ik alle dagen alleen thuis zou zitten met een kind een beetje in een sociaal isolement terecht kom. Al mijn vriendinnen werken of studeren. In mijn omgeving is er niemand fulltime thuismoeder waarmee ik bijvoorbeeld overdag samen iets met de kinderen zou kunnen ondernemen.

Juist het contact met collega's maakt mijn werk erg leuk.

Wij willen nu allebei 4 dagen gaan werken, met daarnaast eventueel avonddiensten, weekenddiensten en bereikbaarheidsdiensten. Hierdoor zijn we allebei 1 doordeweekse dag vrij om voor Mini te zorgen en gaat Mini 3 dagen in de week naar het kdv. (onze ouders wonen allemaal in het buitenland, dus oppas opa's of oma's gaat niet lukken)

Een kind van 10 weken gelijk 5 dagen per week naar het kdv sturen vind ik eigenlijk ook niet kunnen, hoewel ik snap dat je in sommige gevallen geen keuze hebt.

Ik heb Mini vandaag bij nog een aantal kdv's in de stad opgegeven die mij goed lijken. Als daar ook geen plaats is moet ik hem/haar misschien ook maar inschrijven bij kdv's die mij eigenlijk helemaal niet goed lijken en dan overstappen zodra er plaats is bij eentje die beter aansluit bij onze wensen.

Tommie, waarom zou je liever in een kraamhotel willen bevallen dan thuis of in het ziekenhuis? Ik heb misschien een beetje een raar beeld bij kraamhotels, dus ik ben benieuwd
x
.
x
x
Juud, ik hoop zolang mini klein is op kantoor bij mijn huidige werkgever te kunnen werken. De nacht-, oproep- en weekenddiensten daar bestaan vooral uit last minute invullen van veranderingen in de planning, het bijhouden van de "noodmobiel" (studenten worden nog wel eens ziek in het weekend en dan moet er acuut iemand anders geregeld worden voor een bepaalde oproep), en bij grotere feesten en partijen de studenten opvangen op locatie, zorgen dat iedereen er is en iedereen op tijd is, de mensen die niet op tijd zijn nabellen en na afloop van het werk iedereen in groepjes van 4 in taxi's stoppen.

Lo, je kan de slijmprop niet uitpoepen en/of zomaar je kindje uitpersen zonder dat je weeën hebt. (gedroogde) pruimen en rozijnen helpen trouwens goed tegen verstopping.
Sjonge, ik kan jullie niet bijhouden:

@Wok: heb 1000 schitterende zonnen nog niet, dus moet hem eerst nog kopen of lenen. Wil hem wel lezen. Shit dat je zo'n pijn hebt en lekker verhaal van die dokter, wat een angsthaas. Er zijn ook antibioticakuren voor zwangeren hoor. Wat een onzin, zeker als je al 5 dagen pijn hebt.

@Yentje: slim idee om de meiden een uurtje later naar bed te brengen. Ze zullen wel blij geweest zijn. Fijn ook dat je je beter voelt!!

@Niffie: opvallen hoveel mensen yoga gaan doen zeg... Best knap dat je nu pas aan de z-kleren begint, maar ja, was misschien zelf wel erg vroeg met 9/10 weken. Ik vind ze ook heerlijk zitten. Zakt nog wel een beetje af soms, maar ik snap die elastieken met die knoopjes aan de binnenkant niet zo goed. Bij ons zat trouwens 1 KDV ook al vol, en dan nog wel in het dorp Sliedrecht. Niet eens in de grote stad.

@Ug: succes met vertellen! Ben heel benieuwd! Handig dat jij zelf je broeken kan maken. Die rode was leuk!

@Kobe: ok, dus pas bij 26 weken de pretecho? bedankt voor de tip!

@Tom: fijn van je goeie echo! Kraamhotel klinkt niet slecht. Woon ook in een autoloze straat, en op 2 hoog zonder lift, dus dat kan nog leuk worden. Toch wil in naar het ZH, ik moet dat gedoe thuis niet hebben. Raak ik alleen maar van in de stress. Wanneer check je dan in zo'n hotel in?

@ Elen: ik zou het wel kunnen, thuis blijven. Ik ben ook van nature redelijk lui aangelegd. Ik ben alleen ook bang dat ik dan alleen nog maar babytaal kan praten na verloop van tijd. En ik vind mijn werk ook leuk. Niet in het minst belangrijk is ook dat we eind volgend jaar naar een huis verhuizen met 2x zo hoge maandlasten als ons apt. nu. Zou financieel wel kunnen, maar zou ook een hoop moeten inleveren.

@Lo: wat rot dat je zo slecht kunt poepen, maar wat een heerlijk verhaal Sorry, maar ik vind het fijn dat we dat soort dingen ook gewoon met elkaar kunnen delen. Bij mij is weer een beetje genormaliseerd, maar heb van week 7 tot week 12 ook erg last gehad. Ik had creme van de apotheek (zonder recept): "Vaseline Lidocaïne 3% creme". (¤ 6,00 ofzo) Is aambeienzalf, maar het verdooft echt het ingesmeerde gebied. Heerlijk, je voelt er niks meer van! Als je thuis bent, probeer niet te persen maar gewoon te gaan zitten en ga een boek lezen ofzo. Dan duurt het maar wat langer. Ik ben normaal ook zo van, zitten-en-klaar, maar al zat ik er soms een kwartier op, deed het veel minder pijn. En met die creme helemaal niet. Als je toch naar de apotheek gaat, haal dan gelijk een fles lactulose (¤3,50). Siroop heeft mij goed geholpen en ik ben al jaren af en aan een lopend stoelgangprobleem

Allemaal ok als je zwanger bent overigens. Ik denk trouwens ook niet dat je je slijmprop of je baby verliest hoor...

@Juud: ik moest zo lachen om je opmerking van "anders krijg je wel een hele dikke buik" hahaha. Ik ben het met je eens over het "niet-werken-maakt-mij-nog-luier-dan-ik-al-ben"idee. Ik ben precies zo. Veel sterkte met je zieke mannen. Wat hebben ze?

Zoals ook Elen, ga ik nu Wie is De Mol kijken. Verslaafd!!

Kom morgen weer gezellig kletsen. Word morgen trouwens opgehaald door de garage. Hadden langer dan 1 dag nodig om mijn auto APK te keuren en te repareren na een beurt, dus nu halen ze me morgen thuis op en dan mag ik hem weer meenemen. Luxe he? Hoort zeker bij de Mercedesgarage. Heb maar een Smart (4pers) hoor, maar is onderdeel van Mercedes en die garage is nu eenmaal een Mercedesgarage. Zal wel in de prijs inbegrepen zitten> moet 450 euro dokken :( Oh, nu is het half 9!!

xxx
[quote]b80 schreef op 03 januari 2008 @ 20:30:

Sjonge, ik kan jullie niet bijhouden:

Best knap dat je nu pas aan de z-kleren begint, maar ja, was misschien zelf wel erg vroeg met 9/10 weken. Ik vind ze ook heerlijk zitten. Zakt nog wel een beetje af soms, maar ik snap die elastieken met die knoopjes aan de binnenkant niet zo goed.

haha grapjas! Die elastieken kun je strakker zetten met die knoopjes en dan zakt je broek niet meer af !
.
x
De meningen over de week van de pretecho zijn verdeeld. Zal de VK eens vragen en mijn zus als ik haar weer wat beter kan hebben.

Wie de Mol is? Nog geen idee, ik verdenk iedereen nog...

Oh ja, en ik ben verslaafd aan zwart-witjes geraakt.

xx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven