Advies bij aanschaf 2e konijn

07-03-2011 12:33 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, Ik heb een vraag. Ik heb een konijn van bijna 2 jaar oud. Het is een mannetje en nu heb ik een konijn gezien (voedstertje van 9 weken) waar ik helemaal weg van ben. Nu is mijn vraag of het juist wel of niet leuk zou zijn voor mijn huidige konijn om er een tweede bij te nemen. Ik ben van plan om ze gescheiden te laten tot het voedstertje volwassen is. Daarna wil ik graag 1 x een nestje en daarna wil ik het mannetje laten "helpen"en ze samen zetten in en soort van konijnenberg die ik wil gaan maken in de tuin.Zou dit een goed plan zijn of denken jullie dat mijn huidige konijn geen ander konijn duldt in zijn omgeving. Hij is heel lief rustig en zachtaardig. Vind het soms zo sneu dat hij alleen is.

Ben benieuwd of iemand een goed advies heeft voor mij?
Wat een lieve reactie!!! Het klopt ik ben er heeeeeeel erg mee bezig. Vanmiddag ga ik naar een konijnenopvang om te kijken naar een voedstertje en volgende week wordt mijn rammetje met pijn in mijn hart gecastreerd. Maar dat moet anders wordt het niets met zijn aanstaande.
Weet je........ik ga over 9 maanden verhuizen en ik lig er nu al wakker van hoe het konijnenverblijf dan wordt.

Ik ga dicht bij een natuurpark wonen dus de tuin afbakenen is niet genoeg ivm roofdieren.

Wordt gek van mezelf pieker me suf. Ik wil iets waar de konijnen heel veel ruimte hebben en waar ik zelf ook in kan lopen. Een soort voliere denk ik dan. Ideeen zijn welkom!!!
Dat probleem is bij mij nu gaande Linda. Ik heb 2 konijnen verloren aan... zeg het maar. De vos, de bunzing, de marter? En nu zitten 2 van mijn konijnen in zo'n klotehok en ik wil mijn konijnen niet in zo'n rothok! Maar ik wil ze ook niet kwijt! Ik heb zo'n mooie konijnentuin van ongeveer 7 x10 meter of misschien wel iets groter. Ik kan het gaas ophogen en halverwege en bovenop stroomdraad doen. Maar dan kan de bunzing er nog via de muur komen....
Iones, kijk eens naar die volierepanelen van Twompie, daar kan je je hok zo groot/klein mee maken als je zelf wilt, en de prijs valt best mee, voor een paar honderd euro is 5 bij 5 of groter best te realiseren, en veilig!
Konijn is vandag gecastreerd. Gelukkig is het geod gegaan. Nu maar hopen dat hij snel hersteld. Op naar konijn 2!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven