kat met 3 poten>

14-03-2011 11:18 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Mijn zus heeft vrijdag met gevaar voor eigen leven een aangereden kat gered en naar de dierenarts gebracht. Het blijkt een katertje van nog geen jaar oud. HIj moet zijn linkerachterpootje missen maar daar schijnen ze goed mee te kunnen leven? Heeft iemand daar ervaring mee? Nu heeft zich geen eigenaar gemeld en willen ze hem niet opereren omdat een kat met 3 poten niet snel een nieuwe eigenaar zal vinden.

Als er voror morgenvroeg geen eigenaar is krijgt hij een spuitje.

HIj is verder gezond en levendig.

Hoewel ik niets van katten weet zou ik hem eventueel tijdelijk willen opvangen.

Hebben jullie tips/adviezen?
Hier woont ergens een kat met ook 3 poten, en waarvan zelfs 1 van de voorpoten er niet (meer) is. Die redt zich ook prima. Dus een kat zonder achterpootje dan helemaal, lijkt mij.
Ik heb er thuis 1 met drie poten. Helaas had de vorige eigenaar haar gewoon door laten lopen met een kapot achterpootje.

De eerste twee dagen na de operatie (die me 5 jaar geleden 264 euro kostte) waren voor mij erg moeilijk omdat ze pijn had. Maar daarna geen problemen meer gehad.

Wel het huis op sommige fronten voor haar iets aangepast omdat ze wel overal opspringt ook als het net niet gaat. Zonder "Rucksicht auf Verluste". Dus om haar èn mij de nodige frustraties te besparen hebben we maar een paar krukjes her en der op strategische plaatsen neergezet. Maar zodra de buurkat zich in omstreken van onze tuin waagt zit ze in no-time op de schutting. Geen krukjes nodig. Ik moet alleen wel constant op haar gewicht letten. Want het is een lekkerbek, maar zodra ze een halve kilo zwaarder wordt, valt het huppelen wat zwaarder.
Wij hebben een poes met 3 pootjes, ze mist een voorpootje na een aanrijding.

Ze heeft er nooit moeite mee gehad. Kon binnen een week alweer rennen, springen etc.

Ik merk nu ze wat ouder wordt (8jaar) ze niet meer zo goed van hoge dingen kan springen. (dan knalt ze met haar kinnetje op de grond) Maar ze kan nog steeds op en van de aanrecht springen
Mijn zus heeft na overleg met partner besloten om de kat tóch zelf te houden. Ze kijken of het met de andere kat en honden klikt. Als dat zo is krijgt deze kat een super huis & baasjes

Voor mijn zus is dit een typisch geval van 'zo heeft het moeten zijn' en de zwangerschapshormonen hebben natuurlijk helemaaaal geen invloed...

Bedankt voor jullie ervaringen, doet me goed te lezen dat een kat met 3 poten een fijn leven kan hebben.
Buik, wat lief van je zus dat ze het zelf gaat proberen.

Ik heb de posts hier gelezen en wat zijn er een hoop katten met 3 pootjes, zeg. Heel sneu voor die beestjes om een pootje te moeten missen, maar wat geweldig dat ze nog (bijna) alles kunnen!

Wens je zus maar succes! Ik hoop dat de andere dieren deze nieuwe kat zullen accepteren!
Ik ken een mainecoon met 3 poten. En die kan prima lopen en heeft het heel goed naar zijn zin. Zeker op jonge leeftijd kunnen ze dat nog heel goed leren.

Als een mens 1 been moet missen, heeft hij er nog maar een over. Een viervoeter niet. Dat scheelt echt een hoop.
Die van mij heeft nog wel alle poten, maar mist wel een staart. Hij wordt ook wel de burgemeester op de buurt genoemd. Hij kan alles nog maar is heel relaxed en lijkt overwicht te hebben over de rest van katten in de buurt.

De "kneusjes" hebben volgens mij wel vechtersmentaliteit. Die kunnen zo weer over alles doen. Lief van je zus dat ze opneemt in het gezin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven