Vraag over behandeling
maandag 14 maart 2011 om 15:18
Hallo,
ik heb een dagbehandeling gevolgd voor mijn chronische depressieve klachten, angst maar dit heeft niet geholpen. Ik heb al meerdere psychologen achter de rug. Ik heb ook veel problemen in het contact met vriendinnen familie, laag zelfbeeld denk ik.
Vorige week heb ik een intake gehad voor een 3 daagse dagbehandeling. Die intake verliep helemaal niet goed. Ik vond de mensen totaal niet aardig en had het idee dat ze me niet echt serieus namen. Ik voelde me erg ongemakkelijk. Ik kwam er dan ook teleurgesteld weg want had zo gehoopt dat dit wat voor me zou zijn. Ook de therapieen die ik dan krijg zoals, sporttherapie en creatieve therapie heb ik mijn twijfels over.
Deze heb ik in de vorige dagbehandeling al gevolgd en ik heb er persoonlijk niet veel aan.
Ik zit nu in dubio, moet ik dit gaan doen? Het voelt niet goed dus waarom zou ik er aan beginnen?
Ik heb ook informatie over Psy Q gezocht. Hier hoef je volgens mij niet perse elke dag heen maar wordt de behandeling meer op de persoon afgestemd. Heeft iemand ervaring met deze instelling?
ik heb een dagbehandeling gevolgd voor mijn chronische depressieve klachten, angst maar dit heeft niet geholpen. Ik heb al meerdere psychologen achter de rug. Ik heb ook veel problemen in het contact met vriendinnen familie, laag zelfbeeld denk ik.
Vorige week heb ik een intake gehad voor een 3 daagse dagbehandeling. Die intake verliep helemaal niet goed. Ik vond de mensen totaal niet aardig en had het idee dat ze me niet echt serieus namen. Ik voelde me erg ongemakkelijk. Ik kwam er dan ook teleurgesteld weg want had zo gehoopt dat dit wat voor me zou zijn. Ook de therapieen die ik dan krijg zoals, sporttherapie en creatieve therapie heb ik mijn twijfels over.
Deze heb ik in de vorige dagbehandeling al gevolgd en ik heb er persoonlijk niet veel aan.
Ik zit nu in dubio, moet ik dit gaan doen? Het voelt niet goed dus waarom zou ik er aan beginnen?
Ik heb ook informatie over Psy Q gezocht. Hier hoef je volgens mij niet perse elke dag heen maar wordt de behandeling meer op de persoon afgestemd. Heeft iemand ervaring met deze instelling?
maandag 14 maart 2011 om 15:31
Ik weet niet of je bent doorverwezen voor dagbehandeling, maar als je er geen goed gevoel bij hebt, dan zou ik het niet zomaar doen. Ook omdat je aangeeft dat je weer dezelfde soort therapie gaat krijgen als wat je al hebt gehad en dat dat niet echt hielp. Wie is degene die je heeft doorverwezen en kun je het niet met diegene bespreken? Het lijkt mij inderdaad dat jij meer hebt aan een op maat gemaakte therapie, maar het is moeilijk om dat zelf zomaar te kiezen.
Maar uit jouw berichtje wordt niet helemaal duidelijk of je wordt geadviseerd om dagbehandeling te doen of dat 'gewoon' 1x per week ofzo ook voldoende is voor jouw klachten. Het ligt er helemaal aan hoe erg jouw klachten je dagelijks funtioneren verstoren.
Maar uit jouw berichtje wordt niet helemaal duidelijk of je wordt geadviseerd om dagbehandeling te doen of dat 'gewoon' 1x per week ofzo ook voldoende is voor jouw klachten. Het ligt er helemaal aan hoe erg jouw klachten je dagelijks funtioneren verstoren.
maandag 14 maart 2011 om 15:36
Ik ben door mijn psycholoog van mijn vorige dagbehandeling doorverwezen naar deze intake.
Mijn klachten belemmeren mijn leven. Maar ik had er geen goed gevoel bij, moeilijk uit te leggen. En dat wil ik wel hebben want er gaat veel tijd in zitten. Maar ben ook weer bang dat ik spijt krijg....1 x in de week is misschien weer te weinig.
Mijn klachten belemmeren mijn leven. Maar ik had er geen goed gevoel bij, moeilijk uit te leggen. En dat wil ik wel hebben want er gaat veel tijd in zitten. Maar ben ook weer bang dat ik spijt krijg....1 x in de week is misschien weer te weinig.
maandag 14 maart 2011 om 15:39
maandag 14 maart 2011 om 15:45
Als je doorverwezen wordt door behandelaars die je niet goed hebben kunnen helpen en je je op de plek van doorverwijzing niet op je gemak voelt, rijst de vraag of je voldoende goed gediagnostiseerd bent.
Heb je een uitgebreid psychologisch/psychiatrisch onderzoek gehad? Wat is daar uit gekomen, wat wordt geadviseerd?
Wat kon men je niet bieden bij op de vorige plek, wat denk je zelf nodig te hebben?
Heb je een uitgebreid psychologisch/psychiatrisch onderzoek gehad? Wat is daar uit gekomen, wat wordt geadviseerd?
Wat kon men je niet bieden bij op de vorige plek, wat denk je zelf nodig te hebben?
maandag 14 maart 2011 om 15:53
Ze hebben mij wel goed geholpen hoor en bij hun voelde ik me ook gewoon op mijn gemak. Op een of andere manier sloeg de behandeling niet echt aan. Het was echt gericht op angst en dwang en op een gegeven moment kon ik daar gewoon niets meer halen. Ze denken dat mijn problemen wat dieper liggen en die behandeling daar niet op gericht was.
Vind het echt een moeilijk keuze..
Vind het echt een moeilijk keuze..
dinsdag 15 maart 2011 om 17:27
Ik heb een paar jaar geleden de drie daagse dagbehandeling gedaan. Het was voor max. 6 maanden, maar ben er 9 maanden geweest.
De intake vond ik ook vreselijk, wat een hork van een vent!
Maar gebreep later dat ze dat doen om je te 'testen.'
In het begin vond ik er helemaal niks aan, had geen nut volgens mij toen. Ik heb daar 5 maanden mijn mond gehouden (alles ging goed....) Maar na die 5 maanden... Heb ik er zoveel aan gehad. Ik gebruik nu veel dingen die ik daar geleerd heb in mijn leven.
Dus, als ik jou was zou ik een poging wagen.
Als het je na een paar maanden niks oplevert kan je altijd nog stoppen.
Sterkte meis!
De intake vond ik ook vreselijk, wat een hork van een vent!
Maar gebreep later dat ze dat doen om je te 'testen.'
In het begin vond ik er helemaal niks aan, had geen nut volgens mij toen. Ik heb daar 5 maanden mijn mond gehouden (alles ging goed....) Maar na die 5 maanden... Heb ik er zoveel aan gehad. Ik gebruik nu veel dingen die ik daar geleerd heb in mijn leven.
Dus, als ik jou was zou ik een poging wagen.
Als het je na een paar maanden niks oplevert kan je altijd nog stoppen.
Sterkte meis!