
Vliegen bij KLM
dinsdag 23 november 2010 om 20:05
vrijdag 11 maart 2011 om 15:18
Hahaha americagirl, dat zul je altijd zien, als t niet per se hoeft krijg je van elke kant aanbiedingen..
@laras.. Ja ik zei ook, het is toch goed om vrolijk te zijn, ik zie liever een vrolijke stess (dan een stijve chaggo.. ).. dat laatste zei ik er natuurlijk niet bij
@anne1988 Ik heb een solli verstuurd naar Arkefly.. Trans wil ik niet ivm de seizoenscontracten. Wil toch ietsje meer zekerheid.
@laras.. Ja ik zei ook, het is toch goed om vrolijk te zijn, ik zie liever een vrolijke stess (dan een stijve chaggo.. ).. dat laatste zei ik er natuurlijk niet bij
@anne1988 Ik heb een solli verstuurd naar Arkefly.. Trans wil ik niet ivm de seizoenscontracten. Wil toch ietsje meer zekerheid.
vrijdag 11 maart 2011 om 17:32
Heej meiden,
Ik heb een paar vraagjes aan de tessen en tessen to be! haha
Ik zit erover te denken om zelf ook te gaan solliciteren bij KLM. Ik heb altijd al stewardess willen worden. Het lijkt me zon leuk beroep.
Mijn vraag gaat eigelijk vooral over de medische keuring.
Ik heb iets aan mijn rechter oog komt erop neer dat een zenuw bij mijn oog niet werkt waardoor mijn oog zichzelf niet beschermd tegen vuil enzo. Hierdoor raakt mijn oog vaak ontstoken en zie ik er dan helemaal niks mee. alleen maar een grote waas. ik draag geen bril dus de sterkte van mijn ogen is wel gewoon goed. alleen komt het dus best vaak voor dat ik met mijn rechteroog niks kan zien door de ontsteking ( kan soms 3 weken duren voordat die waas weg is). kan ik hier bij de medische keuring op worden afgewezen?
Ik heb een paar vraagjes aan de tessen en tessen to be! haha
Ik zit erover te denken om zelf ook te gaan solliciteren bij KLM. Ik heb altijd al stewardess willen worden. Het lijkt me zon leuk beroep.
Mijn vraag gaat eigelijk vooral over de medische keuring.
Ik heb iets aan mijn rechter oog komt erop neer dat een zenuw bij mijn oog niet werkt waardoor mijn oog zichzelf niet beschermd tegen vuil enzo. Hierdoor raakt mijn oog vaak ontstoken en zie ik er dan helemaal niks mee. alleen maar een grote waas. ik draag geen bril dus de sterkte van mijn ogen is wel gewoon goed. alleen komt het dus best vaak voor dat ik met mijn rechteroog niks kan zien door de ontsteking ( kan soms 3 weken duren voordat die waas weg is). kan ik hier bij de medische keuring op worden afgewezen?
vrijdag 11 maart 2011 om 17:55
Poppy,jammer!En succes met Arke.
American girl,gefeliciteerd!Straks moet je nog een keuze maken;-)
Lonneke,helaas denk ik dat het wel een reden voor afwijzing kan zijn.Zelfs collega's met gezonde ogen kunnen door de droge airco last van hun ogen krijgen,bij jou zal dat wellicht nog sneller opspelen en dat is natuurlijk niet handig..
American girl,gefeliciteerd!Straks moet je nog een keuze maken;-)
Lonneke,helaas denk ik dat het wel een reden voor afwijzing kan zijn.Zelfs collega's met gezonde ogen kunnen door de droge airco last van hun ogen krijgen,bij jou zal dat wellicht nog sneller opspelen en dat is natuurlijk niet handig..
vrijdag 11 maart 2011 om 23:57
Ik heb een keer een collega gehad die in San Francisco een oogontsteking kreeg. Hij kon wel redelijk zien, maar het deed goed zeer en zag er niet uit (rood doorlopen).
Hij is toen niet werkend naar huis gegaan en er is iemand anders voor hem opgestuurd, hij mocht niet vliegen met dat oog, ook door de medicijnen die hij voor zijn oog kreeg daar. (met sommige medicijnen mag je niet werken, net als dat je niet mag autorijden) Die ontsteking met de droge lucht aan boord is geen goeie combi...
Ik wil niet meteen al je hoop ontnemen, bel eerst zeker om dit voor te leggen, maar ik denk dat KLM er niet op zit te wachten om iemand die zich regelmatig ziek moet melden, aan te nemen... zeker als je zicht in dat oog dan slecht is, zit je ook nog met de flight safety dus werken is dan geen optie.
Hij is toen niet werkend naar huis gegaan en er is iemand anders voor hem opgestuurd, hij mocht niet vliegen met dat oog, ook door de medicijnen die hij voor zijn oog kreeg daar. (met sommige medicijnen mag je niet werken, net als dat je niet mag autorijden) Die ontsteking met de droge lucht aan boord is geen goeie combi...
Ik wil niet meteen al je hoop ontnemen, bel eerst zeker om dit voor te leggen, maar ik denk dat KLM er niet op zit te wachten om iemand die zich regelmatig ziek moet melden, aan te nemen... zeker als je zicht in dat oog dan slecht is, zit je ook nog met de flight safety dus werken is dan geen optie.
zaterdag 12 maart 2011 om 16:12
dankjewel voor jullie reactie,
Ik ben er inderdaad heel bang voor dat ik daar op wordt afgewezen:( moet er wel bij zeggen dat ik het laatste halfjaar geen last meer heb van mijn oog. Zie gewoon normaal en is ook niet meer ontstoken geweest. Ik heb morgen weer controle bij de oogarts zal is vragen of hij problemen voorziet en hoe mijn oog er precies voorstaat.) Ik zal inderdaad ook even bellen met de KLM om navraag te doen.
Zit er bij de medische selectie ook een oogtest?
Ik denk eigelijk dat ik toch ga solliciteren. Omdat ik niet over 10 jaar wil denken wat als ik had gesolliciteerd... Maar ja afgekeurd worden op mijn oog ( en die kans is gewoon best groot) Dat vind ik ook moeilijk.
Mjaa loop alweer veels te ver op de feiten vooruit haha!
Zal eerst moeten solliciteren en de 2 rondes doorkomen wil ik bij de medische selectie uitkomen.
Veel om over na te denken..
Sorry voor mijn hele verhaal!
Het lijkt me gewoon echt een topbaan!
Ik ben er inderdaad heel bang voor dat ik daar op wordt afgewezen:( moet er wel bij zeggen dat ik het laatste halfjaar geen last meer heb van mijn oog. Zie gewoon normaal en is ook niet meer ontstoken geweest. Ik heb morgen weer controle bij de oogarts zal is vragen of hij problemen voorziet en hoe mijn oog er precies voorstaat.) Ik zal inderdaad ook even bellen met de KLM om navraag te doen.
Zit er bij de medische selectie ook een oogtest?
Ik denk eigelijk dat ik toch ga solliciteren. Omdat ik niet over 10 jaar wil denken wat als ik had gesolliciteerd... Maar ja afgekeurd worden op mijn oog ( en die kans is gewoon best groot) Dat vind ik ook moeilijk.
Mjaa loop alweer veels te ver op de feiten vooruit haha!
Zal eerst moeten solliciteren en de 2 rondes doorkomen wil ik bij de medische selectie uitkomen.
Veel om over na te denken..
Sorry voor mijn hele verhaal!
Het lijkt me gewoon echt een topbaan!
zaterdag 12 maart 2011 om 23:28
quote:lonnetje88 schreef op 12 maart 2011 @ 16:12:
Ik denk eigelijk dat ik toch ga solliciteren. Omdat ik niet over 10 jaar wil denken wat als ik had gesolliciteerd... Maar ja afgekeurd worden op mijn oog ( en die kans is gewoon best groot) Dat vind ik ook moeilijk.
Da's absoluut waar! Als je dit heel graag wilt, moet je het zeker proberen, dan kan je, ook als je afgewezen mocht worden, in ieder geval tegen jezelf zeggen dat je het geprobeerd hebt. Probeer je het niet, dan zul je het nooit weten inderdaad...
Er is een oogtest, maar die is vooral op zicht gericht. Aangeven waar de opening in de cirkel zit, zoiets.
Ik denk eigelijk dat ik toch ga solliciteren. Omdat ik niet over 10 jaar wil denken wat als ik had gesolliciteerd... Maar ja afgekeurd worden op mijn oog ( en die kans is gewoon best groot) Dat vind ik ook moeilijk.
Da's absoluut waar! Als je dit heel graag wilt, moet je het zeker proberen, dan kan je, ook als je afgewezen mocht worden, in ieder geval tegen jezelf zeggen dat je het geprobeerd hebt. Probeer je het niet, dan zul je het nooit weten inderdaad...
Er is een oogtest, maar die is vooral op zicht gericht. Aangeven waar de opening in de cirkel zit, zoiets.
zondag 13 maart 2011 om 14:52
quote:anne1988 schreef op 13 maart 2011 @ 14:30:
Wat kan ik eigenlijk van de medische test verwachten? Ik was al op internet aan het zoeken maar kan het niet echt vinden.
Welke onderdelen worden getest?
In mijn tijd (ruim 13 jaar geleden ) stelde het niet veel voor.
Hoortest, ogentest, hartfilmpje en 10 kniebuigingen maken (bij wijze van spreken). Dat hartfilmpje is om te kijken of je een eventueel medicijn wat voorgeschreven wordt bij malaria zou kunnen verdragen of niet.
Wat kan ik eigenlijk van de medische test verwachten? Ik was al op internet aan het zoeken maar kan het niet echt vinden.
Welke onderdelen worden getest?
In mijn tijd (ruim 13 jaar geleden ) stelde het niet veel voor.
Hoortest, ogentest, hartfilmpje en 10 kniebuigingen maken (bij wijze van spreken). Dat hartfilmpje is om te kijken of je een eventueel medicijn wat voorgeschreven wordt bij malaria zou kunnen verdragen of niet.
zondag 13 maart 2011 om 22:16
@ poppy: Ik denk niet dat je nog bij adecco mag solliciteren. Volgens mij mag je pas weer over een jaar als je bent afgewezen, ongeacht adecco of manpower.
Bij Arkefly krijg je ook te maken met dat je er een winter uit moet. Alleen zijn dit meestal de mensen die aan het einde van hun 3e contract zitten. Wel kan het gebeuren, dat als er weinig werk is in de winter, ook de mensen bij hun eerste jaar er al een winter uit moeten.
Bij Arkefly krijg je ook te maken met dat je er een winter uit moet. Alleen zijn dit meestal de mensen die aan het einde van hun 3e contract zitten. Wel kan het gebeuren, dat als er weinig werk is in de winter, ook de mensen bij hun eerste jaar er al een winter uit moeten.
maandag 14 maart 2011 om 11:49
Ik ben terug van mijn eerste bip-je en voor mijn gevoel ben ik nu pas echt los. En wat was het leuk! Heel gezellige crew, grote lol met de vliegers en meteen Barcelona en Gotheburg gezien, omdat we daar veel tijd hadden. En ook de obligate zittendindemotorfoto is gemaakt
Nog even een vraag aan de meer ervaren dames, is het cliche zo waar? Als ik had gewild, was de eerste vlieger al komen kloppen. Is het echt zo erg altijd? Mayou, jij mag niet antwoorden
maandag 14 maart 2011 om 13:09
pfff, heb ik weer wat :s
Toen adecco me de 1ste maal opgebeld heeft, werd er gevraagd of ik een havo, mbo 4 diploma had, heb toen uitgelegd dat ik Belgische ben, en dat ik een ASO diploma heb (wat voor zover ik er kan uitmaken zeker hoog genoeg is). Mevrouw aan de telefoon zei toen dat het geen probleem was...
Krijg ik juist telefoon van adecco of ik nog steeds woensdag op afspraak ga zijn (blijkbaar hebben er veel mensen afgebeld) dus ik; ja tuurlijk. Weer de vraag of ik zeker een mbo4 of havo diploma heb. Ik doe weer heel de uitleg van mijn Belgisch diploma, zegt die mevrouw; oh, maar u hebt dat dan toch laten waarderen???
Dus volgens mevrouw 1 was het geen probleem, volgens mevrouw 2 wel
, ze zijn het nu voor de zekerheid nog eens allemaal aan het navragen en ik word straks terug gebeld. Maar stel dat ik mijn diploma eerst nog moet laten waarderen, dan moet mijn afspraak minstens 2,5maand verlaat worden, duurt blijkbaar nogal lang om ziets in orde te krijgen...
Toen adecco me de 1ste maal opgebeld heeft, werd er gevraagd of ik een havo, mbo 4 diploma had, heb toen uitgelegd dat ik Belgische ben, en dat ik een ASO diploma heb (wat voor zover ik er kan uitmaken zeker hoog genoeg is). Mevrouw aan de telefoon zei toen dat het geen probleem was...
Krijg ik juist telefoon van adecco of ik nog steeds woensdag op afspraak ga zijn (blijkbaar hebben er veel mensen afgebeld) dus ik; ja tuurlijk. Weer de vraag of ik zeker een mbo4 of havo diploma heb. Ik doe weer heel de uitleg van mijn Belgisch diploma, zegt die mevrouw; oh, maar u hebt dat dan toch laten waarderen???
Dus volgens mevrouw 1 was het geen probleem, volgens mevrouw 2 wel

maandag 14 maart 2011 om 13:17
quote:Stess_to_be schreef op 14 maart 2011 @ 11:49:
Nog even een vraag aan de meer ervaren dames, is het cliche zo waar? Als ik had gewild, was de eerste vlieger al komen kloppen. Is het echt zo erg altijd? Mayou, jij mag niet antwoorden haha ik ben HEEL benieuwd naar de antwoorden van de ervaren vliegsters. En toch juist met name naar die van Mayou xD
Nog even een vraag aan de meer ervaren dames, is het cliche zo waar? Als ik had gewild, was de eerste vlieger al komen kloppen. Is het echt zo erg altijd? Mayou, jij mag niet antwoorden haha ik ben HEEL benieuwd naar de antwoorden van de ervaren vliegsters. En toch juist met name naar die van Mayou xD
maandag 14 maart 2011 om 14:11
quote:Stess_to_be schreef op 14 maart 2011 @ 11:49:
Nog even een vraag aan de meer ervaren dames, is het cliche zo waar? Als ik had gewild, was de eerste vlieger al komen kloppen. Is het echt zo erg altijd?
Deze vraag beantwoord ik dus echt volledig vanuit mezelf. Hoe anderen het ervaren: geen idee.
Ik straal uit dat je niet op mijn deur moet komen kloppen, want dan trap ik je tussen je ballen. En dat ik niet gediend ben van semi-sexueel getinte grapjes. Vaak zie ik het wel om me heen gebeuren: de enigszins platte grapjes, het aan elkaar hangen alsof je elkaar al jaren kent (al dan niet met een borrel op), het flirten.
Toen ik net vloog trof ik het nog wel 'ns - heel soms, dan was ik te enthousiast en liet ik sommige collega's te dichtbij komen - beetje naïef. Boys will be boys en als ze vrijgezel zijn (en sommige trekken zich er overigens niets van aan als ze dat niet zijn) en ze treffen een leuke, enthousiaste collega, die ook gezellig doet.... waarom geen poging wagen? Who can blame them?
Ik heb 1x meegemaakt dat een captain 'ns zei: Loop maar mee, dan vergeef ik het je wel. Ik heb er geen seconde over nagedacht en heb gezegd: Met jou? Dan doe ik nog liever vrouwen. Hij heeft niets meer tegen me gezegd. Grote bek, kleine piemel dus.
Toen ik vroeger op kantoor werkte (ministerie)..... daar was het pas erg. Daar hoor of lees je nooit iets over, maar daar wordt geflirt, gesext en de rest. Ach.... overal trouwens. Maar binnen de vliegerette houd ik ze prima op afstand. Komen ze wel dichterbij (in de vorm van te platte grapjes die ik alleen tolereer van mensen die ik al jaren ken), dan zeg ik er iets van.... Zeg.... hoe lang kennen wij elkaar eigenlijk? Twee uur... zoiets? Ben niet zo gediend van dergelijke grapjes - doe maar niet. Koffie?/Biertje?/Cola?
Kortom: nee, het cliché is niet waar.
Nog even een vraag aan de meer ervaren dames, is het cliche zo waar? Als ik had gewild, was de eerste vlieger al komen kloppen. Is het echt zo erg altijd?
Deze vraag beantwoord ik dus echt volledig vanuit mezelf. Hoe anderen het ervaren: geen idee.
Ik straal uit dat je niet op mijn deur moet komen kloppen, want dan trap ik je tussen je ballen. En dat ik niet gediend ben van semi-sexueel getinte grapjes. Vaak zie ik het wel om me heen gebeuren: de enigszins platte grapjes, het aan elkaar hangen alsof je elkaar al jaren kent (al dan niet met een borrel op), het flirten.
Toen ik net vloog trof ik het nog wel 'ns - heel soms, dan was ik te enthousiast en liet ik sommige collega's te dichtbij komen - beetje naïef. Boys will be boys en als ze vrijgezel zijn (en sommige trekken zich er overigens niets van aan als ze dat niet zijn) en ze treffen een leuke, enthousiaste collega, die ook gezellig doet.... waarom geen poging wagen? Who can blame them?
Ik heb 1x meegemaakt dat een captain 'ns zei: Loop maar mee, dan vergeef ik het je wel. Ik heb er geen seconde over nagedacht en heb gezegd: Met jou? Dan doe ik nog liever vrouwen. Hij heeft niets meer tegen me gezegd. Grote bek, kleine piemel dus.
Toen ik vroeger op kantoor werkte (ministerie)..... daar was het pas erg. Daar hoor of lees je nooit iets over, maar daar wordt geflirt, gesext en de rest. Ach.... overal trouwens. Maar binnen de vliegerette houd ik ze prima op afstand. Komen ze wel dichterbij (in de vorm van te platte grapjes die ik alleen tolereer van mensen die ik al jaren ken), dan zeg ik er iets van.... Zeg.... hoe lang kennen wij elkaar eigenlijk? Twee uur... zoiets? Ben niet zo gediend van dergelijke grapjes - doe maar niet. Koffie?/Biertje?/Cola?
Kortom: nee, het cliché is niet waar.
maandag 14 maart 2011 om 14:59
Hmm als ik jouw verhaal zo lees Lizzl, is het cliche waar als je wilt dat het waar is.
Ik vroeg mij af hoe lang het ongv. duurt voordat KLM belt na het gesprek bij Manpower. Ik heb vorige week maandag het gesprek gehad en tevens ook de e-mail voor het formulier van de AIVD, maar helaas nog niks gehoord van KLM.
En ik wil zo graag dat ze bellen om een afspraak te maken haha.
Ik vroeg mij af hoe lang het ongv. duurt voordat KLM belt na het gesprek bij Manpower. Ik heb vorige week maandag het gesprek gehad en tevens ook de e-mail voor het formulier van de AIVD, maar helaas nog niks gehoord van KLM.
En ik wil zo graag dat ze bellen om een afspraak te maken haha.
maandag 14 maart 2011 om 16:27
quote:Stess_to_be schreef op 14 maart 2011 @ 11:49:
Ik ben terug van mijn eerste bip-je en voor mijn gevoel ben ik nu pas echt los. En wat was het leuk! Heel gezellige crew, grote lol met de vliegers en meteen Barcelona en Gotheburg gezien, omdat we daar veel tijd hadden. En ook de obligate zittendindemotorfoto is gemaakt
Nog even een vraag aan de meer ervaren dames, is het cliche zo waar? Als ik had gewild, was de eerste vlieger al komen kloppen. Is het echt zo erg altijd? Mayou, jij mag niet antwoorden
Wat leuk dat je eerste bipje zo gezellig was!
Om op je vraag te antwoorden: het zal (net als bij Lizzl) aan m'n uitstraling liggen, maar ik heb er nooit last van, aankloppende collega's. Heb misschien een enkele keer een collega na een aantal gin tonics in een karaoke bar wat gezelliger zien worden, maar dan niet met mij, maar met een andere collega.
Heb bij 3 maatschappijen ervaring en bij alledrie hetzelfde verhaal, vrij saai dus. Waarschijnlijk blijf ik niet lang genoeg op de crewborrels
Wat waarschijnlijk ook scheelt is dat in gesprekken waarin ik meer over mezelf vertel, collega's vrij snel inzien dat m'n relatie goed zit en dat ze in die zin weinig kans maken...
Ik ben het zeker met Lizzl eens dat hier niet meer/minder geflirt etc. wordt dan op het gemiddelde kantoor...
Kateke, balen zeg, dat is zeker een domper. Vervelend dat 2 mensen 2 verschillende verhalen vertellen hierover!
Ik ben terug van mijn eerste bip-je en voor mijn gevoel ben ik nu pas echt los. En wat was het leuk! Heel gezellige crew, grote lol met de vliegers en meteen Barcelona en Gotheburg gezien, omdat we daar veel tijd hadden. En ook de obligate zittendindemotorfoto is gemaakt
Nog even een vraag aan de meer ervaren dames, is het cliche zo waar? Als ik had gewild, was de eerste vlieger al komen kloppen. Is het echt zo erg altijd? Mayou, jij mag niet antwoorden
Wat leuk dat je eerste bipje zo gezellig was!
Om op je vraag te antwoorden: het zal (net als bij Lizzl) aan m'n uitstraling liggen, maar ik heb er nooit last van, aankloppende collega's. Heb misschien een enkele keer een collega na een aantal gin tonics in een karaoke bar wat gezelliger zien worden, maar dan niet met mij, maar met een andere collega.
Heb bij 3 maatschappijen ervaring en bij alledrie hetzelfde verhaal, vrij saai dus. Waarschijnlijk blijf ik niet lang genoeg op de crewborrels
Wat waarschijnlijk ook scheelt is dat in gesprekken waarin ik meer over mezelf vertel, collega's vrij snel inzien dat m'n relatie goed zit en dat ze in die zin weinig kans maken...
Ik ben het zeker met Lizzl eens dat hier niet meer/minder geflirt etc. wordt dan op het gemiddelde kantoor...
Kateke, balen zeg, dat is zeker een domper. Vervelend dat 2 mensen 2 verschillende verhalen vertellen hierover!
maandag 14 maart 2011 om 16:30