toenadering, maar geen reactie

14-03-2011 21:42 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik het even niet meer snap, heb ik besloten hier mijn situatie te posten om meer inzicht in de vrouwelijke psyche te krijgen...

Een paar keer heb ik in een winkel een erg leuke en denk ook lieve meid gezien, waar eigenlijk direct al mn hart van op hol sloeg. Omdat ik in zon situatie echt niet meer spontaan kan reageren heb ik besloten , nadat ik wat bij haar had gekocht, haar een kaartje te geven waarop iets aardigs stond, dat ik haar graag wilde leren kennen en of ze eens een mailtje kon sturen.

Nu voel je em al, echt helemaal 0 aan reactie. Ik had gerekend op een bedankje of een afwijzing of een eerste contact, maar echt helemaal niks. Ik ben daardoor toch echt erg teleurgesteld en snap niet zo goed meer wat vrouwen nu echt willen. Als ik in de kroeg iemand aanspreek wordt meteen verweten dat je iemand gaat/wil versieren, doe je wat liefs en orginieels, krijg je geen reactie. Hoe zit dit?
Ik vind het echt een leuke, lieve actie. Vooral blijven doen, ondanks deze tegenslag.
Ik vind het eigenlijk wel opdringerig. Als je niet echt opgevallen was voor dat kassameisje, dan komt dit echt uit het niks. Ik zou dan eerder een praatje aangaan of een grapje maken. Maar wel spontaan, vrouwen mogen niet merken dat je er moeite voor doet.

Als ze je dan leert kennen doordat je vaker grapjes maakt enzo, kun je haar misschien een keer mee uit vragen. Ik zou dat face to face doen.

Ik denk dat het over het algemeen voor vrouwen zo is dat ze gewoon gezelligheid leuk vinden en niet meteen te erg je best doen, want dan gaan ze denken dat je iets van ze wil en kunnen ze schrikken.

Als laatste. Je merkt het wel als een meisje je leuk vind en dan pas ligt de bal bij jou...

Heb je er iets aan? Succes
even een vraagje; hoe reageerde ze toen je het kaartje gaf?
Je ketn dat meisje alleen omdat je haar in een winkel hebt gezien en verder heb je er nog nooit mee gepraat? Dikke kans dat ze jou niet heeft opgemerkt tussen de andere klanten. Ik zou het persoonlijk best raar vinden als er ineens iemand die ik niet ken naar me toe zou komen om een kaartje te geven. Dat is op zich wel een leuke actie maar niet als je iemand nog niet kent. Voor hetzelfde geldt ben je een soort stalker of een bijlmoordenaar. Dat kan ze niet weten, want jullie kennen elkaar niet. Zou denk ik zelf dan ook niks laten weten.
voor mij was het juist de bedoeling om niet opdringerig te zijn door gewoon face2face te vragen of ze eens mee uit wilde. Mijn redenatie was als ik haar zoiets geef met mijn mail, kan ze meer van me te weten komen en wordt ze niet voor t blok gezet. Ik denk dat vrouwen ook echt wel direct erdoor prikken als ik daar een paar keer kom en een gek praatje maak ofzo, dan weten ze ook wel hoe laat het is, het was geen supermarkt ofzo. Had een aantal dagen ervoor wel een kort praatje gemaakt, maar om op zon moment direct een leuk gesprek van de grond te krijgen is lastig, zeker als er direct andere klanten achter je staan.....Hoe ze reageerde, ik denk wel verbaasd iig. Maar ik had op zn minst verwacht, ook als ze het opdringerig vond, dat er toch wel even een korte reactie was gekomen.

Maargoed, ik laat mezelf niet meer zien in die winkel, voor een luchtig gesprekje is het nu te laat...
Eens met schorpioentje, dikke kans dat ze geen idee heeft wie/wat je bent. Voor jou is ze dat ene meisje uit de winkel, voor haar ben jij een van de honderden klanten die ze elke dag/week ziet. Ik zou waarschijnlijk ook niet op een kaartje van een anonieme man reageren,
Weet je, als een vrouw je leuk vindt, kan ze zo'n actie waarderen. Als een vrouw je niet leuk vindt, vindt ze het creepy.

Ik had het zelf dit weekend nog in de kroeg. Er kwam een man op me af en aangezien ik naast een trap stond, dacht ik dat hij er langs moest dus ik ging opzij. Maar hij vroeg of we elkaar kenden (Eh, nee) en of ik toch zin had om even met hem te praten. Ik keek hem aan en ik vond het een rare vent dus ik heb 'm afgewimpeld en vond het een rare manier van benaderen. Als ik het daarentegen een aantrekkelijke man had gevonden, had ik best even gekletst en had ik het misschien nog een originele en verfrissende aanpak gevonden ook
Ik vind het ontzettend leuk van je dat kaartje! Als iemand mij zo'n kaartje zou geven zou ik zeker reageren, ook als je niet mijn type zou zien. Dan zou ik je iig mailen om je dat te vertellen. Laat je niet ontmoedigen hierdoor hoor, genoeg vrouwen op deze wereld!
het is in ieder geval duidelijk dat deze impulsactie voor mij eenmalig was, volgende keer maar weer proberen met een glimlach wat los te krijgen....
Zou het misschien kunnen dat je professionele vriendelijkheid hebt verward met flirten? Verder vind ik het wel een lief gebaar geloof ik. Ik twijfel eerlijk gezegd een beetje tussen lief en ietwat ongemakkelijk, als ik mezelf in haar schoenen zou verplaatsen..

Maar hé, weet je: een brutaal mens heeft de halve wereld, en niet geschoten is altijd mis. Gewoon blijven doen joh, er is niks mis met een romantisch gebaar! Er zijn genoeg vrouwen die klagen over het gebrek aan romantisch initiatief bij hun huidige partner, dus er komt vanzelf wel een meisje wat jouw romatische inslag wel op waarde weet te schatten!
Heb je door dat je generaliseerd met je woorden 'vrouwen' en de vrouwelijke psyche'? Dat de helft van de bevolking bestaat uit vrouwen, betekent niet dat die allemaal hetzelfde denken of reageren.

Misschien heeft ze wel een leuke vriend of zit ze helemaal niet te wachten op een man. Ze hoeft toch niet te reageren?

Je hebt t geprobeerd en helaas...... het liep op niets uit. Maar wat heb je nu verloren? Niets toch?
Voor hetzelfde geld valt het een volgende keer wel in goede aarde.

Ben het eens met Haley. De ene keer (bij de ene man) vind je iets leuk, andere keer niet. Dat is moeilijk te voorspellen.
Ik weet iig genoeg nu, dankjewel allemaal. Ik had beter eerst hier vantevoren kunnen polsen, had me een genant moment gescheeld...

Groetjes
Nee guapotje! Het is juist super leuk. Ik vind het lomp van het meisje om niets van zich te laten horen.

Ik zat laatst 's avonds na een borrel van mijn werk in de trein wat te dommelen met blijkbaar de badge van mijn werk nog aan mijn jurk. Toen heeft iemand een briefje achter gelaten op het tafeltje voor me met:

Hallo mooie Kaatje van XXXX (bedrijfsnaam) ik wilde je niet wakker maken om het te vragen, maar zou je een keer iets met me willen drinken? 06123456789

Ik heb netjes een smsje gestuurd dat ik hem een held vond dat hij het vroeg, maar dat mijn vriend geen fan was van afspraakjes van mij met mannen die ik niet kende. En ik meen oprecht, als ik geen vriend had, had ik hem gebeld om eens te kletsen, puur omdat het zo'n stoere actie is!
Heb je er al eens over nagedacht dat ze misschien al een relatie heeft?
Ik vind het ook een leuke actie. Leuker dan wat er bij mij gebeurde. Een man vroeg ineens m'n tel.nummer, want hij moest en zou met mij afspreken. Terwijl ik boodschappen deed.Schrok me dood haha.
Als dit al opdringerig is ....?

Leuk initiatief, jammer dat je geen reactie krijgt. Onsportief.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:guapotje schreef op 14 maart 2011 @ 22:14:

het is in ieder geval duidelijk dat deze impulsactie voor mij eenmalig was, volgende keer maar weer proberen met een glimlach wat los te krijgen....Das een goed idee ja. Zie je wel, je kunt het wel. En dan na veel geglimlach een keer een complimentje, maar wel als je merkt dat ze je leuk vind. Anders niet
quote:sanniezs schreef op 15 maart 2011 @ 08:02:

[...]

Das een goed idee ja. Zie je wel, je kunt het wel. En dan na veel geglimlach een keer een complimentje, maar wel als je merkt dat ze je leuk vind. Anders niet

Doe niet zo belerend joh.

TO trekt zich terug in zijn schulp, omdat een of andere kassajuf te simpel beroerd is om op een normaal communicatief vaardige menselijke manier een reactie terug te geven, en dat ga jj zitten aanmoedigen. Een leuke, sociaal ingestelde meid had even een signaal terug gegeven, al of niet met een afwijzing.

TO laat je nou niet ontmoedigen door dit soort sociaal gehandicapte types en blijf gewoon jezelf. Alsjeblieft.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:guapotje schreef op 14 maart 2011 @ 22:10:

Maargoed, ik laat mezelf niet meer zien in die winkel, voor een luchtig gesprekje is het nu te laat...

Als je toch nog durft, is dat misschien júist een goed idee. Niet per se om een gesprekje aan te knopen, maar om nog eens naar die winkel terug te gaan.

Misschien wist ze niet goed wat ze ermee aan moest (misschien vond ze het onprofessioneel om erop in te gaan, maar had ze later spijt maar vond het te laat om nog te reageren).

Als je haar echt heel leuk vind, zou de laatste actie kunnen zijn om toch nog eens terug te gaan, en zelfs evt. iets af te rekenen (hoop niet dat ze dure spullen verkopen), en dan een lossige opmerking te plaatsen als 'ik hou het deze keer toch maar alleen bij dit boekje hoor!' oid. Ben zelf niet goed in one-liners, misschien jij wel.

Verder niks, en je ook niet gedragen alsof je iets van haar verwacht. Als ze toch nog iets kwijt wil, is dit het moment, gebeurt dat niet, dan is het inderdaad echt helemaal afgelopen ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven