Werk & Studie alle pijlers

Luxe probleem

15-03-2011 11:56 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik ben al een tijdje aan het solliciteren en heb vandaag vernomen dat ik op 2 plaatsen mag beginnen.. Het probleem is: ik kan niet kiezen!!

De ene job is fulltime,vast contract en qua uren enzo heel goed, maar de inhoud van de job lijkt me niet zo leuk.

De andere job heeft dan maar 16 uur per week, geen vast contract, ze weten zelfs niet voor hoelang ze iemand nodig hebben.. Maar de inhoud van die job is dan weer super!

Wat is jullie mening?
Ja, de hamvraag is natuurlijk: werk je voor je geld, of voor de voldoening?
Baan 1
Ik zou altijd voor de fulltime gaan en eventueel door blijven solliciteren tot er iets fulltimes op je pad komt wat je leuker vindt. Parttime gaan werken vind ik voor mezelf 'n no go.
Hoi dat is moeilijk adviseren. Ben je tevreden met 16 uur? En wat betekend deze job eventueel later op je cv? Fulltime of partime is ook een behoorlijk inkomensverschil denk ik? Daarnaast is een baan naar je zin wel belangrijk. Je moet het er wel iedere dag naar toe. Succes!
quote:Katherina schreef op 15 maart 2011 @ 11:57:

Ja, de hamvraag is natuurlijk: werk je voor je geld, of voor de voldoening?Ja daar ben ik dus nog niet uit, ik vind het allebei heel belangrijk, dat maakt het zo moeilijk.. En vind het ook zo stom, sommige mensen vinden geen job en ik de gans die ik ben kan er uit 2 kiezen en weet het gewoon niet!
Anders gesteld, heb je het nodig om je vaste lasten te betalen?
quote:elninjoo schreef op 15 maart 2011 @ 11:58:

Ik zou altijd voor de fulltime gaan en eventueel door blijven solliciteren tot er iets fulltimes op je pad komt wat je leuker vindt. Parttime gaan werken vind ik voor mezelf 'n no go.Ja, moest het nu een parttime zijn van 28-30 uur OK dan, maar 16 uur is gewoon 2 daagjes in de week, ik ben een jonge twintiger die thuis woont..
Hoeveel werk is er in jouw branche? Bij de baan van 16 uur sta je op een gegeven moment weer op straat en kun je dan weer iets vinden?
En als je bij die van 16 uur kans hebt om te netwerken zou dat ook wel handig zijn.
quote:plops schreef op 15 maart 2011 @ 12:04:

Anders gesteld, heb je het nodig om je vaste lasten te betalen?

Precies wat ik wilde vragen. Heb je die vaste baan met fulltime uren nodig? Dan zou ik dat wel doen en van daar uit verder kijken. Heb je de uren (en dus het inkomen) niet nodig, dan kan je ook parttime beginnen en kijken of daar misschien doorgroei-mogelijkheden zijn.

Ook de vraag: welke baan staat beter op je cv/past beter bij jouw opleiding of werkervaring?
quote:plops schreef op 15 maart 2011 @ 12:04:

Anders gesteld, heb je het nodig om je vaste lasten te betalen?Niet echt, ik woon thuis, heb geen gezin te onderhouden, maar aan de andere kant, is het ook de perfecte tijd om goed te kunnen sparen.. Ingewikkeld!
quote:sara_aras schreef op 15 maart 2011 @ 12:06:

[...]

Ja, moest het nu een parttime zijn van 28-30 uur OK dan, maar 16 uur is gewoon 2 daagjes in de week, ik ben een jonge twintiger die thuis woont..Dan weet ik niet of ik het zou doen. Je wilt op een gegeven moment misschien ook op jezelf? En wat moet je die overige uren thuis gaan zitten doen? Ik ben van dezelfde leeftijd als jij ongeveer en zou het liefst als ik afstudeer ook gewoon beginnen met een fulltime-baan. Ik denk dat de overstap naar fulltime anders straks ook lastig wordt.
Ik zou het juist andersom aanpakken (mits het kan)

Maar voor de voldoening gaan.

Als je nu al kan kiezen tussen 2 banen, lig je wrsch. goed in de markt.

Wie weet loopt de leukere baan op meer uit, wel een risico waard. En tijdens het werken je ogen en oren open houden naar een soortgelijke baan met meer vastigheid.

De ervaring die je dan opdoet kan je daarbij helpen (en staat leuk op je cv)
Gewoon zoveel mogelijk uren maken en sparen. Kun je dat parttime tijdelijke klusje niet erbij doen thuis? Of is dat echt 'n baan waar je voor aanwezig hoort te zijn op kantoor?
Eerlijk gezegd.....ik zie geen reden waarom je die full-time baan niet zou nemen. Je hebt nu zekerheid, kan goed sparen en ondertussen gewoon doorsolliciteren toch als het niet bevalt.

Wat wil je trouwens met je 5! vrije dagen in de week gaan doen?
quote:Moonlight82 schreef op 15 maart 2011 @ 12:06:

Hoeveel werk is er in jouw branche? Bij de baan van 16 uur sta je op een gegeven moment weer op straat en kun je dan weer iets vinden?Ik zit 3 maanden thuis nu, dus valt opzich nog wel mee, maar een fulltime is toch moeilijk te vinden merk ik.. Maar tijden veranderen snel dus hoe het binnen een paar maanden zit weet ik niet..
quote:plops schreef op 15 maart 2011 @ 12:10:

Wat wil je trouwens met je 5! vrije dagen in de week gaan doen?Zou het wel weten hoor!
quote:elninjoo schreef op 15 maart 2011 @ 12:10:

Gewoon zoveel mogelijk uren maken en sparen. Kun je dat parttime tijdelijke klusje niet erbij doen thuis? Of is dat echt 'n baan waar je voor aanwezig hoort te zijn op kantoor?Nee thuis gaat niet.. Toen ik op sollicitatiegesprek kwam hebben ze gezegd dat het een tijdelijke functie is, minstens 6 maanden, kan verlengd worden maar ze weten het nog niet zeker, en ook niet in hoeverre dat verlengd kan worden
Vertel eens EN

Ik zou ook wel een groot deel kunnen invullen, maar ik woon al op mezelf. Dat is toch nog anders dan als je thuis woont volgens mij....
quote:elninjoo schreef op 15 maart 2011 @ 12:11:

[...]

Zou het wel weten hoor! Haha! Nee idd 5 vrije dagen vind ik ook teveel! Heb lang genoeg thuis gezeten.. Maar die job ziet er zo leuk uit,
Is de tweede baan een baan die moeilijk te vinden is? Is werkervaring daar belangrijk? Dan zou ik voor die baan gaan, nu kun je het je nog veroorloven en het zou super zijn als je daar genoeg ervaring opdoet om over een tijdje een soortgelijke baan te vinden, maar dan met meer uren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Mag je bij je ouders blijven wonen en voor hoelang nog? Je zult toch wel een keer op jezelf moeten/willen wonen?

Hoef je bij je ouders niet bij te dragen in de kosten (kostgeld)?

De vaste, fulltime aanstelling lijkt je nu niet leuk, maar misschien wordt het wel leuk wanneer je er eenmaal werkt. Mocht het toch tegen vallen, kan je van daaruit naar iets anders zoeken. In ieder geval doe je dan wel werkervaring op en zit je niet thuis.

Zou je bij die andere functie misschien kunnen aangeven dat de functie je super lijkt (de inhoud), maar dat je graag meer uren zou willen werken en wat meer zekerheid zou willen m.b.t. tot de duur van de overeenkomst (en dit vast laten leggen)?

Je hebt dan nog altijd die fulltime functie achter de hand.
Ik zou voor baan 1 gaan. Ik heb hetzelfde aan de hand gehad, en ben ook voor baan 1 gegaan. En daar ben ik nog blij mee. Ik heb liever zekerheid dan onzekerheid. De minder leuke inhoud van het werk wordt ruimschoots goed gemaakt door mijn collega's. Ik heb liever leuke collega's dan een leuke inhoud en geen leuke collega's. Ik ben heel blij dat ik die baan niet gedaan heb, dan had ik namelijk alsnog ergens anders moeten solliciteren.
Overleggen met baan 1 of het mogelijk is om daar minder uren te werken en dan evt. beide banen combineren. Zo heb ik het ooit gedaan. En anders... tsja... mijn motto is je moet doen waar je blij van wordt!

Succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven